Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2001, 19:37
Bram
Bram is offline
Aan de Hollanders: kijken jullie soms naar Belgische programma's?Ik heb namelijk gehoord dat belgische topseries als Heterdaad,Flikken,De Mol,Schalkse Ruiters,...ook in Nederland spe(e)l(d)en.
En dat zijn echt goede series want de mol heeft zelfs in cannes gewonnen voor beste europese programma.Veel beter dan dat f*** Big brother
Oud 15-12-2001, 22:54
PV
PV is offline
jaaaa, de Schalkse Ruiters!!! Da was altijd lachen.. maar is volgens mij niet op nederland uitgezonden, toch? Keken wij altijd op de belg... Flikken heb k ook een keer gekeken, maar zulke series zijn niet leuk als ze nederlandstalig zijn. Wie is de Mol heb ik ook een paar afleveringen gevolgd.. en in Expeditie Robinson zitten ook wat Belgen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 15:01
bulbanos
bulbanos is offline
Citaat:
PV schreef:
...en in Expeditie Robinson zitten ook wat Belgen.
dat is de bedoeling... fifty-fifty

Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 15:02
bulbanos
bulbanos is offline
Citaat:
Bram schreef:
De Mol
?? Het concept misschien maar toch niet met de Belgische deelnemers.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 15:07
niceman1984
niceman1984 is offline
ik kijk altijd Zorro op ketnet (niet belgisch wel belgisch zender:ketnet) elke werkdag om 19.30 tot 20.00 !
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 15:37
Verwijderd
Ik kijk altijd naar Flikken...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 15:45
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ik kijk wel eens van die documantaire series over Congo, Cuba enzo... weet niet meer hoe die heet. Enne, die serie over parkeerwachters/dierenartsen/vliegvelden/enz. zijn ook wel leuk.
Oud 18-12-2001, 16:27
Mabo
Mabo is offline
Belgen hebben best goede programma's, we nemen af en toe ideeen van elkaar over. De Notenclub is nu ook in NL en Flikken (goeie serie!, met ondertiteling, yes), zij hebben weer Herexamen en Baantjker (met ondertiteling yes!). Dus zo houden B en NL elkaar in stand op TV gebied en we hebben natuurlijk co-programma's, voornamelijk mbt taal, Tien voor Taal en het Gr Dictee der Ned. Taal....
Oud 18-12-2001, 18:35
d@nny
d@nny is offline
zo moet het hé
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 22:28
Deugenietje
Deugenietje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
ik kijk altijd Zorro op ketnet (niet belgisch wel belgisch zender:ketnet) elke werkdag om 19.30 tot 20.00 !
Je kan zo in een reclamespot
Oud 20-12-2001, 18:55
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Flikken the best!!!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 19:04
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:
Je kan zo in een reclamespot

yeah

Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 00:16
PV
PV is offline
Citaat:
bulbanos schreef:
dat is de bedoeling... fifty-fifty
Ja okee, maar daar ging t mij niet om, de vraag was of je naar Belgische programma's keek... en E.R. is een beetje belgisch/beetje nederlands.
Terechte (Belgische) winnaar overigens IMO.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:05
Eek the Cat
Eek the Cat is offline
Zo erg zeker weten FLIKKEN, dat keek ik echt de hele tijd, maar nu is er een dom muziek programma op die tijd op nederland 2 gekomen..
Oud 21-12-2001, 19:10
Nessie
Nessie is offline
Ik kijk wel es naar de Belgische nederland 1 en 2 (canvas en die andere vrt?). Ik vind bijv. het Belgische Swingpaleis en Notenclub veel leuker dan het Nederlands. Zo kijk ik nie echt naar Belgische programma's
Oud 23-12-2001, 08:07
Bram
Bram is offline
En FC De Kampioenen en Man bijt hond is da ook ni overgenomen bij juliie?
PS: vanavond 20u30 raad ik jullie es aan te kijken naar VRT (belgie 1 zoals jullie zeggen):het is een humoristische talkshow, Alles Komt Terug genaamd met echt fantastische sketches en filmpjes.Het wordt gepresenteerd door Marc Uyterhoeven en Rob Vanoudenhoven,2 echte TV-persoonlijkheden in Vlaanderen.Het programma is gemaakt door het productiehuis Woestijnvis dat hier in Vlaanderen al talloze successen kende met zijn zondagavondprogramma's op VRT zoals er waren Schalkse ruiters,de 12 werken van vanoudenhoven,De Mol,Mannen op de rand van een zenuwinzinking en Man bijt hond.Echt waar Woestijnvis is een begrip in Belgie en de programma's van hen zijn echt super!(ten minste voor wie van wat subtiele humor houdt en niet naar commerciele zenders kijkt om zijn dagelijkse soap te volgen of om zeker big brother niet te missen!)Dus kijken is de tip!
Oud 23-12-2001, 21:45
p33r
p33r is offline
flikken vindt ik maar niets
het hoogstaandse programma is in de gloria
elke vr op canvas en zat herhalingen
zeker kijken
Oud 24-12-2001, 00:41
ThomasG
ThomasG is offline
Belgische programma's leuker? Het is wel duidelijk dat jij nog nooit naar iets anders dan Yorin (Urine) hebt gekeken, want ned1,2,3 hebben anders flink betere programma's dan die belgen. Wat dacht je bijvoorbeeld al van die vlaamse humor. Niks grappig aan, vreselijk, neem dan iets als de vliegende panters, dat is wel goed, of ga zo nog maar even door (Jiskefet, Dit was het nieuws, Kopspijkers, studio Spaan, enz, enz..).
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 12:20
Bram
Bram is offline
Als jij zegt dat Belgische programma's dom zijn ben je zelf gewoon een belgie-hater en een ferme dwaas!!!Hoe verklaar je dan dat er elk jaar een belgisch programma een internationale prijs wint??Nou???Ik heb tijdens EURO 2000 zowel naar de shows van marc Uyterhoeven gekeken op VRt als naar die Paul de Leeuw amai kweet wel wat beter is hoor!!!Die show van De Leeuw haalde gewoon GEEN niveau!!Net als jullie 'fantastische'Flodder!!!Enkel Spaan daar valt nog mee maar de rest amai!Tja benieuwd welk BELGISCH programma nu weer id prijzen gaat vallen op internationale wedstrijden...
Oud 24-12-2001, 12:21
Bram
Bram is offline
Trouwens je weet er echt veel van hoor:'Dit was het nieuws' op Nederland is gewoon gefaked van Alles kan Beter op Canvas!!!!
Oud 24-12-2001, 12:31
walter
walter is offline
ik heb het EK 2000 hele tijd op belgie gekeken echt stoer met bob peeters
of was dat het wk
nee toch
nja
n ieder geval
ik vind verder belgische programmas vreselijk saai en nooit grappig urbanus is al helemaal dom
raymond van het groenewoud gaatwel

maar is gewoon helemaal niks vergeleken met hansteeuwen, theo maassen, freekde jonge, lebbis en jansen enz enz enz
maar dat is niet echt tv
dus
maar
Oud 24-12-2001, 14:01
PinkPrinces
PinkPrinces is offline
Citaat:
Bram schreef:
Aan de Hollanders: kijken jullie soms naar Belgische programma's?Ik heb namelijk gehoord dat belgische topseries als Heterdaad,Flikken,De Mol,Schalkse Ruiters,...ook in Nederland spe(e)l(d)en.
En dat zijn echt goede series want de mol heeft zelfs in cannes gewonnen voor beste europese programma.Veel beter dan dat f*** Big brother
De Notenbalk roeleert

Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 15:17
Bram
Bram is offline
grappig urbanus is al helemaal dom
raymond van het groenewoud gaatwel

Ehm Urbanus vind ik ook niet goed, maar Van het groenewoud da is wel geen komiek maar een zanger he!!!Waar haal jij dat dan?
Trouwens heb je ooit Alles kan Beter, Schalkse ruiters, In de gloria of De 12 werken gezien??Wel als je dat dom vind ben je waarsch zo'n commercieel kijkertje die enkel van die flauwe platvloerse humor goed vind!
Oud 24-12-2001, 15:19
Bram
Bram is offline
Trouwens al van Geert Hoste gehoord??Die is een beetje zoals Freek de jonge.Die zul je wel goe vinden zeker anders weet ik het ook ni meer hoor!Da is humor vd bovenste plank!
Oud 20-01-2002, 21:37
Mabo
Mabo is offline
Amai.. De Vlamingen zijn koel allee..De shows zijn ook altijd veel vrolijker en primitiever dan in Nederland, weer niet zo vrolijk als in Italie, maar de Belgen mogen er zeker zijn.
Ook leuk dat Belgische programmas in Nederland ondertiteld worden (zoals Paul Jambers en Flikken) en andersom en dat je het dan best verstaat, maar omdat ze het ondertitelen toch iets anders van maken.
Over ondertitelen gesproken. Zag een tijdje terug bij Spijkers Jaaroverzicht erge ondertitelingen van SBS vol met taalfouten.
Het niveau van de zender en de personen die er op verschijnen is al net zo slecht als de ondertiteling ervan.
Oud 21-01-2002, 09:24
Verwijderd
kamagurka is echt grappig... Maar die komt nooit op de tv toch? Hij tekent toch cowboy henk? Cowboy henk is echt kewl...
Voor de rest ken ik geen kewle belgen op de tv. De meeste programma's op de belg zijn een beetje saai. Maar ik kijk wel altijd als Magriet Hermans op de tv is, want zij is zoooooooooooo raar, dat ze eigenlijk best wel is...

[Dit bericht is aangepast door bertbart (21-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten