Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2002, 17:32
mirthe
Soms zijn er vrouwen die niet voor een kind kunnen zorgen: (bijv. een gestoorde vrouw)
Nu kan men problemen het beste voorkomen in plaats van te laat zijn en andere oplossingen moeten bedenken.

Iedereen heeft recht op wat er gebeurt met het eigen lichaam,
maar: Het kind (voor en na de geboorte) heeft recht op bescherming.
Dit spreekt elkaar een beetje tegen niet?

Nu is de vraag, moet men iemand kunnen dwingen?

Ik zou graag meningen, feiten en nog liever: actuele informatie over dit onderwerp willen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:03
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ik vind dat je mensen mag dwingen als ze gestoord zijn en niet in staat zijn een kind te houden.
even niet vergetend dat de meeste gestoorden helemaal geen kinderen willen, en dat dit alleen is voor de genen die dolgraag een kind willen.. En dan heb ik t nu alleen drover als beide ouders gestoord zijn.. en dr dus helemaal niemand voor t kind zou KUNNEN zorgen.. gestoord is niet depressief maar echt stoornis waar je mee geboren word.. soort mongooltje ofzo.. en waar je niet af kan komen en waar geen mogenlijkheid tot genezing voor is en je medicijnen niet/nauwelijks werken.. hoeft niet perse een stoornis te zijn. maar ik vind bv ook dat iemand mismaakt is geboren (in de zin van half verlamd. bv) of door autoongeluk zoiets heeft t eigenlijk niet mag omdat je een kind dan geen goed leven kan geven.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:12
mathfreak
mathfreak is offline
Ik wil even bezwaar aantekenen tegen het gebruik van de term "gestoord" omdat deze nogal negatief overkomt. Gebruik dan liever de term "verstandelijk gehandicapt". Het komt in deze context op hetzelfde neer, maar het klinkt in ieder geval minder beladen.
Ik vind een gedwongen sterilisatie bij vrouwen met een verstandelijke handicap te ver gaan. Het wekt bij mij namelijk de indruk dat ze daardoor gestraft worden voor het feit dat ze vanwege hun handicap niet in staat zouden zijn om voor een kind te zorgen. Ik zou er wat dat betreft eerder voor willen pleiten om hen goede voorlichting over het gebruik van voorbehoedsmiddelen te verschaffen, zodat een eventuele zwangerschap kan worden voorkomen. Als je dergelijke vrouwen gedwongen zou steriliseren lijkt het naar mijn idee alsof je daarmee de schuld voor hun handicap bij hen legt, en dat kan en mag naar mijn idee nooit de bedoeling zijn.
Oud 30-12-2002, 19:15
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik wil even bezwaar aantekenen tegen het gebruik van de term "gestoord" omdat deze nogal negatief overkomt. Gebruik dan liever de term "verstandelijk gehandicapt". Het komt in deze context op hetzelfde neer, maar het klinkt in ieder geval minder beladen.
dat bedoelde ik alleen ik ben niet zo handig met woorden.

Citaat:
mathfreak schreef:

Ik vind een gedwongen sterilisatie bij vrouwen met een verstandelijke handicap te ver gaan. Het wekt bij mij namelijk de indruk dat ze daardoor gestraft worden voor het feit dat ze vanwege hun handicap niet in staat zouden zijn om voor een kind te zorgen. Ik zou er wat dat betreft eerder voor willen pleiten om hen goede voorlichting over het gebruik van voorbehoedsmiddelen te verschaffen, zodat een eventuele zwangerschap kan worden voorkomen. Als je dergelijke vrouwen gedwongen zou steriliseren lijkt het naar mijn idee alsof je daarmee de schuld voor hun handicap bij hen legt, en dat kan en mag naar mijn idee nooit de bedoeling zijn.
ik zei ook dat dat alleen zou moeten als ze op geen enkele manier zelf voor hun kind zouden kunnen zorgen en het onmogelijk zou zijn op een andere manier ervoor te zorgen dat ze geen kinderen nemen..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:40
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Behalve het feit dat verstandelijk gehandicapt zelden tot nooit
in staat zijn om een kind zonder hulp van anderen op te voeden,
bestaat er ook nog de kans dat hun kind ook verstandelijk
gehandicapt geboren wordt..
En al krijgen ze een niet verstandelijk gehandicapt kind...
dan is dat kind zijn ouders meestal "de baas" omdat hij/zij
situaties beter en sneller kan inschatten dan zijn/haar ouders..
Voorlichting over voorbehoedsmiddelen is een optie, maar
verstandelijk gehandicapten hebben net als andere mensen
ook vaak een "kinderwens" Hoe ga je ze dan uitleggen dat zij
beter geen kinderen kunnen krijgen en condooms moeten
gebruiken zonder hun handicap daarbij te betrekken?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:55
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
niet als beide ouders dezelfde stoornis hebben en beide dus verstandelijk gehandicapt zijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:00
mirthe
ehm..ik had het niet over mongooltjes/geestelijk gehandicapten eigenlijk...
die kunnen nl wel als ze willen een kind opvoeden! Maar dan wel met extra hulp van buitenaf. Maar zij kunnen én (heel belangrijk, willen het !
Ik bedoel meer mensen die echt een stoornis hebben waardoor ze niks met zo'n kind kunnen en willen. Die het aan het lot over laten wat er met het kind gebeurt. Mensen die niet weten wat liefde, gevoel enz. is.

Laatst gewijzigd op 30-12-2002 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:07
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
mirthe schreef:
ehm..ik had het niet over mongooltjes en geestelijk gehandicapten eigenlijk...
die kunnen nl wel als ze willen een kind opvoeden! Maar dan wel met extra hulp van buitenaf. Maar zij kunnen én (heel belangrijk, willen het !
Zoveel mensen willen het, kunnen is heel wat anders.
Een kind opvoeden is een ontzettend moeilijke en lange taak.
En hoe bedoel je "ze kunnen het"?? Je geeft sowieso al aan
dat ze het alleen kunnen met hulp van buitenaf..
Zelfstandig een kind opvoeden lukt dus niet..

Citaat:
Ik bedoel meer mensen die echt een stoornis hebben waardoor ze niks met zo'n kind kunnen en willen. Die het aan het lot over laten wat er met het kind gebeurt. Mensen die niet weten wat liefde, gevoel enz. is.
Mensen die niet weten wat liefde & gevoel is??
Kun je iets duidelijker zijn, want dit is een nogal vage
omschrijving.

Over het algemeen genomen kan ik zeggen, dat ik het een
heel prettig idee zou vinden als alle mensen die een kind willen
proberen te krijgen daar een uitgebreid examen voor af zouden
moeten leggen. En nee dat is niet realistisch of realiseerbaar
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:12
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
mirthe schreef:
ehm..ik had het niet over mongooltjes/geestelijk gehandicapten eigenlijk...
ik bedoelde ook dat soort mensen alleen wist niet echt hoe die stoornis heette.. d8 da mongooltjes wel in de buurt zouden komen.. maar mongooltjes kunnen t ook niet, hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel.. en ik had t over een kind van wie beide ouders mongooltjes waren en dr geen hulp van buitenaf was..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:17
mirthe
Citaat:
Rah Digga schreef:
Zoveel mensen willen het, kunnen is heel wat anders.
Een kind opvoeden is een ontzettend moeilijke en lange taak.
En hoe bedoel je "ze kunnen het"?? Je geeft sowieso al aan
dat ze het alleen kunnen met hulp van buitenaf..
Zelfstandig een kind opvoeden lukt dus niet..
met een beetje hulp....ze kunnen het. Ze kunnen zelfstandig leven (maar met een beetje hulp) en dat is niet erg, want er zijn genoeg mensen die geleerd hebben voor dit beetje hulp. Ze willen het dus, en kunnen het ook (met dat kleine beetje hulp)

Ik heb het hier over mensen die het niet willen en ook niet kunnen. Mensen met een stoornis waardoor ze het gevoel niet hebben zegmaar...

Mensen die niet weten wat liefde & gevoel is??
Kun je iets duidelijker zijn, want dit is een nogal vage
omschrijving.
ja is idd heel vaag...maar ik weet dat die mensen er zijn, weet alleen niet zeker of ik de goede benaming en ziektes ervoor noem. Ik wil het wel proberen, maar don't blame me als het totaal niet klopt...schizofrenie?

Over het algemeen genomen kan ik zeggen, dat ik het een
heel prettig idee zou vinden als alle mensen die een kind willen
proberen te krijgen daar een uitgebreid examen voor af zouden
moeten leggen. En nee dat is niet realistisch of realiseerbaar
idd, kon dat maar! zou een hoop problemen voorkomen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:19
mirthe
Citaat:
nogwatjuh schreef:
maar mongooltjes kunnen t ook niet, hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel..
hmmm dit zou ik niet al te snel zeggen!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:20
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ja ok, maar kweet verder ook nix van mngooltjes.. dr is me alleen ooit gezegd dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:34
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
met een beetje hulp....ze kunnen het. Ze kunnen zelfstandig leven (maar met een beetje hulp) en dat is niet erg, want er zijn genoeg mensen die geleerd hebben voor dit beetje hulp. Ze willen het dus, en kunnen het ook (met dat kleine beetje hulp)
Verstandelijk gehandicapten van "hoog nivo"
kunnen ontzettend veel ja. Zelfstandig wonen kunnen ze ook idd.
Maar met VEEL hulp en het duurt erg lang voordat ze bepaalde
dingen volledig begrijpen.. Alles gaat sowieso een stuk langzamer.
Nu is het niet zo`n punt als je er 2 uur over doet om een bord
macaroni voor jezelf te maken.
Maar een uur doen over een luier verschonen is een heel ander
verhaal.. En dat zijn nog de "kleine" problemen.
Iedereen die werkt met een verstandelijk gehandicapte of een
v.g familie lid heeft zal over een flinke dosis geduld moeten
beschikken.. en geduld is nou net iets dat kinderen niet hebben.

Citaat:
ja is idd heel vaag...maar ik weet dat die mensen er zijn, weet alleen niet zeker of ik de goede benaming en ziektes ervoor noem. Ik wil het wel proberen, maar don't blame me als het totaal niet klopt...schizofrenie?
Ik denk wel dat ik ongeveer begrijp wat je bedoelt.
Je hebt het over mensen die bijvoorbeeld jarenlang opgenomen
zin geweest vanwege zeer ernstige psychiatrische stoornissen?
Sja, dat vind ik erg moeilijk. Volgens mij komt het ook niet vaak
voor dat beide ouders een ernstige stoornis hebben,dus
dan heb je het al over 1 ouder die het ws wel aankan en 1
die er moeite mee zal hebben, maar ws opgevangen zal worden
door zijn partner die daar zelf voor gekozen heeft..
Hmmm hier moet ik even over nadenken
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:04
mirthe
Ik zal eens een voorbeeld noemen wat ik op tv heb gezien.
Een vrouw met een stoornis zwerft op straat en gaat met onbekende mannen naar bed. het kan haar geen reet schelen of ze nou zwanger wordt of niet. Ook dat kind in haar buik, kan haar niets schelen. Zij leeft door op een onmens slechte manier (met dat kind in haar buik). Haar ouders hebben uiteindelijk de voogdij gekregen en konden ervoor zorgen dat ze toch opgenomen werd in het ziekenhuis (wat de vrouw zelfs al een probleem vond). Ze is na de bevalling weer gaan zwerven, en wat men vreesde, gebeurde. Ze raakte voor de tweede keer zwanger. Nu zou je toch iets krijgen van: steriliseren die handel toch?!

*edit: er is dus geen vader zegmaar... nouja, niet één zegmaar die het kind op zou voeden. Het zijn zegmaar hoerenlopers waar ze mee naar bed ging, en dan hoerenlopers van de straat*
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:31
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
mirthe schreef:
Jij hebt het dus over mensen met een antisociale persoonlijkheid. Vroeger sprak men van psychopaten of sociopaten. In ieder geval is me nu duidelijk geworden wat je precies bedoelt, maar ik zou in dat geval in plaats van een gedwongen sterilisatie de voorkeur geven aan een behandeling waarbij de vaardigheden die ze missen om voor een kind zorg te dragen alsnog aangeleerd kunnen worden.

@Rah Digga: Ik denk dat het niet mogelijk is om verstandelijk gehandicapten uit te leggen dat zij beter geen kinderen kunnen krijgen en condooms moeten gebruiken zonder hun handicap daarbij te betrekken. Ik zou zelf in ieder geval niet weten hoe dat zou moeten, maar aangezien het topic van mirthe geen betrekking op verstandelijk gehandicapten heeft (iets wat in eerste instantie niet echt duidelijk overkwam) lijkt me dit hier verder niet relevant.
Oud 30-12-2002, 23:56
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Hmm dit is moeilijk ... ik denk eigenlijk dat gehandicapten die niet in staat zijn voor het kind te zorgen beter geen kinderen kunnen krijgen, maar sterilisatie vind ik weer te ver gaan, want ze zijn ook mensen en dit gaat een beetje tegen de mensenrechten in. Aan de andere kant, ook mensen die voor zichzelf niet kunnen zorgen kunnen best kinderen willen, en met hulp van buitenaf zou het inderdaad te realiseren moeten zijn ...

Het is natuurlijk weer wat anders, als het om een vrouw gaat die zo is gehandicapt dat de handicap doorgegeven zou worden aan de kinderen ...

Echt een moeilijke vraag
Oud 31-12-2002, 01:02
Verwijderd
Ja, ik vind van wel. In bepaalde gevallen is het denkbaar dat iemand (of dat nu een man of een vrouw is) absoluut niet in staat is om voor het kind te zorgen, of in algemene zin niet in staat is haar eigen wil te bepalen door een gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van de geestvermogens.

Ik denk dat dat soort mensen wel gedwongen kan en ook mag worden gesteriliseerd te worden, in gevallen wanneer de stoornis permanent is en geen enkele kans op een normale moederrol bestaat. Dat zal dan uiteraard pas mogen worden vastgelegd na een uitvoerig medisch en psychiatrisch onderzoek.

Net zoals mensen onder curatele gesteld mogen worden, mogen mensen denk ik ook wel gedwongen geboortebeperkingen ondergaan. Dat is wel ingrijpender dan ondercuratelestelling, maar de gevolgen ervan zijn ook ingrijpender als het níet gebeurt en wél foutgaat. Het gaat wel om het (toekomstige) geluk en leven van een menselijk wezen. Het is natuurlijk maar een mening, maar ík vind dat onder omstandigheden mensen wel gedwongen gecastreerd of gesteriliseerd kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 01:26
Methuselah
Methuselah is offline
Waarom enkel beperken tot vrouwen? Ik vind dat gedwongen sterilisatie ook mogelijk moet zijn bij mannen. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet in staat om voor anderen te zorgen en men moet henzelf dan ook beschermen door zo'n maatregelen, in elk geval, die optie moet aanwezig zijn.
Oud 31-12-2002, 11:24
mirthe
Citaat:
Methuselah schreef:
Waarom enkel beperken tot vrouwen? Ik vind dat gedwongen sterilisatie ook mogelijk moet zijn bij mannen. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet in staat om voor anderen te zorgen en men moet henzelf dan ook beschermen door zo'n maatregelen, in elk geval, die optie moet aanwezig zijn.
ik dacht in eerste instantie aan vrouwen omdat zij het kind tijdens de zwangerschap al leed aan kunnen doen door slechte leefstijl.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 03:06
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
mirthe schreef:
ik dacht in eerste instantie aan vrouwen omdat zij het kind tijdens de zwangerschap al leed aan kunnen doen door slechte leefstijl.
ok, dat is waar.
Oud 03-01-2003, 18:36
niemand
niemand is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
niet als beide ouders dezelfde stoornis hebben en beide dus verstandelijk gehandicapt zijn
ik ben autistisch, als ik dan dus iets krijg met iemand anders die autistisch is mogen wij nooit kinderen omdat de kans groot is dat die ook autistisch worden??
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:47
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
niemand schreef:
ik ben autistisch, als ik dan dus iets krijg met iemand anders die autistisch is mogen wij nooit kinderen omdat de kans groot is dat die ook autistisch worden??
nee dat bedoel ik niet.. ik bedoel gewoon meer van als t echt hele erge ziekte is.. bv als iemand ouders heeft zie beide zeer ernstige hartkwaal hebben dat erfelijk is en waarvan zeker is dat je kind t ook krijgt. en waarvan je van te voren al kan zeggen dat het kind de rest van zn leven heel veel operaties zou krijgen of zoiets.. kweenie wat voor ziekte autisme is, alleen als dat ook zoiets is waardoor je geen normaal kind zou kunnen krijgen of nouwja. bedoel eigenlijk meer van dat je kind geen leuk leven zou kunnen hebben dan zou ik toch eerder een kind adopteren. maarja, laat ook maar ik snap t ook nie meer..

Laatst gewijzigd op 03-01-2003 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:13
ekki
ekki is offline
Waar leg je de grens? Wanneer moet je zoiets wel doen en wanneer niet?

Voor mij is dit reden genoeg om niet gedwongen te steriliseren.

Aan de andere kant vind ik het een zeer slechte zaak dat verstandelijk gehandicapte mensen (bijvoorbeeld mensen met het syndroom van down) een kind zouden kunnen krijgen.
Oud 03-01-2003, 21:48
mirthe
Citaat:
nogwatjuh schreef:
nee dat bedoel ik niet.. ik bedoel gewoon meer van als t echt hele erge ziekte is.. bv als iemand ouders heeft zie beide zeer ernstige hartkwaal hebben dat erfelijk is en waarvan zeker is dat je kind t ook krijgt. en waarvan je van te voren al kan zeggen dat het kind de rest van zn leven heel veel operaties zou krijgen of zoiets.. kweenie wat voor ziekte autisme is, alleen als dat ook zoiets is waardoor je geen normaal kind zou kunnen krijgen of nouwja. bedoel eigenlijk meer van dat je kind geen leuk leven zou kunnen hebben dan zou ik toch eerder een kind adopteren. maarja, laat ook maar ik snap t ook nie meer..
jij bent iemand die waarschijnlijk ook voor is als men voor de geboorte van een kind al weet dat het mankementen heeft het maar laat aborteren. Dat je denkt: het is toch maar beter.
Hm, kweenie...maar idd wat de persoon boven mij zegt: waar trek je de grens? Jij wou liever een jongen dan een meiske? Hup aborteren maar, voor er problemen ontstaan..hmzz..mja best offtopic
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:49
mirthe
Citaat:
ekki schreef:

Aan de andere kant vind ik het een zeer slechte zaak dat verstandelijk gehandicapte mensen (bijvoorbeeld mensen met het syndroom van down) een kind zouden kunnen krijgen.
Dus jij gunt hen helemaal niets ?! Best asociaal. Ze kunnen nog wel fuctioneren hoor...ze hebben ook gevoelens enz. enz. mja
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 23:56
Balance
Balance is offline
Hier ging het over de volgende stelling:
Geestelijk gehandicapten mag het recht op het krijgen van kinderen ontnomen worden.

Mss heb je daar ook wat aan.

srry als dit al eerder was gegeven. Ik heb snel gescrolled en dacht de link niet te zien
Oud 04-01-2003, 00:12
Verwijderd
Citaat:
mirthe schreef:
Dus jij gunt hen helemaal niets ?! Best asociaal. Ze kunnen nog wel fuctioneren hoor...ze hebben ook gevoelens enz. enz. mja
Ze kunnen functioneren, maar kunnen ze ook een kind opvoeden en verzorgen? Vaak kunnen ze niet eens voldoende voor zichzelf zorgen. Kunnen ze dat dan wel voor een kind?

(ff voor de duidelijkheid: ik ben niet voor en niet tegen)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:05
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
ff voor de duidelijkheid: ik ben niet voor en niet tegen
Het is maar wat je duidelijkheid noemt...
Oud 04-01-2003, 17:26
ekki
ekki is offline
Citaat:
mirthe schreef:
Dat weet ik. En dat besef ik heel goed. Ik zeg toch ook niet dat ik ze niets gun? Ik zeg zelfs niet dat ik ze geen kind gun. Ik zeg alleen dat ik vind dat dat niet moet mogen (lekker vage zin). Hoe kan zo iemand nou een kind opvoeden? Weet je wel wat een 'belasting' een 'mongooltje' voor de samenleving is? Er is veel zorg voor nodig en die is er gewoonweg niet in Nederland. Stel dat twee mensen met het syndroom van down een kind krijgen die ook het syndroom van down heeft. Hoe moeten ze dat kind dan verzorgen? En als ze een gewoon kind krijgen, dan zal dat kind uiteindelijk verstandiger worden dan de ouders (zie ook de film 'I am Sam').
'Mongooltjes' kunnen zelf al niet zelfstandig leven, laat staan een kind verzorgen. Ik ben niet asociaal, het zou asociaal zijn voor het kind als je het toe zou staan.

Ik hoop dat m'n mening een beetje duidelijk is.
Oud 04-01-2003, 17:28
ekki
ekki is offline
Ohja en ik weet best dat ze kunnen functioneren en gevoelens hebben. Dat respecteer ik ook. Maar mensen met het syndroom van down kunnen niet functioneren zoals een 'normaal' mens functioneert. Ze kunnen zelf niet een kind opvoeden tot het volwassen is.

En die gevoelens: dat weet ik. Dat is ook het moeilijke.

Trouwens, ik vind van sommige andere mensen die wel 'normaal' zijn (geacht worden te zijn) dat ze eigenlijk ook geen kinderen mogen krijgen. Maar dat terzijde.
Oud 08-01-2003, 12:47
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik vind dat dat wel moet kunnen maar waar de grens dan moet liggen weet ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 15:42
mirthe
Citaat:
MissBi@tch schreef:
ik vind dat dat wel moet kunnen maar waar de grens dan moet liggen weet ik ook niet
misschien na ééñ keer gemerkt te hebben dat de vrouw waar het om gaat een kind in de buik heeft, niet goed leeft, als het kind geboren is er niet naar omkijkt. Dan steriliseren?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 23:41
Severus
Severus is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
maar ik vind bv ook dat iemand mismaakt is geboren (in de zin van half verlamd. bv) of door autoongeluk zoiets heeft t eigenlijk niet mag omdat je een kind dan geen goed leven kan geven.
Dat vind ik toch wel erg discriminerend, hoor! Als zo'n persoon na zo'n auto-ongeluk verlamd raakt, wil dat nog lang niet zeggen dat hij/zij niet voor een kind kan zorgen! Zeker niet met een gezonde partner!

Jij zegt eigenlijk dat ieder mens met een lichamelijke handicap - dus ook doven, slechthorenden, blinden - maar geen kinderen moeten krijgen, vanwege hun handicap. Dat vind ik toch erg discriminerend!

En persoonlijk vind ik dat die mensen toch zeker beter voor hun kinderen kunnen zorgen dan verstandelijk gehandicapten (zoals mensen met het syndroom van Down, zoals mijn achterneef). En dat is niet discriminerend bedoeld, dat is een feit. Mensen met een lichamelijke handicap hebben qua denkvermogen, intelligentie en andere zaken toch een dik streepje voor op verstandelijk gehandicapten, waardoor een kind van een lichamelijk gehandicapte beter af is dan een kind van een verstandelijk gehandicapte!

Ripper

Regels voor berichten