Ik denk dat ik in bepaalde zin wel iets dergelijks heb meegemaakt. Ik had 1,5 jaar met mn ex, iets langer.. maar heb toen wel echt zelf de relatie beëindigd. Echter, als je zo lang met elkaar hebt is je gevoel voor iemand niet in een keer verdwenen als het uit is, en er waren dus ook heel andere redenen voor het uitmaken.
Hij vertelde me hoe ontzettend moeilijk hij het er wel niet mee had etc. maar zoende 3 weken na het uit was met 1 van zn beste vriendinnen.. verschillende keren in 1 week. Dat deed toch wel erg veel pijn omdat het mij het gevoel gaf dat ik helemaal niet zo speciaal was en hij slechts 3 weekjes nodig had om alweer in de armen van een ander meisje te rennen. Dat heeft een breuk veroorzaakt.
Ik heb gewoon besloten elk mogelijk contact toen af te sluiten, niet uit wraak, maar gewoon omdat zijn gedrag me teveel pijn deed. En dit hielp.. Het is nu zo'n 5 maanden later.. ik verlang niet naar een vriendschap met hem, eigenlijk sowieso niet naar contact. Hoe het is gegaan vlak na het uit was heeft me zo'n pijn gedaan, niet alleen met dat meisje, maar zijn hele gedrag naar mij toe was zo anders dan toen we hadden. Hij verdraaide alles wat ik zei negatief, en werd boos als ik zei dat het goed met me ging maar wou wel dat ik eerlijk was enz.
Maar ja, voor jou is het ene stuk moeilijker het contact te verbreken lijkt wel. Je kunt het wel zo oppervlakkig mogelijk houden.. Misschien komt dat lullig op haar over, maar soms moet je doen wat het beste is voor jou.. Ik kan je niet echt advies geven verder, misschien die jongen vragen om niet meer over hem en haar te vertellen.
Nou ja, dat was het
sterkte!
|