Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 14:58
Verwijderd
wie heeft deze film gezien en wat vond je ervan?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2002, 17:12
MeCute1983
MeCute1983 is offline
die komt donderdag toch pas uit?

however, ik was er net naar aan het zoeken op imdb en kwam toen hier terecht.. is dat dezelfde film? Want die komt uit augustus2001.. niet dat dát iets zegt, maar toch..
Oud 13-01-2002, 17:16
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Hmm.. volgens mij issut um volgens mij wel, want ik herken die Justin Long half vaag
Op www.bios.nl staat idd ook dattie pas de 17e uitkomt en hij gaat alleen maar draaien in Amsterdam & Nijmegen

Niet echt een hoge User Rating heeft de film gekregen, maar een 5,5.. noujah, ik ga donderdag zelluf wel kijken
Oud 13-01-2002, 17:22
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
hij draait nu al hoor. www.pathe.nl
Ben er gisteren heen geweest om 0:30 snachts.Vond hem best eng.Is ook wel wat anders dan scream
Oud 13-01-2002, 17:27
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
hij draait nu al hoor. www.pathe.nl
Ben er gisteren heen geweest om 0:30 snachts.

vaag
Oud 13-01-2002, 17:52
Verwijderd
Citaat:
MeCute1983 schreef:
vaag

neej is niet vaag, ik ben er ook heen geweest.is gewoon een sneak.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:38
slisje
slisje is offline
http://forum.scholieren.com/Forum34/HTML/002539.html
& http://forum.scholieren.com/Forum34/HTML/002465.html

ik was lekker veeeeeeeeeel eerder

[Dit bericht is aangepast door slisje (13-01-2002).]
Oud 13-01-2002, 21:33
Verwijderd
trouwens, dit vond ik er van

wel een leuke film, maar niet echt zoals ze beweren, de engste film in de laatste 10 jaar. oke, ik kan nu geen engere film op noemen omdat ik niet zoveel enge films ken, maar zo eng was hij nou ook weer niet, en die trailer is zo anders dan de film, daarin lijkt het alsof het 1 en al actie en angst is, dat valt tegen.

zaten zeker wel spannende momenten in.
het einde is.....vaag....eigenlijk snap ik nix van
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 21:42
Verwijderd
dr is in amerika trouwens een hele ophef over de director Victor Salva, hij is veroordeeld voor kindermisbruik een paar jaar terug..
http://www.vachss.com/mission/disney.html

heeft weinig met de film te maken maar ik dacht laat ik het effe melden...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 06:08
Anonymous John
Anonymous John is offline
De eerste 30 minuten zijn heel erg spannend, daarna vervalt het tot een typische Hollywood horrorfilm, hoewel hij nog wel een stuk beter is dan al die "teen slashers" van de laatste jaren.

En het is ook wel cool om eindelijk weer eens een horrorfilm met een downer ending te zien.
Oud 14-01-2002, 10:42
apekop123
apekop123 is offline
Hoorde van iemand die 'm al gezien heeft (in de bios) dattie niet echt tof was en het einde helemaal minder is
Oud 14-01-2002, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef:
downer ending

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
De eerste 30 minuten zijn heel erg spannend, daarna vervalt het tot een typische Hollywood horrorfilm, hoewel hij nog wel een stuk beter is dan al die "teen slashers" van de laatste jaren.

En het is ook wel cool om eindelijk weer eens een horrorfilm met een downer ending te zien.
Agree, alleen was het einde toch een beetje slap....

Salva laat gewoon veel te veel zien, waardoor de spanning ondermijnd wordt.
Oud 16-01-2002, 20:02
*charm girl*
*charm girl* is offline
wat voor film is het? Met veel bloed en hakbijlen enzo of meer onderhuidse spanning?

Ik ga er zaterdag naartoe met een vriend maar ik kan helemaal niet tegen horrorfilms!!
Oud 21-01-2002, 17:52
legatus
legatus is offline
Eindelijk gezien en ik was zeer teleurgesteld. Ergens las ik in een recensie die vergelijking met het magistrale TEXAS CHAINSAW MASSACRE. Zelfs de uitspraak "De beste film die Tobe Hooper niet gefilmd heeft".

Zoals Rollo vermeld laat Salva te veel zien en te onrealistisch, soms overdreven tot in stripvorm aantoe.

Een verschrikkelijk monster en de irritant langzame scenes waar soap-achtige gezichtsuitdrukkingen ellenlang worden vastgehouden. M.a.w. deze film is bij verre de beste van de afgelopen 10 jaar (De Ring-cyclus anyone?) daarnaast had de montage veel scherper en strakker gekund. Ik verliet de bioscoop met een leeg gevoel, deze film had werkelijk waar weinig vlees om de al nauwelijks aanwezige botten.
Oud 25-01-2002, 14:24
SSannne
SSannne is offline
NOU!

Ik vond hem ENG..
super spannend en super cool..

VOORAL het einde... het einde is gewoon OPEN het is gewoon niet afgelopen
vandaar dat deel 2 al draait in amerika.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 18:20
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
SSannne schreef:

What the fuck are you talking about?
Oud 25-01-2002, 19:08
legatus
legatus is offline
SSanne is famillie van die helderziende vrouw
Oud 25-01-2002, 21:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
SSannne schreef:
NOU!

Die is toch nog in productie...?!? Dus dat draaien vink wel erg knap dan...
Oud 25-01-2002, 23:28
No FooL No MorE
No FooL No MorE is offline
Vond 't een saaie en zeker geen enge film...
Oud 26-01-2002, 10:12
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
kheb hem gister gezien en ik vond hem echt wel COOL!!! , k schrok ook best vaak, tja alleen t einde is een beetje vaag, maar kvond em zeker te moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 22:40
Vork
Vork is offline
kheb em vrijdag eindelijk gezien

1e half uur was zeer coel, maar rest van de film viel me ook zeer mee hoor.. veel mensen zeiden dat ie tegenviel, dus had er niet zo'n hoge pet meer van op.. maar hij viel me reuze mee Denk dat sommige mensen er iets TE veel van verwachten.. enigste jammere was dat et beestje te 'duidelijk' in beeld werd gebracht
Oud 28-01-2002, 11:35
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
SSanne is famillie van die helderziende vrouw
.. ..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 12:05
legatus
legatus is offline
Ik verwacht nooit TE veel van een horrorfilm, ik verwacht dat ze eng zijn en spannend en nergens domme fouten maken of flauwe ideeën bevatten.

Ik verwachte dat deze film op z'n minst eng zou zijn, vooral de doorgewinterde horrorliefhebber is constant op zoek naar goeie horrorfilms en deze hoort daar niet bij. Er hoort geen vergelijking gemaakt te worden met horrorfilms uit hollywood van de afgelopen 10 jaar maar met horrorfilms in het algemeen en deze steekt niet boven het gemiddelde uit.
Oud 28-01-2002, 12:24
Vork
Vork is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik verwacht nooit TE veel van een horrorfilm, ik verwacht dat ze eng zijn en spannend en nergens domme fouten maken of flauwe ideeën bevatten.

Ik verwachte dat deze film op z'n minst eng zou zijn, vooral de doorgewinterde horrorliefhebber is constant op zoek naar goeie horrorfilms en deze hoort daar niet bij. Er hoort geen vergelijking gemaakt te worden met horrorfilms uit hollywood van de afgelopen 10 jaar maar met horrorfilms in het algemeen en deze steekt niet boven het gemiddelde uit.
en daar heb je dan ook weer gelijk in ja.. ach misschien ben ik gewoon nogal snel tevreden

Oud 29-01-2002, 00:47
Jamie
Jamie is offline
Ben benieuwd, krijg hem morgen op dvd...

Maar als liefhebber van horror, zal ie vast wel te pruimen zijn
Oud 30-01-2002, 14:06
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
bizarre film., de eerste 30 minuten waren roelerend, (toen was het nog echt duister, en die auto van hem was ook echt freaky)wat ik wel vind is dat hij onherkenbaar had moeten blijven tot ongeveer het einde van de film (dat is echt super jammer) want zo gevaarlijk ziet hij er niet uit. Ik had liever een soort "spawn gezicht" gezien in hem,,,maarja,, al bij al een coole film.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 19:41
Diesel
Diesel is offline
Een van de betere horror films.....
Oud 31-01-2002, 09:14
leintjuh
leintjuh is offline
ik heb hem gezien.. best wel goed.. alleen laten ze niet duidelijk zien waarom het die jongen is die die engerd per se moet hebben
en het eindigt net als elke horror.. dus zit geen eind aan
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 09:19
legatus
legatus is offline
eindigt als elke horror?
Oud 03-02-2002, 09:07
Dolphin 's Cry
Dolphin 's Cry is offline
'k gGa straks naar de cinema en waarschijnlijk wordt het Jeepers Creepers ofwel The Others. Zal wel zien wat het wordt...
Oud 03-02-2002, 09:24
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Dolphin 's Cry schreef:
'k gGa straks naar de cinema en waarschijnlijk wordt het Jeepers Creepers ofwel The Others. Zal wel zien wat het wordt...

Doe maar the others.Jeepers Creepers is ook goed, maar The Others nog beter
Oud 06-02-2002, 17:02
Jamie
Jamie is offline
Jeepers Creepers is een klote film.
Oud 07-02-2002, 10:12
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
ik vond t wel een leuke film inderdaad niet echt eng of zelfs spannend na een half uur (veelbelovend begin tough)
beestje te veel laten zien etc.

op de een of andere manier voelde t meer aan als een deel van xfiles of outer limits als aan een opzichzelf staande film (maybe ook door t einde en hoe t *beestie* gemaakt was)
Oud 09-02-2002, 17:42
TearSong
TearSong is offline
een van de meest voorspelbare horrorfilms die ik ooit gezien heb. Bij sommige scenes vroeg ik me echt af of het nou echt zo afgezaagd was of dat het sarcastisch bedoeld was allemaal.

maar wie heeft de aftiteling afgekeken voor het laatste stukje film op het eind? dat was pas humor!
Oud 09-02-2002, 19:08
legatus
legatus is offline
die vrachtwagen die nog even voorbij stoeft

[Dit bericht is aangepast door legatus (09-02-2002).]
Oud 17-02-2002, 13:04
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Ik vond hem super gaaf en echt eng, heb mijn vriend fijn geknepen van angst

Ik verwachtte er niet veel van omdat vrienden zeiden dat ie kut was..Maar kvond het een briljante film, een goeie dosis ziekelijkheid wat ik wel jammer vond, is dat ze de achtergrond informatie van die sicko niet genoeg uitgewerkt hadden.
Oud 17-02-2002, 18:53
Jungle
Jungle is offline
waarover gaat die film eigenlijk?
zou hem eigenlijk ook wel graag willen zien..
maar weet niet of ik het wel aan kan...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:43
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik vond het eigenlijk best een geweldige film, maar niet als horror, meer als humor ...
Het 1e halfuur was niet eng maar wel een vage sfeer (jammer dat je alleen al weet dat die gast weer uit die buis komt, want dat zag je in de trailer al ) en vooral cool dat het overdag plaatsvond en niet zo standaard in eht donker.

Maar toen op een gegeven moment die "monster" vleugels kreeg etc. lag ik echt in een deuk
Jammer dat ze er een monster van haddne gemaakt, gewone mensen zijn naar mijn idee enger, hem vond ik eerder zielig, met z'n ogen gezoek (En hij zat aan het einde zo lief te knutselen )
En het liedje gezongen door Siouxsie maakte ook alles alweer goed.

Oftewel; ik vond eht een zeer coole film als je niet verwacht dat ie eng ofzo is.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:32
moenbase
moenbase is offline
wie zingt die titel song? "Jeepers Creepers, where did you get those eyes" etc.
Niet van Louis Armstrong hey he?
Iemand enig idee? Heb nog geen soundtrack gezien in de winkel, wie wel?

oh w8 eens...Paul Whiteman, kan dat?
Oud 20-02-2002, 20:26
hw-lwd
hw-lwd is offline
was leuke film, met ook humor jah haha, ook al was dat vast ni zo bedoeld.
Oud 20-02-2002, 20:27
hw-lwd
hw-lwd is offline
Paul Whiteman jah
Oud 21-02-2002, 18:30
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik vond het echt een waardeloze slappe ***film zo heb ik ze nog maar weinig gezien......

sorry ik vind films met zo'n waardeloos klotewezen echt niks.
Oud 21-02-2002, 19:01
legatus
legatus is offline
Omdat er een (klote)wezen is zit is hij slecht, om het wezen of om het uiterlijk van het wezen?

Ik ga ook geen commentaar geven als 'ER is kut omdat er klote-doktoren inzitten'.

Beter commentaar graag.
Oud 22-02-2002, 00:05
moenbase
moenbase is offline
ok, beter commentaar....
het zou gewoon beter zijn als het beest een vent was dan zo'n raar wezen. Wie geloofd er nou in zoiets, een stom wezen dat niet doodgaat door kogels, en er gewoon niet echt gemeen uitziet...
Neey, geef mij maar Jason [Friday the 13th] figuren ofzo.
Die Aliens uit de Aliën series waren gewoon veel angstaanjangender...zelfs die rare kerels in Ghosts Of Mars waren enger...
Oh, nou ja, dat waren de vergelijkingen...
Nee maar, de film is nou ook weer niet van dat je zegt "goh, das nou een goeie film". Het begin is ok...maar daar is dan ook alles mee gezegd...
Oud 22-02-2002, 18:59
poecilotheria
poecilotheria is offline
ok hier beter commentaar

ik heb een film graag wat reallistischer van die nepdingen vind ik maar niks

plus er werd zo over geroepen en ik vond hem niet eens spannend hoogstens wat korte stukjes in het begin verder vond ik er geen bal aan
Oud 22-02-2002, 18:59
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
moenbase schreef:
ok, beter commentaar....
het zou gewoon beter zijn als het beest een vent was dan zo'n raar wezen. Wie geloofd er nou in zoiets, een stom wezen dat niet doodgaat door kogels, en er gewoon niet echt gemeen uitziet...
Neey, geef mij maar Jason [Friday the 13th] figuren ofzo.
Die Aliens uit de Aliën series waren gewoon veel angstaanjangender...zelfs die rare kerels in Ghosts Of Mars waren enger...
Oh, nou ja, dat waren de vergelijkingen...
Nee maar, de film is nou ook weer niet van dat je zegt "goh, das nou een goeie film". Het begin is ok...maar daar is dan ook alles mee gezegd...
idd helemaal mee eens !
Oud 22-02-2002, 19:59
legatus
legatus is offline
Vreemd dat je JASON aanhaalt aangezien die ook niet deert voor een kogelregen of andere wapens. Realistisch is hij niet en in dit geval zie ik nog liever het wezen uit Jeepers Creepers.

Inderdaad, de ALIEN-creatuur is fenomenaal net zoals de PREDATOR.

Het probleem lag ook niet geheel bij het wezen bij JC, meer in het script en het verlies van de spanning na een klein half uur. Plus enige irritante gimmicks zoals het liedje. ('He comes when you hear the song').
Oud 23-02-2002, 11:29
moenbase
moenbase is offline
Nee ok, maar Jason lijkt tenminste nog een beetje op een mens. Dat hij tegen kogels kan ok, dat maakt dan nog niet zo heel veel uit.
En ik vind ook niet dat het persé realistisch moet zijn. Ik bedoel, dat is Aliën ook niet. Én Jason dan al helemaal niet.
Maar ik had de film best wel leuker gevonden dan, als het een mens-lijkend persoon was, dan zo'n vreemd gedrocht.
En het verhaal zou dan ook aangepast moeten worden uiteraard, want het einde was wel erg afgezaagd...
Én ik zag het nut er niet van in dat dat wezen in de trucker tegen die auto ging aanbotsen...ik bedoel, wat heeft er mee bereikt, eigenlijk helemaaaaaaaal niets...
En dat ie daarvoor aan het tuteren is dat ie er langs wou, waarna ze de berm inrijden...
Het enige wat ik een beetje spannend vond was toen ze gingen kijken bij die buis/put[?] zeg maar.
Oud 25-02-2002, 11:20
legatus
legatus is offline
Het toeteren is uitgelegd in de film, net zoals het tegen de bumper aanrijden -- nog steeds onlogisch dat hij angst door de ruiten heen ruikt, maar toch.

Het monster was behoorlijk menselijk in gedaante op het laatste moment na, door bepaalde bijkomstigheden maar nog steeds in een menselijke gedaante (het is ook een mens bedolven onder make-up). In de 'regenjas' geheel. Dus dat is geen beredenering, het verhaal was matig tot slecht en het einde was niet bepaald afgezaagd.

[Dit bericht is aangepast door legatus (25-02-2002).]
Reageren

Regels voor berichten