Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 20:20
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Ik was smoorverliefd op iemand van 14, en ben zelf 17. Maar ik heb na veel stress het tegen d'r gezegt en ze vond me leuk. Maar de leeftijd en afstand zijn volgens haar te groot. Ik vind totaal van niet, maar ik moet helaas met haar beslissing leren leven. Is er iemand die dit ook ooit heeft gehad of zoiets? En wat is er later van gekomen, want ik ga haar zeker nog vaak opzoeken, misschien knapt er dan wat bij haar. Je weet maar nooit. Dus de afstand is dan toch niet zo groot, en ik hoop dat ze dat dan ook in zal zien.
Oud 02-01-2003, 20:26
Dminor
Dminor is offline
De afstand is totaal niet te groot. Ik ben zelf als 16-jarige verliefd (zo goed als relatie) op een 13-jarig meisje, en dat wil ook best. Kijk, ik heb geen relatie, maar eigenlijk wel. Officieel niet, maar een buitenstaander zou zeggen van wel. Dit zou je dus na kunnen streven... Succes ermee iig!
Oud 02-01-2003, 20:30
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Kijk, ik heb geen relatie, maar eigenlijk wel. Officieel niet, maar een buitenstaander zou zeggen van wel.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:39
Lilything
Lilything is offline
ik heb het 'waarom gvd' gevoel
echt HE-LE-MAAL

is it something in the air?

kvoel me egt klote,
en t heeft hier maybe wel meej te maken,
maar kweet t dus nie

want hij laat niets meer horen
dus wel tjsah.....

GVD!
Oud 02-01-2003, 21:42
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Dminor schreef:
De afstand is totaal niet te groot. Ik ben zelf als 16-jarige verliefd (zo goed als relatie) op een 13-jarig meisje, en dat wil ook best. Kijk, ik heb geen relatie, maar eigenlijk wel. Officieel niet, maar een buitenstaander zou zeggen van wel. Dit zou je dus na kunnen streven... Succes ermee iig!
1) Het is niet goed om een relatie te beginnen voor je 18e.
2) Het maximum-leeftijdsverschil zou twee jaar moeten zijn.
3) Je beweert dat dat meisje van 13 ook best wil. Maar meteen daarop trek je je eigen relatie in twijfel. Wat wil je ons met deze reactie eigenlijk meedelen?

Persoonlijk: het leeftijdsverschil is niet ideaal, maar nog net aanvaardbaar. De startleeftijd van het meisje is echter volstrekt onaanvaardbaar. Dus: niet doen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:48
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Gezien het gehalte van deze reactie kan de 17 in je naam niet op je leeftijd slaan.
Idd ja, maar zo zitten er meer users op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:53
nl2suzy
nl2suzy is offline
Nou zo kan die wel weer...

Een relatie voor je 18e kan wel, maar op je 13e al een beslissing daarover maken voor zo'n lange tijd? Nee dan ben je daar nog niet echt mee bezig. Tenminste dat was ik niet toendertijd..
Oud 02-01-2003, 21:54
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Idd ja, maar zo zitten er meer users op dit forum.
Dat kan wel, maar die zien het reageren op bepaalde topics als een missie.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:54
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
hee abbi

serieus pure pret met je posts. Maar ik moet zeggen dat er op zich best veel in zit.
Dat geen relatie voor 18e daar houd ik me netjes aan

Dat max 2 jaar dat is een beetje anders... - 14 en 16 gaat nog net, 14 en 17 niet; maar bijvoorbeeld 30 en 40 wel weer.
Je houdt je hier nogal mee bezig; waarom probeer je niet een formule te bedenken die het maximale verschil goed uitdrukt?
Oud 02-01-2003, 21:55
Lilything
Lilything is offline
euhm....
maar ik ben t wel!

haha wat erg
kdoe zelfs hbo, mja dat komt nu zeker helemaal ongeloofwaardig over

kben wel 17, maar misschien heb je wel gelijk, van binnen maybe nog nie helemaal

knuffels.....
Oud 02-01-2003, 22:00
Lilything
Lilything is offline
ok ik zou me nu wel ff beperken tot t topic zelf

meeste meisjes van 14 zijn er wel heel erg mee bezig,
maar vaak op deze leeftijd zijn ze nog niet echt toe aan een relatie,

verder euhm ik weet niet of het een goed idee is om zeg maar' het te blijven proberen bij haar, misschien kun je er beter bij neerleggen zoals t nu is.

je kunt natuurlijk wel vrienden met haar worden, en kijken wat er dan nog groeit, maar ik zou er niet teveel op hopen, want dan gebeurt het juist vaak NIET!

knuffels....
Oud 02-01-2003, 22:03
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
hee abbi

serieus pure pret met je posts. Maar ik moet zeggen dat er op zich best veel in zit.
Dat geen relatie voor 18e daar houd ik me netjes aan

Dat max 2 jaar dat is een beetje anders... - 14 en 16 gaat nog net, 14 en 17 niet; maar bijvoorbeeld 30 en 40 wel weer.
Je houdt je hier nogal mee bezig; waarom probeer je niet een formule te bedenken die het maximale verschil goed uitdrukt?
Als zij 15 wordt, dan ben ik ook nog 17 hoor, maar nu is ze nog slechts 14. Maar de afstand bedraagt bij haar moeder maar 22km van mij, das nix. En van d'r vader ong.100km, das degene waar ze zich zorgen om maakt. Maar treinen zat toch.

Maar is het slim om haar eens op te zoeken, en een reactie uitlokken?
Oud 02-01-2003, 22:51
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ken het van de andere kant
niet de leeftijd (maar 1 jaartje) maar de afstand was het probleem. Hij in amsterdam, ik in friesland.
Dus heb ik m afgewezen, we bleven elkaar af en toe zien en was erg gezellig tot hij een vriendinnetje kreeg, we bleven elkaar zien maar niet meer op die manier en nu woon ik amsterdam en zie ik hem haast nooit meer. (en het blijkt onwijze player te zijn)

beetje moeilijk uit te leggen, misschien snap e het, we hadden nix maar als we elkaar zagen dan een weekend wel op zich iets wat kan.
Al zit jij ook met leeftijdsprobleem, ik weet niet of een meisje van 14 bereid is zulke 'offers' te brengen. 14 zijn de xpirimenten begonnen, ik weet niet of ze vast wil zitten aan een jongen ver weg. en ik weet ook niet of iemand van 14 een serieuse relatie aan kan waarin je elkaar weinig ziet. Ik was bij bovenstaande verhaaltje 16-17, bovendien kon ik toen nog niet eens het opbrengen een relatie te hebben met iemand die je haast nooit ziet

Laatst gewijzigd op 02-01-2003 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 23:16
AMDFreak
AMDFreak is offline
Ik heb vandaag een meisje ontmoet (14 maart 15)
En ik ben zelf 16.. (aug 17)

Zij woont in Rotterdam en ik in Zoetermeer
Das ong 25km.. Zij zat er erg tegen op omdat we elkaar dan niet iedere dag konden zien enso..
Ik heb maar besloten om maar de 1ste stap te zetten en om naar haar toe te gaan. Want geld is opzich niet zo'n probleem voor mij (niet uitgaan heeft zo zijn voordelen )

En ze stuurde me een smsje, dat ze me leuk vond (ik vind dur ook leuk).

Zij zei vaak over msn dat ze wou vrijen ed.. ik heb zo iets van.. 14 vind ik zelf iets te jong.. als je 15 bent, wil ik wel met je naar bed toe.. 14 is gewoon te jong, en dat is mijn mening.. maar daar komen we wel uit
Oud 03-01-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
ikzelf heb ook tot gisteren een maand gehad met een meid van 13 en ben zelf ook 16, maar t bleek toch echt dat t leeftijdsverschil wel te groot was....ik vind wel dat een jonegn eigenlijk wel 1 of 2 jaar ouder moet zijn, want meiden zijn nou eenmaal verder, maar toch blijkt wel dat 3 jaar te veel is, ik vond het vrij goed gaan, maar zij dus niet, en dat kwam door die 3 jaar verschil....
het is geen tip, alleen een voorbeeld van hoe het mis kan gaan...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Super Vegeta schreef:
Als zij 15 wordt, dan ben ik ook nog 17 hoor, maar nu is ze nog slechts 14. Maar de afstand bedraagt bij haar moeder maar 22km van mij, das nix. En van d'r vader ong.100km, das degene waar ze zich zorgen om maakt. Maar treinen zat toch.

Zou je kunnen doen, maar als ze laat merken dat ze daar niet van gediend is moet je daarmee ophouden; dan vindt ze je waarschijnlijk te opdringerig, en dat moet je respecteren.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 12:34
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
En over elkaar weinig zien, dat wilde ik verhelpen door van mijn part elke dag 3uur in de trein te zitten enz. Ik heb echt alles voor d'r over, dus ik snap het echt niet.
Oud 03-01-2003, 12:58
Last Resort
Last Resort is offline
precies, dat 'WAarom GVD!' gevoel heb ik ook, ik had namelijk wat met een meisje uit rome, maar op deze leeftijd (ik ben 16 en zij 15) kan het niet echt wat worden..., maar als zij dichtbij had gewoond was het geweldig geweest........, en daar baal ik onwijs van!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:12
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
3) Je beweert dat dat meisje van 13 ook best wil. Maar meteen daarop trek je je eigen relatie in twijfel. Wat wil je ons met deze reactie eigenlijk meedelen?

Persoonlijk: het leeftijdsverschil is niet ideaal, maar nog net aanvaardbaar. De startleeftijd van het meisje is echter volstrekt onaanvaardbaar. Dus: niet doen.
1) Ik weet het, daarom twijfel ik ook zo.
2) In de regel ja. Jóuw regel zelfs. Maar dat is gebaseerd op wat? Hoever de jongste ontwikkeld kan zijn in verhouding tot de oudste? Dat verschilt toch per persoon! En daarbij: het scheelt niet heel veel meer dan twee jaar. Twee jaar en een maand of drie.
3) We willen het niet aan elkaar toegeven. We hebben geen relatie, daar durven we ons niet in te storten. En we ontvluchten gesprekken hierover. Eigenlijk vinden we de situatie zo wel best, ook al is het een raar soort tussenoplossing. Ik wilde eigenlijk mededelen met mijn reactie dat je als zeer goede vriend van de persoon in kwestie de nauwe band die je als Vriend met haar zou hebben gehad heel goed kunt benaderen.

Laatst gewijzigd op 03-01-2003 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:17
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
NoMercy285 schreef:
ikzelf heb ook tot gisteren een maand gehad met een meid van 13 en ben zelf ook 16, maar t bleek toch echt dat t leeftijdsverschil wel te groot was....ik vind wel dat een jonegn eigenlijk wel 1 of 2 jaar ouder moet zijn, want meiden zijn nou eenmaal verder, maar toch blijkt wel dat 3 jaar te veel is, ik vond het vrij goed gaan, maar zij dus niet, en dat kwam door die 3 jaar verschil....
het is geen tip, alleen een voorbeeld van hoe het mis kan gaan...
Ik dank u feestelijk!
Ik heb zelf nog nooit een relatie gehad, en zij wel. Nou weet ik niet wat zij als 13-jarige onder een relatie verstaat of kan verstaan, en ik durf het daarom ook niet aan te gaan. Zij is verliefd op mij, ik ben verliefd op haar... Maar dat is het enige dat ik weet. Hoe verder is mij helaas onduidelijk.
Oud 03-01-2003, 13:21
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

IK ZAL JE DOMME SHIT OOK EENS DOEN!

1. Lulkoek, ben je van voor de oorlog ofzo?
2. Moet ik geloven, iedereen die ik ken is veel verder verwijderd
3. Dat is een ander

Je snapt ik vind je theorie echt nergens opslaan. Sorry!
Oud 03-01-2003, 19:00
Lilything
Lilything is offline
kheb maybe een btje op boeren klompen advies,
maarre stort jezelf in t ravijn!
t kan hartstikke goed uitpakken,
je bent maybe bang gekwetst te worden,
maar dat moet je riskeren bij relaties....

en ik ben bang dat je te lang bij haar blijft hangen,
qua gevoel als je t niet probeert,
maybe issut niks, maybe issut wel geweldig

ieder stel is anders!

knuffels.....
Oud 03-01-2003, 19:36
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
ikje17 schreef:
kheb maybe een btje op boeren klompen advies,
maarre stort jezelf in t ravijn!
t kan hartstikke goed uitpakken,
je bent maybe bang gekwetst te worden,
maar dat moet je riskeren bij relaties....

en ik ben bang dat je te lang bij haar blijft hangen,
qua gevoel als je t niet probeert,
maybe issut niks, maybe issut wel geweldig

ieder stel is anders!

knuffels.....
jah idd! give it a try!
nooit geschoten is altijd mis
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:43
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Super Vegeta schreef:
IK ZAL JE DOMME SHIT OOK EENS DOEN!

1. Lulkoek, ben je van voor de oorlog ofzo?
2. Moet ik geloven, iedereen die ik ken is veel verder verwijderd
3. Dat is een ander

Je snapt ik vind je theorie echt nergens opslaan. Sorry!
Inderdaad.

Verder vind ik dat je er gewoon voor moet gaan! Misschien draait ze bij als jij haar laat zien dat die afstand geen probleem (voor jou) is.. Veel succes iig!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 23:48
zozze
zozze is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Een relatie is pas goed als je je er allebei goed bij voelt.
2) Dat is bullshit. Iemand van 18 kan zich evengoed als een kind gedragen. Zo ook kan iemand van 13 heel volwassen zijn. Al die discussies over leeftijdsverschil vind ik echt nergens op slaan, leeftijd is maar een getal in sommige gevallen. Iemand van dertien kan perfect weten wat liefde is, ook al is hij/zij nog maar zo oud.

Aan Super Vegeta:
Het hangt van het karakter van het meisje af, en hoe ze zou reageren. Als je jullie vriendschap niet op het spel zal zetten zou ik ervoor gaan, je hebt niks te verliezen.
Oud 04-01-2003, 02:00
Tatsu
Tatsu is offline
Ondertussen predik je dat liefde voor alles gaat... waarom niet in jouw geval
Gewoon er voor gaan dus.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:30
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Super Vegeta schreef:

dus geen 2 jaar ouder. - de regel van abbie gaat niet op.

Verder weet ik eigenlijk niet eens meer wat liefde is dus ik kan je verder geen hulp bieden bij deze keuze.
Oud 05-01-2003, 21:52
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
dus geen 2 jaar ouder. - de regel van abbie gaat niet op.

Verder weet ik eigenlijk niet eens meer wat liefde is dus ik kan je verder geen hulp bieden bij deze keuze.
WHAT THE FUCK ZEG JIJ NOU???????

Verder weet ik eigenlijk niet eens meer wat liefde is
WAAR SLAAT DAT OP??
Oud 05-01-2003, 22:00
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Super Vegeta schreef:
WAAR SLAAT DAT OP??
Gokje: liefdesverdriet? Voer voor een nieuw topic?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:02
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Gokje: liefdesverdriet? Voer voor een nieuw topic?
Ben je echt 60??????? Wat doe je dan hier, ben je nog geen opa ofzo?? Nix rots hoor, maar ik vind het een beetje raar
Oud 06-01-2003, 10:37
Magical Vegetto
Magical Vegetto is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

GVD houd nu eens een keer die vieze rot bek van je dicht wil je! Wie ben jij om te zeggen dat een relatie niet goed is voor je 18e. Dat slaat echt helemaal nergens op dat is voor iedereen verschillend. En dat er 2 jaar verschil tussen moet zijn is ook onzin en dat praat ik over alle leeftijdsverschillen met 2 jaar verschil want een relatie van iemand van 13 en 15 kan ook en van 17 en 19 kan ook en 80 en 82 kan ook dus shut the fuck up en ga lekker ergens anders die domme reacties geven want ik begin je echt zat te worden mannetje.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Magical Vegetto schreef:
GVD houd nu eens een keer die vieze rot bek van je dicht wil je!
Hij uit enkel zijn mening.

Citaat:
Wie ben jij om te zeggen dat een relatie niet goed is voor je 18e. Dat slaat echt helemaal nergens op dat is voor iedereen verschillend.
In de pubertijd veranderen mensen drastisch en vanuit dat oogpunt zou je kunnen concluderen dat een echte relatie nooit goed zal werken. Ook is het belangrijk dat je, om jezelf te ontplooiien, met zoveel mogelijk verschillende stimuli in aanraking komt. Eentonigheid is slecht voor de ontwikkeling.

Er zit een kern van waarheid in. Relaties werken nou eenmaal veel beter als de partners enigzins constant gedrag vertonen en niet voor (minder leuke) verrassingen komen te staan.

Citaat:
En dat er 2 jaar verschil tussen moet zijn is ook onzin en dat praat ik over alle leeftijdsverschillen met 2 jaar verschil want een relatie van iemand van 13 en 15 kan ook en van 17 en 19 kan ook en 80 en 82 kan ook
2 jaar verschil is een richtlijn. Niet meer en niet minder. Persoonlijk zie ik deze anders, maar totale lulkoek is het niet.

Citaat:
dus shut the fuck up en ga lekker ergens anders die domme reacties geven want ik begin je echt zat te worden mannetje.
Zolang hij niemand persoonlijk aanvalt, is hij totaal vrij zijn mening te geven. Net zoals jij vrij bent er tegen in te gaan. Maar reageer dan aub inhoudelijk en speel niet op de man.

Ontopic:
Je kan inderdaad proberen vaak contact met haar op te blijven zoeken en hopen dat ze bijdraait. Het kan echter ook zijn dat er meer aan de hand is dan alleen de afstand, maar dat ze het niet durft te zeggen of ontwijkt.

Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik vind het verschil helemaal niet zo groot. en de afstand ook niet. ik weet niet hoe vaak ze bij dr vader is? want meestal is het zo dat ze toch vaker bij de moeder zijn dan andersom.

tja, misschien gebruikt ze het wel als een smoesje. of heeft ze een slechte ervaring met een grotere afstand en heeft ze daar gewoon geen zin meer in. ga een keer met dr praten en leg dr uit dat jij het helemaal geen probleem vindt.
en haal dr over. bespreek met elkaar wanneer jullie elkaar kunnen zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten