Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 21:00
light fighter
light fighter is offline
laatst had ik het met een vriendin er over dat meiden eigenlijk niet met jongens kun op schieten als vrienden dan. Waarom, omdat er een groot verschil in cultuur is ik zal het even toelichten.

Jongens lossen alles vriendschappelijk op en zijn tevreden met wat ze hebben, ze gaan niet iemand afzeiken omdat die meer heeft of omdat die dingen heeft die een andere jongen niet heeft. Meiden daarentegen zijn glashard, iemand die dingen beter kan of mooier heeft kan rekenen op een flinke dossis vrouwelijk pesterijen en die zijn hard!

Ik zal het nu ff op mijn zelf gaan toepassen want bij mij klopte het in ieder geval wel. dan moet ik er wel bij zeggen dat ik in een soort van jongens cultuur leef en goed met jongens kan op schieten.

meiden in mijn omgeving kunnen mij niet echt uitstaan. Waarom? Ik kom zelfverzekerd over, Jaloezie. daardoor gaan ze rodelen. de Jongens in mijn omgeving die zeggen alles recht in mijn gezicht, met een beetje tactiek natuurlijk maar de boodschap is wel duidelijk.

wat vinden jullie hier van? Ik ben het hier volkomen meeeens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 21:03
Verwijderd
Ik denk wel dat dat een beetje het stereotype beeld is van jongens en meisjes... En erg zwart-wit...tussen die twee uitersten zit 'een groot grijs gebied', waar het merendeel van de mensen in valt, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:07
Verwijderd
Ik ben het met Leonoor eens. Het is niet zwart-wit, maar inderdaad grijs. Dit zal misschien opgaan voor een aantal jongens en meisjes, maar ik ken zat jongens die niet eerlijk durven zijn, en zat meisjes die dit wel zijn.

Op zich zijn de eigenschappen (zoals concurrentiestrijd van meisjes onderling) wel aanwezig, maar dit soort dingen zijn te overkomen en zijn vooral op bepaalde leeftijden zo volgens mij.

Ik kan in ieder geval met zowel jongens als meisjes goed opschieten
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:07
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
meiden kunnen ookwel vriendschappelijk doen hoor. gewoon binnen 1 bepaalde groep beschermen ze elkaar en komen ze voor mekaar op en hebben ze met zn allen een hekel aan een andere groep. das bij jongens ook zo

meiden en jongens kunnen echtwel met elkaar opschieten. ok in t begin behandelen ze je msschien nog anders maar als ze je eenmaal kennen niet meer.. nouwja bij sommigen dan he, k ken ook jongens die al vanaf t begin normaal deden

enne meiden roddelen ook als je niet zo zelfverzekerd over zou komen.. ze roddelen altijd. is iets wat ze doen uit verveling. ze roddelen altijd wel dus t slaat nergens op. ok ze roddelen eerder over iemand die dr buiten valt dan ieman ddie dat neit doet maar dat ligt deels ook aan die persoon zelf.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:22
Verwijderd
niet mee eens... zoals iedereen al zei, je kunt het niet zwart/wit zien, en los daarvan is het helemaal niet wáár.
ik ken veel meiden die goed met jongens als vrienden kunnen op schieten of beter met jongens dan met meisjes, zo ook jongens die beter of evengoed met meisjes kunnen opschieten dan met jongens.
er zijn genoeg jongens die dingen niet vriendschappelijk oplossen, ik denk dat jongens eerder dingen helemaal niet bespreken, niet met anderen en niet met degene over wie hun mening is (kromme zin, sorry), en er zijn genoeg meisjes die niet roddelen.
wat nogwatjuh zegt, dat een groep meiden een hekel heeft aan een andere groep, daar merk ik ook niets van. ook niet dat meiden altijd roddelen, voor zo ver ik weet zijn jongens net zo roddelig als meisjes, sommigen minder erg, sommigen erger
vooroordeel dus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:31
Mariebel
Mariebel is offline
Volgens mij kunnen jongens en meisjes heel goed vriendschappelijk met elkaar omgaan, de problemen komen pas als één van de twee meer wil dan vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb meer vrienden dan vriendinnen. Dus het is onzin dat meisjes niet bevriend kunnen zijn met jongens.
Misschien is het omdat ik zelf nogal jongensachtig ben, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Noekie schreef:
Ik heb meer vrienden dan vriendinnen. Dus het is onzin dat meisjes niet bevriend kunnen zijn met jongens.
Misschien is het omdat ik zelf nogal jongensachtig ben, maar toch...
Tja, ik houd niet zo van jongens, maar ben in een zeker opzicht wel erg jongensachtig. Maar ik begrijp de meeste jongens gewoon niet, ze zijn veel agressiever en kunnen vaak hun gevoelens niet goed uitleggen.

En natuurlijk is dat erg zwart-wit, meiden kunnen wel hun gevoelens uiten, jongens niet. Maar ik mèrk het wel zo, althans, op school, op scouting enz... Op internet zijn jongens volgens mij wel iets vrijer, of niet?
Oud 04-01-2003, 11:56
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
skatboard schreef:
laatst had ik het met een vriendin er over dat meiden eigenlijk niet met jongens kun op schieten als vrienden dan.
Van dit soort uitspraken gaan mijn haren altijd recht overeind staan.

Ik heb een hele goede vriendschap met een meisje. Zij is een van mijn beste vrienden. Dat is voor mij het bewijs dat 2-geslachten-vriendschappen wel degelijk mogelijk zijn.

Ikzelf ben altijd al een 'meisjesjongen' geweest. Ik voel me absoluut niet op mijn gemak in een jongensgroep, dat wordt al heel snel heel erg competitief. Is geen sfeer die ik echt prettig vind.

Vriendschappen tussen jongens en meisjes zijn wel degelijk mogelijk. Je moet alleen heel goed uitkijken dat je niet verder gaat dan die vriendschap.
Oud 04-01-2003, 15:09
Daffie
Daffie is offline
jij zegt dat meisjes jaloers worden als iemand anders iets heeft wat de ander niet heeft. volgens mij hebben jongens echt hetzelfde, kijk maar bij sport. veel jongens gaan ontzettend opscheppen over hun eigen prestaties en halen andere mensen onderuit. lekker competitief dus en ook een vorm van jalouzie. eigenlijk dus helemaal niet zo'n groot verschil tussen meiden en jongens. bovendien heb ik een paar hele goede vrienden waar ik echt goed mee omga. we zeggen dingen rechtstreeks, geen ruzie, geen jalouzie en we praten dingen uit. ik weet dus wel zeker dat jongens en meisjes 'gewoon'met elkaar om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 15:59
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
skatboard schreef:
laatst had ik het met een vriendin er over dat meiden eigenlijk niet met jongens kun op schieten als vrienden dan.
ik ken heel veel meisjes die veel beter met jongens kunnen opschieten en omgekeerd. ik heb zelf vooral jongens als vrienden. (maar ook meisjes hoor, om van die fijne meisjesdingen mee te doen )

je verdere defenities van jongenscultuur geldt denkik alleen onder goeie vrienden. niet-vrienden die (denken dat ze) meer hebben worden bij jongens evengoed afgezeken als bij meisjes.
Oud 04-01-2003, 16:15
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmmz denk wel dat het een beetje klopt, natuurlijk is het niet zwart-wit maar dat is NIETS.
Jongens zijn vaak nuchterder, meiden kunnen om elk klein dingetje een heel probleem maken. jup. maar daardoor komt het denkik wel dat jongens aan sommige dingen minder waarde hechten dan meiden, ook aan positieve zaken en jongens kunnen iemand kwetsen zonder dat ze het doorhebben.
Oud 04-01-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
kleine wicca schreef:
hmmz denk wel dat het een beetje klopt, natuurlijk is het niet zwart-wit maar dat is NIETS.
Jongens zijn vaak nuchterder, meiden kunnen om elk klein dingetje een heel probleem maken. jup. maar daardoor komt het denkik wel dat jongens aan sommige dingen minder waarde hechten dan meiden, ook aan positieve zaken en jongens kunnen iemand kwetsen zonder dat ze het doorhebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:24
Verwijderd
het idee erachter klopt wel, en voor de rest vind ik de post nogal arrogant overkomen.. (of ben ik dat nu?)

Ik kijk altijd naar 2 stromen, vrouwlijkheid en mannelijkheid, vrouwlijkheid is water, mannelijkheid is vuur, vrouwlijkheid is barend, mannelijkheid is scheppend.. etc.

Veel jongens hebben veel vrouwlijke kanten en andersom, daarom kun je hen iet zo zwart wit bekijken.

Ik voel me zelf het meest thuis bij mannen, maar val meestal op beetje verwijfde mannen en heb goeie vriendinnen.. maar merk wel dat die veel sneller jaloers zijn en veel manipuleren waar ik niet zo van hou.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:32
light fighter
light fighter is offline
enne meiden roddelen ook als je niet zo zelfverzekerd over zou komen.. ze roddelen altijd. is iets wat ze doen uit verveling. ze roddelen altijd wel dus t slaat nergens op. ok ze roddelen eerder over iemand die dr buiten valt dan ieman ddie dat neit doet maar dat ligt deels ook aan die persoon zelf. [/B][/QUOTE]

dat is onzin, ik hoor ibj genoeg groepjes maar er wordt gigantisch veel over mij geroddeld, en het is niet uit verveling het is meer om je positie sterker te maken. en roddelen ligt nooit aan jezelf. als je nergens bij hoort ofzo dan kies jij daar zelf toch niet voor. en wat ik al eerder zei als meiden jaloers op je zijn, dan kies je daar toch ook niet voor of moet je je soms gaan aanpassen aan andere meiden die toevallig wel populair zijn kom nou
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:34
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Daffie schreef:
jij zegt dat meisjes jaloers worden als iemand anders iets heeft wat de ander niet heeft. volgens mij hebben jongens echt hetzelfde, kijk maar bij sport. veel jongens gaan ontzettend opscheppen over hun eigen prestaties en halen andere mensen onderuit. lekker competitief dus en ook een vorm van jalouzie. eigenlijk dus helemaal niet zo'n groot verschil tussen meiden en jongens. bovendien heb ik een paar hele goede vrienden waar ik echt goed mee omga. we zeggen dingen rechtstreeks, geen ruzie, geen jalouzie en we praten dingen uit. ik weet dus wel zeker dat jongens en meisjes 'gewoon'met elkaar om kunnen gaan.
maar jongens lossen zoiets wel anders en naar mijn mening beter op
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef:
maar jongens lossen zoiets wel anders en naar mijn mening beter op
Sommige jongens wel, sommige jongens niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:40
light fighter
light fighter is offline
laat ik het dan iets bij stellen over het algemeen wel
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 11:18
Eend
Eend is offline
ligt er denk ik net aan hoe mannelijk of vrouwelijk je bent
je hebt jongens die ook sterk aan hun vrouwelijke kant zijn (en dan zijn het niet gelijk homo's of zo) Die jongens zullen ook heel goed met meiden om kunnen gaan.
Je hebt ook meiden die meer aan de jongensachtige kant zijn (dat betekend dus ook niet dat je dan maar gelijk lesbi bent) en die kunnen dan weer beter met jongens opschieten.

Ik heb die dingen die tussen haakjes erbij gezet omdat veel mensen te snel zo'n vooroordeel trekken. Ik ken een gozer en die kan heel goed met meisjes op trekken en zo en die wordt door iedereen homo genoemd. Dat vind ik dus nergens op slaan, dus vandaar dat ik het er ff bij zet
En neej, ik ben niet tegen homo's en lesbi's. Vooral met jongens die op jongens vallen is het kei grappig om dan over leuke jongens te praten
Reageren

Regels voor berichten