Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een hele goede vriendschap met een meisje. Zij is een van mijn beste vrienden. Dat is voor mij het bewijs dat 2-geslachten-vriendschappen wel degelijk mogelijk zijn. Ikzelf ben altijd al een 'meisjesjongen' geweest. Ik voel me absoluut niet op mijn gemak in een jongensgroep, dat wordt al heel snel heel erg competitief. Is geen sfeer die ik echt prettig vind. Vriendschappen tussen jongens en meisjes zijn wel degelijk mogelijk. Je moet alleen heel goed uitkijken dat je niet verder gaat dan die vriendschap.
|
![]() |
jij zegt dat meisjes jaloers worden als iemand anders iets heeft wat de ander niet heeft. volgens mij hebben jongens echt hetzelfde, kijk maar bij sport. veel jongens gaan ontzettend opscheppen over hun eigen prestaties en halen andere mensen onderuit. lekker competitief dus en ook een vorm van jalouzie. eigenlijk dus helemaal niet zo'n groot verschil tussen meiden en jongens. bovendien heb ik een paar hele goede vrienden waar ik echt goed mee omga. we zeggen dingen rechtstreeks, geen ruzie, geen jalouzie en we praten dingen uit. ik weet dus wel zeker dat jongens en meisjes 'gewoon'met elkaar om kunnen gaan.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() je verdere defenities van jongenscultuur geldt denkik alleen onder goeie vrienden. niet-vrienden die (denken dat ze) meer hebben worden bij jongens evengoed afgezeken als bij meisjes.
|
![]() |
hmmz denk wel dat het een beetje klopt, natuurlijk is het niet zwart-wit maar dat is NIETS.
Jongens zijn vaak nuchterder, meiden kunnen om elk klein dingetje een heel probleem maken. jup. maar daardoor komt het denkik wel dat jongens aan sommige dingen minder waarde hechten dan meiden, ook aan positieve zaken en jongens kunnen iemand kwetsen zonder dat ze het doorhebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
het idee erachter klopt wel, en voor de rest vind ik de post nogal arrogant overkomen.. (of ben ik dat nu?)
Ik kijk altijd naar 2 stromen, vrouwlijkheid en mannelijkheid, vrouwlijkheid is water, mannelijkheid is vuur, vrouwlijkheid is barend, mannelijkheid is scheppend.. etc. Veel jongens hebben veel vrouwlijke kanten en andersom, daarom kun je hen iet zo zwart wit bekijken. Ik voel me zelf het meest thuis bij mannen, maar val meestal op beetje verwijfde mannen ![]() |
![]() |
|
![]() |
enne meiden roddelen ook als je niet zo zelfverzekerd over zou komen.. ze roddelen altijd. is iets wat ze doen uit verveling. ze roddelen altijd wel dus t slaat nergens op. ok ze roddelen eerder over iemand die dr buiten valt dan ieman ddie dat neit doet maar dat ligt deels ook aan die persoon zelf. [/B][/QUOTE]
dat is onzin, ik hoor ibj genoeg groepjes maar er wordt gigantisch veel over mij geroddeld, en het is niet uit verveling het is meer om je positie sterker te maken. en roddelen ligt nooit aan jezelf. als je nergens bij hoort ofzo dan kies jij daar zelf toch niet voor. en wat ik al eerder zei als meiden jaloers op je zijn, dan kies je daar toch ook niet voor of moet je je soms gaan aanpassen aan andere meiden die toevallig wel populair zijn kom nou |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ligt er denk ik net aan hoe mannelijk of vrouwelijk je bent
![]() je hebt jongens die ook sterk aan hun vrouwelijke kant zijn (en dan zijn het niet gelijk homo's of zo) Die jongens zullen ook heel goed met meiden om kunnen gaan. Je hebt ook meiden die meer aan de jongensachtige kant zijn (dat betekend dus ook niet dat je dan maar gelijk lesbi bent) en die kunnen dan weer beter met jongens opschieten. Ik heb die dingen die tussen haakjes erbij gezet omdat veel mensen te snel zo'n vooroordeel trekken. Ik ken een gozer en die kan heel goed met meisjes op trekken en zo en die wordt door iedereen homo genoemd. Dat vind ik dus nergens op slaan, dus vandaar dat ik het er ff bij zet ![]() En neej, ik ben niet tegen homo's en lesbi's. Vooral met jongens die op jongens vallen is het kei grappig om dan over leuke jongens te praten ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Maatschappijleer. Anoniem- | 6 | 25-11-2007 17:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |