Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 22:12
marlies
marlies is offline
Wat als je heel hard werkt voor je studie maar je haalt het niet.
Wat dan?
Je enorm rot en minderwaardig voelen als ik of wat anders?
Oud 03-01-2003, 22:20
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
marlies schreef:
Wat dan?
Misschien is hard werken voor jou wel helemaal niet werken voor mij of andersom. Daarbij kan je eens kijken naar een studie op een lager niveau. Maar wat gaat er allemaal niet goed dan? Je punten of je gevoel dat je hebt bij je studie?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:22
marlies
marlies is offline
punten. Ik werk heel hard en haal onvoldoendes. 60% haal ik niet en 40% wel. De onvoldoendes zijn 5 en 4en

ik studeer aan de universiteit
Oud 03-01-2003, 22:25
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
marlies schreef:
punten. Ik werk heel hard en haal onvoldoendes. 60% haal ik niet en 40% wel. De onvoldoendes zijn 5 en 4en

ik studeer aan de universiteit
En wat versta jij onder goed werken dan? Besteed je bv veel meer uur aan je studie dan enkele klasgenoten van je? En is het niet te laat om nog over te stappen naar een HBO studie met de zogenaamde februari instromers?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:28
marlies
marlies is offline
Citaat:
Wawl schreef:
En wat versta jij onder goed werken dan? Besteed je bv veel meer uur aan je studie dan enkele klasgenoten van je? En is het niet te laat om nog over te stappen naar een HBO studie met de zogenaamde februari instromers?
ongeveer 45 uur in de week dat ik aan mijn studie besteed
Oud 03-01-2003, 22:33
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
marlies schreef:
Dat valt toch wel mee? De wet gaat uit van 42 weken/studiepunten van 40 uur. Dus daar zit je niet bijzonder ver boven. En meer inzet tonen? Beter of gerichter leren? Misschien hulp zoeken?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:34
Thor
Thor is offline
Dat is inderdaad veel werken. Tuurlijk moet je je niet minderwaardig of rot voelen, waarom zou je? Als je een studie niet aankunt, ben je voor mij geen minder mens. Daarbij komt ook nog dat je aan de universiteit studeert; het hoogste niveau wat je vakgebied betreft! Misschien dat Frans toch niet de juiste keuze was of ligt het universitair onderwijs je niet zo - wat wel vaker voorkomt. Kom op, beetje (zelf)vertrouwen houden!
Oud 03-01-2003, 22:59
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Ik voelde me ook zo toen m'n studie qua punten niet liep. Ik haalde ook iets van 60% niet en 40% wel. Uiteindelijk ben ik met die studie gestopt en ben de rest van het jaar gaan werken.

Maar idd, als het niet lukt hulp zoeken is een eerste stap (bv. bij een decaan of een bijlesleraar). En anders misschien kijken of een andere studie misschien meer geschikt voor je is. Of nog meer tijd in je studie stoppen, als je echt door wilt gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 11:03
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
marlies schreef:
Wat dan?
ja dat zal het wel worden. en dan ergens gaan werken vermoed ik; ik zou niet weten wat ik anders moet.

maar het gaat lukken hoor
Oud 05-01-2003, 11:12
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
marlies schreef:
Citaat:
Wawl schreef:
De wet gaat uit van 42 weken/studiepunten van 40 uur.
hoeveel is dat dan op 1 jaar? wij hadden es uitgrekend dat we aan 50 uur per week moesten zitten. (onze decaan gaat uit van 1800 studie-uren per jaar = 26 weken les en 10 weken examens/blok)
Oud 05-01-2003, 11:29
marlies
marlies is offline
Citaat:
damaetas schreef:
hoeveel is dat dan op 1 jaar? wij hadden es uitgrekend dat we aan 50 uur per week moesten zitten. (onze decaan gaat uit van 1800 studie-uren per jaar = 26 weken les en 10 weken examens/blok)
Ben heel moe na een week studeren, meer kan ik niet. Ik leer heel intensief, omdat ik anders helemaal door de bomen het bos niet zie.
Oud 06-01-2003, 15:39
Lekker Belangrijk
Lekker Belangrijk is offline
Misschien is deze studie het gewoon niet voor jou, of ligt de universiteit je idd niet zo. Maar dat is toch niet zo erg? Als je voor 1 februari stopt heb je geen studieschuld bij de IBG en kan je nog een half jaar rondkijken voor een andere opleiding op universitair of HBO niveau!
Oud 06-01-2003, 17:06
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
45 uur per week
Oud 06-01-2003, 21:56
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
als ik er kei hard voor zou werken, zoals jij doet, dan zou ik het heel erg vinden als het niet lukte. zeker als het verder een kei leuke studie is.
maar als het niet lukt, dan lukt het niet. en je kunt moeilijk nog harder werken, je zegt al dat je hier kei moe van wordt. logisch, want je doet echt veel! als ik jou was zou ik even goed nadenken of ik geen leven naast mn studie wil of misschien beter iets anders kan gaan doen.
ik zou denk ik het 2e doen, ik wil niet zooo veel tijd aan mn studie besteden ook al is het nog zo leuk. en helemaal niet als ik het dan niet of maar net zou halen.

als ik jou was zou ik een afspraak met je studieadviseur maken!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:59
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
45 uur per week
Dat was mijn eerste reactie ook. Ik ben al blij als ik de 15 haal.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:14
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Dat was mijn eerste reactie ook. Ik ben al blij als ik de 15 haal.
ik ook, maar ik vind het best vervelend dat ik zooo weinig zelfdiscipline heb
maar als ik nu een tentamen niet haal heb ik geen reden om te balen, het is dan gewoon mijn eigen schuld. als ik er kei hard voor werk en het lukt niet, tsja das dan toch best wel helemaal niet leuk. kortom, ik heb beetje last van faalangst
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten