Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 19:07
Verwijderd
Een aantal jaar geleden deed ik eindexamen en ik moest in 2 maanden +/- 25/ 30 boeken lezen (waaronder 4 voor 2 werkstukken, echt uitpluizen dus). Op 2 boeken na (film en uittreksel uit kop geleerd) is me dat gelukt. Ik kon niet een boek niet lezen, omdat ik zooo door de mand val.
Het probleem is dat ik sindsdien geen zin meer heb om te lezen. Vroeger vond ik het geweldig en ik verslond tig boeken in de zomervakantie, terwijl ik er nu met moeite 4 lees.
Ik heb niet meer die buzz van ''aaaah even lekker lezen'', zelfs niet als ik in een leuk boek bezig ben.

Vraag: heeft iemand dit ook (gehad)? En komt het ooit terug?
(ik kan hierdoor nl. zeker geen talenstudie doen, want een boek per week, ik word al gek als ik eraan denk)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2003, 19:13
Verwijderd
Ik heb het ook gehad...'k vond lezen nog wel leuk, maar zo veel als vroeger deed ik het niet meer. Nog steeds niet eigenlijk... tis wel weer iets meer geworden nu, maar nog lang niet wat het was. Ik weet niet of het terug komt, soms hoop ik van wel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik heb het ook gehad...'k vond lezen nog wel leuk, maar zo veel als vroeger deed ik het niet meer. Nog steeds niet eigenlijk... tis wel weer iets meer geworden nu, maar nog lang niet wat het was. Ik weet niet of het terug komt, soms hoop ik van wel.
Als ik in de VS woonde, had ik ze allang aangeklaagd
Maar ik ben gelukkig niet de enige. Ik baal wel, ik mis toch iets.. (zo kom ik echt noooit aan In de ban van de ring toe..)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:41
Vlooienband
Vlooienband is offline
Nope, nooit gehad. Wel eens dat ik gewoon niet toekwam aan het lezen, maar dat haalde ik 's nachts dan in.
Oud 04-01-2003, 20:16
Ieke
Ieke is offline
Dat heb ik ook wel eens gehad, maar dan voor vrij korte tijd. Meestal komt het vanzelf weer terug.
1 keer kwam dat bij mij ook niet. Ik heb toen een boek gepakt wat ik bijna zeker leuk vond en ben het gewoon gaan lezen. En dan gewoon doorgezet. Toen kwam er een moment dat het als het ware omsloeg. Ik moest lezen, weten hoe het afloopt en daarna was het over. Meestal ga ik Harry Potter lezen als ik even geen zin heb.
Succes!
Oud 04-01-2003, 20:31
Verwijderd
Dit is een bekend probleem. Het huidige literatuuronderwijs is funest voor de liefde voor de literatuur zelf. Nogal suďcidale zaak.

Als ik een boek moet lezen voor school dwing ik mezelf altijd de eerste keer zo'n dertig bladzijden te lezen, zodat je in het verhaal kan komen. Als je geluk hebt, kom je er dan wel door.

Wanneer dat niet werkt, ga ik een boek kritisch lezen. Ik probeer zoveel mogelijk kritiek te geven op bepaalde dingen en geef altijd af op de schrijver. Vanzelf kom ik dan dingen tegen in de tekst waar ik van toe moet geven dat het wel goed is en vanzelf vind ik het wel weer leuk.

Zo heb ik me de afgelopen weken door bijna zeshonderd bladzijden Shuana Singh Baldwin geworsteld, waar ik echt niets mee heb.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 11:47
butterfly_1
butterfly_1 is offline
kheb het soms wel even. bijv dan heb ik een boek een tijdje wegelegd en dan heb ik geen zin meer in lezen. maar dan begin ik er gewoon in en na een paar bladzijdes ben ik weer helemaal into lezen en dan lees ik weer non stop! mischien moet jij dat ook doen?! veel succes er mee in iedergeval!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 19:12
Verwijderd
heb ik ook. Vroeger, 10/12 jaar las ik uren. verschillen met nu: Ik had nauwelijks huiswerk, én geen internet.

nu vind ik lezen nog wel leuk, maar ik begin niet vaak meer in een nieuw boek. Ik lees ook vaak alleen nog 's avonds in bed, wanneer ik al moe ben en niet meer zoveel zin heb m'n hersens te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 20:33
Just Johan
Just Johan is offline
Toen ik net leerde lezen, ging er een wereld voor me open en las ik alles dat los en vast zat, maar nu heb ik de grootst mogelijke moeite om mezelf ertoe aan te zetten. Net als met typeles; de eerste drie keer was het geweldig, maar daarna werd ik er echt doodziek van. Gisteren heb ik m'n eerste rijles gehad; en dat was heel erg cool!

Oh maar met wiskunde heb ik het trouwens niet; nouja, eigenlijk wel met de wiskunde die de professoren erin willen stampen... Dus het is natuurlijk allemaal weer te wijten aan m'n autoriteitsconflict.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 05:39
nar_cyste
nar_cyste is offline
quote van LH: fantasy is what people want.. reality is what people need
Oud 14-01-2003, 15:00
Verwijderd
Ik heb dat nu ook.. Vorig jaar en de jaren ervoor las ik altijd, vanalles ook... Maar nu sta ik echt stil en doe ik over een simpel boek van 300 pagina's wéken omdat ik gewoon vrijwel nooit lees... Echt super jammer, ik hoop dat het snel terug komt en ik probeer mezelf gewoon zo af en toe te dwingen twee hoofdstukken te lezen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 18:32
DarkRaven
DarkRaven is offline
jep..maar boeit me niet zo veel
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik heb dat nu ook.. Vorig jaar en de jaren ervoor las ik altijd, vanalles ook... Maar nu sta ik echt stil en doe ik over een simpel boek van 300 pagina's wéken omdat ik gewoon vrijwel nooit lees... Echt super jammer, ik hoop dat het snel terug komt en ik probeer mezelf gewoon zo af en toe te dwingen twee hoofdstukken te lezen ofzo...
Zelfs dat dwingen lukt me niet..maar wie weet op een dag.. zie ik het licht of zo..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:23
alwaysgood
alwaysgood is offline
heb ik ook, maar bij mij komt het door de saaie boeken, die verplicht moet lezen, voor bv. duits, die verplicht voor je zijn uitgezocht
Reageren

Regels voor berichten