Advertentie | |
|
![]() |
|
nee, ik je ziet het niet als enige zo somber in. Ik doe nu 5 havo en vertrouw er niet op dat ik het haal. Ik k kan mezelf ook niet overhalen om eens echt veel te doen alleen als het moet, wanneer het de andere dag af moet ofzo. Ach, ik kan in iedergeval nog zakken, ik begrijp dat het bij jou een veel groter probleem is.
|
@Sookie:
Ik krijg het idee dat je het erg vindt mocht je blijven zitten en eigenlijk er dus wel wat aan wilt doen, maar je er toch niet aan toe kan zetten. Mijn broer zat ook in zo'n situatie. Hij had de eerste tentamens in de 6e met gemak gehaald (terwijl hij echt nooit wat deed!) en dacht bij de tweede dat ie niets hoefde te leren. Bij die tentamens had hij van de 7 vakken 1 VOLdoende. 6 onvoldoendes dus, mijn ouders waren woedend. Die zijn hem toen alsmaar achter de vodde gaan zitten. Er werd een schema opgesteld met wanneer ie moest leren en zelfs gedreigd z'n computer (hij is verslaafd aan dat ding) af te pakken. Gewoon omdat ie het wel kón, maar te weinig deed. Uiteindelijk is het hem zo gelukt om te slagen ondanks de enen en tweeën die hij in de tweede tentamens haalde. Misschien moet je toch ook je ouders maar zoiets laten doen. Ik snap wel dat het heel klote klinkt, maar aangezien je er zo te zien toch wel voor wilt gaan, kun je je er toe aanzetten mss, zodat je wél de instelling haalt dat je je voldoendes haalt. (mss kan je ook werken met beloningen ofzo). Maar dit gaat alleen op als je het wel kán. Bij de topicstarter krijg ik het idee dat die de stof niet beheerst (of bedoelde je dat niet?) en dan moet je eerst daar hard achteraan gaan. Succes ermee ![]()
|
Verwijderd
|
Ja, dat heb ik in de vakantie ook een beetje gekregen.
![]() Aan de ene kant denk ik wel: ik heb altijd wel redelijke cijfers gehaald, maar ander anders kant heb ik: binnen 2 maanden nog 7 boeken voor Nederlands bijvoorbeeld. En ik blijft het maar uitstellen. Het zijn dan wel niet de dikste boekjes, maar toch, 1 per week is best wat. En verder heb ik binnenkort ook 2 keer een gesprek in het Engels. Nou, reken maar dat ik ook in de 6e nog voor geen meter goed Engels spreek. En ook krijg je nu allemaal dossiertoetsen van hele boeken, dus wat beter op gaan letten in de les moet ook, om te voorkomen dat het weer extreem veel leren in de pw-week wordt. Dus, je bent zeker niet de enige, maar ik zou zeggen: probeer school voor het laatste half jaar goed bij te houden. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb echt andere ouders dan die van jullie blijkbaar. Ze hebben me in de eerste 3 jaaren van de middelbare school zo hard achter de vodden gezeten dat het voor mij gewoon onmogelijk werd niet over te gaan. Nu is mijn broertje een brug en straten ze zich voledig op hem....
Ik heb nu 8 tekorten en ga waarshijnlijk niet over ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heey,
Ik snap echt precies wat je bedoeld. Ik heb 5 vwo 2 keer gedaan, en nu, in 6 vwo, gaat het eigenlijk ook maar moeizaam. En ik had me dus ook voorgenomen om veel te leren deze vakantie maar heb dus maar 2 uur geleerd ofzo in totaal, dus dat schiet niet echt op. En de computer is ook erg vervelend ja, net als nu nu moet ik eigenlijk ook leren maar zit ik dus weer op de copmuteren. Ik doe ook N&G trouwens... en die vakken ahhh... wel leuk maar moeilijk! Nou ja ik ga nu dan nog maar eventjes wat aanschool doen. Suc6 met leren! En je haalt het allemaal wel!!! |
![]() |
|
Okay, dit is mijn kans om de psygologe uit te hangen: wat jij beschrijft komt me akelig bekent voor. Stressen om dit en stressen om dat. Wat als ik het niet kan?, o, shit dat lukt me nooit, en wat als er dit en dat gebeurt? Tussen ons zitten alleen twee verschillen:
1) jij hebt moeite met b-vakken (wie niet) en ik heb juist moeite met dingen als talen 2) we reageren anders: jij rent weg, je stelt het leren zo lang mogenlijk uit, waardoor de problemen zich ophopen. Het feit dat je niets aan school hebt gedaan in je vkantie bewijst dit. Ik ga er juist tegenaan, en zit net zolang met mijn neus in de boeken dat ik het kan dromen. gevolg: hoofpijn, slapeloosheid en stress. Alleen heb ik dit meestal met "grote" dingen zoals examens, en achteraf bleek ik me druk gemaakt te hebben om niks. Wat ik (de prof, maar niet heus) aanbeveel is om de zaak eens onjectief te bekijken. Het is lullig als je één hoofstuk van wiskunde (bijvoorbeeld) niet snapt, maar als je met de overige 6 geen problemen hebt, zou je voor je examens moeten kunnen slagen. Probeer dus zoveel mogenlijk makkelijke dingen uit je hoofd te leren, zodat je in ieder geval een páár vragen op de toets kunt invullen. Als je nog tijd over hebt kun je nog eens rustig naar de moeilijke dingen kijken en opschrijven wat je niet snapt, en dan bedoel ik niet "alles" maar "hoofdstuk 1" of "opdracht 67". dit kun je dan nog eens vragen aan een leraar (als ze zeggen dat je beter had moeten opletten zijn ze gewoon geschift, ze moeten blij zijn dat je überhaupt interesse toont voor iets dat je later zo goed als nooit nodig zal hebben) of je zet ze natuurlijk in het forum! Verder gewoon niet te veel stressen: probeer goed te eten en te slapen, en zorg voor wat ontspanning i.p.v de hele nacht op die éne stomme opdracht te piekeren die je toch nooit zult snappen. niemand is perfect! maak je niet druk, het komt wel goed Sanne P.S. ik doe 5havo, maar als ik zak dan geld mijn afgeronde 4havo klas als een mavo diploma. Misschien heb je geluk en teld 5vwo wel als een havo diploma. Ik zou het eens uitzoeken als ik jou was, dan heb je in ieder geval wát! |
![]() |
|
Ik heb binnenkort ook examen maar op Mavo niveau.
En ik sta overal een 7 of 8 voor. Dat geeft je wel een gerust hart. Maar ik zou als ik jou was je kamer helemaal ontruimen,en vervolgens een bureau en stoel plaatsen met al je boeken. En als je van school komt na 3 uur weer gaat leren. Ik heb overigens ook geen zak uitgevoerd in de vakantie hahahaha. Alhoewel ik duizend keer in me zelf zei:"ik moet huiswerk maken in de vakantie" Zit gewoon niet in me PeaCe
|
![]() |
ik zou gewoon heel erg veel gaan leren, goed opletten en niet iedere keer 's avonds wat leuks gaan doen (áls je dat doet). in het weekend ook veel aan je huiswerk besteden.
als je het echt kunt doen , dan haal je het wel. maar je bent niet de enigste die het soms niet meer ziet zitten. denk er aan, je kan niet meer doen dan alleen je best! probeer uit je hoofd te zetten dat je weer gaat zakken, je word er alleen maar depressiever van... en als je echt het gevoel hebt dat je je best hebt gedaan, dan moet dat toch voldoende zijn???? veel succes!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook N&G, gaat me ook niet echt makkelijk af, maar ff goed leren en het lukt wel! ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik wist het niet meer... Biertank 52 | 6 | 11-11-2007 16:11 | |
Psychologie |
Het helemaal niet meer zien zitten.. Verwijderd | 20 | 07-01-2007 16:34 | |
Psychologie |
Het leven niet meer zien zitten :-( Tienie | 9 | 22-02-2005 22:03 | |
Psychologie |
ik voel me enorm klote, ik trek het niet meer.... SimplyABoy19 | 37 | 07-10-2004 16:10 | |
Liefde & Relatie |
Ze mag mij niet meer zien van haar ouders! Tha White Eagle | 11 | 29-12-2002 12:14 |