Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2003, 12:11
InsaneClown
InsaneClown is offline
Zelfbewust.

Er wordt hier nogal veel geboren
en er sterft ook heel wat af
en ook ik zal ooit eens toebehoren
aan geheimen van het graf.

Ik heb geleefd, en ook genoten
tot mijn schrik; van viltpapieren
bootjes die we steevast in de sloten
lieten als de wind ging gieren...

Maar ik snap ook dat ‘t eindigt,
zoals het vroeg begon: het leven,
dat je tegen beter weten in verplicht
om hoger doelen na te streven,

en de dood, die als ze is verwacht
het alsnog jaren af laat weten
tot je –al wat mooi is komt zo zacht-
haar voor even bent vergeten.

© InsaneClown
09/2002

Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 08:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 14:02
Mad Ruda
Mad Ruda is offline
zo, absolutely wicked, dit gedicht.

alleen nog even het gedicht compleet maken en de foutjes te verbeteren: alnog moet alsnog zijn, en hoger moet hogere worden. Tenminste, zo zou ik het doen

nee, ik vind het gedicht zelfs zo goed dat ik me afvraag of je het wel daadwerkelijk zelf heb geschreven...maar goed, daar ga ik gewoon vanuit, dus keep up the good work en laat meer van je lezen!

Offtopic: ken je toevallig de InsaneClownPosse
Oud 07-01-2003, 08:44
InsaneClown
InsaneClown is offline
't Komt van mijn eigen handje af! mja, ik weet niet precies hoe het komt dat er hier alnog staat, je hebt helemaal gelijk, alsnog! Hoger vind ik zelf wel goed; ik haat namelijk dat metrum maar soms moet ik het er wel ingooien. met hoger lukte dat me beter, en taaltechnisch lijkt het me niet fout.

Vond het leuk om te horen, dat je twijfelde of het van mijn hand kwam. Kzal er nog eentje bij gooien vandaag!

(als jij trouwens veel "kennis" met je meedraagt, ik probeer voorlopig even een "grote" nederlandse dichter als lijdraad (?) te nemen voor mijn stijl. Wil je een gokje wagen ?)

Groet'n
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:52
Mad Ruda
Mad Ruda is offline
Citaat:
InsaneClown schreef:
't Komt van mijn eigen handje af! mja, ik weet niet precies hoe het komt dat er hier alnog staat, je hebt helemaal gelijk, alsnog! Hoger vind ik zelf wel goed; ik haat namelijk dat metrum maar soms moet ik het er wel ingooien. met hoger lukte dat me beter, en taaltechnisch lijkt het me niet fout.

Vond het leuk om te horen, dat je twijfelde of het van mijn hand kwam. Kzal er nog eentje bij gooien vandaag!

(als jij trouwens veel "kennis" met je meedraagt, ik probeer voorlopig even een "grote" nederlandse dichter als lijdraad (?) te nemen voor mijn stijl. Wil je een gokje wagen ?)

Groet'n
Poe, poe. Nu vraag je me iets. Mijn allereerste gedachte was Herman Gorter, maar daar kom ik nu van terug... Door de toch wel in mijn ogen iets pessimistische inslag van het gedicht zeg ik nu vol onzekerheid: Piet Paaltjens aka Francois Haverschmidt.

Zeg me, val ik door de mand of win ik de keuken?
Oud 07-01-2003, 10:59
InsaneClown
InsaneClown is offline
Oooo Piet! die goeie ouwe Piet. Ik wil altijd al eens naar Friesland toe om te kijken of de vrouwen daar inderdaad veel en veel mooier zijn dan in de rest van de wereld. Mwa. Pessimistisch zeker, Piet ook hé, al vanaf zijn jeugd. 't schijnt dat hij in een wagen gezeten als jongen van een jaar of 10 al dacht aan: als iemand in deze wagen zou moeten sterven, wie zou dat dan moeten zijn???

Sja, dan ben je ver weg!

En toch kon hij nog dingen schrijven, zo mooi als Rika.... Maar goed! (hmm..misschien zou hier dan weer een topic voor open moeten zo als: lullen over vanallesennogwat)

Qua stijl, oei. Zie ik er zo ouderwets uit????

Ik hoopte een jongere dichter te "vergelijken", maar dat is in dit gedicht ook niet zo duidelijk te zien denk ik.

[ik klets uit mijn nek]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten