Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2003, 15:29
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Hoi,

Nu was ik vanmiddag naar een galerie gegaan hier in Assen.
De galerie exposeert in principe alle stijlen en technieken (voor zover er ruimte voor is)
Ook zetten ze zich in voor beginnende kunstenaars, amateurs en hobbyisten.
Nu dacht ik, 'ach, ik kan toch best eens langsgaan met mijn tekeningetjes'

Dus dee ik dat, harstikke leuk en gezellig verder (beetje een kakwijf maar ach)
Dus ik laat mijn tekeningen zien, ik zeg, zo kun je een beetje zien wat ik zoal doe en wat mijn stijl is...
Dus die mevrouw kijken..'sja, het is wel allemaal heel knap, en je hebt een hele eigen stijl en ik zie dat je er veel tijd en energie in steekt, maar...het moet natuurlijk ook verkoopbaar zijn..
Als je het nou iets milder doet dan zou er wellicht wel belangstelling voor zijn...
Er zijn maar weinig mensen die echt zoiets extreems willen'
blablabla...
maaar ze vond het wel leuk.. jahjah...

Nu de vraag: vind je dat het behouden van je eigen stijl (hoe 'extreem' of onverkoopbaar het ook mag zijn)
belangrijker is dan de populariteit en commerciele geschiktheid van je kunstwerkjes?


Ik had zoiets... 'ach meid, later zul je denken... jammer dat ik hem de deur heb gewezen...'
Ik geloof in het behouden van je stijl, niet per sé mijn stijl, maar ik zal zeker nooit voor een galerie mijn werkwijze en stijl aanpassen of geheel veranderen.
Ik verhonger nog liever dan toe te geven dat ik geen artistiek talent zou hebben.
pff wat een verhaal weer al. dank u
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2003, 16:13
mR
Avatar van mR
mR is offline
Als iedereen z'n stijl aan zou passen om t verkoopbaar te maken is het ook niet echt je eigen stijl.
Ze moeten er maar mee leren leven

*ben nu stiekem toch wel benieuwd wat je dat vrouwtje heb laten zien..*
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:24
Verwijderd
Ik denk dat het behoud van je eigen stijl wel belangrijk is. Daar ben je mee groot geworden en daarmee werk je dus het gemakkelijkste. Thuiswedstrijden spelen altijd makkelijker.

Maar het is ook altijd verstandig om veelzijdig te zijn en dus verschillende stijlen proberen te beheersen. Dat maakt je werk interessanter en bovendien word je doelgroep groter waar je bijstaat.

Of iemand zijn of haar stijl bewust aanpast voor commerciële doeleinden ligt bij de kunstenaar zelf. Ik persoonlijk zou het niet doen, omdat graag wat eigens in mijn werk wil behouden, herkenbaar wil blijven en omdat ik zeer tevreden ben met mijn stijl.

Bovendien weet ik dat er genoeg mensen zijn die mijn werk nu waarderen en ben ik er van overtuigd dat ik deel uitmaak van een nieuwe literaire generatie die ongetwijfeld meer afzetbodem zal krijgen in de nabije toekomst, onder anderen door ondergetekende.

LUh-3417
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:37
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ach LUHtje wat zeg je de dingen toch altijd mooi
Wat betreft meerdere stijlen beheersen, ik ben het wel met je eens.
Dat doe ik ook, veel abstract en non-figuratief , op groot formaat.
en dat zijn dan inderdaad wel de popiejopie dingetjes (voor zover ik dat zelf kan beoordelen)
Maar mijn eigen echte 'mee-grootgeworden-stijl'
dáár wil ik nu juist bekend mee worden...


en voor degene die benieuwd was wat ik zoal liet zien...
Hier enzow kunt u het bewonderen
en dan liet ik alleen de grijstekeningen zien
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:21
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
dat vind ik veel belangrijker.
volgensmij heb je ook geen plezier als je iets maakt wat je zelf eigenlijk niet leuk vind.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:29
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
duifeltje schreef:
dat vind ik veel belangrijker.
volgensmij heb je ook geen plezier als je iets maakt wat je zelf eigenlijk niet leuk vind.
Maar stel nu dat je als overtuigd kunstenaar van je eigen creaties wilt leven.
Maar dat er bijna geen galeries zijn die jouw werk willen, omdat het niet verkoopbaar zou zijn.
Zou je dan nog liever verhongeren dan toe te geven dat je geen artistiek talent zou hebben?
Of toch maar toe geven aan de eisen van de galeries zodat je wel kunt zeggen, 'ik kan leven van 'mijn' kunst'?
stel...
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 22:27
Type
Avatar van Type
Type is offline
Bij een hele hoop van die werken denk ik dat als je het goed schildert, dat er dan echt wel wat van verkocht kan worden...

Salvador Dali, anyone? Bij deze moest ik aan hem denken nml
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 22:53
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Tuurlijk moet je je eigen stijl behouden. Ook als je als kunstenaar wil proberen je brood te verdienen. Er zijn altijd wel mensen die je stijl wél mooi vinden. Alleen moet je dan niet proberen om het via een gallerie te doen .
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 00:49
Rokas
Avatar van Rokas
Rokas is offline
och. artiesten moeten ook eten. als je werk goed verkoopt en mensen willen er meer van waarom niet? beter dan honger lijden en met moeite door gaan. je kunt altijd nog ander werk uit brengen onder een andere naam vind ik.
__________________
ill
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 10:54
dystopia
dystopia is offline
Jezelf blijven of Van Gogh en Rembrandt na-apen (die werden na hun dood pas popi)
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.