Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
op www.tweakers.net staat echt genoeg hierover
![]() |
![]() |
|
![]() |
ok klein handleidingkie:
ken je de IDE enzo?? iki ga ervanuit van niet zo ja dan sla je stuk maar over ![]() Je hebt normaal 2 platte kabels met ong 40 vrouwtjes in 2 rijen op je IDE 1(/0 net wat het laagste is) komt je eerste 2 devices te hangen op de volgende ide de andere 2 de truc is nu aller eerst dat je op 1 kabel 1 master en 1 slave hebt meestal zet je je hd als master aangezien je examen moet afleggen moet je dit instellen met jumpers maar dat staat in de handleiding (normaal kan je er 1 van de 2 gewoon uittrekken dan zoeken ze het zelf uit ![]() als je die goed hebt staan stop je de drives in je systeemkast en sluit je die IDE kabels erop aan met Rood Rechts en kijk je op jet mobo welke pin nr 1 is want dat is de rode lijn die ide kabels sluit je aan en dan sluit je de voeding aan (er past er maar 1) je drukt alles nog eens goed aan en hoopt dan dat het werkt pc aan en dan zie je op het opstart scherm of in je bios of alles geinstalleerd is en iets overhopuden is niet gezond let erg goed op wat waarvandaankomt als je zoiets als een cpu fan vergeet blaas je je processortje op (schroefjes houd ik ook altijd over maar da's wel makkelijk aangezien je er ook wel 2 kwijt bent en die kan je dan mooi volgende keer gebruiken) en ja ik verveel me ![]()
|
waarom heb ik niet voor tekenen gekozen??? Een beethe html leren lukte me nog wel, maar ze hadden me in de derde niet verteld dat ik zo'n computer uit elkaar moest halen (no problemo!) weer in elkaar moest zetten (lastig, maar niet onmogelijk) en dan moest 'ie het nog doen ook (misschien schiet m'n leraar me neer als ik het vriendelijk vraag...)
|
![]() |
|
Wat voor opleiding doe je dan? ICT? Nee daar hoor je gewoon niet thuis dan, verkeerde opleiding gekozen.. Ik doe ook ICT (2e jaars) maar in de 1e klas gingen ze er al vanuit dat je een pc volledig kon (de)monteren. Dat is ook wel zo'n beetje het makkelijkste vind ik
![]() Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 20:39. |
![]() |
|
![]() |
stoer al die mensen die uit elkaar halen makkelijk vinden maar daar help je haar niet mee
dus zeg gewoon niets want anders kunnen ********/dystopia/dobermann hier ook wel flink bezig gaan lijkt me @ topicstarter snap je wat ik hierboven getypt heb?? leen ergens een cd rom en leer die er gewoon in de pc te zetten die je nu gebruikt gaat het fout dan werkt gewoon die cdrom niet maar is er verder niets aan de hand
|
Tja.... ik zal m'n leraar eens vragen of 'ie oude cxomputers heeft, misschien heb ik geluk (ik mag die van pa niety gebruiken om op te oefenen, heel erg kinderachtig.....). Ik zit nu in 5 havo (vorig jaar was een eitje: beethe html tikken, wat schakelingetjes bouwen en wachtwoorden instellen. Nu komen ze met dit soort dingen aanzetten, in de categorie van als-ik-later-rijk-en-beroemd-ben-huur-ik-wel-iemand-die-het-voor-me-doet). En verder, inderdaad, van drivers en jumpers en slots snap ik ongeveer net zoveel als van een russisch wordenboek, dus het liefst een link naar een site met tekeningen....
||
![]() |
Citaat:
![]() @topicstarter: je had zelf ook wel een search op "turial installing harddrive" kunnen doen maar omdat ik vanavond in goed humeur ben heb ik zelf maar wat gezocht http://codestorm.free2host.net/Libra...harddrive.html http://tech.jmwebdesigns.com/hardware/harddrive/ tesamen met mijn handleidinkie moet het gewoon lukken ![]() (tja een meisje is zojuist vertrokken voor 3 weken en moet toch ergens mijn vrouwelijke aand8 halen eh ![]()
Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 18:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik woon in omgeving Utrecht.. Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 18:35. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (of was dit aanbod all1 voor dames ![]()
||
![]() |
Citaat:
(op webprogramming gebied bedoel ik dan ![]() nee joh is goed duikel zelf wel ergens een 486 je vandaan maar zagg het zo staan en ik kan het altijd proberen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik denk toch dat je niet veel hebt aan een 486dx-50Mhz met 4mb ram (kan niet verder uitgebreid worden), 230mb harddisk en geen cd-rom drive.. ![]() Tip: Kijk eens bij oudvuil... Had ik laatst nog 7 Pentium 133's gevonden (zonder harddisk, cd-rom, dergelijke alleen met mobo, processor kast en diskdrive) en ze werkten nog alle 7 ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() freesco d'rop en ik heb mooi routertje kan mijn houdige router zich aan de servertaken wijden en is dus minder hackbaar ![]() mja uni doet ook af en toe wat weg ga ik nu wel ff kijken bedankt voor de tip ![]()
||
Citaat:
![]() Ik moet het voorlopig nog doen met die 5mb die 12move me heeft gegeven ![]() Wie is Uni ![]() Als je trouwens in een grotere plaats/stad woont is de kans veeel groter dat je wat vind, maar ook is de kans groter dat anderen het moois voor je neus wegkapen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
probleem met instaleren van game. Xymox | 3 | 19-01-2006 21:52 | |
Software & Hardware |
Vraagjuhh Pasboy | 7 | 17-05-2003 22:41 | |
Software & Hardware |
.bin .cue black crow king | 28 | 20-02-2003 20:30 | |
Software & Hardware |
[CDROM] PC ziet CD-Rom niet 0oFZo0 | 7 | 17-11-2002 07:56 | |
Software & Hardware |
cd-rom-drivers [op 1 diskette?] moenbase | 3 | 24-09-2002 14:40 | |
Software & Hardware |
polariod digital 320 instaleren? please help me! roosjes | 2 | 02-12-2001 13:18 |