Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 14:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
uh oh... ik moet binnenkort een informatica PO afleggen, en nou moet ik dus een extra harde schijf en een cd rom drive in de systeemkast zien te prutsen. Weet iemand een site met een handleiding ofzo, ik ben hier niet zo'n held in...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2003, 15:27
Verwijderd
Pfff, gewoon in de kast schroeven. Het enige waar je echt mee moet oppassen is het aansluiten van de IDE kabels.

Primary master / slave en secundary master / slave. De drives hebben daar jumpers voor.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 16:55
Verwijderd
op www.tweakers.net staat echt genoeg hierover . zo moeilijk is het niet trouwens....
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 17:12
Lunchbox
Lunchbox is offline
Inproviseren, pakt de bios en windhoos standaard die HD/CDRom op? of moet je met al die nummers gaan kutten op een Windows 3.11
Oud 09-01-2003, 19:41
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Lunchbox schreef:
Inproviseren, pakt de bios en windhoos standaard die HD/CDRom op? of moet je met al die nummers gaan kutten op een Windows 3.11
"wij hebben geen kwaad in de zin, breng ons naar uw leider", het spijt me ik weet niet wat je bedoeld, en ik vat het nog steeds niet!!

oja, voor de gene van de tweakers site, het ziet er interesant uit, maarre... weet je toevallig ook waar precies staat hoe je die harde schijven enzo moe instaleren? een preciese link? ik kan het niet vinden...

P.S. als ik een computer sloop, en vervolgens weer in elkaar zet, houd ik steeds onderdelen over...

Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 11:15
JJzD
JJzD is offline
ok klein handleidingkie:

ken je de IDE enzo??
iki ga ervanuit van niet
zo ja dan sla je stuk maar over

Je hebt normaal 2 platte kabels met ong 40 vrouwtjes in 2 rijen
op je IDE 1(/0 net wat het laagste is) komt je eerste 2 devices te hangen
op de volgende ide de andere 2

de truc is nu aller eerst dat je op 1 kabel 1 master en 1 slave hebt
meestal zet je je hd als master
aangezien je examen moet afleggen moet je dit instellen met jumpers maar dat staat in de handleiding
(normaal kan je er 1 van de 2 gewoon uittrekken dan zoeken ze het zelf uit )

als je die goed hebt staan stop je de drives in je systeemkast en sluit je die IDE kabels erop aan met Rood Rechts en kijk je op jet mobo welke pin nr 1 is want dat is de rode lijn

die ide kabels sluit je aan en dan sluit je de voeding aan (er past er maar 1)

je drukt alles nog eens goed aan en hoopt dan dat het werkt
pc aan en dan zie je op het opstart scherm of in je bios of alles geinstalleerd is

en iets overhopuden is niet gezond
let erg goed op wat waarvandaankomt
als je zoiets als een cpu fan vergeet blaas je je processortje op
(schroefjes houd ik ook altijd over maar da's wel makkelijk aangezien je er ook wel 2 kwijt bent en die kan je dan mooi volgende keer gebruiken)

en ja ik verveel me
Oud 11-01-2003, 19:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
waarom heb ik niet voor tekenen gekozen??? Een beethe html leren lukte me nog wel, maar ze hadden me in de derde niet verteld dat ik zo'n computer uit elkaar moest halen (no problemo!) weer in elkaar moest zetten (lastig, maar niet onmogelijk) en dan moest 'ie het nog doen ook (misschien schiet m'n leraar me neer als ik het vriendelijk vraag...)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:14
]{ing
]{ing is offline
kom op zeg, je hebt echt niet veel iq nodig om dit te doen, gewoon de instructies effe uit je kop leren en eventueel kijken hoe het in elkaar zit
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:17
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb best een hoog iq!!! (alleen heb ik besloten om het alleen voor nuttige dingen te gebruiken zoals m'n "startrek: elite force" higscore verbeteren)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 20:36
Orion16
Orion16 is offline
Wat voor opleiding doe je dan? ICT? Nee daar hoor je gewoon niet thuis dan, verkeerde opleiding gekozen.. Ik doe ook ICT (2e jaars) maar in de 1e klas gingen ze er al vanuit dat je een pc volledig kon (de)monteren. Dat is ook wel zo'n beetje het makkelijkste vind ik

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 21:11
TIGEK
TIGEK is offline
Ach dat is toch niet zo moeilijk. Ik heb vandaag een CD-RW station voor het eerst in mijn leven vervangen en het ging goed
Oud 12-01-2003, 12:59
JJzD
JJzD is offline
stoer al die mensen die uit elkaar halen makkelijk vinden maar daar help je haar niet mee
dus zeg gewoon niets want anders kunnen ********/dystopia/dobermann hier ook wel flink bezig gaan lijkt me

@ topicstarter snap je wat ik hierboven getypt heb??
leen ergens een cd rom en leer die er gewoon in de pc te zetten die je nu gebruikt
gaat het fout dan werkt gewoon die cdrom niet maar is er verder niets aan de hand
Oud 12-01-2003, 16:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Tja.... ik zal m'n leraar eens vragen of 'ie oude cxomputers heeft, misschien heb ik geluk (ik mag die van pa niety gebruiken om op te oefenen, heel erg kinderachtig.....). Ik zit nu in 5 havo (vorig jaar was een eitje: beethe html tikken, wat schakelingetjes bouwen en wachtwoorden instellen. Nu komen ze met dit soort dingen aanzetten, in de categorie van als-ik-later-rijk-en-beroemd-ben-huur-ik-wel-iemand-die-het-voor-me-doet). En verder, inderdaad, van drivers en jumpers en slots snap ik ongeveer net zoveel als van een russisch wordenboek, dus het liefst een link naar een site met tekeningen....
Oud 12-01-2003, 16:46
Talon
Talon is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
bijles nodig?
Oud 12-01-2003, 18:15
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Talon schreef:
bijles nodig?
jij leert haar hoe dde mannetjes in de vrouwtjes passen??

@topicstarter:
je had zelf ook wel een search op "turial installing harddrive" kunnen doen maar omdat ik vanavond in goed humeur ben heb ik zelf maar wat gezocht

http://codestorm.free2host.net/Libra...harddrive.html
http://tech.jmwebdesigns.com/hardware/harddrive/

tesamen met mijn handleidinkie moet het gewoon lukken

(tja een meisje is zojuist vertrokken voor 3 weken en moet toch ergens mijn vrouwelijke aand8 halen eh )

Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:29
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Tja.... ik zal m'n leraar eens vragen of 'ie oude cxomputers heeft, misschien heb ik geluk (ik mag die van pa niety gebruiken om op te oefenen, heel erg kinderachtig.....). Ik zit nu in 5 havo (vorig jaar was een eitje: beethe html tikken, wat schakelingetjes bouwen en wachtwoorden instellen. Nu komen ze met dit soort dingen aanzetten, in de categorie van als-ik-later-rijk-en-beroemd-ben-huur-ik-wel-iemand-die-het-voor-me-doet). En verder, inderdaad, van drivers en jumpers en slots snap ik ongeveer net zoveel als van een russisch wordenboek, dus het liefst een link naar een site met tekeningen....
Ik heb nog wel een stel oude 386's en 486's staan op m'n werk, je mag ze gratis komen ophalen, inclusief gratis bijles Ik heb trouwens verder nog een shitload aan onderdelen om mee te expirimenteren.

Ik woon in omgeving Utrecht..

Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 18:35.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:34
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik heb nog wel een stel oude 386's en 486's staan op m'n werk, je mag ze gratis komen ophalen, inclusief gratis bijles Ik heb trouwens verder nog een shitload aan onderdelen om mee te gaan expirimenteren.
ik wil wel een 486-je hebben hoor
(of was dit aanbod all1 voor dames )
Oud 12-01-2003, 18:42
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ik wil wel een 486-je hebben hoor
(of was dit aanbod all1 voor dames )
Eigenlijk wel, en ik neem ook niet aan dat je bijles nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:55
Talon
Talon is offline
vrouwen in de IT hebben het goed voor elkaar zeg
het bedje gespreid
Oud 12-01-2003, 19:07
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Eigenlijk wel, en ik neem ook niet aan dat je bijles nodig hebt
als jij nou voor die 486 zorgt dan zorg ik miss wel voor jouw bijles
(op webprogramming gebied bedoel ik dan ) (tenminste ik zie je nooit op S&M dus kan aannemen dat je niets van PHP weet ofzo??)

nee joh is goed
duikel zelf wel ergens een 486 je vandaan maar zagg het zo staan en ik kan het altijd proberen
Oud 13-01-2003, 16:25
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
als jij nou voor die 486 zorgt dan zorg ik miss wel voor jouw bijles
(op webprogramming gebied bedoel ik dan ) (tenminste ik zie je nooit op S&M dus kan aannemen dat je niets van PHP weet ofzo??)

nee joh is goed
duikel zelf wel ergens een 486 je vandaan maar zagg het zo staan en ik kan het altijd proberen
Maarrrrrr ik weet wel het één en ander van VB.NET en VB 6.0 is lang mijn slechtste kant niet hoor Ik bouw wel websites maar geen eigen servertje hoe graag ik dat ook zou willen... We kunnen nu eenmaal geen breedband krijgen hier

Ik denk toch dat je niet veel hebt aan een 486dx-50Mhz met 4mb ram (kan niet verder uitgebreid worden), 230mb harddisk en geen cd-rom drive..

Tip: Kijk eens bij oudvuil... Had ik laatst nog 7 Pentium 133's gevonden (zonder harddisk, cd-rom, dergelijke alleen met mobo, processor kast en diskdrive) en ze werkten nog alle 7
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:22
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Maarrrrrr ik weet wel het één en ander van VB.NET en VB 6.0 is lang mijn slechtste kant niet hoor Ik bouw wel websites maar geen eigen servertje hoe graag ik dat ook zou willen... We kunnen nu eenmaal geen breedband krijgen hier

Ik denk toch dat je niet veel hebt aan een 486dx-50Mhz met 4mb ram (kan niet verder uitgebreid worden), 230mb harddisk en geen cd-rom drive..

Tip: Kijk eens bij oudvuil... Had ik laatst nog 7 Pentium 133's gevonden (zonder harddisk, cd-rom, dergelijke alleen met mobo, processor kast en diskdrive) en ze werkten nog alle 7
php is natuurlijk een stuk beter

freesco d'rop en ik heb mooi routertje kan mijn houdige router zich aan de servertaken wijden en is dus minder hackbaar

mja uni doet ook af en toe wat weg
ga ik nu wel ff kijken
bedankt voor de tip
Oud 14-01-2003, 18:30
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
php is natuurlijk een stuk beter

freesco d'rop en ik heb mooi routertje kan mijn houdige router zich aan de servertaken wijden en is dus minder hackbaar

mja uni doet ook af en toe wat weg
ga ik nu wel ff kijken
bedankt voor de tip
VB is ook meer applicatieontwikkeling... Maar een servertje die verbonden is met internet met een 56k modem? Neeeh....
Ik moet het voorlopig nog doen met die 5mb die 12move me heeft gegeven

Wie is Uni
Als je trouwens in een grotere plaats/stad woont is de kans veeel groter dat je wat vind, maar ook is de kans groter dat anderen het moois voor je neus wegkapen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:08
JJzD
JJzD is offline
uni = universiteit

hebben wel wat systeempjes over vaak
Reageren

Regels voor berichten