Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 20:30
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Misschien hoort het hier niet, maar toch ook weer wel, tis geen gedicht, maar het gaat over dichten.

Wat is dichten voor jou? Gewoon een hobby, Een uitlaatklep, of wil je er later echt iets mee gaan doen?

Ik vind dat een aantal mensen hier echt talent hebben en er nog wel iets mee zouden kunnen doen later..

Dus..

Tell me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2003, 20:33
iamre18
iamre18 is offline
Hobby als uitlaatklep, ik zie int dichten verder geen toekomst
Oud 10-01-2003, 20:40
berteltje
berteltje is offline
Ik heb geen talent, dus ik heb ook geen toekomstdromen
Het is voor mij gewoon iets om, tja, om een boodschap naar anderen over te brengen, vooral de laatste tijd songteksten. Over dingen die ik meemaak, of die personen in mn omgeving meemaken...

Maar geen toekomstdroom voor mij...

Liefs Kimry
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:03
Cinamon
Cinamon is offline
Absolute hobby... Nog niet eens... Eigenlijk niet voor plezier, toch weer wel. Zoals gezegd, uitlaatklep. Niks anders. Ik vind dat je die moet kunnen hebben, sommigen zoeken het in het dichten.
Geen toekomstdroom.
Oud 10-01-2003, 21:08
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
pure uitlaatklep... aan de reacties van de mensen hier is wel duidelijk te merken dat er voor mij in dichten geen toekomst zit... ik vindet gewoon leuk om te doen en soms komt er iets moois uit... vind ik dan
de meeste laat ik ook aan niemand lezen, ze zijn voor mezelf
Oud 10-01-2003, 21:27
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ben ik dan de enige die er misschien een toekomst van wil maken?

Najah, ik zou later graag iets met muziek en dichten willen doen, dus dat wordt probably tekstschrijfster / zangeres in een bandje.. als ik dat kan waarmaken, tenminste. Maarjah, eerst mn middelbare school 'ns afmaken en dan zien we daarna wel weer verder Nu is het een uitlaatklep en 1 van mn eerste levensbehoeften.. als ik een week niets schrijf voel ik me niet goed.. ik schrijf iedere dag wel iets.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 11:05
InsaneClown
InsaneClown is offline
Ik wil ook wel hoor Wallflower,

het heeft me er tenminste toe gezet mijn studie MER te stoppen en iets leukers te doen: Nederlands! Kschrijf al een tijdje (sinds 2000) maar ik heb misschien een handvol van wat ik leuk vind. Heb vroeger een keer in 'Doe maar Dicht maar' gestaan, (tip voor jonge dichters! doe eens mee! je moet wel op de middelbare school staan!) ik heb een gedicht geschreven voor een tentoonstelling van een Belgische Beeldend kunstenaar, en ik zit op het moment 2 gedichten via een verzameling het leven in te sgoppen.

Ik heb geen inspiratie meer, ik kan al weken niets meer schrijven!
Maar --> Een droom is het wel. Ik kan namelijk niet zingen

Doeidoei
Oud 11-01-2003, 12:33
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
InsaneClown schreef:
Ik wil ook wel hoor Wallflower,

het heeft me er tenminste toe gezet mijn studie MER te stoppen en iets leukers te doen: Nederlands! Kschrijf al een tijdje (sinds 2000) maar ik heb misschien een handvol van wat ik leuk vind. Heb vroeger een keer in 'Doe maar Dicht maar' gestaan, (tip voor jonge dichters! doe eens mee! je moet wel op de middelbare school staan!) ik heb een gedicht geschreven voor een tentoonstelling van een Belgische Beeldend kunstenaar, en ik zit op het moment 2 gedichten via een verzameling het leven in te sgoppen.

Ik heb geen inspiratie meer, ik kan al weken niets meer schrijven!
Maar --> Een droom is het wel. Ik kan namelijk niet zingen

Doeidoei
hihi, das koel
ik zit er ook over te denken misschien 'ns met een wedstrijd mee te doen ofzo.. maar dan moet het probably nederlands zijn en daar ben ik niet zo goed in
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 14:12
InsaneClown
InsaneClown is offline
Citaat:
wallflower schreef:
hihi, das koel
ik zit er ook over te denken misschien 'ns met een wedstrijd mee te doen ofzo.. maar dan moet het probably nederlands zijn en daar ben ik niet zo goed in
Pas maar wel op voor dingen als poetry.com wedstrijden. Die kan je namelijk niet verliezen (stomme oplichterij )

Suc6!
Oud 11-01-2003, 15:32
dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik schrijf voor mij zelf,omdat het oplucht en mijn gevoelens niet kwijt kan.
Oud 11-01-2003, 15:37
InsaneClown
InsaneClown is offline
Citaat:
dark_poetry schreef:
Ik schrijf voor mij zelf,omdat het oplucht en mijn gevoelens niet kwijt kan.
NO SECOND TROY - Jean Pierre Rawie

Ik heb een vrouw bemind, die best
een tweede Troje zou verdienen,
en die door drank en heroine
onder mijn ogen werd verpest.

Tot ziekbed kromp het liefdesnest,
en ik zou zachtjes willen grienen,
omdat alleen dit klandestiene
sonnetje van ons tweeen rest.

Zo'n veertien regeltjes waarmee je
een tipje van de sluier licht,
wat zout om in de wond te wrijven.

Wat zijn dat toch voor waanideeen,
dat je, verdomd, in een gedicht
'de dingen van je af kunt schrijven'?
Oud 11-01-2003, 15:50
dark_poetry
dark_poetry is offline
hmmz...
het lucht op,en je uit je emoties op iets toch?
net zoals met graff..
Oud 11-01-2003, 16:46
Morphia
Morphia is offline
Toekomstdroom.
Oud 11-01-2003, 16:52
murwari
murwari is offline
Zou leuk zijn voor de toekomst, maar ik ben realistisch ingesteld en houd het dus als hobby/uitlaatklep.
Oud 11-01-2003, 18:22
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
t is al gezegd, en ik vind t toch wel beter klinken dan 'hobby', dichten is idd een uitlaatklep en voor mij zal t ook wel een uitlaatklep blijven. Het is niet mijn toekomstdroom, maar wie weet hoe t zal gaan
Oud 11-01-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
Misschien hoort het hier niet, maar toch ook weer wel, tis geen gedicht, maar het gaat over dichten.

Wat is dichten voor jou? Gewoon een hobby, Een uitlaatklep, of wil je er later echt iets mee gaan doen?

Ik vind dat een aantal mensen hier echt talent hebben en er nog wel iets mee zouden kunnen doen later..

Dus..

Tell me
Dichten is voor mij:
  • mijzelf amuseren
  • anderen amuseren
  • mijn gedachten ordenen
  • anderen mijn gevoelens kenbaar maken
  • om het later teug kunnen lezen

Dichten is voor mij dus een bezigheid om zowel mijzelf als anderen te amuseren, te laten weten welke gevoelens ik over bepaalde personen en zaken heb, mijn eigen gevoelens te ordenen danwel verwerken en om later deze creaties nogmaals door te lezen of specifieke creaties door anderen te laten lezen om mijn eigen blik eens op het verleden te richten om te kijken hoe dit verlopen is, anderen meer over mij te weten laten komen en mijzelf en anderen te amuseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten