Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 17:12
Xendrome
Xendrome is offline
Hoi, ik ben eigenlijk opzoek naar nieuwe rpg (role playing game)
Ik heb tijd lang diablo2 gespeelt en ook de hele baldur`s gate saga uitgespeelt....

iemand enig idee wat een leuk nieuwe rpg is?
ohja, ik krijg maandag neverwinter nights, weet niet of dit iets is....
Oud 11-01-2003, 17:22
Talon
Talon is offline
final fantasy x
Oud 11-01-2003, 17:54
-niels-
-niels- is offline
Neverwinter Night houdt je wel ff zoek hoor
Oud 11-01-2003, 17:55
MazeMouse
MazeMouse is offline
Over het algemeen als je fan bent van Baldur's Gate serie dan zal Final Fantasy je juist weer niet trekken. Tenminste, ik ben echt Dungeon & Dragons. Ik heb Final Fantasy een aantal delen van gezien. En ik vind er geen zak aan eerlijk gezegd.

Neverwinter Nights
Planescape Torment
Icewind Dale
Divine Divinity (gezien jou Diablo verleden )
Clans (kweet niet of je die kent)
Nox
Oud 11-01-2003, 18:28
Isa
Isa is offline
RPG's die ik heb gespeeld zijn secret of evermore, chrono trigger,secret of mana, illusion of time, terranigma(IOT 2), final fantasy 9.

op de laatste na zijn ze voor de SNES maar met een emulator kun je ze op PC spelen. eigenlijk vind ik ze allemaal wel goed.

misschien op secret of evermore na dan. Secret of mana is mijn favorite.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:43
LB06
LB06 is offline
Als je BG2 leuk vindt, zal NWN je waarschijnlijk ook wel bevallen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:58
Xendrome
Xendrome is offline
Tnx voor reacties jongens, nou maar w88 tot maandag dan
en paar van die ander spelen zal ik es kijken of er iets van op kazaa kan vinden...
Oud 11-01-2003, 19:43
bam
bam is offline
Citaat:
Xendrome schreef:
Tnx voor reacties jongens, nou maar w88 tot maandag dan
en paar van die ander spelen zal ik es kijken of er iets van op kazaa kan vinden...
foei
Oud 11-01-2003, 23:20
Talon
Talon is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ik heb Final Fantasy een aantal delen van gezien. En ik vind er geen zak aan eerlijk gezegd.
heiligschennis!! heiden!!
FFX is vernieuwend hoor
Oud 11-01-2003, 23:56
Verwijderd
Citaat:
-niels- schreef:
Neverwinter Night houdt je wel ff zoek hoor
Mnah, ik geloof dat ik met een uur of 50 de singleplayer campagne van Neverwinter Nights al uit had.. Natuurlijk zijn d'r zįt modules te downloaden, maar toch. Had meer van die SPC verwacht.

*********SPOILER***********

Helemaal 't gevecht met Aribeth, en de "echte" badguy (kan zo even snel niet op de naam komen) was geen fuck aan. En mijn fighter was pas level 16.
**********SPOILER*************
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:32
Isa
Isa is offline
ik moet ook 's kijken naar een nieuw spelletje, preferably RPG of strategy. is Dungeon keeper 2 te downloaden?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 17:41
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Over het algemeen als je fan bent van Baldur's Gate serie dan zal Final Fantasy je juist weer niet trekken. Tenminste, ik ben echt Dungeon & Dragons. Ik heb Final Fantasy een aantal delen van gezien. En ik vind er geen zak aan eerlijk gezegd.

!!!

Cultuurbarbaar!

Ik vind overigens beide RPG-soorten erg koel. Dus het kan best dat beide spellen je aantrekken (BG Serie en FF serie)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 18:05
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
N00dles schreef:
!!!

Cultuurbarbaar!

Ik vind overigens beide RPG-soorten erg koel. Dus het kan best dat beide spellen je aantrekken (BG Serie en FF serie)
Kan, mij boeide het systeem van spelen gewoon niet.
Oud 21-10-2003, 16:00
kaaskont
kaaskont is offline
Lunar-silver star story!!!VET goed spel voor psx
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:05
Verwijderd
Als je veel wilt kunnen doen (met de omgeving, de keuze aan vaardigheden, vaardigheden combineren, etc) en veel tijd over hebt, dan raad ik je Divine Divinity aan.

Je zou eerst de demo kunnen downloaden (400 MB) om te zien of het wat is. De demo is ongeveer 5% van het hele spel.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:48
iRoy
iRoy is offline
Kijk of Star Wars: Knights of the old Republic al uit is op de PC (of als je een Xbox hebt meteen halen!) het is echt een super RPG!

En als je een GBA hebt is er keuze zat =P
Oud 21-10-2003, 20:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Isa schreef op 14-01-2003 @ 17:32:
ik moet ook 's kijken naar een nieuw spelletje, preferably RPG of strategy. is Dungeon keeper 2 te downloaden?
Dungeon Keeper 2 is veel minder dan het origineel. Dungeon Keeper 1 vind ik nog steeds leuk, maar helaas wordt dat niet meer verkocht.
Oud 21-10-2003, 20:20
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Wat betreft de topicstarter, The Elder Scrolls 3: Morrowind ligt bij de Free Record Shop voor ongeveer € 9. Morrowind is echt verschrikkelijk goed en verslavend.
Oud 21-10-2003, 22:02
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Septerra Core: lastig te vinden maar oh zo goed .
Oud 21-10-2003, 22:36
Infaustus
Infaustus is offline
Fallout 1 en 2
Oud 22-10-2003, 16:55
Verwijderd
Eh, dit topic is al 10 maanden oud
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 17:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Isa schreef op 11-01-2003 @ 19:28:
misschien op secret of evermore na dan. Secret of mana is mijn favorite.
Tsss.. hoe kun je Secret of Evermore niet leuk vinden?
Oud 22-10-2003, 17:03
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
seiken 3 , coolste spel ever.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 19:07
Kia-zil
Kia-zil is offline
FF X, of Dungeon Siege, maar de laatste is oud.
Zelda valt toch ook onder RPG ??
Dan The Wind Waker.
Oud 22-10-2003, 19:41
Pholon
Pholon is offline
Als je voor ff-serie gaat --> ff 7 rulezzz
Anders kan je idd ook bij de oldskool terecht (Bahamut Lagoon is weer eens wat anders, gaat wel vervelen)!
Diablo klonen vindt ik dan weer zuigen, probeer anders iets van Might and Magic (ik heb deel 1 jarenlang gespeeld dies flex!)
Oud 22-10-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Pholon schreef op 22-10-2003 @ 20:41:
Als je voor ff-serie gaat --> ff 7 rulezzz
Anders kan je idd ook bij de oldskool terecht (Bahamut Lagoon is weer eens wat anders, gaat wel vervelen)!
Diablo klonen vindt ik dan weer zuigen, probeer anders iets van Might and Magic (ik heb deel 1 jarenlang gespeeld dies flex!)
Ik dacht dat de M&M serie nog meer buginvested was dan het hoofd van Bush . Ik kan me duidelijk herinneren dat jij vertelde over een walktrough van M&M3 waarin duidelijk stond dat veel dinen gewoonweg niet klopten
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:36
Joostje
Joostje is offline
Temple of Elemental Evil is wel aardig
Oud 22-10-2003, 23:18
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-10-2003 @ 22:36:
Temple of Elemental Evil is wel aardig
Die zag ik dus vandaag staan met interesse. Hmmms, misschien binnenkort maar eens kopen, maar eerst Final Fantasy Tactics Advance: dat spel is verdomme de reden dat ik een gba heb gekocht .
Oud 22-10-2003, 23:22
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Iets van Might and Magic (PC, als je graphics niet zo belangrijk vind).
De Wizardry serie is ook wel goed (PC, nog slechtere graphics, en moeilijker)
Baldurs Gate (PC, maar die had je al uitgespeeld)
Fallout (PC, dat rulet dus echt. Zeker als BG je trekt)
Dungeon Siege (PC, je scheen diablo leuk te vinden? Leef je uit!)
Neverwinter Nights (PC, mijn broer vind het leuk, ken het zelf niet)

De "andere" RPG games (IE: de "japanse", console RPG's):

Tales of Phantasia (SNES)
Bahamut Lagoon (SNES, strategisch, doch snel vervelend)
Star Ocean 2 (PS1, real time knokken)
Legend of Dragoon (PS1, beetje saai vechtssysteem maar verhaal blijft boeien tot het einde)
Final Fantasy 5, 6, 7, 8, 9, 10 (5,6 = SNES en PS1(?), 7,8,9 = PS1, 10 = PS2. Voor als je een goed verhaal belangrijk vind)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 08:44
Verwijderd
FF 1,2,4,5 en 6 ook voor PS1 =]
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 09:15
Jolt
Jolt is offline
FFX is wel zo saai, slecht verhaal, te makkelijk ...........vind er geen hol aan!
Oud 23-10-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Mikai schreef op 23-10-2003 @ 10:15:
FFX is wel zo saai, slecht verhaal, te makkelijk ...........vind er geen hol aan!
Deze mening wordt dus niet door ķedereen gedeeld voor geļnteresseerden in FFx
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:51
Jolt
Jolt is offline
Ik vond hem zwaar tegen vallen vergeleken met FF7, 8,9 .....
Vind het zo jammer dat Tidus zo iri is ...
En nog altijd geen Japanse stemmen....
Ach jah ...binnnekort FFXI en FXII!
Oud 23-10-2003, 21:54
Big Boi
Big Boi is offline
Nox... klassieker imho..

En anders kan je Morrowind of Icewind Dale proberen...
Oud 23-10-2003, 22:46
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Mikai schreef op 23-10-2003 @ 10:15:
Te makkelijk? Ga jij es ff met de dark aeons knokken jongeman .
Oud 23-10-2003, 23:09
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
och, alle FF's zijn koekje als je flink traint. Correctie, alle RPG's zijn koekje als je flink traint. Daar zijn het RPG's voor, duh :-S.

Persoonlijk vind ik FF7, 8, 9 en 10 allemaal ongeveer even moeilijk. Als je het "normaal" (dus alleen verhaal volgen en niet uitzonderlijk trainen of alle specials halen) speelt zijn alle FF eindbasen nog best lastig. Je kan wel klagen dat de boss van FFX te makkelijk is als je Aeons 50.000+ damage doen, maar dat is niet "valid". Savior Sephiroth ging ook met 1 omnislash dood (of was het nu 2 omnislashes en 1 knights of the round, anyway, hij ging in 1 beurt dood ;-)). Terwijl sephiroth de 1e keer dat ik het uitspeelde een nachtmerrie was.

Irenicus (baldurs gate II) stelt ook geen klap voor als je met lvl 30+ characters vecht (kan volgens mij alleen als je ook throne of bhaal hebt). Dat maakt Irenicus nog echt niet makkelijk hoor ;-).

Edit: SpellVouten Grrrr
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 08:19
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 24-10-2003 @ 00:09:
och, alle FF's zijn koekje als je flink traint. Correctie, alle RPG's zijn koekje als je flink traint. Daar zijn het RPG's voor, duh :-S.

Persoonlijk vind ik FF7, 8, 9 en 10 allemaal ongeveer even moeilijk. Als je het "normaal" (dus alleen verhaal volgen en niet uitzonderlijk trainen of alle specials halen) speelt zijn alle FF eindbasen nog best lastig. Je kan wel klagen dat de boss van FFX te makkelijk is als je Aeons 50.000+ damage doen, maar dat is niet "valid". Savior Sephiroth ging ook met 1 omnislash dood (of was het nu 2 omnislashes en 1 knights of the round, anyway, hij ging in 1 beurt dood ;-)). Terwijl sephiroth de 1e keer dat ik het uitspeelde een nachtmerrie was.

Irenicus (baldurs gate II) stelt ook geen klap voor als je met lvl 30+ characters vecht (kan volgens mij alleen als je ook throne of bhaal hebt). Dat maakt Irenicus nog echt niet makkelijk hoor ;-).

Edit: SpellVouten Grrrr
Sephiroth eerste keer dat ik hem versloeg duurde in totaal(dus alledrie de sefi's) iets van anderhalf uur.
Damn, wat was dat een nachtmerrie. Maar des te mooier als je dan wint. Dan heb je pas een echte geweldige overwinning en dat voelt goed

Eindbaas van FF8 deed ik in totaal ook bijna 2 uur over O_o
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 08:39
Jolt
Jolt is offline
Omega weapon daar deed ik het langste over, tja ik had bij FFX Anime die deed 999999 damage ..dusz was niet meer veel aan. Maar ik vind de replay factor om ff een ultimate save game te maken heeft FFX niet, omdat het zo linear is ..Je mag niet meer over de world map lopen, vliegen, dusz zelf beslissen waar je heen gaat, etc dan vond ik zo jammer aan FFX, als ze dat hadde gedaan dan zou FFX toch wat meer waardering bij mij krijgen.

Dark Aeons zijn ook heel makkelijk Zanmato Nee, ik heb geen zin om ff al mijn stats te verhogen, ook al heb ik in 1 min 99 s levels er bij.....

Maar ja binnekort komt Front Mission 4 uit in Japan)Voor de kerst', miss ook in europa rond die tijd dan is er weer een leuke rpg!
Oud 27-10-2003, 18:11
Azathoth
Azathoth is offline
Temple of Elemental Evil, Morrowind, Gothic II
Oud 27-10-2003, 23:09
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Sephiroth eerste keer dat ik hem versloeg duurde in totaal(dus alledrie de sefi's) iets van anderhalf uur.
Damn, wat was dat een nachtmerrie. Maar des te mooier als je dan wint. Dan heb je pas een echte geweldige overwinning en dat voelt goed

Eindbaas van FF8 deed ik in totaal ook bijna 2 uur over O_o
Haha ja, ken ik ;-). Ik voelde me echt zo cool toen ik FF7 uitgespeeld had. Het was mijn 2e RPG volgens mij en de 1e die ik zelfstandig en volkomen zonder hulp uitspeelde. Ik kwam met zo'n team rond de level 50-60 aan bij Sephiroth en ugh, wat kreeg ik er van langs ;-). Bij de 1e sephiroth al :-(. Kostte me al genoeg moeite om die eindelijk dood te krijgen, krijg je Savior Sephi er nog bij. Super Nova = nachtmerrie :-).
Uiteraard, als je eenmaal wat specials gevonden hebt dan veeg je de vloer aan met Ruby en Emerald weapon en gaat Sephiroth in 1 klap tegen de vlakte, maar de 1e keer is toch wel machtig.

Zo ook bij FF8. Ik heb als ik mij goed herinner Ultimecia en Griever en alle mogelijke samensmeltingen van die twee verslagen met niets anders dan tripple meteor. Dat is nu al enkele jaren geleden maar ik weet het nog goed, elke meteoor deed +/- 750 damage. 3 uur inclusief einde bekijken heeft het me gekost. *zucht*, good old days.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 02:23
Prime Evil
Prime Evil is offline
Final Fantasy X heb ik zolang gespeeld dat de eindbaas ernstig makkelijk was. Ik had alle superweapons zo ongeveer en mijn beestjes deden 99,999 schade (melee). Vooral Behemoth was mijn kereltje met meer dan 25.000 HP enzo. Duurde alleen even op het einde met ze neerhalen :>
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 10:40
Maguire
Maguire is offline
Morrow Wind Rocks hard !

Beetje lastig in te komen vond ik in het begin maar daarna zeker cool !
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:11
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als je een beetje geld hebt en je houdt van online RPG's: Dark Age of Camelot is een erg goeie MMORPG! Ook erg uitgebreid en ze komen over een tijdje weer met een nieuwe expansion (de 2e echte expansion)...

Zorg wel dat je de US versie dan gaat spelen, want die hebben veel coolere servers om op te gamen (Role Play bijvoorbeeld)
Oud 28-10-2003, 18:25
Azathoth
Azathoth is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-10-2003 @ 18:11:
Als je een beetje geld hebt en je houdt van online RPG's: Dark Age of Camelot is een erg goeie MMORPG! Ook erg uitgebreid en ze komen over een tijdje weer met een nieuwe expansion (de 2e echte expansion)...

Zorg wel dat je de US versie dan gaat spelen, want die hebben veel coolere servers om op te gamen (Role Play bijvoorbeeld)
Hoeveel moet je daarvoor per maand betalen?
Oud 30-10-2003, 20:31
Skullkid
Skullkid is offline
Citaat:
Kia-zil schreef op 22-10-2003 @ 20:07:
Zelda valt toch ook onder RPG ??
Dan The Wind Waker.
Zelda val zeer zeker niet onder RPG. Meer in de Adventure richting.

Ooit random battles en experience building in een Zelda-game gezien?

P.S. The Wind Waker is nog steeds uber-vet hoor.
Oud 30-10-2003, 20:45
Skullkid
Skullkid is offline
Ontopic: De Goldeen Sun saga is leuk, misschien iets te simpel voor al die Baldur's Gate spelers hier.

(Je zou maar 500 uur van je leven in een RPG stoppen).
Oud 31-10-2003, 09:33
Jolt
Jolt is offline
Denk eens aan al die rpgs die je al uit heb gespeeld dat is ook al gauw 20, 30 uur per game, tel maar uit hoeveel games je hebt!
Oud 31-10-2003, 11:06
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Diablo 2 op hardcore met necromancer b.net only
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 31-10-2003 @ 12:06:
Diablo 2 op hardcore met necromancer b.net only
Op een meleesorc
Met citaat reageren