Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 00:27
a new noise
a new noise is offline
Get up kids
Muziek o Droom | Hasselt
11 januari

Leuk optreden, hoewel ik sommige nummers ietwat aan de saaie kant vond. De STWHA sloegen blijkbaar niet alleen bij mij het hardste aan.
Oh ja en de drummer is een klein onderkruipsel die zijn tong niet binnenboord kan houden .
Oud 12-01-2003, 02:50
Verwijderd
Uppercut, elbekurkie in meddo

Heel erg vet. En nu ga ik slapen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 08:49
Evangelion
Evangelion is offline
Eurosonic
De machinefabriek (Groningen)
Dreadlock Pussy, de Heideroosjes, Ska-P

DP was wel vet, maar t publiek was een beetje té, bij het 1e nummer al een pit maken enzo, zo kom je tog niet in de stemming om egt iemand te gaan beuken

Heideroosjes waren zwaar gaaf, goede sfeer, een zanger die tenminste een beetje met het publiek speelt (en gaat crowdsurfen ).

Ska-P was ook vet, erg origineel hoe de 2e zanger bij elk nummer een andere outfit aanhad...variërend van een ME-er tot George W. Bush met een zeis op stelten...leuke sfeer, ook leuk om eens rond te huppelen zonder dat je van alle kanten gebeukt wordt
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 10:25
melancholy
melancholy is offline
van 5 oktober geleden al

van dat lijstje hebik camden loi en slainte math niet gezien
de rest was wel goed vooral van katoen ( holandse punk-agtig)
,heideroosjes(die pit ) dan belgian acociatyity
golden earing viel tegen dat is jaren 60 rock
vraag mij af waarom ik er t shiirt van heb
golden green heb ik niet op gelet
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 10:35
cottoncandy
cottoncandy is offline
Fever Dream & Miss Black America gister

Fever Dream (uit Rotterdam) was zoals gewoonlijk weer
energieke punk rock & roll.. een soort Sonic Youth maar dan zonder noise. ik zweer je dat de zanger sex had met zijn gitaar.
nadeel is dat sommige nummers niet veel van elkaar verschillen en dat er onderling weinig vernieuwing inzit. maar ik kende niet alle nummers van te voren.

Miss Black America (uit Engeland) is een hype in eigen land en doen qua uiterlijk denken aan Placebo maar ze spelen chaotische poprock met veel geschreeuw en gespring.. Ze zijn wel goed, maar niet super origineel.
Oud 12-01-2003, 10:51
dr martens
dr martens is offline
Me laatste Boeiende concert was

Bane,Cataract,Dead Stop en Paint the Town Red
In de Goudvishal in Arnhem

Paint The Town Red:

Wat een tyfus muziek egt slechte metalcore achtige metal ofso

Dead Stop:

Echt een vette band. Ondanks dat die zanger niet veel beweegt toch een vette podiumprestatie. En leuke nr's

Cataract:

Dit was nog erger dan de eerste band,godver en ze speelden nog langer ook. En van die nr's waar je oren van gingen piepen en dan nie 3 min lang maar neh nummers van 6 min. Werd helemaal gek daaro

Bane:

Hier was ik voor gekomen egt een vette band. Ondanks dat ze maar iets van 6 nr's hebben gespeeld en om het nr gingen preken. Was het echt leuk. Jammer dat ze Count Me Out aleen niet speelde
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 11:01
Verwijderd
green lizard op 13 september. ben niet zo stoer als de rest
ik vond het wel koel, maar niet het beste wat ik ooit heb gezien. (o... zo?!)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 11:19
Verwijderd
Anathema in Tivoli

Recensie:
‘Hallo’, klinkt het in het Nederlands van het podium. Danny Cavanagh heeft in ieder geval zijn best gedaan op een Nederlandse welkomstgroet. Na de Friese gothic-metal groep Autumn (met een zeer knappe zangeres en alles meevallende muziek) is het de beurt aan Anathema om ons te voorzien van hun sfeervolle en diepgaande muziek.
In de lange intro klinken flarden van het nummer Release van het laatste album A Fine Day To Exit. Ik ben erg beniewd. Dit is de eerste keer dat ik de band live aan het werk zie, en na maanden lang veel en intensief naar de band luisteren stond ik te trappelen om de nummers live te kunnen horen.
Na enkele probleempjes met het geluid van de monitor te hebben opgelost wordt het nummer daadwerkelijk gestart. “Dit wordt een fantastische avond’, is een van de eerste dingen die door me heen schiet. Van de kritiek van veel mensen dat Anathema hun hoogtepunt voorbij is en hun doel voorbijschiet door te veel te verzanden in Pink Floyd-achtige toestanden, omdat ze van metal zijn afgeweken, heb ik geen last, als iemand die de band pas leerde kennen met en door hun laatste album, en dus eerst al gewend was aan de ‘softere’ stijl alvorens verrast te worden door het hardere oude werk. Ik hoop dus ook dat er voornamelijk van de twee laatste albums gespeeld zal worden. Ik word op mijn wenken bediend.
Na Release volgt een ander nummer van A Fine Day To Exit, later zal blijken dat zo goed als het hele album voorbij zal komen. Het is de single Pressure, een van de weinige nummers die ik niet zo heel goed vind. Met Forgotten Hopes komt het eerste nummer van Judgement voorbij. Met het nummer Judgement komt een groot hoogtepunt. Het steeds sneller worden nummer heeft een fantastische opbouw, en bij de eruptie aan het einde van het nummer staat het kippevel me op de rug en armen. Andere hoogtepunten zijn het prachtige nummer One Last Goodbye (over kippenvel gesproken!)en de afsluiter A Dying Wish. Ook het snelle nummer Panic is een welkome verassing.

Afgezien van het ontbreken van de song serie Deep-Pitiless-Forgotten Hopes – Destiny Is Dead, en de veel te dure merchandise, is er niets aan te merken op dit geweldige concert. Dit is een heel ander concert dan ik ooit gezien heb. Niks geen pit, enkel tot op het bot genieten van de intense muziek. De nummers van Anathema roepen allerlei gevoelend en emoties bij jeop: melancholie (Leave No Trace), vertwijfeling (Panic), pijn en verdriet (One Last Goodbye). Maar tegelijkertijd is alles zó ontezettend mooi.
Ik hoop ze zeer snel weer te zien.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:02
Verwijderd
Klassieke/wereldmuziek-concerten waar ik mee moest met m'n ouders hierbij niet meegeteld:

Bevrijdingspop 2001:
Ik weet er niet zoveel meer van, ik heb Sebastian gezien, maar die kon het publiek niet boeien. De Tabascos, een lokale punkband (30-secondennummers), waren erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
dr martens schreef:
[..]
Hey daar was ik ook, vond alleen bane erg vet, en idd jammer dat ze count me out niet speelden
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:07
dr martens
dr martens is offline
Citaat:
Glow schreef:
Hey daar was ik ook, vond alleen bane erg vet, en idd jammer dat ze count me out niet speelden
Ow dope shit
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 13:03
Rioto
EHCP ..ja is al lang geleden maar eerdaags begint het nieuwe HC jaar

Uhmm het enige vette was :

Settle the score ..damn wat een goede band is dat zeg ..jammer dat het publiek nog geen zin had om te moshen

Right direction ,,eerste keer dat ik ze live zag ..viel me op dat er veel skinheads voor aan stonden , toen de band begon was het een slacht veld voorin .VETTE SHIT
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 13:28
Roxy
Roxy is offline
*pakt agenda erbij om te kijken wat het laatste was*
Dat zijn de Toasters geweest op 5 december in Tivoli, Utrecht. We wisten niet wat het voorprogramma zou zijn en we waren wat laat dus die hebben we nie gezien. Achteraf wel jammer want het waren de Tiny Tones en die vink wel leuk dus..

Nah de Toasters zelf, we kenden eigenlijk maar 2/3 cds ofzow en op de een of andere manier speelden ze bijna allemaal dingen die wij net nie kenden maar dat maakte nie zo veel uit, het was vet feest daar... lekker dansen, en daar gingen we eigenlijk voor... en ik heb eindelijk het jongetje waar Maartje zo gek van is gezien (de vervanger van de saxofonist van de toasters)
Oud 12-01-2003, 13:48
paco de taco
paco de taco is offline
ik weet het niet meer
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 15:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben naar Blof geweest, voor CKV... Nou, er zijn ergere dingen, hoor!!!

Het was echt een leuk optreden, dan merk je ook pas hoeveel liedjes ze wel niet hebben gemaakt.... Ik vond ze echt geweldig, en heb daarna ook de nieuwe cd gekocht (oké, ik geef toe, mijn vader heeft hem gekocht, maar ik heb hem vaker gedraaid) Paskal kan echt zingen, en de (nieuwe) drummer is echt geweldig!!!!

Verder ben ik een tijdje terug naar Frank Boeijen geweest, dat was ook echt superleuk... Ja, hij zingt natuurlijk wel onduidelijk, dat doet hij immers altijd, maar in zo'n concert merk je wel dat hij echt een mooie, zuivere stem heeft en prachtige liedjes maakt!!
Oud 12-01-2003, 16:29
tim-satan-666
tim-satan-666 is offline
Citaat:
Evangelion schreef:
Eurosonic
De machinefabriek (Groningen)
Dreadlock Pussy, de Heideroosjes, Ska-P

DP was wel vet, maar t publiek was een beetje té, bij het 1e nummer al een pit maken enzo, zo kom je tog niet in de stemming om egt iemand te gaan beuken

Heideroosjes waren zwaar gaaf, goede sfeer, een zanger die tenminste een beetje met het publiek speelt (en gaat crowdsurfen ).

Ska-P was ook vet, erg origineel hoe de 2e zanger bij elk nummer een andere outfit aanhad...variërend van een ME-er tot George W. Bush met een zeis op stelten...leuke sfeer, ook leuk om eens rond te huppelen zonder dat je van alle kanten gebeukt wordt
jaloeeeeeeeeeeeeeeeersssssss
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:30
tim-satan-666
tim-satan-666 is offline
mijn laatste concert was van uhhm peterpan speedrock geloof ik... was wel lache
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:32
Horror Kitty
Horror Kitty is offline

najah, misschien niet echt een concert ofzo, maargoed .
het was weer heel koel.. zoals altijd.. exo is goed de eerste 2 dj's had ik nog nooit eerder bij phazer gezien.. waren wel ok, maar exo en pamb waren vele malen leuker (vond ik dan). was ook weer heel gezellig.. maar das iedere maand

laatste echte concert zeg maar, dat was papa roach / murderdolls / hell is for heroes.. hell is for heroes was echt extreem geniaal, jammer alleen dat de zaal dr een beetje duf bij stond, de mensen waren nog niet echt opgewarmd ofzo, want hell is for heroes speelde als eerste. daarna murderdolls.. was wel humor opzich echt gewoon zooo cliche dat t grappig is. (kep zelfs handtekeningen en een shirt van ze ), papa roach.. tja. opzich speelden ze wel goed, jammer dat ik papa roach zelf niet zoveel aan vind..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:09
konflict
konflict is offline
Citaat:
wallflower schreef:

najah, misschien niet echt een concert ofzo, maargoed .
het was weer heel koel.. zoals altijd.. exo is goed de eerste 2 dj's had ik nog nooit eerder bij phazer gezien.. waren wel ok, maar exo en pamb waren vele malen leuker (vond ik dan). was ook weer heel gezellig.. maar das iedere maand
pressure en pan zijn toch ook wel goed... en pamb heb ik nog ooit mee gemaild ofzo, da's inderdaad een goeie dj.

hm... toch maar een keer naar phazer dan
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:21
Verwijderd
Noorderslag, leuk.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:48
Verwijderd
Anethema, Ackoustisch (hoe schrijf je dat) 'concert'
In de Altstadt in Eindhoven,
zeer goed, erg persoonlijk naar de mensen die er waren.
Je moest ook niks gaan zeggen wat ze niet moeten horen,w ant zo dichtbij zaten ze..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:57
Carn
Carn is offline
het is niet erg true om anathema fout te schrijven.

persoonlijk laatste band die ik gezien heb...Killswitch Engage, roadrage tour in de melkweg...volgens mij.

Of Arch Enemy in de effenaar.
Oud 13-01-2003, 16:03
enks
enks is offline
beef op 29 december in de effenaar. was errug vetjes.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:11
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Carn schreef:

persoonlijk laatste band die ik gezien heb...Killswitch Engage, roadrage tour in de melkweg...volgens mij.

Of Arch Enemy in de effenaar.
Arch Enemy want da was op zaterdag en KSE op vrijdag
Oud 13-01-2003, 16:12
Verwijderd
The Get Up kids + Koufax in de melkweg zondag 12-01-2003.

3e keer dat ik ze zag maar deze keer was echt super. Stond helemaal vooraan, lekker rustig. Kon helaas maar 30 minuten zien Want ze begonnen nogal laat en ik moest ook 22:45 alweer weg voor de trein, metro, etc + tentamens de volgende ochtend.
Maar wat ik heb gezien was echt cool, Ann Arbour klonk geweldig, heb lekker mee staan zingen met alles.
Op de setlist stonden 21 nummers, en ik heb er geloof ik maar 5 of 6 ofzo gezien

Zo..naja volgende keer beter, want dan wil ik ze echt weer zien, in een zaal zijn ze echt veel koeler dan op een groot festival.

Oh ja Koufax vond ik niet echt something to write home about (haha wat een lol....) Maar volgens mij vonden de meesten ze wel koel. Ik vond die piano teveel en te vrolijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2003, 16:12
The Undertaker
The Undertaker is offline
HammerFall en Nostradameus was me laatste concert

Het was Godverdomme supergaaf!!!!
lang geleden dat ik zo genoten heb van een concert

Nostradameus was meeeeesterlijk, alleen erg kort
Masterplan was ongelovelijk vervelende muziek.
HammerFall was ook geweeeeldig

Kheb 2 plectrums gekregen van ze
die van Oscar en van Magnus

en van Nostradameus ben ik kwijt
had bijna, en toen lag ie op de grond, maar die gasten daar konden hem niet vinden....
maar ach
was geslaagd concert

heavy metaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaáááááááááááááll

(zelfde als in HammerFall topic, scheelt extra typen )
Oud 13-01-2003, 16:18
Verwijderd
new years hardcore bash in de effenaar

was wel geinig, niet echt boeiende muziek
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:20
Verwijderd
laatste was vrijdag.. in 013 Batcave

Glory Bound - tja.. de ene dude is mn ex dus ik zal dr verder niks over zeggen, band heeft zeker potentie. komt wel goed

Heartfelt - die zanger draagt enge make-up.. dat dig ik niet zo

TSS - ja, ik vond t niks

Know Your Enemy - Die band beukt! Jammer dat de zaal nog zo rustig was..

nog 2 dagen.,. en dan Glory Bound (weer..) Know Your Enemy (weer..) en Count Me Out, weer.. maar ja.. die band is gewoon vet
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 17:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
konflict schreef:
pressure en pan zijn toch ook wel goed... en pamb heb ik nog ooit mee gemaild ofzo, da's inderdaad een goeie dj.

hm... toch maar een keer naar phazer dan
Jah, kom volgende maand
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:

Ja, als je naar al m'n typfouten gaat kijken wens ik je nog veel sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:20
paco de taco
paco de taco is offline
ik weet nog steeds niet waar ik als laatst heen ben geweest, o nou weet ik het. revenge of the rock 'n roll monsters tour met peter pan, the spades, the apers, fury 161 en el guapo stunt team
was weet alleen niks meer van the spades of peter pan, er was genoeg bier
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:31
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
Het laatste concert baggerfest denk ik. Dat was best lachen. Hoofdact was punchent stench. Op album vind ik zie nie zo goed maar live weten ze wel hoe ze een feestje moeten bouwen. Ik vond alleen soms het geluid TE hard. en ik kon nie echt lekker beuken want ik had koppijn.
Oud 14-01-2003, 14:33
]{ing
]{ing is offline
laatste was geloof ik european hc 9. sfeer was matig, muziek wel gaaf. kloar.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:38
DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
Ibanez320fa schreef:
Het laatste concert baggerfest denk ik. Dat was best lachen. Hoofdact was punchent stench. Op album vind ik zie nie zo goed maar live weten ze wel hoe ze een feestje moeten bouwen. Ik vond alleen soms het geluid TE hard. en ik kon nie echt lekker beuken want ik had koppijn.
dat was gaaf ja, ook al was ik in de baroeg. zeker feest.

mijn laatste was paul di'anno in dordrecht, met slam en methusalem in het voorprog.
slam is heus gay, methusalem is bijna net zo gaaf als paul.
paul viel me iets tegen moet ik eerlijk bekennen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:55
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
danique2 schreef:
Oh ja Koufax vond ik niet echt something to write home about (haha wat een lol....)
lol. Ik ook niet

The Get Up kids + Koufax in de melkweg zondag 12-01-2003 dus ook..

get up kids waren koel, vooral de nummers van on a wire vond ik.. (die ken ik dan ook het beste).. wel tof concert dus
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 15:44
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
dat was de roadrage tour

kse: jammer dat de zanger van de cd er niet was (die is uit de band ofzo? ) want deze kon wel goed grunten enzo maar de mooie zang stukken, neh, die liet hij over aan het publiek en dat klonk niet zo...mooi. de rest: vet goed

5pointeO: goed, jammer dat die zanger zo whoaoaoaoaaaaa doet iedere keer

36crazyfists: goed, goed, goed
Oud 19-01-2003, 19:53
Pharmacon
Pharmacon is offline
gisteren:
face tomorrow
against time
jimmy barock

in een woord : meesterlijk

twas echt gaaf straks, intens en mooi
Oud 19-01-2003, 20:16
paco de taco
paco de taco is offline
gister reel big fish
was best vet alleen het voorprogramma vond ik niet zo heel boeiend
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
paco de taco schreef:
gister reel big fish
was best vet alleen het voorprogramma vond ik niet zo heel boeiend
voorprogramma's waren vet

reel big fish zelf trouwens ook
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:22
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Reel Big Fish-Sugarcult-starting line: waterfront

Was voor Sugarcult gekomen. Alles viel eigenlijk wel wat tegen. Sugarcult was veel hetzelfde qua song opbouw en refrein.
Starting line was nix.

Reel Big Fish was wel ok.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 07:07
thisisfun
thisisfun is offline
brainpower 10+
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:16
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Afgelopen zaterdag heb ik mijn kuiten verskanked bij de hardheid in de Jera... nu heb ik nog spierpijn.... zo erg heb ik het nog nooit gehad...
Oud 21-01-2003, 12:22
Verwijderd
Tori Amos Ahoy 21 januari

Haar opkomst was enorm indrukwekkend, kreeg zelfs kippenvel!! Dr stem is zoo ongelooflijk mooi, en de show was prachtig. Jammer dat ze Winter neit speelde, en dat er niet veel afwisseling was in de versies hoe t gespeeld werd >> basgitaris en drummer en tori op de piano abernaturlich

+ ze hadden geen groot scherm dus je zag maar eren pukkeltje van een vrouw (je mocht ook enit vooraan staan ofzo) heb door een verrekijker gekeken waardoor ik trouwens ook foto's heb gemaakt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:44
Type
Type is offline
pfouw, da's al lang geleden, mijn laatste concert...

Wat was dat, Zornik? Face Tomorrow?

Ow, nee, wacht. Kerst met Ballen, in de Altstadt, in Eindhoven. Was wel cool. Was nml lang geleden dat ik DX-11 (de oude schoolband van mijn school, die dudes zijn nu allemaal al van school) had zien optreden.

En we waren allemaal in de kerstsfeer, dus er werden lekker veel bloederige hardrocknummers gespeeld

Heerlijk. Zo wil ik kerst doorbrengen, door er totaal niet aan te denken.
Oud 21-01-2003, 13:03
martinuszaq
martinuszaq is offline
Electric Six, samen met Bram, die had die prijsvraag gewonnen, en het was echt leuk, 6 vage figuren en grote lol :-D KICKASS
Oud 22-01-2003, 16:54
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef:
Afgelopen zaterdag heb ik mijn kuiten verskanked bij de hardheid in de Jera... nu heb ik nog spierpijn.... zo erg heb ik het nog nooit gehad...
tjonge waarom wist ik dat nie, nie dat ik had gekund maar toch... de hardheid roelt
Oud 23-01-2003, 11:09
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Roxy schreef:
tjonge waarom wist ik dat nie, nie dat ik had gekund maar toch... de hardheid roelt
Roermond 7 februari waarschijnlijk..... Herkansing..
Oud 23-01-2003, 11:15
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Dat moet Nile geweest zijn denk ik, of Thyrfing en cruachan. Beide zeer goede concerten!
Oud 24-01-2003, 15:38
kiezel
kiezel is offline
Messiaen, afgelopen vrijdag. Was fantastisch, bizar, prachtig, verbijsterend...
Oud 24-01-2003, 17:45
Verwijderd
Reel Big Fish, 19 januari in de Melkweg.

Super.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten