Advertentie | |
|
![]() |
|
Normaal stoor ik me wel een beetje aan die christelijke zangers enz.
Maar b.v. bij The Spirit that guides us en Sunny Day Real Estate heb ik er geen last van omdat de teksten een beetje verdekt zijn. Ze komen niet zo sterk naar voren(ook door drums,gitaren) dan als ik naar alleen een zanger/es zit te kijken. |
![]() |
|
![]() |
Ik geloof niet in een geloof. Ik ben geen atheist maar zo'n onzekere lul die niet weet of er een God is enzo.
Maar oke, ik wil geen teksten met daarin een geloofovertuiging. Christelijke muziek ofzo wil ik dus niet. Maar andersom ook. BlackMetal(??) wat tegen 't Christelijke geloof is('t Kan ook een andere vorm van Metal zijn.) wil ik ook niet horen. Nee, geef mij maar teksten over liefde en over hoe K*T de wereld wel niet is. ![]() Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 19:12. |
![]() |
|
Christelijk of niet christelijk, het gaat er toch om hoe de band of zanger in "totaal" klinkt? Als een band vet klinkt dan vind ik het gave muziek, pas daarna bekijk ik echt de teksten. Zolang de inhoud van de teksten niet grof of irritant is zal ik me er niet aan ergeren!
![]() En inderdaad The Spirit that guides us is een goed voorbeeld van een toffe band! ![]()
|
Ik ben misschien geen christen maar wel een groots fan van Moby. In zijn teksten wordt er over liefde voor god gezongen, maar de intentie achter muziek zorgt dat ik me er absoluut niet aan erger.
||
Citaat:
![]() ![]() ontopic: ik luister niet naar van die satan achtige muziek .. dus ja het heeft een beetje invloed. (maar ik luister wel gewoon naar rock enzo.. wat in van die boekjes die m'n oma heeft 'duivelsmuziek' wordt genoemd...??... mjah..) ..
||
![]() |
Citaat:
deze band bestaat uit allemaal christelijke mensen, hier komt ook af en toe ook duidelijk wat van terug in de muziek...ze treden echter niet op in gospeltheken en dat soort shit, maar bijvoorbeeld gewoon op pukkelpop enzow (het seculiere circuit).. ik ben ook christelijk..en heb band...maar vertik om in reguliere circuit te spelen (met alleen chr. zalen enzow en teksten die de hele tijd gaan van 'jesus i love u'blablablabla)..in de teksten komt bij ook af en toe iets terug van t geloof..maar idd op een wat 'verdekte' manier.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en hardrock = alles wat harder is dan bon jovi @gothicsatanistgirl: satanisten zijn achterlijke debielen. en net zo hypocriet als de chistenen zelf. ze zeiken het christelijke geloof af, maar zonder dat geloof hadden ze nooit bestaan, omdat er geen satan is om te aanbidden. ja maar wij aanbidden satan helemaal niet, ga je nu zeggen. WAAROM NOEM JE JEZELF DAN SATANIST HEE? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar goed, dit is best wel off topic. ![]() ![]()
||
Citaat:
[edit] @kandyrat: krijg je daar dan wel de echte, legale en officiele versies van cd's? want i kken iemand en die kwamterug met een onwijze stapel kopietjes, met slechte hoesjes en shit. [/edit] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder luister ik liever geen christelijke metal.
||
Citaat:
ontopic: Ik weiger christelijke muziek te luisteren. Ik ben agnost, maar ik heb een bloedhekel aan de christelijke manier van denken, dus logischerwijs luister ik ook naar bands die de christelijke manier van denken uitten.
|
Ja, daarom luister ik naar Zao en Living Sacrifice
![]() (grapje, ik ben gewoon een heiden ![]() Nee tsaasil: bullshit, zao en project 86 zijn christelijk maar willen je niet indoctrineren met hun dnekwijzes en teksten gaan ook niet allemaal over christendom. En waarom heb je zo'n bloedhekel aan het Christelijke denken (ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar ben gewoon benieuwd).
|
geen enkele overtuiging heeft invloed op mijn muziekkeuze
ik luister alles, en niet omdat de teksten me niet boeien ik respecteer ieders mening en als het een goeie anti-christelijke tekst is heb ik daar respect voor, net als ik er respect voor heb als het een goeie christelijke tekst is
|
Nee, niet echt, omdat ik geen vaste geloofsovertuiging heb... Maar ik houd niet van dingen waarin ze continu schelden of mensen proberen te kwetsen of zo, maar dat is volgens mij redelijk logisch....
Ik luister dingen die me muzikaal aanspreken of (als het Nederlands is of als ik zin heb om een woordenboek te halen) waar ik de tekst mooi van vindt!!!
|
Tekst komt bij mij op de tweede plaats.
Ik luister eerst naar de muziek; vind ik deze goed/mooi dan kijk ik eens naar de teksten. En daar ben ik het dan mee eens of mee oneens. Of de tekst zegt me niets. Geloof heeft daar niets mee te maken. Ik ken trouwens een dominee (gereformeerd) waar ik een paar jaar terug categesatie van had en die had twee cd's van Cradle of Filth. En hij luisterde ze ook ja. Hij vond de muziek gewoon vet. Hij wist best dat de teksten niet helemaal strookten met wat hij zondags predikte, maar dat kon hem niks schelen. Ik waardeer teksten ook niet zozeer om het onderwerp, meer de inhoud en diepgang. Ik bedoel een beetje schelden kan iedereen, maar heb je ook echt iets te zeggen?! |
![]() |
||
Citaat:
Maar als een artiest dat belachelijk maakt dan koopt hij de cd's. Koopt een jood dan ook een cd van een nazi.
||
Citaat:
En over mijn mening over het christendom: Tja, ik wil hier wel een hele monoloog gaan afsteken waarom ik het christendom haat, maar dan gaan we wel erg offtopic. Laat ik het erbij houden dat ik denk dat doordat het christendom zich richt op het leven hierna, een heleboel normen ervoor zorgen dat dit leven wordt ontregeld.
||
Citaat:
![]() "Meine Brüder, zur Nächstenliebe rathe ich euch nicht: ich rathe euch zur Fernsten-Liebe"
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Geloofsovertuiging invloed op je muziekkeuze? miekmuis | 2 | 06-02-2003 08:15 |