Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 18:21
miekmuis
miekmuis is offline
Heeft jouw geloofs overtuiging invloed op je muziekkeuze?

En zijn er nog andere factoren die invloed op die keuze hebben?

Danku
Oud 13-01-2003, 18:23
paco de taco
paco de taco is offline
geen geloofsovertuiging heeft invloed op mijn muziekkeuze geloof ik
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:26
FadedStar18
FadedStar18 is offline
ik zou geen muziek draaien waarin contstant gvd wordt gezegd of iets van kwetsende uitlatingen in die richtingen...ook geen satanistische metal-shit..niet dat die muziek al interessant is maar toch :-)

the spirit that guides us
kewle teksten
kewle muziek
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:26
Cameo
Cameo is offline
maatschapijleer huiswerk!?
Oud 13-01-2003, 18:29
miekmuis
miekmuis is offline
Nee ik moet het weten voor mijn profielwerkstuk bij het vak muziek.
Ik wil weten welke muziek er de afgelopen 50 jaar populair was en wat dat eïnvloed heeft.

En geloofsovertuiging is een van de invloeden die ik wil weten.
Oud 13-01-2003, 18:33
Verwijderd
Ehm, ik ga me erg snel irriteren aan teksten die juist christelijk zijn. Maargoed, echt veel invloed heeft het niet, ik laat hoogstens een paar bandjes links liggen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:40
FadedStar18
FadedStar18 is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Nee ik moet het weten voor mijn profielwerkstuk bij het vak muziek.
Ik wil weten welke muziek er de afgelopen 50 jaar populair was en wat dat eïnvloed heeft.

En geloofsovertuiging is een van de invloeden die ik wil weten.
interesting..
suc6
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:59
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Heeft jouw geloofs overtuiging invloed op je muziekkeuze?

En zijn er nog andere factoren die invloed op die keuze hebben?

Danku

het lijkt me sterk dat je als katholiek persoon naar anti-christelijke muziek luistert.
ik geloof dat het zelfs verboden is in de islam om naar 'hardrock' te luisteren...

maar om je vraag te beantwoorden, ik ben niet religieus ,dus dat kan mijn muziekkeuze daar moeilijk door beinvloed worden.
Oud 13-01-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef:
Ehm, ik ga me erg snel irriteren aan teksten die juist christelijk zijn. Maargoed, echt veel invloed heeft het niet, ik laat hoogstens een paar bandjes links liggen.
ja, ik ook
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:01
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Normaal stoor ik me wel een beetje aan die christelijke zangers enz.

Maar b.v. bij The Spirit that guides us en Sunny Day Real Estate heb ik er geen last van omdat de teksten een beetje verdekt zijn. Ze komen niet zo sterk naar voren(ook door drums,gitaren) dan als ik naar alleen een zanger/es zit te kijken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:02
a new noise
a new noise is offline
Ik luister christelijke en anti-christelijke muziek....
dus nee.
Oud 13-01-2003, 19:04
Rhinus
Rhinus is offline
Ik geloof niet in een geloof. Ik ben geen atheist maar zo'n onzekere lul die niet weet of er een God is enzo.

Maar oke, ik wil geen teksten met daarin een geloofovertuiging. Christelijke muziek ofzo wil ik dus niet. Maar andersom ook. BlackMetal(??) wat tegen 't Christelijke geloof is('t Kan ook een andere vorm van Metal zijn.) wil ik ook niet horen.

Nee, geef mij maar teksten over liefde en over hoe K*T de wereld wel niet is.

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:06
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
a new noise schreef:
Ik luister christelijke en anti-christelijke muziek....
Ik blijf dat vreemd vinden. Maar als je daar gelukkig door voelt moet je zeker ernaar luisteren.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:11
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
maar zo'n onzekere lul die niet weet of er een God is enzo.
daar heb ik ook last van ook al ben ik katholiek enzo
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:16
New Romantic
New Romantic is offline
Christelijk of niet christelijk, het gaat er toch om hoe de band of zanger in "totaal" klinkt? Als een band vet klinkt dan vind ik het gave muziek, pas daarna bekijk ik echt de teksten. Zolang de inhoud van de teksten niet grof of irritant is zal ik me er niet aan ergeren!
En inderdaad The Spirit that guides us is een goed voorbeeld van een toffe band! En nou weet ik niet of de teksten van TSTGU echt met een bepaald geloofsovertuiging te maken hebben...
Oud 13-01-2003, 19:48
DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
ik geloof dat het zelfs verboden is in de islam om naar 'hardrock' te luisteren...
de islam heeft alles verboden.
maar het is idd wel zo dat je in indonesie een boete moet betalen op elke hardrock-cd die je daar koopt.

on-topic: teksten boeien niet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:52
Verwijderd
nee, a, ik geloof niet, en b, teksten boeien me weinig.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:24
?OWAN!
?OWAN! is offline
Ik ben misschien geen christen maar wel een groots fan van Moby. In zijn teksten wordt er over liefde voor god gezongen, maar de intentie achter muziek zorgt dat ik me er absoluut niet aan erger.
Oud 13-01-2003, 21:00
miekmuis
miekmuis is offline
Zijn er ook mensen die streng gelovig zijn en daarom echt naar bepaalde muziek weigeren te luisteren?

Of andersom mensen die niet gelovig zijn en daarom echt weigeren naar bepaalde muziek te luisteren?

Oud 13-01-2003, 22:14
kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
DaKonium schreef:

maar het is idd wel zo dat je in indonesie een boete moet betalen op elke hardrock-cd die je daar koopt.

ik heb er wel eens cd's gekocht en ik heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt... (ok wat versta je onder hardrock.. .. gewoon muziek met electrische gitaren enzo toch...) ...

ontopic: ik luister niet naar van die satan achtige muziek .. dus ja het heeft een beetje invloed. (maar ik luister wel gewoon naar rock enzo.. wat in van die boekjes die m'n oma heeft 'duivelsmuziek' wordt genoemd...??... mjah..) ..
Oud 13-01-2003, 22:17
Black666Goth
Black666Goth is offline
Ik snap wat je bedoelt. Ik zit er zelf ook heel erg mee in m'n maag. Alsof satanisten geen mensen zijn.
Oud 13-01-2003, 22:32
tim-satan-666
tim-satan-666 is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

jeses wat debiel vandaar dat die buitenlanders hier allemaal r&b'ers zijn
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 23:57
pinhead
pinhead is offline
nee...teksten interesseren me niet zo.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 09:42
FadedStar18
FadedStar18 is offline
Citaat:
New Romantic schreef:
En inderdaad The Spirit that guides us is een goed voorbeeld van een toffe band! En nou weet ik niet of de teksten van TSTGU echt met een bepaald geloofsovertuiging te maken hebben...
jahw..TSTGU hebben met geloofsovertuiging te maken :-)
deze band bestaat uit allemaal christelijke mensen, hier komt ook af en toe ook duidelijk wat van terug in de muziek...ze treden echter niet op in gospeltheken en dat soort shit, maar bijvoorbeeld gewoon op pukkelpop enzow (het seculiere circuit)..
ik ben ook christelijk..en heb band...maar vertik om in reguliere circuit te spelen (met alleen chr. zalen enzow en teksten die de hele tijd gaan van 'jesus i love u'blablablabla)..in de teksten komt bij ook af en toe iets terug van t geloof..maar idd op een wat 'verdekte' manier..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 09:45
DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
kandyrat schreef:
ik heb er wel eens cd's gekocht en ik heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt... (ok wat versta je onder hardrock.. .. gewoon muziek met electrische gitaren enzo toch...) ...
of jij kocht mainstream muziek, of de prijzen zijn daarzo laag dat het alsnog goedkoper is dan hier

en hardrock = alles wat harder is dan bon jovi

@gothicsatanistgirl: satanisten zijn achterlijke debielen. en net zo hypocriet als de chistenen zelf. ze zeiken het christelijke geloof af, maar zonder dat geloof hadden ze nooit bestaan, omdat er geen satan is om te aanbidden.

ja maar wij aanbidden satan helemaal niet, ga je nu zeggen.

WAAROM NOEM JE JEZELF DAN SATANIST HEE?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:
DaKonium schreef:
of jij kocht mainstream muziek, of de prijzen zijn daarzo laag dat het alsnog goedkoper is dan hier

@gothicsatanistgirl: satanisten zijn achterlijke debielen. en net zo hypocriet als de chistenen zelf. ze zeiken het christelijke geloof af, maar zonder dat geloof hadden ze nooit bestaan, omdat er geen satan is om te aanbidden.

ja maar wij aanbidden satan helemaal niet, ga je nu zeggen.

WAAROM NOEM JE JEZELF DAN SATANIST HEE?
satan staat voor alles wat slecht is, zonder dat slechte was er geen goed, dus eigenlijk heb je altijd met iets goeds ook iets slechts nodig, die balans, daar gaat het om zoals ik het interpreteer, DAAROM HEET HET SATANISME.. en idd satanisten volgens anton levay zijn geen duivelsaanbidders
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 09:57
Verwijderd
sorry voor dit offtopic gelul by the way, ik denk dat bij mij niet echt muziek keuze met geloofsovertuiging te maken heeft, misschien een klein beetje, ik zal geen christelijke of islamitische muziek gaan luisteren, maar verderz vind ik alles best..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 10:06
kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
DaKonium schreef:

mja de prijzen zijn daar idd wel best laag.... ik kocht btw o.a. Nirvana, Tool, Silverchair enzo.. =) en de prijzen van die cd's verschilden niet zo veel met van de gewone muziek zeg maar (me zusje kocht bv. boyzone wat evenveel kostte)

maar goed, dit is best wel off topic. =)

Oud 14-01-2003, 11:04
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Glow schreef:
scheelt typen
Oud 14-01-2003, 12:43
DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef:
satan staat voor alles wat slecht is, zonder dat slechte was er geen goed, dus eigenlijk heb je altijd met iets goeds ook iets slechts nodig, die balans, daar gaat het om zoals ik het interpreteer, DAAROM HEET HET SATANISME.. en idd satanisten volgens anton levay zijn geen duivelsaanbidders
zijn idd geen duivelsaanbidders nee, maardat ze zo graag met de slechte kant vanhet christendom ge-associeerd willen worden blijf ik hypocriet vinden, het heeft geen lul met slecht zijn te maken, het is gewoon een levenswijze, een folosofie. net zoiets als het boedhisme dat is, een overtuiging zonder het aanbidden van een 'hogere macht'.

[edit]
@kandyrat: krijg je daar dan wel de echte, legale en officiele versies van cd's? want i kken iemand en die kwamterug met een onwijze stapel kopietjes, met slechte hoesjes en shit.
[/edit]
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 13:33
Verwijderd
Ik doe niet aan geloof, dus heeft het ook geen invloed op mijn muziekkeuze
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 13:49
Upior
Upior is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik geloof niet in een geloof. Ik ben geen atheist maar zo'n onzekere lul die niet weet of er een God is enzo.

Maar oke, ik wil geen teksten met daarin een geloofovertuiging. Christelijke muziek ofzo wil ik dus niet. Maar andersom ook. BlackMetal(??) wat tegen 't Christelijke geloof is('t Kan ook een andere vorm van Metal zijn.) wil ik ook niet horen.

Nee, geef mij maar teksten over liefde en over hoe K*T de wereld wel niet is.
Hmm ik ben atheist, maar ik ben ook wat agnostisch ingesteld.. Dus ik ga niet ontkennen of toezeggen of er een god bestaat, want dat kun je niet weten dus is het onzin om daar een uitspraak over te doen.. Wel verwerp ik het idee van een god, de bijbel, de christelijke moraal en meer van dat soort zaken.

verder luister ik liever geen christelijke metal.
Oud 14-01-2003, 16:19
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
DaKonium schreef:
zijn idd geen duivelsaanbidders nee, maardat ze zo graag met de slechte kant vanhet christendom ge-associeerd willen worden blijf ik hypocriet vinden, het heeft geen lul met slecht zijn te maken, het is gewoon een levenswijze, een folosofie. net zoiets als het boedhisme dat is, een overtuiging zonder het aanbidden van een 'hogere macht'.

Satanisme is totaal niet hypocriet. Satanisme wordt symbolisch gebruikt, als metafoor. Als je zo debiel bent om het allemaal letterlijk op te vatten wat 'satanistische' bands/mensen vertellen, dan slaat het inderdaad nergens op nee.

ontopic:
Ik weiger christelijke muziek te luisteren. Ik ben agnost, maar ik heb een bloedhekel aan de christelijke manier van denken, dus logischerwijs luister ik ook naar bands die de christelijke manier van denken uitten.
Oud 14-01-2003, 16:28
86dagreed
86dagreed is offline
Ja, daarom luister ik naar Zao en Living Sacrifice
(grapje, ik ben gewoon een heiden )

Nee tsaasil: bullshit, zao en project 86 zijn christelijk maar willen je niet indoctrineren met hun dnekwijzes en teksten gaan ook niet allemaal over christendom.

En waarom heb je zo'n bloedhekel aan het Christelijke denken (ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar ben gewoon benieuwd).
Oud 14-01-2003, 16:33
Verwijderd
Wat dat betreft ben ik wel makkelijk. Of het nou ZAO of black metal teksten zijn of weet ik veel, dat kan me echt geen ene **** schelen. Als de muziek maar goed klinkt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:39
substantial
substantial is offline
geen enkele overtuiging heeft invloed op mijn muziekkeuze

ik luister alles, en niet omdat de teksten me niet boeien
ik respecteer ieders mening
en als het een goeie anti-christelijke tekst is heb ik daar respect voor, net als ik er respect voor heb als het een goeie christelijke tekst is
Oud 14-01-2003, 16:45
Verwijderd
..en zo is het maar net!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nee, niet echt, omdat ik geen vaste geloofsovertuiging heb... Maar ik houd niet van dingen waarin ze continu schelden of mensen proberen te kwetsen of zo, maar dat is volgens mij redelijk logisch....

Ik luister dingen die me muzikaal aanspreken of (als het Nederlands is of als ik zin heb om een woordenboek te halen) waar ik de tekst mooi van vindt!!!
Oud 14-01-2003, 17:46
Shadow X
Shadow X is offline
Tekst komt bij mij op de tweede plaats.
Ik luister eerst naar de muziek; vind ik deze goed/mooi dan kijk ik eens naar de teksten.
En daar ben ik het dan mee eens of mee oneens.
Of de tekst zegt me niets.
Geloof heeft daar niets mee te maken.

Ik ken trouwens een dominee (gereformeerd) waar ik een paar jaar terug categesatie van had en die had twee cd's van Cradle of Filth. En hij luisterde ze ook ja. Hij vond de muziek gewoon vet.
Hij wist best dat de teksten niet helemaal strookten met wat hij zondags predikte, maar dat kon hem niks schelen.

Ik waardeer teksten ook niet zozeer om het onderwerp, meer de inhoud en diepgang. Ik bedoel een beetje schelden kan iedereen, maar heb je ook echt iets te zeggen?!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 18:35
2young2live
2young2live is offline
Mij kan de tekst me niet zoveel schelen, dan wel niets, als de muziek goed klinkt maakt het mij niet uit...ik heb verder ook geen geloofsovertuiging...
Oud 14-01-2003, 19:01
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Shadow X schreef:

Ik ken trouwens een dominee (gereformeerd) waar ik een paar jaar terug categesatie van had en die had twee cd's van Cradle of Filth. En hij luisterde ze ook ja. Hij vond de muziek gewoon vet.
Hij wist best dat de teksten niet helemaal strookten met wat hij zondags predikte, maar dat kon hem niks schelen.
dit is best vreemd. Hij is overtuigd van bepaalde denkbeelden, daar is ie voor opgeleid en heeft hij zijn leven aan gebonden.
Maar als een artiest dat belachelijk maakt dan koopt hij de cd's.

Koopt een jood dan ook een cd van een nazi.
Oud 14-01-2003, 19:04
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Ja, daarom luister ik naar Zao en Living Sacrifice
(grapje, ik ben gewoon een heiden )

Nee tsaasil: bullshit, zao en project 86 zijn christelijk maar willen je niet indoctrineren met hun dnekwijzes en teksten gaan ook niet allemaal over christendom.

En waarom heb je zo'n bloedhekel aan het Christelijke denken (ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar ben gewoon benieuwd).
Ik heb het ook niet persee over indoctrineren, gewoon een christelijke gedachtengang uitten. Dat hoef je niet persee alleen via tekst te doen. Verder, als een aantal, of alle bandleden toevallig christelijk zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat het een christelijke band is. Dus ik heb het eigelijk alleen over bands die hun christelijke gedachtengoed uitdragen via hun muziek (POD, Believer, Mortification, Slechtvalk, etc. etc.)

En over mijn mening over het christendom: Tja, ik wil hier wel een hele monoloog gaan afsteken waarom ik het christendom haat, maar dan gaan we wel erg offtopic.
Laat ik het erbij houden dat ik denk dat doordat het christendom zich richt op het leven hierna, een heleboel normen ervoor zorgen dat dit leven wordt ontregeld.
Oud 14-01-2003, 19:29
DaKonium
DaKonium is offline
[true modus]

bij goede muziek versta je toch niet wat ze grunten

[/true modus]
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:24
FadedStar18
FadedStar18 is offline
hoe kan je in vredesnaam een hekel aan iets hebben waarin 'naastenliefde' centraal staat?

sorry ff niet geciteerd..ik ben lui :-)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:40
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
FadedStar18 schreef:
hoe kan je in vredesnaam een hekel aan iets hebben waarin 'naastenliefde' centraal staat?

Ik citeer wel, want ik ben ook lui

"Meine Brüder, zur Nächstenliebe rathe ich euch nicht: ich rathe euch zur Fernsten-Liebe"
Oud 14-01-2003, 21:01
notbonefish
notbonefish is offline
Satanisten == Christenen, voor mijn part.

maar mijn geloofsovertuiging heeft mij geleid naar "Bad Religion", vanwege hun 'coole' logo

je kunt zeggen wat je wilt, maar ik ben er dankbaar voor, want hun muziek is
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 23:29
kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
DaKonium schreef:

[edit]
@kandyrat: krijg je daar dan wel de echte, legale en officiele versies van cd's? want i kken iemand en die kwamterug met een onwijze stapel kopietjes, met slechte hoesjes en shit.
[/edit]
Ja hoor, gewoon in een echte officiele cd winkel ook. Wel geinig , op Nirvana's MTV Unplugged staat een klein stickertje geplakt waarop staat "special asian edition". ('k weet trouwens wel wat je bedoelt, een vriend van me haalt veel uit China en die heeft dan wel van die kopietjes met slechte hoesjes en shit..)
Oud 15-01-2003, 07:19
DaKonium
DaKonium is offline
*gloep* asiatische versies! bonustracks!
hee, als je weer 's die kant uit gaat...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 07:34
Upior
Upior is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Ik ben agnost,
aah, een "lotgenoot"
Oud 15-01-2003, 07:36
Upior
Upior is offline
Citaat:
FadedStar18 schreef:

Omdat "naastenliefde" niet persee voor iedereen relevant is.
Reageren

Regels voor berichten