Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 18:11
miekmuis
miekmuis is offline
Sorry dat ik hier een nieuw topic over open, maar aangezien het voor een werkstuk is is dat wel zo overzichtelijk.

Dus nogmaals.... heeft de geloofsovertuiging van jullie ouders/grootouders invloed op hun muziekkeuze?
Oud 14-01-2003, 18:29
86dagreed
86dagreed is offline
Lachen

nu krijgen we ook familiebanden

Vind jouw vader Taproot ook zo goed?

Wat zet jouw moeder op als ze brak wakker wordt?

Welke ouders gaan naar concert nelly?

Ouders foto topic

Plectrum van ouders foto topic

Wat luisteren je ouders nu?
Oud 14-01-2003, 18:31
]{ing
]{ing is offline
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:01
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Sorry dat ik hier een nieuw topic over open, maar aangezien het voor een werkstuk is is dat wel zo overzichtelijk.

Dus nogmaals.... heeft de geloofsovertuiging van jullie ouders/grootouders invloed op hun muziekkeuze?
Hm, m'n moeders vader luisterde altijjd naar orgelmuziek op de bandrecorder. 'k weet dat m'n mams het afschuwelijk vond.

Aan paps' kant weet ik het niet...
Oud 15-01-2003, 07:23
DaKonium
DaKonium is offline
nou...ik heb nog wel 's een discussie met m'n ma als ze een nieuwe cd van me ziet, met zo'n brute bebleode cover
zij vind dat ik niet naar die anti-christelijke bands zou moeten luisteren, maar ik vind dat niet belangrijk en geef dan steevast als tegenargument 'ik luister ook wel christelijke muziek hoor'.
maar aangezien ik niet naar haar luister, nee, ze heeft geen invloed op mijn muziekkeuze.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 12:18
Monica
Monica is offline
Doe ik het hier nog wel een keer.

Mijn moeder speelt orgel en luistert dus ook wel graag naar die muziek.. net zoals klassiek, eigenlijk vindt ze de muziek pas mooi als er heel veel instrumenten in voorkomen (zo vindt ze John Miles - Music was my first love ook schitterend). Hardere muziek bevalt haar niet. Volgens mij heeft dit niet zo heel erg met haar geloof te maken, maar is dit gewoon haar muziekvoorkeur (vroeger luisterde ze naar the Beatles, wat van haar ouders eigenlijk niet mocht).

Mijn vader luistert bijna alles. Hij is wel bekend op het gebied van de top40 (maar dat heeft niet zo zijn voorkeur: "te commercieel"), liever heeft ie rock van de jaren '70 en '80 en soms dringen de jaren '90 of rockmuziek van nu ook nog tot hem door (hij heeft onlangs de cd van Within Temptation gekocht ). Dus nee, dat heeft ook niet echt invloed.

En naar wat ik luister zeggen ze ook niet zo heel veel van. Mijn vader vindt het overwegend niet mooi, maar dat komt omdat ik het te hard zet Teksten die ik zelf niet zo aan vind staan (die zich negatief uitlaten over God of het geloof zelf) trek ik me niets van aan of ik luister het nummer gewoon geheel niet meer. Ik geloof en dat wil ik ook blijven doen, maar ik wil niet dat het mijn muziekvoorkeur een beetje gaat lopen benemen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt zo
Oud 15-01-2003, 12:28
Verwijderd
Mijn ouders hebben geen invloed op mijn muzieksmaak/voorkeur. Mijn ouders houden van totaal andere muziek dan ik: voornamelijk klassiek e.d. Hoewel klassiek best mooi kan zijn. Mijn zus heeft dat klassieke wel beetje overgenomen van mams en paps , ze vinden mijn muziek eigenlijk niet mooi maar veroordelen het niet en wijzen het niet af. Hun geloofsovertuiging heeft misschien beetje invloed op hun muzieksmaak ze luisteren veel klassiek (met vaak chr. lading) en ook wel naar andere chr. muziek (geen gospel hardcore metal ofzo maar gewoon koren en zo) hoewel mijn mammie wel fan is geweest van Elvis . Ik heb zelf nog al in de satanischie shit gezeten en werd daar wel door beinvloed (op negatieve wijze) ik wil voornamelijk daardoor niet zo veel meer te maken hebben met echt slechte muziek wat betreft teksten. ik probeer save varianten te vinden. is niet altijd makkelijk maar lukt wel. Het is ook niet zo dat ik alleen naar chr. muziek luister of zo. in het geheel niet : maar ik kijk gewoon uit wat ik luister.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 12:32
Verwijderd
Het valt volgens mij wel mee; m'n moeder is wel zo'n type dat hele dagen skyradio/noordzeeFM heeft aan staan (gelukkig zo nu en dan ook nog een paar cd's draait die wel wat kwaliteit hebben..) en m'n pa luisterd dan weer deep purple en dat soort ongein...

Hij kijkt hoogstens een keer raar als ik Kerk & Staat van Human Alert heb opstaan, maar ook muzikaal gezien is dat niet echt wat voor em.. We hebben hier geen gospel e.d. in huis. Dus die invloed is zo goed als te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 12:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
M'n ouders zijn allebei niet erg gelovig.
M'n ma luistert naar Leonard Cohen (over anale seks!) en ritmische zigeunermuziek.
M'n pa heeft al een even on-katholieke muzieksmaak: electro, reggae, experimentele dinges...

Ze luisteren wel vaak klassieke muziek, die vaak wel gelovig is, maar dan eerder omdat ze het mooi vinden en niet om het geloof...ze luisteren immers ook naar arabische en afrikaanse muziek.
Dus geen gospels, country enzo. (gelukkig)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten