Dank u....
Ik ben er ondertussen trouwens achter dat ik zelfs 150 extra woorden moet hebben!!! Slik...
Dit is mijn tweede versie, volgens mij een stuk slechter maar nu hoef ik nog maar 7 woorden.....
Een fragment uit het leven van Nina Stevenson- Bosch
De hele dag voelde ik me nogal gestresst. Ik werk 3 ochtenden in de week bij een reiswinkel, wat ik erg leuk vind. Maar vanochtend had ik een erg vervelende aanvaring gehad met een klant. Uiteindelijk was het allemaal goed gekomen, maar het zat me toch niet helemaal lekker. Bovendien was ik vanochtend te laat wakker geworden waardoor ik me nu een beetje misselijk voelde. Meestal ga ik in zo’n geval een middagje op de bank zitten met een goed boek, maar daar was vandaag geen tijd voor. Ik moest dringend de was doen en stofzuigen, anders zou het huishoudelijk werk zich maar opstapelen en zou ik het in het weekeinde weer allemaal bij moeten werken.
Dus was ik nog snel even aan het stofzuigen voordat ik Nils, mijn zevenjarige zoon, van school ging ophalen toen de telefoon ging. “Mam, ik ben bij Tim, oké?” Ik knikte, beseft dat hij dat niet kon zien en antwoordde: “Ja, maar ik kom je om half 5 halen, je hebt ook nog korfbal.” “Goed,” en toen werd de hoorn erop gelegd. Glimlachend stofzuigde ik verder, ik hield van mijn zoon. Natuurlijk hield ik ook van Kirsten, maar met haar zestien jaar had ik vaak het idee dat ik niet wist wat er in haar omging.
Nu hoorde ik de voordeur, Kirsten kwam thuis. Het viel me op hoe wit ze zag. “Gaat het wel?” vroeg ik, maar Kirsten schudde haar hoofd en verdween gelijk naar boven. Even wou ik haar achterna gaan, maar het was vast beter haar met rust te laten. Eergisteren had haar vriend hun relatie verbroken. Bovendien ging alweer de telefoon… “Met Nina Stevenson- Bosch.” “Hey schat, met Henrik. Ik kom pas om half zeven thuis, ik heb het nogal druk.” Mijn man werkt bij de politie en moet vaak overwerken. “Maar hoe moet dat dan met het eten? Nils moet naar korfbal.” We spraken gehaast iets af, ik voelde me steeds gestresster worden. Zo af en toe, in erg gestresste tijden, heb ik last van migraine. Ook nu voelde ik weer een migraineaanval komen opzetten. Boven maar een aspirine zoeken dan.
Ik kwam de badkamer in en schrok. Kirsten zat op het krukje, een mes tegen haar pols. “Maar meisje toch!” riep ik uit en ik knielde bij haar neer. “O mam,” Kirsten barstte in huilen uit. “Ik weet het niet meer, hoor!” Ik omhelsde haar. “Sst, het komt wel goed.” Zo zaten we een tijdje, toen alweer de telefoon ging. Het bleek een vriendin van Kirsten te zijn, of ze nog langs wou komen. Voor ik het wist waren de tranen gedroogd en was ik weer alleen in huis. Nog even de was ophangen of vast het eten opzetten? Het drong nu pas tot me door dat we allen apart zouden eten. Trrring, weer die telefoon. Nils: “Mam, kom je me ophalen? Ik heb ruzie met Tim.” Ik zuchtte. Wat een circus…
Laatst gewijzigd op 17-01-2003 om 14:20.
|