Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ach, ik vind het allemaal een beetje opgeblazen.
Overal is een bepaald deurbeleid en er zijn ook genoeg discotheken waar geen ‘traditionele Nederlanders’ worden binnengelaten en waar een ‘pro-allochtonen’ sfeertje hangt. Ik mis de nuance nog wel eens in de berichtgeving en de zielige verhalen over discriminatie. In Middelburg barst nu de pleuris uit, terwijl ik een week geleden nog op een feestje werd geweigerd omdat ik uit Apeldoorn kwam. En als Apeldoorners er niet in mogen, dan mag dat niet! Ook niet van de politie die je dreigt op te pakken, omdat je uit Apeldoorn komt. Ik snap het probleem van de allochtonen, maar er zijn ook mensen die misbruik maken van zogenaamde discriminatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
achja ligt eraan, toen ik met de vriend van mijn zus ging stappen ( = donker ) werd hij ook niet binnengelaten omdat hij agressief keek, hij is helemaal niet agressief maarja...
later kwam ik erachter dat er in die tent ruzie was tussen surinamers en antillianen, een tijd geleden was daar een erg gevecht en was iemand dood geschopt, dus vandaar, omdat die 2 groepen ruzie hadden met elkaar komen ze er nu niet meer in... sommigen nog wel, maar die dealen, geven de uitsmijter een grote fooi en dan is het ok... voor de rest ben ik ook een beetje tegenstrijdig, aan de ene kant heb ik meer zoiets van; hoe kan je iemand weigeren?!... maar aan de andere kant, als je alle groepen zomaar binnen laat dan heb je geheid ruzie, eigenlijk zou dat niet eens mogen... misschien zou meer controle aan de deur al een hoop schelen... |
![]() |
|
Tja..je zou bijna zeggen dat bijvoorbeeld Marokanen het aan hun zelf te danken hebben eh?
Ik wil niet generaliseren, maar een stereotype marokaanse jongen van 19 is toch niet iets wat goeds brengt. Al helemaal in groeps verband, dat is mijn ervaring. Ik vind het goed dat ze dat tuig er niet inlaten, maar het ligt er maar aan de situatie denk ik ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat je mensen in hun normen en waarden moet laten. en niet om de uiterlijk mensen anders gaan behandelen. Chirstendom zegt dat ook. behandel iedereen gelijk en niet alleen de christendom veel geloven spreken dat uit. Of jij moet toevallig ongelovig zijn dan kan ik wel begrijpen waarom jij vind dat ze dat "tuig" buiten moeten houden. PeaCe
||
Citaat:
Er is een degelijk verschil tussen christendom en de islam en dat is intergratie. Dat is juist het hele probleem, de normen en waarden van marokKanen. Dat is het middelpunt van het probleem. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het probleem is dat de normen en waarden zeer verschillend zijn en da er geen respect meer is voor elkaar. En da respect is er nie meer omdat er buitenlanders zijn die het voor andere buitenlanders hebben verpest, dat er nederlanders zijn die daardoor zijn gaan discrimineren, en dat er dus vervolgens van de 'goede buitenlanders' ook steeds minder respect voor de nederlanders overblijft, wat leidt tot vechtpartijen, wat leidt tot weigering van allochtonen aan de deur van de discotheken... Jaja wijze woorden, ghehehe, t klinkt logisch, of t echt zo is, misschien amaal n btj te makkelijk gedacht... jullie mening?
|
![]() |
als er bij ons 1 allochtoon met een aantal NL'ers naar binnen gaat, dan is er geen probleem
..wanneer ze per 3 of meer komen, dan worden ze al geweigerd met de bekende reden; "vaste klantenavond" lullig voor hun, dat wel. maar ik kan er niet mee zitten om eerlijk te zijn... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Heeft helemaal niks te maken met godsdienst waarden en normen,gewoon om hun kleur.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
heerlijk toch veralgemeningen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je hebt helemaal gelijk. Ook gezien bovenstaande reacties. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Dat is pure onzin.
Want als je namelijk een hele soort bevolking weigerd de disco in te komen zal er nooit vrede komen tussen de groeperingen. Ik zou zelf eerder iedereen eerlijk behandelen. Want hier in Wageningen zijn het de zogenaamde 'attochtonen" die de boel verzieken!Maar mensen zoeken altijd een zondebok he...en dat zijn de minderheid.Heel laf bah! ![]() En dan kan het niet zo zijn dat je elke puber wat toevallig zogenaamde "attochtoon" is weigeren. Wat een beter plan is:Mensen die zich niet kunnen houden aan de regels die die cafe/disco heeft ,vervolgens een verbod krijgen om binnen te komen,voor een bepaalde tijd.(ligt eraan hoe erg die situatie is verlopen.) Zo gaat het bij onze disco's wel! En ik moet je zeggen dat ik ook gediscrimineerd werd door een half nederlands en half marokkaanse puber. Waarschijnlijk omdat hij gewoon jarloers was dat ik een spontaan lief knap intelligent vriendin heb. Maar ik kon me prima stabiel houden door middel hem te negeren en naar huis te gaan met me vriendin. Dus ruzie vind je overal..en dan zou ik zeggen... Maak van die minderheid geen zondebok..ben je erg laf bezig! PeaCe Good night
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik werk sinds kort in de garderobe van een cafe en daar kan ik duidelijk merken dat allochtonen regelmatig geweigerd worden.. mijn baas zegt dat de gevechten die zo nu en dan onstaan altijd voortkomen uit ruzies tussen allochtonen.. zelf ben ik het er niet mee eens.. kvind het nogal vooroordeelachtig..
|
nou hoor is MoHaMeDJaLaL ik durf godverdomme geen allochtoon meer recht in zijn gezicht aan te kijken... weet niet of je dat snapt.
Maar de haat voor dat soorten gasten is sinds dit incident diep in mijn hart doorgedrongen.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PvdA: kabinet negeert racisme Verwijderd | 68 | 08-06-2006 18:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rotterdam wordt snel allochtoon *Burning water* | 365 | 01-09-2003 18:28 |