Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 21:33
queenpien
queenpien is offline
misschien niet zo´n origineel onderwerp, maar ben heel benieuwd naar jullie reacties!! is het bij jullie ook zo dat allochtonen eerder worden geweigerd bij de deur?? en is het dan zo dat ze zich slecht gedragen of is er totaal geen aanleiding toe??
Advertentie
Oud 16-01-2003, 22:06
Thomas
Thomas is offline
Soms worden grote groepen geweigerd zonder aanleiding. Maar dat heeft niets met allochtonen te maken, dat doet men bij autochtonen ook.

Verder vindt er gewoon een willekeurig deurbeleid plaats, als je er anders uitziet val je op en word je vaak verwijderd. Niets aan te doen.
Oud 16-01-2003, 22:13
miro
miro is offline
Ehm t gevoel is bij mij een btje tegenstrijdig.

Van de ene kant vind ik t erg slecht. Je kunt het gewoon niet maken om iemand niet binnen te laten wegens zijn of haar huidskleur.

Van de andere kant zoeken allochtonen wel vaak problemen op op stap en zou ik me eerlijk gezegd minder veilig voelen in een kroeg vol met allochtonen (das gewoon eerlijk)

Tja ik ben heel erg tegenstrijdig. Ik vind dat uitsmijters probleemmakers buiten mogen houden, althans als ze denken dat ze dat zijn (dus ook autochtonen) en ook dat ze eisen mogen stellen aan kleding. Maar in principe kun je iemand niet buitenhouden om zijn huidskleur.
Oud 17-01-2003, 15:47
Toscane
Toscane is offline
Citaat:
miro schreef:
Van de andere kant zoeken allochtonen wel vaak problemen op op stap en zou ik me eerlijk gezegd minder veilig voelen in een kroeg vol met allochtonen (das gewoon eerlijk)

Maar in principe kun je iemand niet buitenhouden om zijn huidskleur.
In principe nie, maar als je weet dat er vechtpartijen van komen, dan kun je misschien beter weigeren. Das ook t moeilijke, weiger je allochtonen, dan is t vaak zo 'das discriminatie' . Als je echter uit ervaring bepaalde autochtonen weigert, zou t geen discriminatie zijn... t lijkt me eerlijk gezegd nogal moeilijk als ik zou moeten beslissen wie wel en nie.

Ze weigeren hier niet alle allochtonen, maar heb wel t gevoel da ze allochtonen sneller weigeren. Komt omdat er al vele vechtpartijen zijn geweest waar allochtonen bij betrokken waren.

Laatst gewijzigd op 17-01-2003 om 15:50.
Oud 17-01-2003, 16:59
C'est moi
C'est moi is offline
ik ben zelf nederlander maar ik vind dus van wel dat allochtonen eerder geweigert worden aan de deur.

groetjes chretienne
Oud 17-01-2003, 17:02
the Phitt
the Phitt is offline
Ze gaan toch niet veel naar de tenten waar ik heen ga. Dus ik zie het niet gebeuren. En als ze geweigerd worden hebben ze gewoon geen ID mee, en dat is dan hun grote eigenschuld.
Oud 17-01-2003, 18:22
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Soms worden grote groepen geweigerd zonder aanleiding. Maar dat heeft niets met allochtonen te maken, dat doet men bij autochtonen ook.

Verder vindt er gewoon een willekeurig deurbeleid plaats, als je er anders uitziet val je op en word je vaak verwijderd. Niets aan te doen.
Inderdaad, groepen worden ook vaak geweigerd. Dat komt doordat de ervaring heeft geleerd dat grote groepen vaak overlast veroorzaken. Net zoals de ervaring leert dat veel allochtonen ook problemen kan geven. De kroegen zijn door schade en schande wijs geworden en nemen geen onnodig risico meer. En al helemaal niet omdat de buitenlanders meestal bijna niks drinken.
Oud 18-01-2003, 11:10
AGH
AGH is offline
Ach, ik vind het allemaal een beetje opgeblazen.
Overal is een bepaald deurbeleid en er zijn ook genoeg discotheken waar geen ‘traditionele Nederlanders’ worden binnengelaten en waar een ‘pro-allochtonen’ sfeertje hangt.
Ik mis de nuance nog wel eens in de berichtgeving en de zielige verhalen over discriminatie.
In Middelburg barst nu de pleuris uit, terwijl ik een week geleden nog op een feestje werd geweigerd omdat ik uit Apeldoorn kwam.
En als Apeldoorners er niet in mogen, dan mag dat niet!
Ook niet van de politie die je dreigt op te pakken, omdat je uit Apeldoorn komt.

Ik snap het probleem van de allochtonen, maar er zijn ook mensen die misbruik maken van zogenaamde discriminatie.
Oud 18-01-2003, 12:42
Verwijderd
Bij de Escape in Amsterdam op Chemistry-avonden worden alle Marokkanen geweigerd. Ik vind het een beetje onzin. Maar wat ik niet snap is dat er dan toch Marokkanen in de rij gaan staan, terwijl ze weten dat ze niet binnenkomen.
Oud 18-01-2003, 12:53
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik kom niet in plaatsen waar er 'geweigerd' wordt.
Oud 18-01-2003, 16:20
C'est moi
C'est moi is offline
ik kom eigenlijk ook vrij weinig in discoteheken waar ze geweigerd worden maar dat komt om dat ik in brabant woon denk ik maar hoe denken jullie erover?

groetjes chretienne
Oud 18-01-2003, 23:51
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
Van de ene kant vind ik t erg slecht. Je kunt het gewoon niet maken om iemand niet binnen te laten wegens zijn of haar huidskleur.

Tja ik ben heel erg tegenstrijdig.
Ik ben minder tegenstrijdig. Ik vind het best Geeft me een veiliger gevoel. Dat is ook gewoon eerlijk.
Oud 19-01-2003, 10:20
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
mwah gister gratis een flinke streep sos gehad van een allochtoon, ik ben daar blij mee. mogen ze wat mij betreft vaker doen
Oud 19-01-2003, 10:39
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
mwah gister gratis een flinke streep sos gehad van een allochtoon, ik ben daar blij mee. mogen ze wat mij betreft vaker doen
Oud 21-01-2003, 19:54
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Mij is dat nog nooit overkomen!
Oud 21-01-2003, 22:34
BBEM
BBEM is offline
worden niet sneller geweigerd maar zorgen wel voor de meeste problemen
Oud 22-01-2003, 08:39
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Terecht, de slechte hebben het voor de goeien verneukt
Oud 22-01-2003, 14:32
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:

Wil graag weten waar je over praat?
Oud 22-01-2003, 15:13
wicce
wicce is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
welke slechte en welke goeie precies? want ik dacht dat we het over het weigeren van allochtonen hadden..
Oud 23-01-2003, 10:19
pienie
achja ligt eraan, toen ik met de vriend van mijn zus ging stappen ( = donker ) werd hij ook niet binnengelaten omdat hij agressief keek, hij is helemaal niet agressief maarja...
later kwam ik erachter dat er in die tent ruzie was tussen surinamers en antillianen, een tijd geleden was daar een erg gevecht en was iemand dood geschopt, dus vandaar, omdat die 2 groepen ruzie hadden met elkaar komen ze er nu niet meer in...
sommigen nog wel, maar die dealen, geven de uitsmijter een grote fooi en dan is het ok...

voor de rest ben ik ook een beetje tegenstrijdig, aan de ene kant heb ik meer zoiets van; hoe kan je iemand weigeren?!...
maar aan de andere kant, als je alle groepen zomaar binnen laat dan heb je geheid ruzie, eigenlijk zou dat niet eens mogen...

misschien zou meer controle aan de deur al een hoop schelen...
Oud 24-01-2003, 11:48
TAFKAB
TAFKAB is offline
Tja..je zou bijna zeggen dat bijvoorbeeld Marokanen het aan hun zelf te danken hebben eh?
Ik wil niet generaliseren, maar een stereotype marokaanse jongen van 19 is toch niet iets wat goeds brengt.
Al helemaal in groeps verband, dat is mijn ervaring.
Ik vind het goed dat ze dat tuig er niet inlaten, maar het ligt er maar aan de situatie denk ik
Oud 25-01-2003, 11:41
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Tja..je zou bijna zeggen dat bijvoorbeeld Marokanen het aan hun zelf te danken hebben eh?
Ik wil niet generaliseren, maar een stereotype marokaanse jongen van 19 is toch niet iets wat goeds brengt.
Al helemaal in groeps verband, dat is mijn ervaring.
Ik vind het goed dat ze dat tuig er niet inlaten, maar het ligt er maar aan de situatie denk ik
Marokkanen met dubbel "K"

Ik vind dat je mensen in hun normen en waarden moet laten.
en niet om de uiterlijk mensen anders gaan behandelen.
Chirstendom zegt dat ook.
behandel iedereen gelijk en niet alleen de christendom veel geloven spreken dat uit.
Of jij moet toevallig ongelovig zijn dan kan ik wel begrijpen waarom jij vind dat ze dat "tuig" buiten moeten houden.

PeaCe
Oud 25-01-2003, 11:46
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Marokkanen met dubbel "K"

Ik vind dat je mensen in hun normen en waarden moet laten.
en niet om de uiterlijk mensen anders gaan behandelen.
Chirstendom zegt dat ook.
behandel iedereen gelijk en niet alleen de christendom veel geloven spreken dat uit.
Of jij moet toevallig ongelovig zijn dan kan ik wel begrijpen waarom jij vind dat ze dat "tuig" buiten moeten houden.

PeaCe
Bullshit.
Er is een degelijk verschil tussen christendom en de islam en dat is intergratie.
Dat is juist het hele probleem, de normen en waarden van marokKanen.
Dat is het middelpunt van het probleem.
Oud 25-01-2003, 12:11
Toscane
Toscane is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Bullshit.
Er is een degelijk verschil tussen christendom en de islam en dat is intergratie.
hoezo verschil is integratie Wat heeft integratie met godsdienst te maken?

Het probleem is dat de normen en waarden zeer verschillend zijn en da er geen respect meer is voor elkaar. En da respect is er nie meer omdat er buitenlanders zijn die het voor andere buitenlanders hebben verpest, dat er nederlanders zijn die daardoor zijn gaan discrimineren, en dat er dus vervolgens van de 'goede buitenlanders' ook steeds minder respect voor de nederlanders overblijft, wat leidt tot vechtpartijen, wat leidt tot weigering van allochtonen aan de deur van de discotheken...

Jaja wijze woorden, ghehehe, t klinkt logisch, of t echt zo is, misschien amaal n btj te makkelijk gedacht... jullie mening?
Oud 25-01-2003, 13:18
pinhead
pinhead is offline
als er bij ons 1 allochtoon met een aantal NL'ers naar binnen gaat, dan is er geen probleem
..wanneer ze per 3 of meer komen, dan worden ze al geweigerd met de bekende reden; "vaste klantenavond"

lullig voor hun, dat wel. maar ik kan er niet mee zitten om eerlijk te zijn...
Advertentie
Oud 25-01-2003, 15:17
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Bullshit.
En what about de negers die komen er ook niet in en kunnen zich wel gedragen de meeste dan.
Heeft helemaal niks te maken met godsdienst waarden en normen,gewoon om hun kleur.
Oud 25-01-2003, 16:21
Freshmaker
Freshmaker is offline
Als er vaak problemen zijn met buitenlanders neem ik het niemand kwalijk als ze die niet binnen laten..
Oud 25-01-2003, 16:50
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
pinhead schreef:
als er bij ons 1 allochtoon met een aantal NL'ers naar binnen gaat, dan is er geen probleem
..wanneer ze per 3 of meer komen, dan worden ze al geweigerd met de bekende reden; "vaste klantenavond"

lullig voor hun, dat wel. maar ik kan er niet mee zitten om eerlijk te zijn...
door jouw soort blijft discriminatie bestaan, maar waarom zou je het je aantrekken...
Oud 25-01-2003, 16:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Freshmaker schreef:
Als er vaak problemen zijn met buitenlanders neem ik het niemand kwalijk als ze die niet binnen laten..
dus als er vaak problemen zijn met mannen (wat statistisch gezien dus meer voorkomt dan overlast door vrouwen) dan is het ook logisch dat ze nergens nog mannen binnenlaten?

heerlijk toch veralgemeningen
Oud 25-01-2003, 16:58
Evito
Evito is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
dus als er vaak problemen zijn met mannen (wat statistisch gezien dus meer voorkomt dan overlast door vrouwen) dan is het ook logisch dat ze nergens nog mannen binnenlaten?

Je hebt helemaal gelijk. Ook gezien bovenstaande reacties.
Oud 25-01-2003, 17:01
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Evito schreef:

Je hebt helemaal gelijk. Ook gezien bovenstaande reacties.
Ja en ondertussen ben ik verslaafd aan de -toets...
Oud 25-01-2003, 17:04
Evito
Evito is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Ja en ondertussen ben ik verslaafd aan de -toets...
Heb jij daar EEN toets voor dan?
Oud 25-01-2003, 17:05
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Evito schreef:
Heb jij daar EEN toets voor dan?
Oud 26-01-2003, 01:29
Verwijderd
Het is natuurlijk heel erg, maar pragmatisch gezien kan ik niet zeggen dat ik er mee zit
Oud 27-01-2003, 19:11
Dikkie
Dikkie is offline
ja normaal worden ze vaak geweigerd, afgelopen weekend besloot de plaatselijke discotheek dat niet te doen ---> gevolg het loopt weer helemaal uit de hand, vechtpartijen enzo
Oud 27-01-2003, 19:13
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:

ik zie vaker allochtone vrouwen problemen maken dan autochtone mannen...
Oud 27-01-2003, 19:19
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Bij de Escape in Amsterdam op Chemistry-avonden worden alle Marokkanen geweigerd. Ik vind het een beetje onzin. Maar wat ik niet snap is dat er dan toch Marokkanen in de rij gaan staan, terwijl ze weten dat ze niet binnenkomen.
om te provoceren/ruzie uit te lokken ---> de reden waarom ze niet binnen gelaten worden
Oud 27-01-2003, 21:05
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Dat is pure onzin.
Want als je namelijk een hele soort bevolking weigerd de disco in te komen zal er nooit vrede komen tussen de groeperingen.

Ik zou zelf eerder iedereen eerlijk behandelen.
Want hier in Wageningen zijn het de zogenaamde 'attochtonen" die de boel verzieken!Maar mensen zoeken altijd een zondebok he...en dat zijn de minderheid.Heel laf bah!
En dan kan het niet zo zijn dat je elke puber wat toevallig zogenaamde "attochtoon" is weigeren.

Wat een beter plan is:Mensen die zich niet kunnen houden aan de regels die die cafe/disco heeft ,vervolgens een verbod krijgen om binnen te komen,voor een bepaalde tijd.(ligt eraan hoe erg die situatie is verlopen.)
Zo gaat het bij onze disco's wel!

En ik moet je zeggen dat ik ook gediscrimineerd werd door een half nederlands en half marokkaanse puber.

Waarschijnlijk omdat hij gewoon jarloers was dat ik een spontaan lief knap intelligent vriendin heb.
Maar ik kon me prima stabiel houden door middel hem te negeren en naar huis te gaan met me vriendin.

Dus ruzie vind je overal..en dan zou ik zeggen...
Maak van die minderheid geen zondebok..ben je erg laf bezig!

PeaCe

Good night
Oud 28-01-2003, 15:29
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Wat een beter plan is:Mensen die zich niet kunnen houden aan de regels die die cafe/disco heeft ,vervolgens een verbod krijgen om binnen te komen,voor een bepaalde tijd.(ligt eraan hoe erg die situatie is verlopen.)
idd doen ze in Leiden ook.
Oud 28-01-2003, 16:44
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Dat is pure onzin.
Want als je namelijk een hele soort bevolking weigerd de disco in te komen zal er nooit vrede komen tussen de groeperingen.

Ik zou zelf eerder iedereen eerlijk behandelen.
Want hier in Wageningen zijn het de zogenaamde 'attochtonen" die de boel verzieken!Maar mensen zoeken altijd een zondebok he...en dat zijn de minderheid.Heel laf bah!
En dan kan het niet zo zijn dat je elke puber wat toevallig zogenaamde "attochtoon" is weigeren.

Zo gaat het bij onze disco's wel!

En ik moet je zeggen dat ik ook gediscrimineerd werd door een half nederlands en half marokkaanse puber.

Waarschijnlijk omdat hij gewoon jarloers was dat ik een spontaan lief knap intelligent vriendin heb.
Maar ik kon me prima stabiel houden door middel hem te negeren en naar huis te gaan met me vriendin.

Dus ruzie vind je overal..en dan zou ik zeggen...
Maak van die minderheid geen zondebok..ben je erg laf bezig!

PeaCe

Good night
errrrr
Oud 28-01-2003, 20:38
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
ik zie vaker allochtone vrouwen problemen maken dan autochtone mannen...
dan ben je blind, vrees ik...
Oud 28-01-2003, 20:56
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
let niet op dikke.
heeft van die waardenloze vooroordelen...zoals sommige andere
Oud 29-01-2003, 12:14
sanguis
sanguis is offline
ik werk sinds kort in de garderobe van een cafe en daar kan ik duidelijk merken dat allochtonen regelmatig geweigerd worden.. mijn baas zegt dat de gevechten die zo nu en dan onstaan altijd voortkomen uit ruzies tussen allochtonen.. zelf ben ik het er niet mee eens.. kvind het nogal vooroordeelachtig..
Oud 29-01-2003, 21:51
sabre
sabre is offline
hehe heb een week in het ziekenhuis gelegen door een marokkaan, now you judge for yourself..
en ik ben niet laf dat was hij met zijn messie.
Oud 29-01-2003, 21:52
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
sabre schreef:
hehe heb een week in het ziekenhuis gelegen door een marokkaan, now you judge for yourself..
en ik ben niet laf dat was hij met zijn messie.
Oud 29-01-2003, 21:53
sabre
sabre is offline
en dat alleen omdat ik naar ze keek...dat was ik nog vergeten om te zeggen
Oud 29-01-2003, 21:55
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
sabre schreef:
en dat alleen omdat ik naar ze keek...dat was ik nog vergeten om te zeggen
*denkt aan dat ene nummer van raymster*

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 08:24.
Oud 01-02-2003, 11:46
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Oo dan weten we dat sabre.....

Wat wil je er trouwens mee bereiken met die nuttenloze commentaar?

PeaCe
Oud 01-02-2003, 12:13
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Oo dan weten we dat sabre.....

Wat wil je er trouwens mee bereiken met die nuttenloze commentaar?

PeaCe
*gaap* wat een wijsneus
Oud 01-02-2003, 12:13
sabre
sabre is offline
nou hoor is MoHaMeDJaLaL ik durf godverdomme geen allochtoon meer recht in zijn gezicht aan te kijken... weet niet of je dat snapt.
Maar de haat voor dat soorten gasten is sinds dit incident diep in mijn hart doorgedrongen.

Regels voor berichten