Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het volgende heb ik eerder eens gepost:
Versieren is een kunst en de meeste kennis kun je halen uit de sociale psychologie. Ikzelf beschouw versieren als een proces waarin verschillende situaties vragen om ander soort gedrag. Er zijn verschillende strategieen mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld actief de versierder zijn. Je kunt echter ook een situatie creeren waarin jij degene bent die versierd wordt. Je kunt jezelf opstellen als easy to get, of als hard to get.....enz enz. Een goede versierder is iemand die dit alles kan combineren binnen één situatie. Hij/zij positioneert zichzelf zichzelf als zijnde iemand die versierd wordt terwijl hij/zij eigenlijk actief aan het versieren is. De kunst blijft echter dat je weet welke strategie bij welke soort personen past. Je kunt je voorstellen dat een breezerslet (om maar eens een voorbeeld te noemen ![]() Stap 1 is dus niks anders dan het uitzoeken van de persoon op wie je je wilt richten en een inschatting maken wat voor soort type dit is (hokjes denken inderdaad...in dit soort situaties waarin je snel moet handelen eigenlijk de beste oplossing). Meestal zegt kleding al heel veel, je kunt ook letten op de personen om haar heen. Als je eenmaal een inschatting hebt gemaakt dan moet je goed in je achterhoofd houden dat die inschatting wel een hele verkeerde kan zijn. Enige flexbiliteit is dus gewenst. Stap 2 is het leggen van non-verbaal contact, meestal oogcontact. Dit is voor de meeste mensen een groot probleem. Veel mensen zeggen dat als ze eenmaal met een meisje aan het praten zijn het zoenen en dergelijke op termijn wel komt. Probleem zit hem dus in het leggen van het eerste contact. Er is hierboven al het een en ander gezegd over oogcontact. Oogcontact is zeker belangrijk. Iedereen kent die situatie wel waarin je elkaar aankijkt op een afstandje...en eigenlijk nèt iets te lang dan normaal. De onzekerheid slaat dan een beetje toe want je vraagt je af wat er precies achter zit. Veel prutsers (lees jongens ![]() Ik loop richting de dame in kwestie en ik kijk als ik haar passeer even net iets te lang aan. Vervolgens loop ik een paar meter verder en kijk ik snel even naar achter om te zien of ze me heeft gevolgd met haar blik. Als dat inderdaad het geval was dan kun je stellen dat er een bepaalde vorm van interesse is...tenminste..daar ga ik gemakshalve even van uit. Er zijn natuurlijk altijd van die vrouwen die al lang een vriendje hebben of van die vrouwen die gewoon even zin hebben om de man eens flink te pesten. Ze tonen dan interesse om je vervolgens na een tijdje flink te laten vallen. Tja...kan gebeuren...de kunst is dat je kunt denken 'SCHIJT' als je dit overkoomt. Als een meisje me steeds vaker aankijkt dan beschouw ik dat dus als een uitnodiging van haar kant dat ze benaderd mag worden. Is dat niet het geval dan probeer ik het niet eens meer en ga ik lekker verder feesten met mijn vrienden ![]() Stap 3 is het leggen van verbaal contact. Ook hier is al veel over gezegd. Wat is dan de beste openinszin? Soms helpen ze wel, en soms helpen ze totaal niet. Maar onthoud dat de meeste mensen het wel leuk vinden om geconfronteerd te worden met een openinszin. Met name vrouwen, niet eens zozeer omdat het best wel egostrelend is maar met name omdat ze ze veel lol kunnen hebben van vreselijk slechte openinszinnen die ze al tig keer in hun carriere langs hebben horen komen ![]() Het succes van een openinszin/actie hangt een beetje af van je persoonlijkheid en van degene die je probeert te versieren. Je hebt mensen die heel open zijn en van alles durven, en je hebt mensen die heel stil zijn en verlegen. Dit soort informatie kun je snel afleiden uit lichaamstaal. (meer informatie op www.lichaamstaal.com ) Meestal zijn het de durfers die de eerste stap zetten. Meestal reageer ik spontaan en impulsief op een bepaalde situatie die ontstaat. Ik denk er dus niet bij na maar doe het gewoon. Een standaaard openinszin is iets wat niet bij me past en wat ook niet bij mij zal werken. Openinszinnen zijn namelijk te gepland...je stapt op iemand af en je weet al wat je wilt zeggen. Niet impulsief dus en dus doe ik het niet. Ik kan me echter voorstellen dat andere personen hier veel minder moeite mee hebben. Of ze hiermee succes behalen is dan natuurlijk weer de vraag. Dit geldt natuurlijk ook voor impulsieve acties..ze kunnen humoristisch en leuk opgevat worden...maar je kunt er ook een klap aan over houden ![]() Een paar voorbeelden voor durfers: Aan de bar 'per ongeluk' drankje van de persoon in kwestie opdrinken/omstoten, excuses aanbieden en nieuw drankje aanbieden...gesprek komt vervolgens vanzelf op gang. Geil dansend de persoon in kwestie aankijken.... vervolgens langzaam op hem/haar afkomen en in zijn/haar oor fluisteren: 'blijf je alleen maar naar me kijken, of ga je ook nog met me dansen?' Ongeacht wat de persoon zal doen zal er altijd een gesprek op gang komen. Voorbeeld voor verlegen types: Als een vriend van jouw in gesprek is met iemand en je ziet dat die persoon iemand bij zich heeft die een beetje hulpeloos om zich heen kijkt, aarzel niet en vraag gewoon heel normaal aan diegene of hij/zij je vriend ergens van kent. Het antwoord weet je natuurlijk al en is meestal nee maar het gesprek heeft in ieder geval een begin. In deze situatie kan de verlegen persoon gewoon zichzelf blijven en heel relaxt doen. Stap 4 is achterhalen of de persoon in kwestie wel is zoals je dacht dat die was. Eerste indrukken kunnen soms heel verkeerd zijn. Meestal probeer ik in deze stap te peilen wat haar intelligentie is. Een paar moeilijke onderwerpen aansnijden, letten op haar woordkeus etc zijn manieren om dat te achterhalen. Persoonlijk knap ik gelijk af op relatief domme meiden. Voor Casanova echter maakte het niet uit...hij versierde dames van adel tot simpele boerinnen. Stap 5 is het creeren van een interessant gesprek. Bah...ik heb echt teveel geschreven..er komen eigenlijk nog heleboel stappen maar ik heb er even geen zin meer in. Misschien dat ik het later weer aanvul. Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 02:34. |
![]() |
||
Citaat:
![]() *leeft al bijna niet meer ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik bied 26 jaar ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik kan kort zeggen, maak af en toe een lieve opmerking. Zorg dat ze zich op haar gemak voelt. En als ze je ziet zitten, dan komt het vanzelf wel. Versieren is overigens geen studie maar een gevoelskwestie. Je moet leren de gedachte/lichaamstaal van het meisje in kwestie te snappen. En wees niet bang om af te gaan. Het is best lief als je kwetsbaar overkomt. Dus ga nou niet als een macho rondlopen maar blijf jezelf. Laatst gewijzigd op 21-01-2003 om 19:02. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
jezelf blijven en ontwijk openingszinnen ..die zijn echt te erg voor woorden ! of jah als je openingszinnen wil gaan gebruiken wees een beetje origineel en vraag haar niet of ze een vuurtje heeft ...
en nooit maar dan ook nooit zoiets zeggen : ooh deed het zeer . wat ? jah toen je uit de hemel was gevallen ...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat dacht je van "Mag even bij je komen staan/zitten, ik heb het gevoel dat het hier heel gezellig is". Of, "Kun je even helpen zoeken, ik ben je telefoonnummer hier ergens verloren". ? |
![]() |
|
![]() |
Het is vreselijk irritant om erachter te komen dat iemand niet is zoals je dacht dat diegene zou zijn.... En als iemand je niet leuk vindt om wie je bent. Pech dan!!!
Dus wat ik de jongens/mannen (of meisjes/vrouwen want dat kan tegenwoordig ook in deze maatschappij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en trouwens, dat vind ik ook, maar jongens zijn ook geen stukken vlees.. net zo min als de vrouwen.. en zo zie ik vrouwen ook niet trouwens |
![]() |
||
Citaat:
![]() Om wat te nuanceren als een meisje me hints geeft vat ik ze absoluut niet op of helemaal verkeerd. Dus ik probeer lichaamstaal niet te begrijpen, lekker op los lullen en als ze geen interesse heeft merk je dat snel genoeg. Laatst gewijzigd op 22-01-2003 om 15:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*klapklap* Bovendien is het feit '16 & nog geen lief' heus niet zo rampzalig.... hoor! |
![]() |
|
Wat een schitterende topic
![]() Ik wordt er helemaal lyrisch van...al spreekt dat de meeste meiden volgens mij niet zo aan.. Kijk: Ik snap vrouwen nooit zo: Je moet aardig doen, maar ook weer niet want dan ben je niet spannend genoeg.. Je moet complimenteus zijn maar ook weer niet om dezelfde reden. Je moet hard to get spelen maar ook weer niet anders denkt ze dat je haar helemaal niet wilt.. VROUWEN ZE ZIJN ZO ONTZETTEND MOEILIJK>> ( maar met die lappen text ben ik al iets verder in het proces) Danke Schön.. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
goed opgelet. Nou mijn terminologie liet het ietwat afweten; eigenlijk reken ik hierbij de V&D en de HEMA en het station en de EXPO etc. ook tot die gelegenheden. En daar kom ik wel eens. Daar moet ik gewoon wel eens heen. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe versier je een meisje Floris uinten | 3 | 02-02-2017 20:51 | |
Liefde & Relatie |
Hoe versier je een meisje? tm4u | 8 | 31-01-2015 22:03 | |
Liefde & Relatie |
hoe versier je een meisje rowan14 | 37 | 04-11-2013 10:28 | |
Liefde & Relatie |
Hoe versier je een Chikkie??? ruuubenn | 58 | 03-11-2011 16:30 | |
Liefde & Relatie |
Hoe versier ik een meisje Verwijderd | 11 | 09-08-2010 14:34 | |
Liefde & Relatie |
..hoe versier je in godsnaam een meisje? fizzle-fluffy | 52 | 19-01-2008 14:55 |