Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2003, 17:18
katten
katten is offline
Hey ,

ik ben van plan een nieuwe gsm aan te kopen. Ik zou gaan voor een nokia 6610 of een sonyericssonn t68 . Ik vind ze beide zeer knap , maar zou voor de t68 gaan omdat deze veel minder kost ( 339€ tov 529€) . Is deze wel zo goed ? Hij kost zo weining doordat hij in de proximuscollection zit.
Oud 18-01-2003, 17:40
Orion16
Orion16 is offline
Allebei zeer coole telefoontjes Ik heb zelf de T68, bevalt echt heel goed, hij heeft infrarood, bluetooh enz. Accu gaat ook zeer lang mee en er zitten leuke spelletjes op. Je kunt gemakkelijk een achtergrondje erop zetten met behulp van een notebook, de T68 wordt als een andere pc herkend en op deze manier kun je beltonen en plaatjes naar je telefoon sturen. Ook kun je er T68i software op laten zetten dat je er een camera aan kan hangen Of Mp3-speler!

De Nokia 6610 is ook heel erg mooi, polyfone beltonen (heeft de T68 niet!) en een beter kleurenscherm, 4096 kleuren ipv. 256. Hij heeft een vervangbaar frontje, maar het nadeel is dat je alleen achtergrondjes kunt overzetten via een datakabel of MMS, met de 6610's infrarood gaat dit niet vreemdgenoeg.

Op een rijtje:

T68:

Bluetooth
Infrarood waar je wat aan hebt
1mb intern telefoongeheugen voor plaatjes en beltonen
Accu gaat heel lang mee
Veel losse (goedkope!) accesoires vekrijgbaar oa. camera en MP3 speler

Geen polyfone beltonen
256 kleuren ipv. 4096
Geen verwisselbare frontjes
Geen EMS,MMS of camerafunctionaliteit tenzij je T68i software installeert. Het wordt er dan wel niet sneller op...

6610

Polyfone beltonen (tov. de T68)
Mooi kleurenscherm met 4096 kleuren
Verwisselbare frontjes
Ondersteuning Nokia services, Nokia is nu eenmaal een bekend merk, je kunt overal wel logo's en beltonen vinden voor deze telefoon
Java-spelletjes, die kun je dus gewoon downloaden

Het is lastig om achtergrondjes over te zetten, weinig intern telefoongeheugen
Maar 4-toons polyfone beltonen ipv. 16 of 40, klinkt minder goed
Duurder

Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 19:52
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ik ben een ontzettende Nokia-fan dus voor mij zou de keuze al makkelijk zijn. Verder kies gewoon welke je zelf het mooiste vindt en welke voldoet aan jou wensen. Beide telefoons zijn gewoon goed.
Oud 27-01-2003, 10:49
Verwijderd
Die shit die Orion opnoemt kan ook op SIemens SL45. Zeer dope apparaatje. Maar hoe duur die in de winkel is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:28
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
eXo schreef:
Die shit die Orion opnoemt kan ook op SIemens SL45. Zeer dope apparaatje. Maar hoe duur die in de winkel is weet ik niet.
Heeft geen kleurenscherm. Bedoel je niet de Siemens S55? Persoonlijk vind ik het een onding om te zien maar da's persoonlijk. Die siemens met kleurenscherm heeft dezelfde resolutie + aantal kleuren als de T68(i), 101x80 256 kleuren maar de kwaliteit is erg slecht en bleekjes, schijnt.

Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:06
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
ikzelf heb een t68 ben er tevreden over: mooi scherm en logisch opgebouwd, maar soms is hij wel wat traag, bijvoorbeeld om sms mee te typen. De luidspreker is ook al eens kapot geweest, maar dat zal wel komen doordat ik gewoon lomp ben en hem heb laten vallen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:24
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
ikzelf heb een t68 ben er tevreden over: mooi scherm en logisch opgebouwd, maar soms is hij wel wat traag, bijvoorbeeld om sms mee te typen. De luidspreker is ook al eens kapot geweest, maar dat zal wel komen doordat ik gewoon lomp ben en hem heb laten vallen
Moet je ook niet doen
Ik heb ook een T68, helemaal geen problemen mee, prima telefoontje. Je kunt probleemloos een GIFje of JPEG'je sturen via een laptop je hebt daarvoor geen software nodig, de laptop herkent je T68 als een andere pc
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:35
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Moet je ook niet doen
Ik heb ook een T68, helemaal geen problemen mee, prima telefoontje. Je kunt probleemloos een GIFje of JPEG'je sturen via een laptop je hebt daarvoor geen software nodig, de laptop herkent je T68 als een andere pc
Sorry, ik ben gewoon lomp
Ik vind het ook een prima toestel hoor, alleen is hij soms wat traag bijvoorbeeld als je hem aansteekt blijf en als je een smsje typt komt hij achter of blijft hij haperen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten