Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2003, 07:37
Verwijderd
Een vriendin van mij had een paar vragen (vooral omdat ik zei dat ik dacht dat veel boeken op de universiteit Engels waren ) en ik had beloofd het na te vragen. Hier zitten vast wel wat mensen die psychologie studeren of die het van plan waren en er dus wel iets van af weten ed.

1: Zijn veel (of iig een aantal) boeken bij de studie psychologie in het Engels?
2: Welke studie (mbo en daarna hbo propedeuse (ze is gek, maar goed )) sluit het beste aan op psychologie?
3: (vraag is al vaker geweest) Is er een hbo studie psychologie? En zo ja, bij welke school en in welke stad?

Heel erg bedankt alvast, ook namens die vriendin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2003, 09:21
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Hey,

Zelf studeer ik PTP = Propedeuse Toegepaste PSychologie.
Dat is idd op HBO niveau, en sluit mooi aan als je daarna naar de Universiteit wil.

Maar laat je niet misleiden door de naam v/d studie, Psychologie is slechts een beperkt onderdeel van de opleiding.
Het is meer een studie als je niet weet wat je wilt, maar wel ongeveer de richting weet. Je krijgt vakken als Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Psychologie, Methodisch Technisch Onderzoek etc. etc.

Alle boeken en Modules zijn gewoon in het Nederlands.

Maar als je vriendin twijfelt aan haar keuze, of gewoon haar Propedeuse wil halen, is het een geschikte studie, lijkt me.

Ik hoop dat ze hier wat aan heeft, en wens haar maar veel succes met haar keuze!

PS. Als iets niet duidelijk is of als ze meer vragen heeft, stel gerust!
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:03
Verwijderd
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk psychologie studeren in Maastricht (uni dus), toevallig genoeg heb ik al twee studieboeken, die zijn beide in het engels. Mijn zus studeert nu psychologie in Amsterdam en zij heeft al haar studieboeken in het engels, blokboeken zijn nederlands.

Maar het is makkelijk engels hoor
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:


Maar het is makkelijk engels hoor
Vast niet als je slecht in Engels bent. Ze zit nu op het vmbo en Engels is niet bepaald haar sterkste vak...dus ja. Heel erg bedankt iig allebei.

@Semyaz: op het hbo zijn ze dus wel in het Nederlands? En dan op de universiteit (want daar moet je toch naar toe na dit jaar, of niet) in het Engels dan...omdat Andijvie dat zegt...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 13:38
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik ben naar een voorlichtingsavond geweest van de opleiding waar Semyaz het ook al over had (Propedeuse toegepaste psychologie dus , voor zover ik weet is dat alleen in Eindhoven en Tilburg). Dr bestaat overigens wel een 'echte' hbo studie psychologie, volgens mij ergens in gelderland, maar dat zou dan weer een commerciële opleiding zijn waar je je per jaar (bijna letterlijk ) blauw aan betaald.

Maar goed, ze vertelden me daar dus dat er heel veel mensen tussen zaten die deze opleiding volgden om vervolgens naar de universiteit te gaan. Bij sommige universiteiten kon je daar worden toegelaten, op andere (als het goed was) niet, ze zeiden daarom ook dat je dat van te voren ff moest navragen.

.edit: linkje naar studie Propedeuse toegepaste psychologie , msschien heb je dr wat aan.

Laatst gewijzigd op 22-01-2003 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:44
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
De studie PTP is ook in Enschede te volgen (doe ik zelf nl ook )

Citaat:
(want daar moet je toch naar toe na dit jaar, of niet)
Dat hóeft niet, het is meer de bedoeling dat je erachter komt welke studie je wil volgen.
Maar als je dat jaar met voldoende studiepunten afsluit (en dus je P haalt) kan je (eventueel) door naar een Universiteit.
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

3: (vraag is al vaker geweest) Is er een hbo studie psychologie? En zo ja, bij welke school en in welke stad?
Toegepaste psychologie heet dat geloof ik, en dat is ergens in Enschede in ieder geval en daar kun je ook vakken op universitair niveau volgen, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
ehm ik heb laatst iets over een hbo psychologie aangevraagd... ik zal ff zoeken waar dat ookal weer was... of anders ff in me boekje kijken... info volgt!
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:40
Studentje
Studentje is offline
Als ze psychologie op academisch niveau wil volgen, kan ze er vanuit gaan dat een aardig deel van haar boeken wel in het Engels is. Maar als ze nu op het VMBO zit zou ik er niet naar streven om de universiteit te doen, dat is gewoon niet realistisch. Als je MBO doet, dan HBO P, dan zul je het ontzettend zwaar krijgen. Mensen die van de HAVO komen en hun P halen, hebben het al ontzettend zwaar.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
year, ik heb het gevonden
nti Daar staan verschillende dingen en kan je ook een folder aanvragen... naja succes ermee!
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Als ze psychologie op academisch niveau wil volgen, kan ze er vanuit gaan dat een aardig deel van haar boeken wel in het Engels is. Maar als ze nu op het VMBO zit zou ik er niet naar streven om de universiteit te doen, dat is gewoon niet realistisch. Als je MBO doet, dan HBO P, dan zul je het ontzettend zwaar krijgen. Mensen die van de HAVO komen en hun P halen, hebben het al ontzettend zwaar.
Mijn idee...maar goed, tis haar leven enz.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Over dat engels:

Mijn broer is echt mega slecht in Engels (Quote van zijn Engelse docente: 'Al zou hij in Engeland gaan wonen, dan zou hij het nog nooit leren! Het zit er gewoon niet bij hem in'.).

Toch doet hij nou een studie waarbij al zijn boeken in het Engels zijn. Maar aangezien het iets is wat hij leuk vindt en waar hij zich dus ook in verdiept, gaat het hem prima af en snapt hij alles.

Over de taal zou ik me dus niet zo'n zorgen maken (voor die vriendin dan).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 21:09
Liekus
Liekus is offline
is het niet handiger om na het vmbo eerst havo te gaan doen? volgens mij is dat sneller dan eerst een mbo opleiding te volgen.
succes!
__________________
All the freaky people make the beauty of the world
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:18
ducky
ducky is offline
Over taal zou ik idd ook maar neit te veel zorgen maken, daar raak je aan gewend. Ik was echt slecht in engels, en had er een pest hekel aan. Dit jaar kreeg ik een scheikunde gerelateerd vak in het engels (en ik heb geen scheikunde gehad). Dat vak vind ik dus beter te volgen dan een en ander gewoon in het nederlands. Misschien ook omdat je er toch wat extra aandacht aan geeft, maar het geeft iig niet echt problemen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:14
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
1: Zijn veel (of iig een aantal) boeken bij de studie psychologie in het Engels?
jep
Citaat:

2: Welke studie (mbo en daarna hbo propedeuse (ze is gek, maar goed )) sluit het beste aan op psychologie?
SPH schijnt redelijk aan te sluiten. En dat zal wel weer enigszins aansluiten op SPW...
Citaat:

3: (vraag is al vaker geweest) Is er een hbo studie psychologie? En zo ja, bij welke school en in welke stad?
bij de LOI
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 09:00
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
1: Zijn veel (of iig een aantal) boeken bij de studie psychologie in het Engels?
Vrijwel allemaal (iig is dit het geval op de UvA, waar ik studeer.)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 09:49
Never Gonna Stop
Avatar van Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
Drizzt schreef:
Vrijwel allemaal (iig is dit het geval op de UvA, waar ik studeer.)
overal het geval geloof ik
__________________
*grote lekkere natte smakkurd voor stalkgirl--->mijn vriendinnetjuh!!!!*ze=kewl mensjhu:)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:29
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Een vriendin van mij had een paar vragen (vooral omdat ik zei dat ik dacht dat veel boeken op de universiteit Engels waren ) en ik had beloofd het na te vragen. Hier zitten vast wel wat mensen die psychologie studeren of die het van plan waren en er dus wel iets van af weten ed.

1: Zijn veel (of iig een aantal) boeken bij de studie psychologie in het Engels?
2: Welke studie (mbo en daarna hbo propedeuse (ze is gek, maar goed )) sluit het beste aan op psychologie?
3: (vraag is al vaker geweest) Is er een hbo studie psychologie? En zo ja, bij welke school en in welke stad?

Heel erg bedankt alvast, ook namens die vriendin.
geen zin om te lezen of iemand al antwoord heeft gegeven dus, hier mijn antwoorden:

1. sorry dat weet ik niet...
2. je kan allerlei studies hbo doen, als ik haar was zou ik SPH of HBO - psychologie doen....
3. antwoord van vraag 2 geeft gelijk antwoord. Ja, die bestaat, in Deventer, en zaterdag is er opendag, van 10 uur tot 14.30 uur geloof ik!
xxxxxxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2003, 16:32
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Liekus schreef:
is het niet handiger om na het vmbo eerst havo te gaan doen? volgens mij is dat sneller dan eerst een mbo opleiding te volgen.
succes!
je kan ook HBO - propedeuse (1 jaar) vervolgens HBO - propedeuse (1 jaar dusz) en dan Universiteit helemaal, dat kost 2 jaar extra.

Wanneer je VMBO doet, ben je na 4 jaar klaar
dan moet je 4 en 5 havo
en dan nog 5 en 6 vwo....
dat is 4 jaar extra

en, zoals ge wel weet 4 - 2 = 2
dus dat propedeuse gedoe is sneller!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:33
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
... schreef:

oops foutje, die eerste moet MBO zijn, dus ff hieronder verbeterd..
maar komt op hetzelfde neer verder...

je kan ook MBO - propedeuse (1 jaar) vervolgens HBO - propedeuse (1 jaar dusz) en dan Universiteit helemaal, dat kost 2 jaar extra.

Wanneer je VMBO doet, ben je na 4 jaar klaar
dan moet je 4 en 5 havo
en dan nog 5 en 6 vwo....
dat is 4 jaar extra

en, zoals ge wel weet 4 - 2 = 2
dus dat propedeuse gedoe is sneller!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:51
Verwijderd
Volgens mij moet je om naar het hbo te mogen een mbo diploma hebben en niet alleen een eerste jaar (weet ik vrijwel zeker). Volgens mij bestaat een 'mbo-propedeuse' ook niet. Dan wordt het dus 4 (want je moet een vierjarige mbo-opleiding hebben om toegelaten te worden op het hbo, volgens mij) + 1. En via de havo zou het dan 2 + 1 zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
een vriendin van mij is van de 3-havo naar het mbo gegaan en gaat volgend jaar hbo doen... of ze is niet goed ingelicht, of ze heeft mij verkeerd ingelicht, of zij heeft het niet begrepen of ik heb het niet begrepen, of jij ben verkeerd ingelicht of jij heb het nie goed begrepen.... naja.... dacht ik ook een keer slim te zijn ...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
... schreef:
of jij ben verkeerd ingelicht of jij heb het nie goed begrepen....
Bij ons op de pabo laten ze alleen mensen toe met een volledige mbo opleiding, dat is iig iets dat ik voor (meer dan ) 100% zeker weet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:42
Never Gonna Stop
Avatar van Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
maarre kan je niet de literatuurlijst opvragen van de school zelf? dan zie je het gauw genoeg
__________________
*grote lekkere natte smakkurd voor stalkgirl--->mijn vriendinnetjuh!!!!*ze=kewl mensjhu:)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat is de beste manier om klinisch psycholoog te worden?
Bamienator
21 28-02-2015 19:24
Studeren rechten,criminologie en psychologie
mody
1 15-12-2008 13:58
Studeren Een dagje psychologie studeren
universiteit
4 27-11-2007 09:11
Psychologie Psychologen
Kauw
184 25-06-2007 12:25
Psychologie Opnieuw naar psycholoog....
Stepsje
16 02-09-2005 22:09
Algemene schoolzaken psychologie en filosofie
Ciskaatje
2 16-02-2003 02:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.