Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 20:34
Stefaniej
Stefaniej is offline
Dit is een beetje gejat ( dat steekwoorden gedeelte )
maar ik meot eigenlijk even mijn verhaal kwijt, even voor mezelf alles op een rijtje zetten, en misschie krijg ik wel reacties waar ik wat aan heb, waardoor ik alles wat helderder inzie. Ik hoef verder geen medelijden, maar dat verwacht ik ook niet echt want het is verder nix ergs mijn leven.

Ik ben trouwens geen newbie ofzo, k zit hier altijd op een andere naam maar omdat ik nu mijn hele leven vertel zit ik op iemand anders account

8 jaar gepest.
altijd binnen gehouden door moeder
moeder met borderline.
moeder altijd chag
moeder verslaafd aan medicijnen
vader overspannen
me ouders zitten al 5 jaar in wel/niet scheiden fase
broer zat aan drugs
me broer is nogal moeilijk, me ouders kunnen hem niet hand haven
Moeder anorexia
moeder ruim 1 jaar ziek
moeder aan drank
moeder in afkickcentrum
moeder tig x opgenomen geweest in ziekenhuis
verkeerd vriendje 9 maanden lang
snijden
Zelfmoord willen plegen, 1 poging
onzeker
zelf hyperventilatie ontwikkeld, moeder ook, vader ook
In sommige tijden huishouden moeten runnen
uit omgeving iemand zelfmoord gepleegt
onzker in relatie
moeder depressief
school mislukt
veel vrienden kwijt
zelf depressief geweest.

Tsja sorry hoor, misschien haal ik dit topic ook wel weer weg, k weet zelf niet goed of het goed is dit te posten, ik wil gewoon alles op een rijtje zetten,Ik pieker namelijk aan 1 stuk door deze week Misschien helpt dit mij iets, om ZELF niet weer depressief te worden.

thx voor lezen
Oud 23-01-2003, 20:58
Verwijderd
Heel moedig dat je dit allemaal opschrijft hier.. Je koppelt er alleen niet echt een vraagstuk of iets dergelijks aanvast, dus wat ik er nou precies op zou kunnen reageren weet ik niet.

Ik ga em niet meteen sluiten ofzo, maar kijk even of er nog goede reacties op komen ok?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:01
Stefaniej
Stefaniej is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Heel moedig dat je dit allemaal opschrijft hier.. Je koppelt er alleen niet echt een vraagstuk of iets dergelijks aanvast, dus wat ik er nou precies op zou kunnen reageren weet ik niet.

Ik ga em niet meteen sluiten ofzo, maar kijk even of er nog goede reacties op komen ok?
indd een vraag heb ik niet, maar zoals ik al zei..
ik weet niet precies waarom ik dit post, een soort van, laat ik dit maar eens proberen, misschien haalt het iets uit, daarom wil ik graag reacties, waar ik misschien wat aan heb, wat mij verder helpt, want ik zit de laatste tijd nogal in de knoop met mezelf.
Maar het is geen schreeuw om medelijden ofzo

[offtopic] het inloggen is me weer gelukt (tsja k zit altijd op die ander account dus inloggen ben ik verleerd )maar tis nu goed gekomen als jij dan ff die reply met mijn andere nic kweer weg wil halen kan ik dus offtopic stuk weer weghalen,
sorry voor al het gedoe, maar k ben nogal verwarrend en chaotisch bezig deze week
Oud 23-01-2003, 22:04
moenbase
moenbase is offline
Kun je ook nog 20 punten opnoemen die wel leuk waren/zijn geweest in je leven?
Dat ben je jezelf wel 'verplicht' hoor als je er veel negatieve punten weet op te noemen.
Oud 24-01-2003, 12:18
Stefaniej
Stefaniej is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Kun je ook nog 20 punten opnoemen die wel leuk waren/zijn geweest in je leven?
Dat ben je jezelf wel 'verplicht' hoor als je er veel negatieve punten weet op te noemen.
Nee ik kan nix bedenken, tuurlijk zijn er wel dingen als goh toen en toen daar en daar op vakantie was wel leuk, die week, of die x toen ik 5 was en we gingen WEL na de dierentuin, of weet ik veel. Maar daar integen waar oowk wel weer daagjes die stom waren doro ruzie, maar dat zijn kleine dingetjes die tellen niet echt. Tsja verder kan ik dingen bedenken als... ach me ouders leven in iedergeval nog, daar moet ik blij mee zijn. En uhmm me leven van nu is oowk nix positiefs aan, behalve dan een lief vriendje
Oud 24-01-2003, 12:36
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Stefaniej schreef:
Nee ik kan nix bedenken, tuurlijk zijn er wel dingen als goh toen en toen daar en daar op vakantie was wel leuk, die week, of die x toen ik 5 was en we gingen WEL na de dierentuin, of weet ik veel. Maar daar integen waar oowk wel weer daagjes die stom waren doro ruzie, maar dat zijn kleine dingetjes die tellen niet echt. Tsja verder kan ik dingen bedenken als... ach me ouders leven in iedergeval nog, daar moet ik blij mee zijn. En uhmm me leven van nu is oowk nix positiefs aan, behalve dan een lief vriendje
Dat zijn er toch al 5.
En, waarom tellen de kleine dingen niet?
Oud 24-01-2003, 12:42
Stefaniej
Stefaniej is offline
jah maar kijk 1 dagje dierentuin...daar in tegen heb je toch oowk wel in je leven 1000 ruzies gehad met je ouders...maar daar heb ik het oowk nog niej eens over gehad dus
En tsja me ouders leven nog... maar zo zijn er zoveel dingen..
moet ik dan ook maar blij zijn dat ik elke dag te eten krijg, en dat ik in nederland woon ipv in afrika
en blij zijn dat ik geen kanker heb
en geen aids?
blij zijn dat ik kan lopen?
zo kan ik nog ff door gaan... dat zijn geen leuke dingen in je leven... maar dat zijn slechte dingen die mij (nog) niet zijn overkomen
dus dan hou ik 1 ding over, ik heb NU een lief vriendje
dat is 1 ding, tegenover de tig negatieve
Oud 24-01-2003, 13:03
moenbase
moenbase is offline
Waarschijnlijk heb je uit de kleine leuke dingen/gebeurtenissen je energie uitgehaald om door te gaan met leven. Dus, zo klein zijn die dingen/gebeurtenissen dan toch niet
Oud 24-01-2003, 14:12
dewdrop
dewdrop is offline
Wat vreselijk dat je dit allemaal al hebt moeten meemaken en een echt goede reactie weet ik ook niet te geven, maar ik heb respect voor je dat je dit post! Tis ongelooflijk moeilijk om het leven vanuit jou ogen nog positief te zien, maar probeer het gewoon, gewoon langzaam beginnen, niet meteen denken, van NU gaat alles goed, dat kan natuurlijk niet, maar dat weet jezelf ook al te goed! Maar probeer jezelf op te peppen om er tegen aan te gaan, je hebt nog zo'n lang leven voor je, maak er wat van meiss!
Oud 24-01-2003, 15:23
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Stefaniej schreef:
jah maar kijk 1 dagje dierentuin...daar in tegen heb je toch oowk wel in je leven 1000 ruzies gehad met je ouders...maar daar heb ik het oowk nog niej eens over gehad dus
Ja, en zo kan je nog heel veel negatieve
dingen tegenover iets positiefs zetten.
Probeer het anders te bekijken,
er zijn misn idd wel heel veel negatieve dingen,
maar zoek de positieve ook op,
hoe klein ze ook zijn, ze zijn er wel.

Citaat:
Stefaniej schreef:

moet ik dan ook maar blij zijn dat ik elke dag te eten krijg, en dat ik in nederland woon ipv in afrika
en geen aids?
Misn wel ja.
Het zijn kleine, 'normale' dingen,
maar neem aan dat je niet het tegenovergestelde zou willen?

Citaat:
Stefaniej schreef:

Is dat het enige wat positief is?
Zijn er echt geen andere kleine dingen
die jou een fijn gevoel geven?
Oud 24-01-2003, 17:00
Stefaniej
Stefaniej is offline
Citaat:
dewdrop schreef:
Wat vreselijk dat je dit allemaal al hebt moeten meemaken en een echt goede reactie weet ik ook niet te geven, maar ik heb respect voor je dat je dit post! Tis ongelooflijk moeilijk om het leven vanuit jou ogen nog positief te zien, maar probeer het gewoon, gewoon langzaam beginnen, niet meteen denken, van NU gaat alles goed, dat kan natuurlijk niet, maar dat weet jezelf ook al te goed! Maar probeer jezelf op te peppen om er tegen aan te gaan, je hebt nog zo'n lang leven voor je, maak er wat van meiss!
Dank je, een erg lieve post
ik ben oowk al bijna een jaar beszig met het vechten tegen al het slechte....waardoor ik nu oowk al een half jaar niet meer depressief ben maar de laatste tijd... tsja kweet niej ik pieker ontzettend veel, ik kan niet zonder.. ik kan nix uit me hoofd zetten ook al wil ik dat dolgraag! En als ik dan eenmaal pieker kom ik er niet uit, en k wil pas stoppen met piekeren als ik er echt uit ben. Waardoor ik weer langzaam depresief begin te worden, dat voel ik.
Oud 24-01-2003, 17:05
Stefaniej
Stefaniej is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ja, en zo kan je nog heel veel negatieve
dingen tegenover iets positiefs zetten.
Probeer het anders te bekijken,
er zijn misn idd wel heel veel negatieve dingen,
maar zoek de positieve ook op,
hoe klein ze ook zijn, ze zijn er wel.
Jah maar goed als je min of meer depressief bent lukt het positief kijken niet meer zo goed
Ach vergelijken bij jou, zijn mijn problemen ook super klein enzo..
Citaat:
Betamethason schreef:

Misn wel ja.
Het zijn kleine, 'normale' dingen,
maar neem aan dat je niet het tegenovergestelde zou willen?
die laatste zin snap ik niej

Citaat:
Betamethason schreef:

Is dat het enige wat positief is?
Zijn er echt geen andere kleine dingen
die jou een fijn gevoel geven?
Sorry ik kan ze ECHT niet bedenken
en ik ben oowk niej altijd even blij met me vriendje..
Hij is echt een schat en hij doet nix verkeerd, maar elke dag pieker ik er over of alles wel goed gaat, of hij me wel leuk vind etc etc.
Ik word er echt helemaal gek van, ik zat er zelfs aan te denken het met hem uit te maken, omdat ik het gevoel heb dattiej niet gelukkig met mij is..terwijl hij zegt van wel en ik zelf oowk gelukkig met hem ben! maar jah k pieker teveel...
en haal teveel rare dingen in me hoofd...
Oud 28-01-2003, 16:00
dewdrop
dewdrop is offline
Citaat:
Stefaniej schreef:
Dank je, een erg lieve post
ik ben oowk al bijna een jaar beszig met het vechten tegen al het slechte....waardoor ik nu oowk al een half jaar niet meer depressief ben maar de laatste tijd... tsja kweet niej ik pieker ontzettend veel, ik kan niet zonder.. ik kan nix uit me hoofd zetten ook al wil ik dat dolgraag! En als ik dan eenmaal pieker kom ik er niet uit, en k wil pas stoppen met piekeren als ik er echt uit ben. Waardoor ik weer langzaam depresief begin te worden, dat voel ik.
Ik snap je echt heel goed en het frustrerende is dan ook dat piekeren vanzelf gaat soms heb je niet eens het idee dat je piekert, maar onbewust ben je er mee bezig! Misschien moet je over het woord "piekeren" gaan nadenken, geen flauw idee of het helpt..! Het goede is dat je aanvoelt dat het dreigt mis te gaan, daar ben je je van bewust, natuurlijk is het negatief om weer depressief te raken, maar dat je het kan aanvoelen moet je opvatten als iets positiefs!! Hoe afgezaagd het ook weer klinkt, er over praten helpt echt, misschien dat het niks oplost maar het verheldert in ieder geval, de enige raad die ik je nu nog kan meegeven is om je problemen niet meer op te kroppen, gooi het eruit, hoe moeilijk het ook is, liever een stefanie die over haar problemen praat als een stefanie die langzaam wegglijd!!
Oud 28-01-2003, 16:15
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Stefaniej schreef:
Jah maar goed als je min of meer depressief bent lukt het positief kijken niet meer zo goed
Dat is zo ja. Maar probeer het dan iig,
zoek die dingen die wèl positief zijn.
Denk dat je een heleboel positieve dingen
misn niet eens opmerkt,
maar probeer dingen ècht te zien,
probeer er het positieve uit te halen..

Citaat:
Stefaniej schreef:

Ach vergelijken bij jou, zijn mijn problemen ook super klein enzo..
Hoezo?
De dingen die je in dat rijtje schreef,
zijn imo absoluut niet superklein,
het lijkt me echt heel erg moeilijk
om zulke dingen meegemaakt te hebben.
Imo kan je problemen ed niet vergelijken..
Wat voor mij misn heel klein lijkt,
kan voor jou heel erg zijn.
(bedoel daarmee niet dat jouw problemen
voor mij superklein zijn dus)

Citaat:
Stefaniej schreef:

die laatste zin snap ik niej
Ik ook niet.
(ben soms wat onduidelijk.. als kweet
wa'k bedoelde, dan post ik dat wel ff )

Offtopic:
Wilde eigenlijk nog wat posten,
moet alleen zo gaan..
Zal kijken of 'k vanavond/morgen nog mn post af kan maken.
Sterkte!
Oud 28-01-2003, 16:20
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
dewdrop schreef:
Ik snap je echt heel goed en het frustrerende is dan ook dat piekeren vanzelf gaat soms heb je niet eens het idee dat je piekert, maar onbewust ben je er mee bezig! Misschien moet je over het woord "piekeren" gaan nadenken, geen flauw idee of het helpt..! Het goede is dat je aanvoelt dat het dreigt mis te gaan, daar ben je je van bewust, natuurlijk is het negatief om weer depressief te raken, maar dat je het kan aanvoelen moet je opvatten als iets positiefs!! Hoe afgezaagd het ook weer klinkt, er over praten helpt echt, misschien dat het niks oplost maar het verheldert in ieder geval, de enige raad die ik je nu nog kan meegeven is om je problemen niet meer op te kroppen, gooi het eruit, hoe moeilijk het ook is, liever een stefanie die over haar problemen praat als een stefanie die langzaam wegglijd!!
Dewdrop heeft helemaal gelijk.
Een tip, die bij mij helpt als ik me 'down' voel, (al is dat niet te vergelijken met jouw situatie) is muziek luisteren. Muziek kan je door slechte tijden helpen. Praten is idd ook een goede optie. Of schrijf het op, schrijf het 'van je af' . Misschien helpt het wel een beetje. Ow, en nog een positief iets: je hebt zo te zien medeforummers die je steunen (ik in ieder geval wel)
Ik hoop trouwens ook dat dit topic je helpt. Meer weet ik niets te zeggen eigenlijk, ik ben hier zo slecht in. Verder veel succes enzo!
Oud 28-01-2003, 18:00
Verwijderd
sterkte *hug*
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:18
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
sterkte *hug*
van mij ook...
Oud 01-02-2003, 06:36
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Citaat:
Stefaniej schreef:
en geen aids?
zo kan ik nog ff door gaan... dat zijn geen leuke dingen in je leven... maar dat zijn slechte dingen die mij (nog) niet zijn overkomen
Dat 1 dagje dierentuin, dat 1 gezellige vriendinnendagje, die ene stralende lach op een dag.. Dat zijn wel dingen waar je wat aan hebt.. Die maken het het leven waard.. Want hoe zou het zijn als je die ene lach op een dag, niet meer lachen kon, of die ene dag een leuk uitstapje nooit meer zou doen...
Het zijn dingen die voor iemand die gelukkig is niet meer opvallen, maar ik ben dan juist blij, dat ik die kleine dingen wel zie, als je dan eenmaal over je problemen heen aan 't raken bent, zul jij meer kunnen genieten dan iemand die die lach niet eens meer bij zichzelf opmerkt, omdat ie altijd reden heeft om te lachen..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 09:38
Miss Helena
Miss Helena is offline
Heej meisje,
Ik heb je post gelezen, vind t supermoedig van je dat je dit post. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, sommige dingen heb ik ook in mijn omgeving meegemaakt, en kan dus begrijpen hoe moeilijk t is... Heel veel sterkte, klasse dat je dit durft te posten! Veel liefs, Heleenxxx
Reageren

Regels voor berichten