Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 03:48
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Vertrouw jij je vrienden volledig? Of ben je eerder wat terughoudend? Of bij sommigen terughoudend en bij anderen niet?
Is je vertrouwen ooit beschaamd geweest?

Kortom, tell me all.

Ik vertrouw m'n vrienden volledig trouwens, kan me niet één keer herinneren dat dat vertrouwen beschaamd is geweest... Ik vertel wel niet iedereen 'tzelfde, ik 'verdeel' alles wat, zodat ik niet op één vriend of vriendin kan terugvallen, maar op meerdere, dat maakt het makkelijker als ik iemand lange tijd niet kan zien bvb...
Oud 25-01-2003, 03:52
Verwijderd
1. Ik heb geen echte IRL vrienden (meer)
2. De ECHTE vriendinnen (sommige vrienden) die ik vooral op MSN spreek, die vertrouw ik volledig, nog nooit beschamend vertrouwen.

IRL heb ik ooit een goede vriend van me belazerd, maar hij zag het zelf ook aankomen. Ik ging een relatie aan met zijn ex, ik vertelde hem niks, en zover IK wist was zij ook z'n ex, niet dus.
Oftewel, ik had een relatie met de vriendin van hem, terwijl ik dacht dat hij single was.
En verder heeft m'n "beste vriend" me veel te vaak down achtergelaten, paar weken terug, ik was bereid om te stoppen met leven, ik ging naar hem toe voor steun. Blaat "Sorry man m'n vriendin is ziek en ik heb beloofd om naar haar toe te gaan" ok : \
En hij heeft gezoend met 4 meisjes waarvan hij WIST dat ik ze leuk vond (nee niet tegelijk verspreidt over 2,5 jaar ofzo)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 11:58
Verwijderd
Nou, mn van nu hebben mn vertrouwen nooit beschaamd want dan zouden het niet zulke goede vrienden meer zijn denk ik eigenlijk.

De goede vrienden die ik heb nu vertrouw ik volledig, en ze hebben me al vaak genoeg gesteund, opgepept en geholpen. Allen hebben ze zich op hun manier 'bewezen'. Tuurlijk zijn er wel momenten geweest dat het ff minder was, maar das telkens goed gekomen.

Het enige probleem is dat ik het heel moeilijk vind om anderen bij mn gevoel te laten komen. Dus om aan anderen te laten zien wat er in mij speelt.. Maar dat heeft niks met mn vrienden te maken, maar puur met mij.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 11:59
Evito
Evito is offline
Ik heb geen vrienden.

Mensen worden niet mijn vriend als ik niet het gevoel heb dat ik ze volledig kan vertrouwen. Die mensen zijn kennissen en daar heb ik er genoeg van! 2 ofzo!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:42
Verwijderd
Vrienden? Heb ik maar 1 echte van. Vertel hem wel veel maar niet alles, komt omdat ik van mezelf nogal gesloten ben. Ik weet ook niet alles van hem, komt doordat hij nogal een andere levensstijl heeft als mij en wat ouder is. Maar hoe langer we elkaar kennen des te meer je van elkaar te weten komt. Mensen die ik ken van internet beschouw ik niet als echte vrienden. Het is easy comes easy goes. Dus daar hecht ik me niet al te veel meer aan. Mensen volledig vertrouwen doe ik dus niet veel, alleen me enigste vriend en 1 van me broers en me eigen ouders.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:57
Piccola
Piccola is offline
Ik vertrouw mijn vrienden niet volledig. Ik ben erg terughoudend, maar dat zit gewoon in mij ofzo.. Heeft verder niet met m'n vrienden te maken! (wat Dusjcrib ook zei, laatste stukje) Mijn vertrouwen is een aantal keren beschaamd geweest ja. Maar de mensen die me dat geflikt hebben zijn mijn vrienden dus ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:06
ydnew
ydnew is offline
Ik heb ook niet zo veel echte vrienden, ik heb ook nooit iets echt te vertellen, ik hou het gewoon voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:14
Verwijderd
Ja, ik vertrouw mijn vrienden wel . Maar ik heb dan ook niet zoveel vrienden, mensen zijn pas een vriend(in) als ik ze echt vertrouw. Ik heb er dan ook niet zoveel . Maar ik denk sowieso dat niemand meer dan een paar echte vrienden heeft. Het hangt ook een beetje af wat je definitie is van een 'vriend', maar ik denk dat het in conjunctie met mijn definitie aardig klopt .
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
Ik vertrouw mijn vrienden niet volledig. Ik ben erg terughoudend, maar dat zit gewoon in mij ofzo.. Heeft verder niet met m'n vrienden te maken! (wat Dusjcrib ook zei, laatste stukje) Mijn vertrouwen is een aantal keren beschaamd geweest ja. Maar de mensen die me dat geflikt hebben zijn mijn vrienden dus ook niet meer.
Blaat
Als DAT terughoudend is Ik weet volgens mij de laatste 6 levensjaren van jou uit m'n hoofd
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:08
martijn1985
martijn1985 is offline
de mensen die ik vrienden noem vertrouw ik volledig; anders waren het geen vrienden.
Oud 25-01-2003, 15:08
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ik vertrouw mn vrienden wel volledig ja.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 00:46
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Blaat
Als DAT terughoudend is Ik weet volgens mij de laatste 6 levensjaren van jou uit m'n hoofd
*stalk stalk*
Oud 26-01-2003, 01:16
Verwijderd
Ja, ik vertrouw ze zeker. Ze kunnen af en toe wat... apart zijn, maar ze zullen me nooit opzettelijk kwetsen, anders waren het m'n vrienden niet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 01:20
Verwijderd
Ik weet wanneer ik ze kan vertrouwen en wanneer niet.

Eigenlijk vertrouw ik ze dus niet, ik ken ze alleen zo goed dat ik precies weet wanneer ik wel en wanneer ik niet op ze kan bouwen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 08:58
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef:

Eigenlijk vertrouw ik ze dus niet, ik ken ze alleen zo goed dat ik precies weet wanneer ik wel en wanneer ik niet op ze kan bouwen.
Kun je het dan wel vrienden noemen of zou je het dan wel vrienden moeten noemen?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 11:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:

Zoiets is het bij mij ook wel. Ik weet van een hoop mensen bij mij op school dat ze gewoon aardig doen en het soms niet menen oid. Ze zitten in een leeftijd waarin ze aardig gevonden worden zo belangrijk vinden dat ze daardoor zo over je roddelen of je laten vallen als jij 'uit' bent, of anderen dan vinden. Er zijn wel een paar mensen die ik vertrouw en waarvan ik weet wat ik aan ze heb, alleen viel pas geleden degene die ik altijd het meest vertrouwd had af. Mensen veranderen nu nog te veel. Ik vertrouw niemand 100%, sommige wel dichtbij en sommigen weet ik dat ze te vertrouwen zijn, maar daar ben ik niet echt goed bevriend mee, die spreek ik af en toe...
Oud 26-01-2003, 11:10
Talon
Talon is offline
ik ben altijd terughoudend..
heb ik dan vrienden?
Oud 26-01-2003, 11:40
Verwijderd
Wanneer vertrouwen? Ik geloof niet dat ik dingen heb waarin ik op mijn vriendinnen moet kunnen vertrouwen?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 13:36
*Norena*
*Norena* is offline
ik vertrouw me vrienden in het begin nooit,
dat vertrouwen moeten ze me kunnen bieden en winnen..
Als dat lukt wil ik hun best vrienden noemen..

ik heb er een paar, en die vertrouw ik ..
maar dat kan altijd anders worden..
je weet nooit hoe de wereld uit pakt..
Oud 26-01-2003, 14:50
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ja, ik vertrouw mijn vrienden. Anders noem ik ze ook geen vrienden
Oud 26-01-2003, 16:07
Verwijderd
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef:
1.Vertrouw jij je vrienden volledig? 2.Of ben je eerder wat terughoudend? Of bij sommigen terughoudend en bij anderen niet?
3.Is je vertrouwen ooit beschaamd geweest?
1. Ik vertrouw mijn vrienden niet totaal. Daarvoor is mijn vertrouwen te vaak beschaamd door andere zogenaamde vrienden. Bovendien is er ooit de uitspraak gedaan: "als iemand zegt dat ik het niet door mag vertellen maar ik vind dat niet belangrijk, dan doe ik het toch "Hoe kan ik weten wat zij belangrijk vind om stil te houden?
2. de een vertel ik meer dan de ander.
3. zie 1.
4. echte vriendschap is zeldzaam
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:28
Esmée
Esmée is offline
Ik heb een hele brede vriendenkring en er zitten mensen tussen die ik bepaalde dingen niet vertel of laat merken o.i.d., niet zozeer omdat ik ze niet vertrouw maar omdat ik bij sommigen van hen gewoon geen zin heb om echt superpersoonlijke dingen te gaan lopen melden. Ik heb een stuk of 10 (ja, zijn er veel )echte supergoede vrienden die ik alles vertel en volledig vertrouw, voor de rest zijn het ook allemaal mensen waar ik het super mee kan vinden maar op een andere manier. Maar dat heeft dus niet zozeer met vertrouwen te maken, meer met hoe hecht de band is.
Oud 26-01-2003, 21:08
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Blaat
Dat mocht je willen lieverd. Je weet de helft nog niet eens.
Veel mensen denken me o zo goed te kennen, maar nee.. echt niet!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:09
Evito
Evito is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Dat mocht je willen lieverd. Je weet de helft nog niet eens.
Veel mensen denken me o zo goed te kennen, maar nee.. echt niet!
Heb jij ooit een schim gezien van kennis van jezelf dan?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:25
*Legolas*
*Legolas* is offline
Nooit heb ik iemand anders willen vertrouwen dan mezelf, als iets wat je een ander verteld, TE complex in elkaar zit dan kunnen de meeste het toch haast bijna niet voor zich houden..

Toch schijnen er uitzonderingen te bestaan.. gelukkig..

Dus mjah in haar heb ik wel veel vertrouwen jah..
Oud 24-02-2003, 17:35
Silverchoice
Silverchoice is offline
2 vrienden die ik echt 100% vertrouw
een 3e dacht ik te kunnen vertrouwen, maar ik weet nu wel beter... Vertel ik nu dus ook niet alles meer, is nu nog 50% zal ik maar zeggen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:37
Yolcu
Yolcu is offline
Waarom zo'n oude topic uppen?
Oud 24-02-2003, 19:15
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Unique schreef:
Waarom zo'n oude topic uppen?
omdat ie best wel interessant is ^_^

kweet 't ook niet eigenlijk
Oud 24-02-2003, 19:48
Darkpunker
Darkpunker is offline
Hmm, nu dit topic toch ge-upt is.. ag.. doe maar gezellig mee

Ondanks dat ik een zeer grote vriendenkring heb, vertrouw ik daarvan maar een klein aantal echt volledig. Nu ben ik zowieso wel een terughoudend persoon, maar mensen die ik niet volledig vertrouw vertel ik bijna niets over mezelf. Dat heb ik op de harde manier wel afgeleerd
Iemand die ik vertrouwde.. heeft eerst achter mijn rug om over me zitten lullen, probeert mensen tegen me op te stoken.. heeft ook nog zitten stoken tussen mij en m'n vriendin (zijn ex die hij op een hele lullige manier heeft gedumpt.. msn )
Ag, lang verhaal.. maar m'n vertrouwen is dus wel beschaamd.. en alleen mijn beste vrienden vertrouw ik nog volledig.. misschien 5 mensen ofzo...
Oud 24-02-2003, 20:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik heb geen vrienden die ik volledig vertrouw.
Er zijn wel mensen die behoorlijk wat van me weten, maar ik hou veel voor mezelf, omdat ik niet echt het idee heb er wat aan te hebben bepaalde dingen met andere mensen te delen. En mijn vertrouwen is in het verleden ook behoorlijk beschaamd, waardoor ik mensen nu wat minder snel vertrouw.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten