Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2003, 12:06
RuffThugg
RuffThugg is offline
T lukt me niet een plaatje zo e krijgen als ik het wil.
Tis volgens mij heel simpel, maar t lukt me gewoon weg niet.

Ik wil de linkervinger blauw (dus de pink van de hand blauw) en het gedeelte van de handpalm eronder ook blauw
De 2e vinger van links (de ringvinger dus) wit, maar dan met een zwart lijntje eromheen, dus dat je de contouren van de vinger wel ziet.
De 3e vinger van links (de middelvinger) groen
En de rechtervinger en het gedeelte van de handpalm eronder rood.

Heel simpel volgens mij.....maar ik weet niet hoe het moet, ik heb gewoon geen kaas gegeten van photoshop.

Als iemand het voor me kan doen heel graag, enige hulp qua uitleg is natuurlijk ook goed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2003, 13:28
mvos100
mvos100 is offline
Zoiets

Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:10
-niels-
-niels- is offline
met je verf emmertje kan je gewoon de vlakken inkleuren...

voor die omlijning zou ik 't volgende doen, pak je magic wand, selecteer die vinger, pakt die de contouren, gooi met je emmertje wit erover heen, en doe dan met je selectie tool, rechtermuisknop op de selectie, en dan 'stroke' (als ik me niet vergis) en dan kan je de kleur kiezen en de lijn dikte... en dan gooit ie een net lijntje eromheen...
Oud 26-01-2003, 15:45
M@rco
M@rco is offline
Oud 26-01-2003, 15:56
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
-niels- schreef:
met je verf emmertje kan je gewoon de vlakken inkleuren...

voor die omlijning zou ik 't volgende doen, pak je magic wand, selecteer die vinger, pakt die de contouren, gooi met je emmertje wit erover heen, en doe dan met je selectie tool, rechtermuisknop op de selectie, en dan 'stroke' (als ik me niet vergis) en dan kan je de kleur kiezen en de lijn dikte... en dan gooit ie een net lijntje eromheen...
Waar is dat verfemmertje dan in photoshop, ik zie hem namelijk niet in m'n werkbalk links staan(bij de tools)?

Thnx mvos100 en m@rco

[edit] het verfemmertje heb ik al, maar die beschrijving voor die omlijnng lukt me niet om die uit te voeren.
Iemand die het nog duidelijker kan uitleggen?

Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:21
M@rco
M@rco is offline
Ik heb die omlijning hier als volgt gedaan:

- Selecteer Magic Wand tool (W);
- Stel Tolerance in op 25, schakel Anti-aliased in;
- Klik op de tweede vinger van links; als het goed is is die nu geselecteerd
- Select > Modify > Contract > 1px
- Zorg dat je achtergrondkleur op wit staat en druk op Delete.

Als je gewoon ergens een lijntje omheen wilt zetten met de methode die hierboven werd gezegd, dan moet je eerst zorgen dat het object wat je wilt omlijnen in een nieuwe layer staat (en dan Layer > Layer Style > Blending Options > Stroke), anders kun je dat niet doen...
Reageren

Regels voor berichten