Advertentie | |
|
![]() |
|
Probeer eens alle (dus niet 1 of 2 punten op te schrijven die jou zo geweldig/leuk/tof/lief maken.
Karaktereigenschappen, uiterlijk, dingen waar je goed in bent. Lees ze keer op keer terug en noteer ook steeds de leuke dingen die je op een dag meemaakt. Succes!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hee meis, ga jij eens snel bureau jeugdzorg bellen!!!!!!!!!!!! ze helpen je daar verder, en het valt echt ontzettend mee om te bellen, ik heb zelf ook wel eens gebeld, je kan ook anoniem bellen, die mensen weten daar precies hoe ze jou eventueel kunnen helpen. dit is echt niet gewoon de puberteit, het kan dat dat het verergerd inderdaad of dat je je daardoor down voelt, maar jezelf beschadigen is iets anders, bel jeugdzorg, of laat anders een goede vriend/vriendin voor jou bellen????????succes
||
Citaat:
![]() Dus voor de topic starter: misschien kun je hulp zoeken, maar het zou ook heel goed kunnen dat het vanzelf over gaat
|
Verwijderd
|
ehmm dreen??? wil jij bweren dat jzelf snijden normaal is?? dat j er dan niet erg aan toe bent?!! j bent egt EGT in d war! omdat er ineens meer mesen snijden of weet ik veel, wil dat nog nie zeggen dat t nie ernstig is hoor! heel gevaarlijk om t zeggen dat t wel vanzelf over zal gaan..
![]() xxPlu |
![]() |
||
Citaat:
2) Bij sommigen gaat 't ook 'vanzelf' (je moet er natuurlijk wel zelf iets aan doen) over. Het ligt eraan hoe obsessief het (geworden) is. En ook of je het zelf als iets heel fouts ziet, of dat je denkt "ik snijd maar want dan voel ik even de mentale pijn niet meer. So what!" 3) Er zit iets niet goed, dat klopt. En het is ook 'veiliger' om hulp te zoeken.
||
Citaat:
![]() ![]() Het spijt me als ik bot overkwam. dat was niet m'n bedoeling. Maar ik probeer gewoon duidelijk te maken hoe ik erover denk
|
![]() |
ik ben het met dreen eens, altijd dat gezeik over snijden hoe erg het wel niet is, het lijkt verdomme wel een trend: zolang ik maar zeg dat ik snij is het erg.
het is niet altijd erg, dat kun je zo niet beoordelen, en als zij écht vind dat ze hulp nodig heeft waarom belt ze niet naar jeugdzorg. nee maar zij blijft met het probleem rondlopen, terwijl me niet eens duidelijk is wat voor problemen het zijn. en zeg niet dat ik niet weet waar ik over praat want dat weet ik maar al te goed. |
![]() |
|
![]() |
ben het ook wel een beetje eens met dreen en moucie...
veel mensen snijden en er zijn zelfs mensen die het voor de lol doen... maar snijden is toch wel gevaarlijk tenminste in wat voor mate je het doet en of het een echte obessie is... kweet ook wel waar ik over praat sommige mensen kunnen het ook zelf oplossen maar sommige ook niet, dat kunnen wij gewoon niet beoordelen, daar zijn wij ook niet echt voor... ik zeg toch het liefste altijd zoek hulp omdat wij niet weten wie wat hoe waar (snapie?): ga naar een vertrouwenspersoon ofzo die zijn er voor en kunnen het beter dan ons in schatten
|
![]() |
Ik weet het ook allemaal niet. Ik ben blij dat jullie allemaal zeggen wat je vindt. En iedereen zegt ook tegen me dat ze heus wel of samen met mij of voor mij willen bellen en dat waardeer ik ook. Maar ik wil wel zelf durven te bellen, want om naar het JIP te gaan was al een erge overwinning. En snijden een trend? Ik wou dat ik deze trend dan had overgeslagen. Want op het moment dat ik het doe wil ik niets liever. Maar zodra ik klaar ben en het bloed zie heb ik nergens minder spijt van. De opmerkingen van anderen en alle armbandjes en dingetjes om het te verbergen. Dat is echt geen fijne confrontatie. Helemaal niet als ik in de klas zit en moet huilen en ik kan niet meer stoppen, Dan meot ik wel weglopen. En dan weer liegen dat ik buikpijn had ofzo. De leraren snappen ook wel dat het kut gaat, maar die kunnen er ook niets aan doen. Ik heb een tijdje terug serieus nagedacht over de dood, maar ik heb me nu wel gerealiseerd dat ik dat té asociaal is. Dus in dat opzicht gaat het beter. En over dat het zelf overgaat?... Ik hoop het, ik hoop het van harte... Niets liever. Want misschien is het een trend en 'normaal' tegenwoordig om je zo te voelen, maar laat me dan maar abnormaal zijn. hier hou ik niet van!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap dat dit een heel groot probleem voor je is, maar ik ben van mening dat je professionele hulp moet zoeken. Een tijd terug is er over dit soort topics een hele discussie geweest is, wij hebben toen het volgende besloten:
Topics met als hoofdonderwerp snijden worden in ieder geval voorlopig (zie deze discussie ) niet toegestaan. Je mag een nieuw topic openen op psychologie met daarin de oorzaken van je automutilatie (gedeeltelijk weet je die best wel, denk ik), omdat het daar toch vaak om draait, en automutilatie als onderdeel van je probleem noemen. Automutilatie is een ernstig probleem wat wij niet voor je kunnen oplossen, daarom adviseren we je proffesionele hulp te zoeken. In het announcement kun je verschillende telefoonnummers van hulpinstanties vinden. Misschien heb je ook iets aan de volgende links geven: http://www.korrelatie.nl/ http://www.jeugdinformatie.nl/16ofzo/hulp.htm http://www.scholieren.com/extra/inde...problemen&id=8 Ik hoop dat je begrijpt waarom we deze regel in hebben moeten stellen. Probeer ajb toch jeugdzorg te bellen. Misschien kan je moeder bellen? Heel veel sterkte iig. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Littekens van zelfbeschadiging verbergen... xxx_love22 | 22 | 15-05-2016 18:48 | |
Psychologie |
zelfbeschadiging XxlovexX | 29 | 28-03-2013 13:01 | |
Psychologie |
Gespreksgroep zelfbeschadiging justhanna | 34 | 12-12-2006 23:01 | |
Psychologie |
zelfbeschadiging ik ben mezelf | 4 | 15-11-2004 16:52 | |
Psychologie |
Borderline ro-tje | 4 | 19-07-2004 14:58 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 |