Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2001, 20:35
ikalto
ikalto is offline
Ik zit nu in atheneum 3 en mijn cijfers zijn gigantisch laag. Vorig jaar (atheneum 2) heb ik net gehaald...met hulp van een paar leraren mocht ik het toch proberen '' want ik kon het wel!'' (zeiden ze dan..)
Nu komt de kerstvakantie eraan en kan ik kiezen...of naar Havo gaan..(en goede cijfers krijgen...) of op Atheneum blijven..en steeds horen dat het niet lukt...

nu denkje : DOEN ga naar havo...
maar dan heb ik het gevoel dat ik opgeef...mijn ouders hebben steeds geprobeerd om me op atheneum te houden... '' je kunt het wel'' zeiden ze dan!
Maar ik kan het helemaal niet...en ik wil ook helemaal niet nog harder werken...
wat moet ik doen???
tipzz.....????????/

ps. ik moet eigenlijk morgen al een besluit genomen hebben.......
dus alsjeblief reageer..
Oud 04-12-2001, 20:39
AviBoY
AviBoY is offline
Doorgaan en aan het einde van het jaar kan je kiezen of je naar 4vwo gaat of 4havo
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 20:52
Verwijderd
Citaat:
AviBoY schreef:
Doorgaan en aan het einde van het jaar kan je kiezen of je naar 4vwo gaat of 4havo

Of ze heeft zulke slechte cijfers dat ze blijft zitten en ze niet eens naar de Havo kan... Als ik jou was dan zou ik nu al naar de Havo gaan, want echt heel veel lager dan het VWO is het niet hoor
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 22:08
Verwijderd
Kun je niet van 3A naar 4H dan? Dat lijkt me een stuk beter...dan kun je gewoon de havo afmaken en dan vervolgens van 5H naar 5V overstappen. Heb je toch nog je VWO.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 12:08
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
nare man schreef:
Kun je niet van 3A naar 4H dan? Dat lijkt me een stuk beter...dan kun je gewoon de havo afmaken en dan vervolgens van 5H naar 5V overstappen. Heb je toch nog je VWO.
Het lijkt me niet dat dat kan.. anders zou ik het ook wel gedaan hebben (ben van 3A naar 3H gegaan)

En van 5 Havo kun je alleen naar 4 Atheneum.. niet naar de 5e!
Oud 05-12-2001, 12:35
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Unique schreef:
En van 5 Havo kun je alleen naar 4 Atheneum.. niet naar de 5e!
Das' niet waar ... bij ons kwamen er ook mensen in de vijfde bij die net hun HAVO - diploma gehaald hebben, dus gewoon van 5H naar 5A
Oud 05-12-2001, 15:05
Balance
Balance is offline
ik denk dat je het beste nu al kan overstappen.. je hebt het hard geprobeert (tenminste, zo komt het over op mij) dus je hoeft niet te spreken van 'dan geef ik het op'.. het zit er gewoon niet in volgens mij!
en ik vond de 3vwo onwijs makkelijk, maar 4vwo vind ik nou onwijs moeilijk! dus als je nu in de derde al problemen hebt denk ik eerlijk gezegd niet dat je het gaat halen...
dan kan je d'r maar beter op tijd bij zijn toch?
Oud 05-12-2001, 15:16
ikalto
ikalto is offline
bedankt allemaal!
ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn mentrix.....en nu gaat ik , of maandag al, of na de kerstvakantie naar 3 havo...!
ik weet zeker dat ik dat ga redden...!
bedankt voor jullie reacties!
Oud 05-12-2001, 18:49
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ikalto schreef:
bedankt allemaal!
ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn mentrix.....en nu gaat ik , of maandag al, of na de kerstvakantie naar 3 havo...!
ik weet zeker dat ik dat ga redden...!
bedankt voor jullie reacties!
veel succes
als je je daar beter bij voelt is dat idd het beste denk ik
Oud 05-12-2001, 23:45
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Das' niet waar ... bij ons kwamen er ook mensen in de vijfde bij die net hun HAVO - diploma gehaald hebben, dus gewoon van 5H naar 5A

oude stijl of nieuwe stijl? Oude stijl weet ik nie.. ik heb het over de 2de fase..

Oud 06-12-2001, 14:07
drama
drama is offline
Citaat:
ikalto schreef:
Ik zit nu in atheneum 3 en mijn cijfers zijn gigantisch laag. Vorig jaar (atheneum 2) heb ik net gehaald...met hulp van een paar leraren mocht ik het toch proberen '' want ik kon het wel!'' (zeiden ze dan..)
Nu komt de kerstvakantie eraan en kan ik kiezen...of naar Havo gaan..(en goede cijfers krijgen...) of op Atheneum blijven..en steeds horen dat het niet lukt...

nu denkje : DOEN ga naar havo...
maar dan heb ik het gevoel dat ik opgeef...mijn ouders hebben steeds geprobeerd om me op atheneum te houden... '' je kunt het wel'' zeiden ze dan!
Maar ik kan het helemaal niet...en ik wil ook helemaal niet nog harder werken...
wat moet ik doen???
tipzz.....????????/

ps. ik moet eigenlijk morgen al een besluit genomen hebben.......
dus alsjeblief reageer..
Wat wil je doen? Wil je naar een universiteit, perse? Heb je het er voor over om kei en keihard te moeten werken? Of, heb je liever dat het iets gemakkelijker gaat en je er een jaartje langer over doet.

Luister naar jezelf, jij maakt de keuze. Niet je ouders. Je doet het voor jezelf, niet voor hun. Zij willen missschien dat je atheneum doet, als jij het niet wilt houdt het gewoon op. Klaar.

Je kunt nu nog overstappen naar havo4. Als je wacht, zul je geen leuke tijd hebben op school. Slechte cijfers enzo, en je weet dat je het komende jaar het over moet doen. Ik weet te goed hoe dat is .

Doe wat jij wilt.

Oud 06-12-2001, 14:08
drama
drama is offline
Ow, je hebt de keuze al gemaakt

Succes
Reageren

Regels voor berichten