Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2001, 11:28
damaetas
damaetas is offline
welke belg onder jullie zou in nederland willen studeren en omgekeer?

ik in het middelbaar zeker ni in nederland (wtf is die 2de fase) maar universiteit dan weer wel. jullie moeten echt nooit veel kennen voor een examen en julle regeling is ook wel supergoed (vakken meenemen naar volgende jaren enzo)
Oud 14-12-2001, 13:58
scara
scara is offline
ik blijf mooi in mijn belgenlandje
het uitgaan in gent blijft goed, de rest zien we later wel
Oud 14-12-2001, 21:36
autodropje
autodropje is offline
D'r zit nou al een half jaar een meisje uit België bij mij in de klas, uit Brussel, is kei aardig enzo.
Over weekje moet ze weer terug
Oud 15-12-2001, 16:39
Deugenietje
Deugenietje is offline
Als ik mijn middelbaar voltooid heb zou ik graag naar nederland komen om te studeren. Toneelschool !
Oud 15-12-2001, 16:52
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ik zei laatst nog: ik zou best in leuven willen studeren.

ik weet alleen niet wat
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 17:40
Verwijderd
Ik blijf liever in Nederland, dankuwel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 18:18
scara
scara is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
ik zei laatst nog: ik zou best in leuven willen studeren.

ik weet alleen niet wat
bij mij hetzelfste probleem

Oud 17-12-2001, 08:02
** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Ik wil als ik klaar ben met het VWO wel in België studeren. Wel geneeskunde of ik wil de toneelschool gaan doen.

xxxxjes
Phoebe
Oud 17-12-2001, 16:10
Verwijderd
Van wat ik heb gehoord is de educatie op de middelbare school in Nederland van een hoger niveau dan in België, Duitsland en zo nog een paar landen. Maar daartegenover staat wel weer dat de middelbare school hier behoorlijk wat geld kost.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:36
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Van wat ik heb gehoord is de educatie op de middelbare school in Nederland van een hoger niveau dan in België, Duitsland en zo nog een paar landen. Maar daartegenover staat wel weer dat de middelbare school hier behoorlijk wat geld kost.

raar
ik hoor net het omgekeerde

nee maar serieus, de vlaamse scholieren stonden helemaal bovenaan de lijst wat betreft kennis enzo. alleen japan en een ander land dat ik vergeten ben deden beter
nadeeltje: vlaamse scholieren gaan helemaal niet graag naar school, daarbij staan we onderaan de lijst. (vraag mij niet welke lijst, ergens een onderzoek, maar het stond in alle kranten dus er zal wel iets van aan zijn)

Oud 19-12-2001, 15:18
Verwijderd
Citaat:
rozijntje schreef:
Citaat:
Andijvie schreef:

raar
ik hoor net het omgekeerde

nee maar serieus, de vlaamse scholieren stonden helemaal bovenaan de lijst wat betreft kennis enzo. alleen japan en een ander land dat ik vergeten ben deden beter
nadeeltje: vlaamse scholieren gaan helemaal niet graag naar school, daarbij staan we onderaan de lijst. (vraag mij niet welke lijst, ergens een onderzoek, maar het stond in alle kranten dus er zal wel iets van aan zijn)

Ik heb gelezen (in een opinieblad in Nederland, weet niet meer welke) dat Nederland qua educatie en opleiding hoger staat dan België. Volgens mij zat er ook het aspect 'plezier op school' bij.
In Nederland is er op veel middelbare scholen weinig verschil tussen leraar en leerling, leerlingen behandelen leraren niet als mensen die boven hen staan. Dat is een belangrijk onderdeel van het 'plezier op school'.

Maar zoals ik al zei, ik weet niet precies wat het onderzoek allemaal omvatte, het ging in ieder geval over school en een aantal aspecten daarom heen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 22:13
Chevy454
Chevy454 is offline
Citaat:
Andijvie schreef een hoop
Op mijn vorige middelbare school (ik volg nu hoger onderwijs) zaten we met 2000 man waarvan de helft Nederlanders. Het niveau van de Belgische middelbare scholen zijn wel degelijk van niveau zolang het maar katholieke scholen zijn want de gemeenschapsscholen zijn niet zo goed als de katholieke scholen.

Bij mijn vorige school (www.sjm.be) was het zo dat de laatstejaars werden uitgestuurd om ervaring op te doen en op het einde van het jaar werden dan de bazen van verschillende bedrijven uitgenodigd voor een rondleiding op school. En nog voordat de laatstejaars hun diploma/getuigschrift hadden kregen ze reeds verschillende aanbiedingen van de bedrijven waar ze op stage waren.

De studenten van SJM zijn zeer gewild (Ik wil Sint-Jansberg niet promoten maar ik wil gewoon een voorbeeld geven)

[Dit bericht is aangepast door Chevy454 (22-12-2001).]
Oud 23-12-2001, 00:48
Oen
Oen is offline
Mijn oma wil dat ik naar Belgie ga: Dat is tenminste dichtbij.
Ik wil niet altijd een Oen blijven.
LOL
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 20:16
ScHoOlHatEr!
ScHoOlHatEr! is offline
NOPE denk dat ik lekker hier in nederland blijf!!! de studiemethode is daar veel te lastig voor mij:-)
Oud 30-12-2001, 19:40
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Wel... Blijf maar lekker in belgie
Oud 01-01-2002, 23:56
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik blijf liever in Nederland, dankuwel.

Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 19:59