Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2001, 17:14
h@ppy
h@ppy is offline
als je via de Vmbo naar de tio gaat.. dan doe je zeg maar de MBO is het niet? dat is dus 1 jaar? heb je dan zeg maar de MBO? en dan wil ik een HBO opleiding doen? moet je dan op de TIO blijven of kan je gewoon met je MBO diploma op alle toerisme school in Nederland terecht? en hoe is de tio eigenlijk? moeilijk met al die talen en vakken? bedankt!!
__________________
make the best from your life... because one day it's gonna over... so make the best, be good for everybody and for the natuur, good-luck *************
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2002, 17:28
Yolcu
Yolcu is offline
Met VMBO kom je inderdaad op de MBO, en dat is inderdaad 1 jaar...

Daarna kun je kiezen of je kiest voor een van de HBO-opleidingen op TIO, of dat je naar een andere school gaat. Het ligt het meest voor de hand om op TIO te blijven, omdat de opleidingen natuurlijk perfect op elkaar aansluiten dan, op een andere school mis je dingen of krijg je dingen die je al weet.

Ik ga volgend jaar naar TIO, en mij hebben ze verteld dat de HBO-opleidingen niet moeilijk zijn voor havo-ers, maar dat het wel veel werk is. Hoe het bij de MBO-opleiding zit, dat weet ik eigenlijk ook niet. Zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik, niet echt supermoeilijk (ligt er natuurlijk aan hoe goed je talen zijn en ak enzo) maar wel heeeeel veeeel werk. Je volgt immers maar 1 schooljaar.

(--> www.tio.nl <--)
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 12:46
Lovelylady
Lovelylady is offline
Heyhey!

Ik volg de opleiding SRH aan Hogeschool TIO in Utrecht... De opleiding is héél erg leuk; leuke lesstof en leuke mensen. Maar: het is wel heel erg veel, maar gelukkig niet al te moeilijk!

Greetz LovelyLady
__________________
Het leven is net een frikandel; je weet niet wat erin zit!!!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 17:41
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Hoi: inderdaad, je kunt eerst de MBO opleiding doen en dan de HBO opleiding. (hoeveel jaar ligt eraan wat je allemaal wilt gaan doen). Ik zit op TIO in Den-Bosch, opleiding CTM en volgend jaar RMA. D'as allebei HBO, ik kom namelijk van de HAVO af. Het is voor TIO heel belangrijk om te realiseren wat je wilt, tenminste dat is mijn mening, omdat het toch best veel geld kost en dat moet je er voor over hebben, of je ouders . Kijk alles wat ik hier neer zet kan voor iemand anders heel anders zijn, dus val me er niet op aan. Ik vind TIO echt een onwijs gave school, heb het er erg naar mijn zin. Maar ik vind het wel ontzettend zwaar, niet moeilijk echt niet; maar het is ontzettend veel. Maar dat hangt ook weer af van welke riching je wilt gaan doen. Dat verschilt nou eenmaal. Als je een beetje makkelijk kunt leren en je bent enorm gemotiveerd, dan kom je er zeker wel. Ik vind dat de opleiding goed georganiseerd is, doordat je dus les krijgt van mensen uit het echte bedrijfsleven. Je leert in een korte tijd zo ontzettend veel... Talen vallen wel mee en wat de vakken betreft, ik kan alleen wat over de vakken CTM vertellen, de rest ken ik niet. Maar ik weet natuurlijk niet wat je wilt gaan doen. Het is verstandig om naar een open dag van TIO te gaan: daar zie je veel van de school en je krijgt echt een goed beeld van wat het inhoudt. Je kunt ook het beste de studiegids aanvragen van TIO. (www.tio.nl) Daar staat ook heel veel in..
Of je met een MBO diploma naar andere scholen kunt dat weet ik niet, het enige dat ik weet is dat het niet zomaar bij de NHTV lukt in Breda (ook maar gehoord). Ik hoorde van iemand dat de NHTV TIO als cursus beschouwt, wat helemaal niet is. Maar dat zou ik altijd bij verschillende scholen na gaan vragen voor je je uiteindelijke keuze maakt. Veel succes met je studiekeuze, enik hoop dat mijn verhaal niet te lang was. (vind het soms wel leuk om over school te vertellen omdat ik het zo leuk vind daar!)
Als je iets wilt vragen mag je ook altijd mailen!
Ik heb het er heel erg naar mijn zin in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:17
Skigirl
Skigirl is offline
1 ding, TIO is wel onwijs duur, dus bereid je ouders maar voor.

Wist je dat ie zelfs duurder is dan de Hotelschool Den Haag?
__________________
Carpe diem!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 15:24
h@ppy
h@ppy is offline
ok bedankt...
__________________
make the best from your life... because one day it's gonna over... so make the best, be good for everybody and for the natuur, good-luck *************
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 15:31
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Skigirl schreef:
1 ding, TIO is wel onwijs duur, dus bereid je ouders maar voor.

Wist je dat ie zelfs duurder is dan de Hotelschool Den Haag?
Maar je bent wel eerder klaar...

__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 10:08
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Dat niet alleen: ik vind het het geld waard...maar kan zijn dat anderen daar anders over denken....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Opleidingen in het Toerisme.....
LovelyOne
37 19-12-2002 13:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.