Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2003, 15:44
Chica Roja
Chica Roja is offline
Voor school heb ik een debat met als stelling:

'De vrouw is verantwoordelijk voor anticonceptie'.

Ik zou graag willen weten wat jullie mening is.. Ik ben tegen en vind dat ook de jongen daarvoor verantwoordelijk is, je hebt tenslotte sex met zijn tweeen.

Maar hoe denken jullie daarover? Jongens en meiden natuurlijk.....
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:46
Verwijderd
Ik vind dat je allebei even verantwoordelijk bent, de vrouw kan zwanger worden, maar daarvoor heeft ze de man nodig. Dus jaa, allebei even verantwoordelijk
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:49
kastdeur
kastdeur is offline
nee de man

en daarom slik ik de pil
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
nee de man

en daarom slik ik de pil
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:55
elledc
elledc is offline
Beiden zijn verantwoordelijk maar het is nu eenmaal de vrouw die alles moet slikken. Als het fout gaat dan moet de vrouw of morning after pil nemen of abortus plegen, een middel tegen zwangerschap is de pil. En dus wordt alles geschoven naar de vrouw. De man heeft het op deze manier dus eigenlijk wel gemakkelijk en moet minder pijn verduren, hoeft enkel te zorgen voor een condoom.
In een goeie relatie steun je elkaar vind ik, als de vrouw de pil neemt, hoeft zij toch niet alles te betalen. Bij abortus idem, dus in dat opzicht zijn ze beiden verantwoordelijk en steunen elkaar.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:58
Witch Lover
Witch Lover is offline
zodra de mannenpil op de markt komt, ga ik er aan..no doubt!! ti oneerlijk zow
Oud 28-01-2003, 19:04
faith666
faith666 is offline
Beide verantwoordelijk, je bent er toch alletwee bij???
Ik vind het onzin om ze zeggen dat of die of die verantwoordelijk is, als het maar gewoon gebeurd!
Oud 28-01-2003, 19:09
Jofunu-kun
Jofunu-kun is offline
Beiden verantwoordelijk imo..
Oud 28-01-2003, 19:21
Verwijderd
natuurlijk ben je allebei verantwoordelijk... je doet 't immers samen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:27
Verwijderd
Beiden ja, helemaal omdat ik niet van plan ben ooit iets met hormonen te gaan slikken, die doen veel te veel met je (wist je bijvoorbeeld dat je als je aan de pil bent, op heel andere types mannen valt dan als je niet aan de pil zou zijn? Dus als je er weer mee stopt, kan het zijn dat je je partner helemaal niet meer aantrekkelijk vindt. Wat je allemaal al niet leert bij Duits luistertoetsen op niet-wakkere dinsdag morgens). Condooms wordt dat dus (tot ik wat beters vindt, heb nog niks gevonden :\) en daar mag hij ook voor zorgen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:58
Qimm
Qimm is offline
vrouwencondoom ideaal ding, net zo, of beter betrouwbaar and de gewone condoom. Je kan um er van te voren in doen, dus geen geknooi tussendoor en naderhand kun je un er gewoon weer uit halen
Oud 28-01-2003, 21:33
Martin
Martin is offline
Citaat:
Witch Lover schreef:
zodra de mannenpil op de markt komt, ga ik er aan..no doubt!! ti oneerlijk zow
Idd, bestond die maar. Ik vind het ook enorme bullshit dat de bescherming altijd van de vrouwenkant af moet komen. Waarom kan de man die taak niet gewoon even op zich nemen? Een condoom om doen kost toch niet zoveel tijd en moeite?

Trouwens, ik denk dat ik het altijd nog dubbel zou doen. én zij aan de pil én ik aan de condoom. Veiliger kan haast niet
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:03
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
Martin schreef:
Idd, bestond die maar. Ik vind het ook enorme bullshit dat de bescherming altijd van de vrouwenkant af moet komen. Waarom kan de man die taak niet gewoon even op zich nemen? Een condoom om doen kost toch niet zoveel tijd en moeite?

Trouwens, ik denk dat ik het altijd nog dubbel zou doen. én zij aan de pil én ik aan de condoom. Veiliger kan haast niet
er schijnt een mannenprikpil te bestaan.. worden ze 6 maanden önvruchtbaar" van....

yeah right!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 14:57
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
verantwoordelijkheid voor de vrouw!!!
een man is geestelijk niet in staat om elke dag de pil te slikken (wetenschappelijk bewezen zou hij dat veeel vaker zou vergeten dan een vrouw)
ok, ze hoeven de pil niet te slikken...
maar toch
als een vrouw niet over condooms begint houdt de man wijselijk zijn mond...

Oud 31-01-2003, 16:32
Justice
Justice is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Beiden ja, helemaal omdat ik niet van plan ben ooit iets met hormonen te gaan slikken, die doen veel te veel met je (wist je bijvoorbeeld dat je als je aan de pil bent, op heel andere types mannen valt dan als je niet aan de pil zou zijn? Dus als je er weer mee stopt, kan het zijn dat je je partner helemaal niet meer aantrekkelijk vindt. Wat je allemaal al niet leert bij Duits luistertoetsen op niet-wakkere dinsdag morgens). Condooms wordt dat dus (tot ik wat beters vindt, heb nog niks gevonden :\) en daar mag hij ook voor zorgen.
Hormonen ja, als de mannenpil ooit uitkomt dan ga ik em precies om die reden NIET gebruiken... Alleen lijkt het me kut als het condoom scheurt... Dan ga je aardig voor gaas als dame die geen pil slikt... En je kan het pas sans condoom doen als je zwanger wilt worden... :/

Conclusie voor Morgan: Zoek een man die de mannenpil gaat slikken...

Antwoord op topic:
Beiden... Maar toch ben je als vrouw zeker meer op je hoede denk ik, een vrouw zit immers 9 maanden opgescheept met de vrucht van die vrijpartij...
Oud 31-01-2003, 17:01
Annepan
Annepan is offline
Ja je kunt wel zeggen allebei even verantwoordelijk maar aan de andere kant. HIJ hoeft em niet te slikken, je moet er toch echt wel zelf aan denken om de pil in te nemen bijv. Hij gaat er namelijk vanuit dat je dat ding gewoon telkens inneemt. Maar idd je bent natuurlijk wel samen verantwoordelijk voor anticonceptie. Maar de mannen hoeven er nauwelijks aan te denken. Dat is jammer.

AnnE
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:08
Rah Digga
Rah Digga is offline
Al zou mijn vriend de mannen pil slikken, dan zou ik nog zelf
maatregelen nemen.. In die zin vind ik mezelf dus 100%
verantwoordelijk.
K stel het echter wel op prijs als hij zelf met condooms komt
aanzetten
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Justice schreef:
Hormonen ja, als de mannenpil ooit uitkomt dan ga ik em precies om die reden NIET gebruiken... Alleen lijkt het me kut als het condoom scheurt... Dan ga je aardig voor gaas als dame die geen pil slikt... En je kan het pas sans condoom doen als je zwanger wilt worden... :/

Conclusie voor Morgan: Zoek een man die de mannenpil gaat slikken...

Antwoord op topic:
Beiden... Maar toch ben je als vrouw zeker meer op je hoede denk ik, een vrouw zit immers 9 maanden opgescheept met de vrucht van die vrijpartij...
Nee, ik vind hormonen bij de man ook niet nodig :\ Condoom moet (eerst) maar voldoen, zo groot is de kans nou ook weer niet dat ie scheurt en gebeurt het toch, dan kun je nog een morning after pil gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:58
Evito
Evito is offline
Ik geloof niet in anti-conceptie en al helemaal niet in pil
ik zou nooit willen dat mijn vriendin aan de pil ging, het zou haar hormoonhuishouding zou kunnen opfokken. Dan maar liever met een condoom. Trouwens ben ik wel van plan te wachten met seks tot ik zeker weet dat ik met mijn vriendin wil trouwen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Ik geloof niet in anti-conceptie en al helemaal niet in pil
ik zou nooit willen dat mijn vriendin aan de pil ging, het zou haar hormoonhuishouding zou kunnen opfokken. Dan maar liever met een condoom. Trouwens ben ik wel van plan te wachten met seks tot ik zeker weet dat ik met mijn vriendin wil trouwen.
Dat vind ik nou echt tijdverspilling... wat doe je dan de hele tijd als je nog niet getrouwd bent? :\
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:06
Justice
Justice is offline
Zoenen... uh... misschien vingeren ofzo
Oud 31-01-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Justice schreef:
:\ Ik zou toch echt meer willen doen hoor, al is het alleen uit nieuwsgierigheid
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:20
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Dat vind ik nou echt tijdverspilling... wat doe je dan de hele tijd als je nog niet getrouwd bent? :\
hij bedoelt de ware, niet wachten tot je getrouwd bent.
Dan zou ik echt wel gek worden!
Oud 31-01-2003, 19:00
elledc
elledc is offline
Citaat:
Nas-t Zeekoe schreef:
verantwoordelijkheid voor de vrouw!!!
een man is geestelijk niet in staat om elke dag de pil te slikken (wetenschappelijk bewezen zou hij dat veeel vaker zou vergeten dan een vrouw)
ok, ze hoeven de pil niet te slikken...
maar toch

Dat is waar
In dat opzicht hebben mannen niet te klagen!
En nog iets, Morgan, de moderne pil is heel licht en het hormonen-gehalte is heel laag. Ik begin daar binnenkort aan want met condoom vrijen is zeker minder aangenaam dan zonder. Plus het feit dat mijn vriend steeds een condoom moet bijhebben en dan nog even tijd verliest om hem om te zetten. De pil nemen kan ook positief werken als de menstruatie niet regelmatig is en er veel bloedverlies is.
Conclusie: condooms (voeling is veel minder + kan scheuren)
En de morning after pil slikken raad ik dus ten zeerste af :/
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 19:06
Evito
Evito is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ehm nou gewoon niet sexen?
Maar ik wil wel wachten op de ware
zodat we niet hoeven te kloten met pillen of condooms
ik weet toch dat als ik een vriendin krijg, ze de ware zal zijn
om dat heel zeker te weten, wil ik natuurlijk best wel een jaar wachten
maar dan kunnen we ook wel meteen trouwen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 19:07
Evito
Evito is offline
Citaat:
Justice schreef:
Neuh
dat laatste dan ook niet
anders word ik veel te geil!!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Nas-t Zeekoe schreef:

natuurlijk... want alle mannen willen graag kinderen en geslachtsziekten

nee
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:16
Verwijderd
Beiden zijn verantwoordelijk. Je neukt met z'n tweeën, dus het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat beiden condooms bij zich hebben. Dan ben je tenminste zeker van bescherming, én je vermijdt ruzies over van wiens kant de bescherming moet komen.

Pil is een ander verhaal. Ik denk dat dat meer de beslissing van de vrouw is: al is het alleen maar omdat ze het niet van een man zou pikken als die haar zou vertellen dat ze aan de pil zou moeten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten