Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
gym is DE voorbereiding op wetenschappelijk onderwijs, dat is het enige wat ik wou zeggen. en inderdaad, ik acht WO een stuk hoger dan elke andere vorm van onderwijs. niet dat ik andere nutteloos of overbodig vind, integendeel, trouwens.
||
Citaat:
|
best leuk als je gym doet lijkt me..
had ik ook wel kunnen doen denk ik, alleen heb ik totaal geen zin in school, maak nooit mijn huiswerk, leer niet, enz.. dus is het niet voor me weggelegd ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
trouwens, die drie dingen die je noemt komen in dit geval op hetzelfde neer, dus je had er maar 1 hoeven noemen
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() (Al vind ik moeilijkheid en diepgang wel wat verschillends)
|
Wie hebben een prachtig deelforum genaamd School, daarin past dit topic perfect. En daarmee behoort dit topic dus niet op De Kantine. Denk de volgende keer even na over het waar voordat je een topic plaatst.
Dank je wel. Verplaatst: De Kantine ---> School
|
![]() |
Ik doe zelf Atheneum en ik moet zeggen dat er bijzonder weinig verschil is met Gymnasium. Alle vakken zijn inhoudelijk hetzelfde alleen met Gymnasium heb je minimaal een klassieke taal, boeiend. Ik zie niet in waarom je met Gymnasium een betere basis hebt voor WO-onderwijs dan je met Atheneum hebt.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zit nu in de 6e met:
Grieks, Latijn, Engels, Frans 2, Duits 2, Wiskunde A 2, Economie 2, M&O, KCV2, Tekenen, Biologie, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Nederlands, ANW, Maatschappijleer & Staatinrichting, Godsdienst en Filosofie. Geen idee of dat volgens de mensen hier gymnasium is, maar volgens mijn school wel. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Pfff, ik ben blij dat ik nog oude stijl doe. Aanschouw mijn pretpakket: Nederlands, Engels, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Economie 1, Wiskunde A, Maatschappijleer
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij moet jij behoorlijk wat extra vakken erbij hebben gekozen, want ik zit al 510 slu (officieel) boven het verplichte aantal slu voor VWO terwijl ik ongeveer het zelfde pakket heb, maar dan zonder Du2, Grieks, Tekenen, Biologie, Filosofie en M&O... Om jouw pakket te halen moet je dus wel degelijk iemand zijn die volledig zijn leven wijdt aan het studeren...sterker nog, volgens mij lijkt mij het onmogelijk, of je moet zo'n hoogbegaafd persoontje zijn. [Dit bericht is aangepast door Revenant (16-01-2002).]
|
![]() |
Hehe, ik wist aan het einde van de derde niet wat ik moest kiezen, aangezien ik geen flauw idee had wát ik in godsnaam na school wilde doen. Ik wilde alleen geen scheikunde en natuurkunde... En tja, dan eindig je met mijn achttien vakken.
Op zich valt alles nog wel mee, veel vakken begonnen pas vorig jaar, dus zat ik daar in de vierde niet mee. Ik heb geen speciaal rooster ofzo, alleen heb ik soms vakken tegelijk ![]() Makkelijk is het niet, maar ik kan zeker veel doen met mijn diploma ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik doe zelf Havo en kan me soms behoorlijk ergeren aan de arrogantie van VWO leerlingen!
Sommigen kijken behorlijk neer op leerlingen met een lager opleidingsniveau en dat vind ik gewoon erg sneu, dat is namelijk een van de domste dingen die je kunt doen-neerkijken op andere mensen! Ik wil een universitaire studie doen en ga volgend jaar eerst een jaartje hbo doen en dan naar de universiteit. Dan ben ik even snel klaar als de VWO ers, die dan nog een saai jaar gehad hebben op de middelbare school! Is dat even slim of niet? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder vraag ik me af welke studie je gaat doen? Ik wist niet dat je na 1 jaar hbo al toegelaten wordt op de Universiteit namelijk? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat je teveel in hokjes denkt, niet iedere havo leerling is per definitie een minder interessante gesprekspartner! Zo ken ik een zwerver en die heeft geen opleiding nog geeneens VMBO maar als ik zo'n beeld van de wereld had gehad als jij dan zou ik hem nooit gesproken hebben, en ik kan je vertellen hij is de interessantste gesprekspartner die ik ken! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder denk ik helemaal niet teveel in hokjes, ik ben erg tegen hokjes. Ook tegen het hokje 'gymnasiast'. Ik heb ook niet gezegd dat mensen met een lagere opleiding ALTIJD minder 'fijn' zijn om mee te praten, maar de mensen die vanwege hun lagere iq een lagere opleiding doen, wel vaak, want dat hangt samen Er zijn uiteraard, zoals altijd, uitzonderingen. Die zwerver lijkt me inderdaad een ontzettend interessant persoon met geweldig mooie verhalen Na een jaartje hbo meteen doorstromen naar de universiteit lijkt me inderdaad vrij relaxed ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
HAVO zonder verplichte vakken Sjonsjaak | 22 | 12-11-2011 12:28 |