Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 21:55
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
...als je een andere niet herkent.

btw, wie heeft er gym gedaan? is er uberhaupt nog wel animo voor een oerdegelijk gymnasium in onze toepassingsgerichte maatschappij?

*huilt bij de gedachte aan de heersende decadentie*
Oud 14-01-2002, 21:57
beuk
beuk is offline
er zitten bijzonder veel gymnasiasten op dit forum.. check het school-forum maar eens.

en die stelling: oneens, het straalt er heus niet meteen vanaf ofzo..
Oud 14-01-2002, 21:59
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Citaat:
beuk schreef:
er zitten bijzonder veel gymnasiasten op dit forum.. check het school-forum maar eens.
hmm tja daar kom ik nooit. maar goed, het is op zich wel logisch. een beetje gymnasiast heeft geen social life
Oud 14-01-2002, 22:00
McCaine
McCaine is offline
Ik doe gym, met matig succes. Maar waarom moet dat meteen gelijk staan aan een hoop blaat over heersende elites enzo?
Oud 14-01-2002, 22:01
beuk
beuk is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik doe gym, met matig succes. Maar waarom moet dat meteen gelijk staan aan een hoop blaat over heersende elites enzo?

waar zie jij geblaet over de heersende elite dan?
Oud 14-01-2002, 22:03
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
SnOrKeL schreef:
hmm tja daar kom ik nooit. maar goed, het is op zich wel logisch. een beetje gymnasiast heeft geen social life

absoluut niet nee Wij zijn allemaal stuudjes

Oud 14-01-2002, 22:04
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
gym is DE voorbereiding op wetenschappelijk onderwijs, dat is het enige wat ik wou zeggen. en inderdaad, ik acht WO een stuk hoger dan elke andere vorm van onderwijs. niet dat ik andere nutteloos of overbodig vind, integendeel, trouwens.
Oud 14-01-2002, 22:04
beuk
beuk is offline
mooi topic: http://forum.scholieren.com/Forum37/HTML/003040.html
Oud 14-01-2002, 22:05
beuk
beuk is offline
Citaat:
SnOrKeL schreef:
gym is DE voorbereiding op wetenschappelijk onderwijs, dat is het enige wat ik wou zeggen. en inderdaad, ik acht WO een stuk hoger dan elke andere vorm van onderwijs. niet dat ik andere nutteloos of overbodig vind, integendeel, trouwens.

qua niveau, diepgang, moeilijkheid?
Oud 14-01-2002, 22:07
Talon
Talon is offline
best leuk als je gym doet lijkt me..
had ik ook wel kunnen doen denk ik, alleen heb ik totaal geen zin in school, maak nooit mijn huiswerk, leer niet, enz..
dus is het niet voor me weggelegd
Oud 14-01-2002, 22:17
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ja ik doe gymnasium.. eigenlijk isset beswel nutteloos, alleen maar klassieke talen erbij. maargoed ik ben dan ook beta

en nee, ik herken gymnasiasten niet, behalve als ze latijn gaan praten
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 22:17
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Talon schreef:
best leuk als je gym doet lijkt me..
had ik ook wel kunnen doen denk ik, alleen heb ik totaal geen zin in school, maak nooit mijn huiswerk, leer niet, enz..
dus is het niet voor me weggelegd
je hebt ook mensen die op die manier het gym doorlopen hoor...de echte zeg maar

Oud 14-01-2002, 22:19
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Citaat:
beuk schreef:
qua niveau, diepgang, moeilijkheid?

nee, qua uitgangspunt: kennis om kennis, leren om dingen te weten, en met geen ander doel dan ze te weten. dat vind ik er mooi aan!

trouwens, die drie dingen die je noemt komen in dit geval op hetzelfde neer, dus je had er maar 1 hoeven noemen
Oud 14-01-2002, 22:22
beuk
beuk is offline
Citaat:
SnOrKeL schreef:
nee, qua uitgangspunt: kennis om kennis, leren om dingen te weten, en met geen ander doel dan ze te weten. dat vind ik er mooi aan!
Natuurlijk hebben de dingen die je leert een doel

Citaat:
trouwens, die drie dingen die je noemt komen in dit geval op hetzelfde neer, dus je had er maar 1 hoeven noemen
Klopt, dat zag ik ook, maar ben te lui om het te wijzigen
(Al vind ik moeilijkheid en diepgang wel wat verschillends)
Oud 14-01-2002, 22:23
Simon
Simon is offline
Wie hebben een prachtig deelforum genaamd School, daarin past dit topic perfect. En daarmee behoort dit topic dus niet op De Kantine. Denk de volgende keer even na over het waar voordat je een topic plaatst.
Dank je wel.

Verplaatst: De Kantine ---> School
Oud 14-01-2002, 22:34
GRRR
GRRR is offline
heb het gedaan maar ik vond het fucking saai worden. voor mij nutteloos een dode taal leren. cultuur van de grieken vond ik daarentegen wel interessant maar daarvoor alleen gym te doen. ik besteedde mijn tijd liever aan mijn passies.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 04:50
VaMpIrE GiRl
VaMpIrE GiRl is offline
Kdoe geen gym maar VWO met Latijn. Wat is dat een kutvak zeg dat jullie ut daar kunnen uithouden met latijn & grieks en weet ik wat nog meer.
Oud 15-01-2002, 13:07
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik doe zelf Atheneum en ik moet zeggen dat er bijzonder weinig verschil is met Gymnasium. Alle vakken zijn inhoudelijk hetzelfde alleen met Gymnasium heb je minimaal een klassieke taal, boeiend. Ik zie niet in waarom je met Gymnasium een betere basis hebt voor WO-onderwijs dan je met Atheneum hebt.
Oud 15-01-2002, 16:08
boardbabe
boardbabe is offline
Maar wat als je hem niet hebt herkent als hij geen echte gymnasiast zou zijn omdattie mij niet heeft herkent?

[Dit bericht is aangepast door boardbabe (15-01-2002).]
Oud 15-01-2002, 16:10
Joseph
Joseph is offline
Ik vind het belachelijk wanneer je zegt dat je gymnasiasten meteen herkent. Dat is dus gewoon echt niet zo he...

Daarnaast, er zijn gymnasiasten die wel een social life hebben, met een vriendin en die uitgaan... You're looking at one
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Joseph schreef:
Daarnaast, er zijn gymnasiasten die wel een social life hebben, met een vriendin en die uitgaan... You're looking at one
Nouououou....ik geloof er niks van
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:31
Joseph
Joseph is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nouououou....ik geloof er niks van

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:37
Trebbor
Trebbor is offline
oneens; net alsof je met een bordje 'gymnasiast' op je kop rondloopt..btw ik ben er zelf ook één maar om nou gelijk te zeggen dat ik geen sociaal leven heb..neuh..ik zit op school om even lekker uit te rusten
Oud 15-01-2002, 18:14
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
Joseph schreef:
Ik vind het belachelijk wanneer je zegt dat je gymnasiasten meteen herkent. Dat is dus gewoon echt niet zo he...

Hier ook 1 (nouja vriendin vriend dan)
Oud 15-01-2002, 21:09
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Ik doe zelf Atheneum en ik moet zeggen dat er bijzonder weinig verschil is met Gymnasium. Alle vakken zijn inhoudelijk hetzelfde alleen met Gymnasium heb je minimaal een klassieke taal, boeiend. Ik zie niet in waarom je met Gymnasium een betere basis hebt voor WO-onderwijs dan je met Atheneum hebt.

Misschien wordt het wel weer eens tijd voor die discussie...maar nu niet, nou heb ik geen zin.

Oud 16-01-2002, 13:19
Stier17
Stier17 is offline
Wat is volgens jou het oerdegelijk gymnasium? Bedoel je alle talen die er zijn met grieks en latijn of tellen beta's ook nog mee?
Oud 16-01-2002, 14:27
Joseph
Joseph is offline
Ik zit nu in de 6e met:

Grieks, Latijn, Engels, Frans 2, Duits 2, Wiskunde A 2, Economie 2, M&O, KCV2, Tekenen, Biologie, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Nederlands, ANW, Maatschappijleer & Staatinrichting, Godsdienst en Filosofie.

Geen idee of dat volgens de mensen hier gymnasium is, maar volgens mijn school wel.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 15:57
beuk
beuk is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Niet om mezelf op te hemelen, maar ik vind dat er nog wel een substantiëel verschil is tussen een scholengemeenschap en een zelfstandig gymnasium. In het eerste geval krijg je er inderdaad gewoon een taal bij, op de laatstgenoemde hangt gewoon een hele andere sfeer.
Oud 16-01-2002, 16:20
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Joseph schreef:
Ik zit nu in de 6e met:

Grieks, Latijn, Engels, Frans 2, Duits 2, Wiskunde A 2, Economie 2, M&O, KCV2, Tekenen, Biologie, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Nederlands, ANW, Maatschappijleer & Staatinrichting, Godsdienst en Filosofie.

Geen idee of dat volgens de mensen hier gymnasium is, maar volgens mijn school wel.

Pfff, ik ben blij dat ik nog oude stijl doe. Aanschouw mijn pretpakket: Nederlands, Engels, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Economie 1, Wiskunde A, Maatschappijleer
Oud 16-01-2002, 18:07
Revenant
Revenant is offline
Citaat:
Joseph schreef:
Ik zit nu in de 6e met:

Euh, als ik goed tel zijn dit 18 vakken...nu zit ik zelf in de 2e fase, maar al die 18 vakken heb je echt niet meer in de 6e..en al helemaal niet als je 4 totaal vakken (die Du, Fa, Wi, Ec) hebt....
Volgens mij moet jij behoorlijk wat extra vakken erbij hebben gekozen, want ik zit al 510 slu (officieel) boven het verplichte aantal slu voor VWO terwijl ik ongeveer het zelfde pakket heb, maar dan zonder Du2, Grieks, Tekenen, Biologie, Filosofie en M&O...

Om jouw pakket te halen moet je dus wel degelijk iemand zijn die volledig zijn leven wijdt aan het studeren...sterker nog, volgens mij lijkt mij het onmogelijk, of je moet zo'n hoogbegaafd persoontje zijn.

[Dit bericht is aangepast door Revenant (16-01-2002).]
Oud 16-01-2002, 18:59
Joseph
Joseph is offline
Hehe, ik wist aan het einde van de derde niet wat ik moest kiezen, aangezien ik geen flauw idee had wát ik in godsnaam na school wilde doen. Ik wilde alleen geen scheikunde en natuurkunde... En tja, dan eindig je met mijn achttien vakken.

Op zich valt alles nog wel mee, veel vakken begonnen pas vorig jaar, dus zat ik daar in de vierde niet mee. Ik heb geen speciaal rooster ofzo, alleen heb ik soms vakken tegelijk (tekenen en latijn bijvoorbeeld, dan kan ik kiezen waar ik naartoe wil).

Makkelijk is het niet, maar ik kan zeker veel doen met mijn diploma
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:35
Demi
Demi is offline
Ik doe zelf Havo en kan me soms behoorlijk ergeren aan de arrogantie van VWO leerlingen!
Sommigen kijken behorlijk neer op leerlingen met een lager opleidingsniveau en dat vind ik gewoon erg sneu, dat is namelijk een van de domste dingen die je kunt doen-neerkijken op andere mensen!
Ik wil een universitaire studie doen en ga volgend jaar eerst een jaartje hbo doen en dan naar de universiteit. Dan ben ik even snel klaar als de VWO ers, die dan nog een saai jaar gehad hebben op de middelbare school! Is dat even slim of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 23:57
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
Citaat:
Demi schreef:
Ik doe zelf Havo en kan me soms behoorlijk ergeren aan de arrogantie van VWO leerlingen!
Sommigen kijken behorlijk neer op leerlingen met een lager opleidingsniveau en dat vind ik gewoon erg sneu, dat is namelijk een van de domste dingen die je kunt doen-neerkijken op andere mensen!
Ik wil een universitaire studie doen en ga volgend jaar eerst een jaartje hbo doen en dan naar de universiteit. Dan ben ik even snel klaar als de VWO ers, die dan nog een saai jaar gehad hebben op de middelbare school! Is dat even slim of niet?
Beetje off topic allemaal, maar het lijkt me duidelijk dat iedereen het er mee eens is dat je niet 'openlijk neer moet kijken' op mensen met een lagere opleiding. Het lijkt me ook duidelijk dat mensen met een lagere opleiding vaak als gesprekspartner of whatever nou eenmaal minder interessant zijn voor mensen op het gym dan medegymnasiasten. Dit klinkt allemaal vast heel arrogant, maar jij ergert je soms toch ook aan de lack of hersenen (kan het NLse woord niet vinden) van sommige vbo-ers.
Verder vraag ik me af welke studie je gaat doen? Ik wist niet dat je na 1 jaar hbo al toegelaten wordt op de Universiteit namelijk?

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 13:11
Demi
Demi is offline
Citaat:
sSaArRaA schreef:
Beetje off topic allemaal, maar het lijkt me duidelijk dat iedereen het er mee eens is dat je niet 'openlijk neer moet kijken' op mensen met een lagere opleiding. Het lijkt me ook duidelijk dat mensen met een lagere opleiding vaak als gesprekspartner of whatever nou eenmaal minder interessant zijn voor mensen op het gym dan medegymnasiasten. Dit klinkt allemaal vast heel arrogant, maar jij ergert je soms toch ook aan de lack of hersenen (kan het NLse woord niet vinden) van sommige vbo-ers.
Verder vraag ik me af welke studie je gaat doen? Ik wist niet dat je na 1 jaar hbo al toegelaten wordt op de Universiteit namelijk?

Ik ga eerst een jaar toegepaste psychologie doen en dan ga ik psychologie studeren, er zijn trouwens nog veel meer studies waar je zo in kan stromen na een jaartje hbo, wel relext dus heb je ook alvast kennisgemaakt met het studentenleven!
Ik vind dat je teveel in hokjes denkt, niet iedere havo leerling is per definitie een minder interessante gesprekspartner!
Zo ken ik een zwerver en die heeft geen opleiding nog geeneens VMBO maar als ik zo'n beeld van de wereld had gehad als jij dan zou ik hem nooit gesproken hebben, en ik kan je vertellen hij is de interessantste gesprekspartner die ik ken!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:53
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
Citaat:
Demi schreef:
Ik ga eerst een jaar toegepaste psychologie doen en dan ga ik psychologie studeren, er zijn trouwens nog veel meer studies waar je zo in kan stromen na een jaartje hbo, wel relext dus heb je ook alvast kennisgemaakt met het studentenleven!
Ik vind dat je teveel in hokjes denkt, niet iedere havo leerling is per definitie een minder interessante gesprekspartner!
Zo ken ik een zwerver en die heeft geen opleiding nog geeneens VMBO maar als ik zo'n beeld van de wereld had gehad als jij dan zou ik hem nooit gesproken hebben, en ik kan je vertellen hij is de interessantste gesprekspartner die ik ken!
Je hebt gelijk, het wel of niet interessant zijn als gesprekspartner hangt inderdaad niet alleen van je opleiding af, maar meer van je levenservaring. Ik bedoelde te zeggen dat ik moeilijker kan omgaan met mensen die echt traag van begrip zijn en niet snappen wat ik bedoel, ik doelde op de intelligentie van iemand dus, ipv interessantheid.

Verder denk ik helemaal niet teveel in hokjes, ik ben erg tegen hokjes. Ook tegen het hokje 'gymnasiast'. Ik heb ook niet gezegd dat mensen met een lagere opleiding ALTIJD minder 'fijn' zijn om mee te praten, maar de mensen die vanwege hun lagere iq een lagere opleiding doen, wel vaak, want dat hangt samen

Er zijn uiteraard, zoals altijd, uitzonderingen. Die zwerver lijkt me inderdaad een ontzettend interessant persoon met geweldig mooie verhalen

Na een jaartje hbo meteen doorstromen naar de universiteit lijkt me inderdaad vrij relaxed
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 20:20
Demi
Demi is offline
Eindelijk iemand die het begrijpt :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten