Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2003, 21:53
Verwijderd
Heeft er iemand tips voor oveclocking van een P III 700, met 128MB RAM, Matrox G400 op AGP, MSI moederbord met VIA chipset en AMI bios, geluidskaart op mijn moederbord en een 10/100 Mbit Ethernet kaart (spliksplinternieuw) en Windows Me /2000 / Mandrak Linux 9 (Power) ???

Alle links zijn welkom !!!

Bedankt

ILUsion
< egongeerardyn@hotmail.com >
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2003, 22:31
]{ing
]{ing is offline
ga op zoek naar een Alpha PAL3125 koelblok, dat is de beste koeler voor een Pentium 3.. als het tenminste om de Slot1 versie gaat

bij Socket370 gooi je er een AMD Athlon XP koeler op, werkt even goed,wel oppassen met de core

waarschijnlijk kan je de multipliers in je bios aanpassen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 18:23
Boschjesman
Boschjesman is offline
Citaat:
ILUstration schreef:
Heeft er iemand tips voor oveclocking van een P III 700, met 128MB RAM, Matrox G400 op AGP, MSI moederbord met VIA chipset en AMI bios, geluidskaart op mijn moederbord en een 10/100 Mbit Ethernet kaart (spliksplinternieuw) en Windows Me /2000 / Mandrak Linux 9 (Power) ???

Alle links zijn welkom !!!

Bedankt

ILUsion
< egongeerardyn@hotmail.com >
TIP: niet doen>> vriend van me had het gedaan en toen was het hele systeem instabiel
Oud 30-01-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Boschjesman schreef:
TIP: niet doen>> vriend van me had het gedaan en toen was het hele systeem instabiel
Dan doet hij toch iets niet goed...

Je kan beter eerst ff wat lezen over overclocken. Hier bijvoorbeeld: GoT FAQ
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 19:35
Bartjuh
Bartjuh is offline
Volgens mij heeft een p3 een multiplier lock, dus kan je de kloksnelheid niet verhogen dmv de multiplier.
Je moet dus eerst de fsb hoger zetten, testen dmv burn-in progje en als ie goed stabiel is weer hoger zetten en testen en zo doorgaan.
Als ie op een gegeven moment instabiel wordt en je hebt wel het gevoel dat ie sneller kan kan je altijd de Vcore hoger zetten, maar pas hier mee op, want bij het hoger zetten van de Vcore wordt ie ook een stuk warmer en bij het te hoog zetten kan ie stuk gaan. Zorg ook voor goede koeling.
Als je proc instabiel wordt hoeft dit ook niet te liggen aan de proc zelf, dit kan ook liggen aan het gebruikte geheugen, het moederbord, de videokaart, agp bus, pci kaarten, chipset, ide controller etc ...
Vaak ligt het aan het geheugen, omdat OEM geheugen vaak niet sneller dan een paar megahertzjes meer wil zonder fouten dan de aangegeven snelheid.

Maar ik verwacht niet dat je met die combi ver komt, waarschijnlijk omdat je gewoon oem geheugen gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:03
CryptapiX
CryptapiX is offline
die pc is zo verouderd
zelfs met overclocken red je het niet
Oud 30-01-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef:
die pc is zo verouderd
zelfs met overclocken red je het niet
Daar gaat het hem toch niet om, drol. Het is gewoon leuk om te kijken hoe ver je met zo'n PCtje kunt komen.

En aan topicstarter: je hebt een PIII-700, dus eentje die op 100MHz bus draait. Je kunt proberen in het BIOS de FSB (front side bus) te verhogen. Bijvoorbeeld naar 7.0x112 (784MHz) of 7.0x124 (868MHz). Als je PC-133 geheugen hebt kun je misschien tot 7.0x133 komen (933MHz). Pas dan wel op dat je CPU niet te heet wordt (dit kun je in de gaten houden door PC Health Status in je BIOS te bekijken of gewoon te wachten tot hij vastloopt)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:44
digitalbath
digitalbath is offline
gewoon de fsb met stapjes om hoog zetten , en de mulitiplier omlaag, neem waterkoeling voor 60 euor kan je het er al op hebben zitten , ena als je het echt serieus wilt doen neem je pharse-change, maarja, je zou gewoon het makelijke kunnen doen en zoeken @ google.... welke mobo heb ej dan , we moeten wel wat meer specs hebben voor een goed advies
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:47
Koen
Koen is offline
Voor 60 euro heb je echt geen fatsoenlijke waterkoeling. Daar komt nog eens bij dat waterkoeling mits je je er niet al te goed in verdiept, vrij riskant is om mee te beginnen. Een slangetje niet goed aansluiten of een keer vergeten je koeling aan te zetten bij het starten van de Pc is einde oefening. Voor waarschijnlijk alle hardware die je hebt. Niet aan beginnen dus zonder dat je écht zeker weet wat je doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten