Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2003, 18:13
Verwijderd
Heeft iemand een idee hoe ik ether kan maken, zonder het in de winkel te kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2003, 18:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
"Jongen (15) pleegt ontucht met meisjes dmv zelfgemaakte ether"

ether is slecht voor je
ga roken
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:05
mathfreak
mathfreak is offline
Ether kan worden gemaakt door natriumethanolaat (C2H5ONa) met joodethaan (C2H5I) te laten reageren, een reactie die bekend staat als de synthese van Williamson. Je hebt dus de stoffen ethanol, natrium, ethaan en jood nodig als je het zelf zou willen maken. Waar zou je het overigens voor willen gebruiken als ik vragen mag?
Oud 29-01-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Ether kan worden gemaakt door natriumethanolaat (C2H5ONa) met joodethaan (C2H5I) te laten reageren, een reactie die bekend staat als de synthese van Williamson. Je hebt dus de stoffen ethanol, natrium, ethaan en jood nodig als je het zelf zou willen maken. Waar zou je het overigens voor willen gebruiken als ik vragen mag?
hmm maar dan moet je alsnog die stoffen in de winkel kopen. Wel zo makkelijk om dan gewoon ether te kopen.
Of is het voor een opdracht?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:10
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
hmm maar dan moet je alsnog die stoffen in de winkel kopen.
Nou en? Dat is ons probleem toch niet?
Oud 29-01-2003, 21:27
Upior
Upior is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
"Jongen (15) pleegt ontucht met meisjes dmv zelfgemaakte ether"

ether is slecht voor je
ga roken
Haha, ja, doe toch geen gekke dingen, ga toch coke snuiven in plaats van gekke dingen uithalen
Oud 29-01-2003, 22:31
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Upior schreef:
Haha, ja, doe toch geen gekke dingen, ga toch coke snuiven in plaats van gekke dingen uithalen
idd, Herman brood snoof coke en hij werd een fantastisch kunstenaar, tevens vader van twee gezonde kinderen!

even serieus, aron zou het vast voor kwaadaardige doel einden gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 07:47
heumen
heumen is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
idd, Herman brood snoof coke en hij werd een fantastisch kunstenaar, tevens vader van twee gezonde kinderen!
Ja. En op z'n (?)50e(?) waren z'n hersenen dusdanig ver gesmolten dat ie maar van een hotel afsprong..Zullen z'n twee gezonde kinderen erg blij mee zijn geweest.
Oud 31-01-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:

even serieus, aron zou het vast voor kwaadaardige doel einden gebruiken.
Daar bestaat geen twijfel over
Kzou me nu wel een paar ker bedenken voordat ik een envelop van een onbekende open
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 14:52
Oen
Oen is offline
Ik was laatst naar de apotheker gegaan om wat chloroform te halen, jammer genoeg kreeg ik het niet mee.
Maar als je echt wil zijn er genoeg internet winkeltjes waarbij je het zo kan bestellen.How to make Ether

Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 16:28
Just Johan
Just Johan is offline
Ik dacht een keer slim te zijn en m'n fruitvliegjes bij biologie dusdanig te verdoven met ether dat ik er thuis verder mee kon experimenteren; alleen heb ik daarbij zelf ook iets teveel ingeademd. Gevolg: verneukte wiskunderepetitie; en denk maar niet dat ik daarna nog in was voor ontucht. De betreffende Drosophila Melanogaster zijn overigens nooit meer uit hun roes ontwaakt, ik nipt.

Dus ehh... Wat zijn je snode plannen? Ik denk zoiezo niet dat je er mee wegkomt als het erg strafbaar is hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:07
Verwijderd
Jongens, weet je wat ik van plan ben...?

Ik wil het hele koningshuis verdoven en ze op ebay verkopen. Wat denken jullie nou serieus zelf dan?

Ik heb het nodig voor een opdracht voor anw, maar als jullie willen kan ik jullie ook wel belagen.

En Aaron schrijf je met 2 A's, de overtreffende trap van Aron, maar dat spreekt natuurlijk voor zich.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten