Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 14:38
CharlieMe
CharlieMe is offline
Dit is een van mijn onderzoeksvragen voor een werkstuk...Vinden jullie zelf dat jullie het goed hebben of zijn jullie 'arm'?

THANX!!!!!!!
Oud 27-02-2002, 14:39
Verwijderd
Haha, nee. Waarom denk je anders dat studenten altijd in Polo Ralph Lauren lopen

But seriously, ik heb het niet arm..mn ouders maken elke maand een som geld over, groot genoeg om van te eten/drinken en kansloos van te zuipen..en ze betalen m'n boeken, collegegeld en kamerhuur..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:50
miro
miro is offline
Nee ik ben niet arm, dankzij mijn ouders. Ik krijg nu nog studiefinanciering (fl 110- of zo ) Maar volgend jaar is dat afgelopen, dan krijgen de mensen op mijn opleiding niks meer. Mn ouders geven me wel zakgeld en zo maar ik kan voorlopig even niet werken, dus nu is het geen vetpot nee. Ach ja, met alleen het geld van mn ouders red ik het ook wel, en ik woon nog thuis dus..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 15:07
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Haha, nee. Waarom denk je anders dat studenten altijd in Polo Ralph Lauren lopen

But seriously, ik heb het niet arm..mn ouders maken elke maand een som geld over, groot genoeg om van te eten/drinken en kansloos van te zuipen..en ze betalen m'n boeken, collegegeld en kamerhuur..
alleen zijn er ook een heleboel studenten wiens pappie en mammie niet zo vrijgevig zijn.
Oud 27-02-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
alleen zijn er ook een heleboel studenten wiens pappie en mammie niet zo vrijgevig zijn.

Precies, ik zal hard moeten werken om de eindjes aan mekaar vast te knopen, vrees ik. Niet dat m'n ouders niet vrijgevig wěllen zinn, maar kůnnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 16:17
heumen
heumen is offline
Meestal heb ik net genoeg om van rond te komen. Ik woon samen met mijn vriendin en als we de Stufi bij elkaar optellen en daar nog mijn maandelijkse lening van de IBG bij optellen komt het maandbedrag op ongeveer 800 euro. Als je daar schoolkosten eten/drinken kamerhuur etc. vanaf trekt kom ik op ongeveer -100 euro. Ik ben dus in ieder geval niet rijk. Gelukkig krijg ik ook zo af en toe een bijdrage van mijn ouders en kan ik net rondkomen.

PS: Vanochtend is er een landelijk onderzoek gepubliceerd naar welvaart onder studenten. De conclusie was dat studenten arm zijn. Misschien is het voor jou een idee om dat artikel eens op te zoeken.
Oud 27-02-2002, 18:15
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik ga dan pas over 4 maanden op mezelf, maar zie er wel wat tegenop om rond te komen.
M'n ouders hebben ook niet veel geld en een bijdrage leveren zullen ze toch nooit doen.

Ik zal dan ook alles zelf moeten doen, maar dat komt hopelijk wel goed.

Groetjes
Ben(die dan niet veel zal kunnen stappen, maar daar dan ook niet veel tijd voor heeft
Oud 27-02-2002, 18:54
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik studeer nog niet, maar als ik dat ga doen betaalt mijn moeder mijn collegeld en boeken en van mijn vader krijg ik 650 gld per maand (gescheiden ouders), verder krijg ik ook nog een beurs maar dat is alleen een basisbeurs. Mwoah, ik weet eigenlijk niet of dit veel is of niet.
Oud 27-02-2002, 19:12
Oen
Oen is offline
Maar ik zit nou met het probleem dat mijn ouders aan iedereen ongeveer evenveel willen uitgeven, en omdat ik een oudere broer heb, volgt iedereen dus min of meer in zijn voetsporen, hij gaat gewoon 10 km verderop studeren en neemt een 2 jarige opleiding, ik heb de zeik dat ik wat meer wil en daarom naar de TUE ga, en treinen wil ik niet, dus moet ik wel daar heen. Dus echt veel meer dan mijn 20€ die ik nu heb hoef ik waarschijnlijk niet te verwachten. En de grote zeik is dat mijn moeder het idee heeft dat een ingenieur bakken met geld verdient, en dat er op de leningen voor studenten maar o% rente zit dus ik wordt waarschijnlijk een hele arme student, of ik moet me al kapot werken en geen tijd over hebben om het geld te besteden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:21
Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben nog niet arm, maar ik zit ook nog niet op kamers. Wanneer ik eenmaal op kamers zit zal het wel lastig worden, want mijn moeder leeft ook maar van een uitkering, dus grote geldsommen hoef ik niet te verwachten.
Oud 27-02-2002, 19:23
Bird
Bird is offline
Hmm, tja, wat is arm. Ik kan best wel eten en drinken enzow, maar ik zit aan het eind van elke maand best wel krap. Dan is het dus weer niet feesten, terwijl ik dat natuurlijk wel zou willen.
Verder moet ik er wel op letten wat ik koop; broeken van 300 piek zitten er voor mij niet meer bij. En als ik een keer een week niet werk (ziek ofzow) kom ik dus niet uit. Ik weet alleen niet of je dat arm wilt noemen, het is, vind ik, sowieso wel krap.
Wat hebben studenten het toch zwaar, pff
Oud 28-02-2002, 07:06
Choong
Choong is offline
Hmm ik zou best in die polo's kunnen lopen als ik dat het geld waard zou vinden. Ik krijg zo'n 550 gulden Studiefinanciering en heb daarnaast een baantje waarmee ik gemiddeld zo'n 1000 gulden in de maand verdien. En ik woon nog thuis. Ik mag dus zeker niet klagen. Minpuntje is trouwens wel dat mijn ouders niets voor me betalen (geen kleedgeld, geen collegeld, geen boekengeld), maar ik kan mezelf ruimschoots redden.

[Dit bericht is aangepast door Choong (28-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Ik studeer nog niet, maar als ik dat ga doen betaalt mijn moeder mijn collegeld en boeken en van mijn vader krijg ik 650 gld per maand (gescheiden ouders), verder krijg ik ook nog een beurs maar dat is alleen een basisbeurs. Mwoah, ik weet eigenlijk niet of dit veel is of niet.

Dat is (als je thuis woont helemaal) HEEL VEEL
Oud 28-02-2002, 16:34
miro
miro is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Precies, ik zal hard moeten werken om de eindjes aan mekaar vast te knopen, vrees ik. Niet dat m'n ouders niet vrijgevig wěllen zinn, maar kůnnen zijn.

Ja maar als je ouders niet vrijgevig KUNNEN zijn, dan krijg je ook meer studiefinanciering dan mensen die dat wel kunnen dus......
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 16:47
PV
PV is offline
Citaat:
Oen schreef:
Maar ik zit nou met het probleem dat mijn ouders aan iedereen ongeveer evenveel willen uitgeven, en omdat ik een oudere broer heb, volgt iedereen dus min of meer in zijn voetsporen, hij gaat gewoon 10 km verderop studeren en neemt een 2 jarige opleiding, ik heb de zeik dat ik wat meer wil en daarom naar de TUE ga, en treinen wil ik niet, dus moet ik wel daar heen. Dus echt veel meer dan mijn 20€ die ik nu heb hoef ik waarschijnlijk niet te verwachten. En de grote zeik is dat mijn moeder het idee heeft dat een ingenieur bakken met geld verdient, en dat er op de leningen voor studenten maar o% rente zit dus ik wordt waarschijnlijk een hele arme student, of ik moet me al kapot werken en geen tijd over hebben om het geld te besteden.
Er zit zo'n 6% op een lening bij IB-groep...

Ik ben op zich niet arm, omdat ik de volle lening heb aangevraagd (= ongeveer 650/700 euro in totaal dat ik van IB krijg, per maand). Als ik alleen het basisbedrag zou krijgen kom ik net toe voor m'n huur ofzo, daar red ik het dus niet mee. Ik geef wel niet alles uit wat ik krijg omdat ik het dus ook nog terug moet betalen.. maar aangezien ik de huur per 3 maanden moet betalen is zo'n groot bedrag lenen handiger. Ik werk overigens niet daarbij en krijg ook niks van m'n ouders (ze betalen wel soms wat, kleding of boeken enzo, maar dat is onregelmatig en geen cash geld). 'k Zoek van de zomer wel wat werk... heb ik nu nog geen zin in/tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 16:50
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat is (als je thuis woont helemaal) HEEL VEEL

Het is onafhankelijk of ik uit of thuis woon, maar als ik uit woon krijg ik natuurlijk wel meer geld van de IB-groep.
Oud 01-03-2002, 17:08
damaetas
damaetas is offline
niet echt arm, ik heb vrienden van me die met minder moeten toekomen elke maand. maar ik zal toch in de vakantie hard moeten werken om het volgende jaar te betalen. gelukkig betalen mijn ouders al mijn schoolkosten (boeken, excursies, materiaal, hamer, ...)en de dokter, maar al de rest (eten, kleren, uitgaan, andere leefdingen (zeep enzooi he), cultuur, reizen, ...) moet ik zelf betalen, meer geld bovenop mn zakgeld vragen zit er ni bij, zelfs ni als ik blut ben, gelukkig kan ik wel nbtje met mn geld op zodat dat nooit gebeurt.
Oud 01-03-2002, 17:28
Sweetboy1819
Sweetboy1819 is offline
nee hoor

wat ik ook ga studeren, de baas betaalt alles
Oud 01-03-2002, 22:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik ben totaal niet arm. Woon op kamers, krijg ongeveer €300 per maand en mijn ouders betalen mijn schoolgeld en mijn sportkleding (doe sportopleiding). Ik werk daarnaast ook nog ieder weekend en dat is ruim genoeg om van rond te komen.

Dat studenten arm zijn komt vooral omdat ze in een grote stad gaan studeren waar de woningnood aan de orde van de dag is. Dat artikel van vandaag beschouw ik als waardeloos, omdat er heel veel studenten zijn die zwart werken.

Oud 02-03-2002, 10:37
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ik ben totaal niet arm. Woon op kamers, krijg ongeveer €300 per maand en mijn ouders betalen mijn schoolgeld en mijn sportkleding (doe sportopleiding). Ik werk daarnaast ook nog ieder weekend en dat is ruim genoeg om van rond te komen.

Dat studenten arm zijn komt vooral omdat ze in een grote stad gaan studeren waar de woningnood aan de orde van de dag is. Dat artikel van vandaag beschouw ik als waardeloos, omdat er heel veel studenten zijn die zwart werken.

Ik weet niet of jij op de hoogte bent van de universiteiten in Nederland, maar die zitten zo goed als allemaal in een grote stad en in zo goed alle universiteitsteden heerst er een kamernood.

Oud 02-03-2002, 20:22
red violin
red violin is offline
Op zich ben ik niet arm nee. Maar dat komt omdat mijn ouders de huur van mijn kamer betalen en ik een beurs krijg. Verder nog kleedgeld en zakgeld enzo. Maar op zich, zelf heb ik geen bijbaantje ofzo dus eigenlijk ben ik misschien wel arm, maar merk het dus niet zo
Trouwens: De meeste studenten hebben het vrij krap merk ik zo...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten