Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2002, 16:38
poki
poki is offline
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het nog op te halen??
Oud 21-03-2002, 17:26
Tofke_H
Tofke_H is offline
Whahaha, ik veronderstel dat je iets wilt gaan leren, en dat men je het advies geeft dat je het beter niet doet want dat je het nooit zou gaan halen?

Nouja, ik zo er nooit komen zei men. Uiteindelijk was ik altijd bij de eerste 3 van de klas. En toen ging ik verder studeren in een totaal andere richting, waar de wiskunde ed een stuk zwaarder waren dan ik had meegekregen, en ik zou dat ook nooit halen, maar in de tussentijd heb ik dat diploma ook.

Dus al die adviesen vind ik de grootste onzin. Het ligt toch een heel groot gedeelte aan jezelf, als je je wilt inzetten ed.
Oud 21-03-2002, 19:25
Verwijderd
Op een HBO kan een negatief studieadvies bindend zijn...hoe het precies zit weet ik niet, moet je denk ik ff bij je studieadviseur zijn. Op een universiteit kan een advies nooit bindend zijn (je kunt altijd blijven studeren als je wilt, alleen op een gegeven moment krijg je geen stufi meer)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:05
poki
poki is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
ik veronderstel dat je iets wilt gaan leren, en dat men je het advies geeft dat je het beter niet doet want dat je het nooit zou gaan halen?

Nou nee.. Ik heb gewoon niet genoeg studiepunten voor deze tijd van het jaar..

Oud 21-03-2002, 21:38
Egyptian
Egyptian is offline

Een negatief studieadvies kan je inderdaad krijgen op 't HBO als je niet voldoende studiepunten heb gehaald.

Echter dit is (nog) niet erg, pas aan het eind van het jaar, als je dan nog niet genoeg heb krijg je een bindend negatief studieadvies en moet je van school, plus je moet je studiefinanciering terugbetalen.

Bij ons (HBO Hogere informatica, Z-Limburg) lag die norm in 't 1e jaar op 21. die moest je gewoon hebben aan 't eind van 't jaar.

Maar d'r waren halverwege het jaar best veel mensen met een negatief studieadvies, je kon bijv. toen al 14 punten hebben en je had er 8 of zo.
Als je maar die norm haalt voor 't eind van het jaar is het goed.
Oud 21-03-2002, 22:48
PV
PV is offline
Bij mij is dat ook zo geregeld (hbo journalistiek), geloof dat je aan 29 punten moet komen wil je het volgende jaar halen. En dan minimaal 37 punten voor een positief advies.
Natuurlijk is het nog op te halen, toch je krijgt hoogstwaarschijnlijk nog tentamens & herkansingen.. moet je alleen ff kijken aan hoeveel studiepunten je moet komen (verschilt idd per school dus)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 23:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef:
Op een HBO kan een negatief studieadvies bindend zijn...hoe het precies zit weet ik niet, moet je denk ik ff bij je studieadviseur zijn. Op een universiteit kan een advies nooit bindend zijn (je kunt altijd blijven studeren als je wilt, alleen op een gegeven moment krijg je geen stufi meer)

Onjuist. Aan de universiteit Leiden bijvoorbeeld moet je in het eerste haar 21 punten halen om je studie voort te kunnen zetten. Haal je geen 21 punten dan mag je dus niet meer verder gaan.

Rotterdam en Maastricht hebben dit geloof ik ook.

(Bindend) studieadvies
Met de Leidse studieaanpak wordt al in het eerste jaar duidelijk of jouw studiekeuze juist is. Met ons onderwijsaanbod, onze begeleiding en advisering bieden we een eerste jaar dat goed te halen is voor iedere gemotiveerde student. Daarom geven we elke student aan het eind van het eerste jaar een (bindend) studie-advies: ga zo door of stop met deze studie. Bij het laatste advies houden we rekening met je persoonlijke omstandigheden, bijvoorbeeld ziekte of familieomstandigheden. Als je minder dan de helft van de studiepunten hebt gehaald, is er voldoende reden om aan te nemen dat je de eindstreep van het doctoraal niet zal kunnen halen. Daarom kun je dan een negatief advies krijgen. Dat betekent dat je die studie niet in Leiden mag voortzetten. We helpen je dan om een studie of opleiding te vinden (in Leiden of elders) die wel bij je past.

Oud 21-03-2002, 23:25
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Onjuist. Aan de universiteit Leiden bijvoorbeeld moet je in het eerste haar 21 punten halen om je studie voort te kunnen zetten. Haal je geen 21 punten dan mag je dus niet meer verder gaan.

Rotterdam en Maastricht hebben dit geloof ik ook.

(Bindend) studieadvies
Met de Leidse studieaanpak wordt al in het eerste jaar duidelijk of jouw studiekeuze juist is. Met ons onderwijsaanbod, onze begeleiding en advisering bieden we een eerste jaar dat goed te halen is voor iedere gemotiveerde student. Daarom geven we elke student aan het eind van het eerste jaar een (bindend) studie-advies: ga zo door of stop met deze studie. Bij het laatste advies houden we rekening met je persoonlijke omstandigheden, bijvoorbeeld ziekte of familieomstandigheden. Als je minder dan de helft van de studiepunten hebt gehaald, is er voldoende reden om aan te nemen dat je de eindstreep van het doctoraal niet zal kunnen halen. Daarom kun je dan een negatief advies krijgen. Dat betekent dat je die studie niet in Leiden mag voortzetten. We helpen je dan om een studie of opleiding te vinden (in Leiden of elders) die wel bij je past.

*proest* bindend studie advies bij Bedrijfskunde @ Erasmus Uni
je moet minimaal 28 studiepunten halen
anders word je eruit gekickt
Reageren

Regels voor berichten