Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 07:40
kweetnie
kweetnie is offline
dag allemaal,

Ik zit nu in de 4e van de mavo en ik wil graag volgend schooljaar naar havo 4, ik heb al informatie gevonden en naar inlingsavonden geweest... ik vind het allemaal heel erg leuk en ik vind het veel beter dan de mavo, maar mijn vraag is: Wie heeft dit nog meer gedaan en wat vonden julli ervan?!, wat zijn de voordelen en nadelen die gaan spelen in het loop van het jaar?

Greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2002, 10:15
Verwijderd
ik zit zelf niet in havo maar in atheneum toch kan ik je denk ik wel redelijk vertellen wat het inhoudt.

ik neem aan dat je geen vmbo doet, maar mavo (oude stijl dus).dat houdt in dat je een ongeveer 6 vakken hebt.

ik kan je vertellen dat je er op de havo wel meer doet.

voordelen:

-je leert zelfstandig werken en je hebt een heeel uitgebruikt vakkenpakket (wat tijdens de havo niet zo leuk is)
-je bent vanaf havo4 al met je eindexamen bezig. het cse (centraal schriftelijk examen) in havo 5 hangt dus niet meer van 1 groot examen af. je rond ook al vakken af in havo 4 (dit is wel verschillend per school)

nadelen:

-je moet wel zelfstandig kunnen werken.
-je hebt wel veel verslagen en werkstukken.
-je hebt het druk (dit verschilt ook een beetje per profiel)
-je hebt 1 verplichte vreemde taal naast engels

ik zou je laten informeren door je decaan ect iemand van de havo omdat het op elke school anders is qua regels.

ik hoop dat je nu wat meer weet
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 11:23
kweetnie
kweetnie is offline
ik doe idd mavo, in de oude stijl als het ware, en dit is het laatste jaar het oude mavo, ik heb wiskunde en duits in mijn pakket. Als ik naar de havo ga, blijf ik op hetzelfde schoolgemeenschap, en bij de inlichtingen vertelden ze dat ik alles voldoende op D (=het hoogste niveau op mavo) moest halen, terwijl ikzelf d8 dat ik gemmideld een 7 moest komen te staan op het eindrapport, ik weet dus eigenlijk wel zeker dat ik naar havo kan, Ik wist eigenlijk al dat ik zelfstandiger moest werken, en ik probeer me al een beetje voor te stellen hoe dat zal zijn, het is idd een erg breed vakkenpakket, maar daar valt aan te wennen, en daarover heb ik een goed gevoel, dat mij dat wel lukt... Ik wil btw Natuur & Gezondheid gaan doen, het vakkenpakket wat mij het meest aantrekt en in die vakken ben ik het best in. Ik weet dat ik het druk zal gaan krijgen, ik moet ook met mijn hobby's het rustiger aan gaan doen, waarvoor school gedeeltelijk in de plaats voor gaat komen. Is N & G het profiel waarbij je veel of juist weinig moet doen, als dat verschilt per profiel? Ik praat met mijn decaan al ongeveer 1.5 jaar over de havo, ik zie geen leuke vervolgopleidingen na de mavo... De mavo is echt heel anders dan havo, zo op het eerste gezicht. wat ik graag wil weten zijn de ervaringen van havo 4/5 leerlingen die eventueel ook van de mavo afkomen...
Das mijn vraag, ik heb er al wel veel over opgezocht en over gevraagd, gepraat met mijn decaan en ouders...

Greetzzz
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 12:20
Verwijderd
ik doe ook n&g en het is wel makkelijker dan n&t en moeilijker dan e&m en c&m. als je een beetje een exact inzicht hebt is het goed te doen. eigenlijk is het best wel een makkelijk profiel (maar ik doe te weinig en daarom vind ik het moeilijk)

heel veel suc6 (ook met je examen)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 12:21
Verwijderd
oja als je wat aan havo4/5 mensen wil vragen is het misschien een idee om op het exacte vakken forum wat te vragen of hier onder het kopje havo4/5 en dan n&g
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 14:43
ikheetgeenpino
ikheetgeenpino is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
ik zit zelf niet in havo maar in atheneum toch kan ik je denk ik wel redelijk vertellen wat het inhoudt.

ik neem aan dat je geen vmbo doet, maar mavo (oude stijl dus).dat houdt in dat je een ongeveer 6 vakken hebt.

ik kan je vertellen dat je er op de havo wel meer doet.

voordelen:

-je leert zelfstandig werken en je hebt een heeel uitgebruikt vakkenpakket (wat tijdens de havo niet zo leuk is)
-je bent vanaf havo4 al met je eindexamen bezig. het cse (centraal schriftelijk examen) in havo 5 hangt dus niet meer van 1 groot examen af. je rond ook al vakken af in havo 4 (dit is wel verschillend per school)

nadelen:

-je moet wel zelfstandig kunnen werken.
-je hebt wel veel verslagen en werkstukken.
-je hebt het druk (dit verschilt ook een beetje per profiel)
-je hebt 1 verplichte vreemde taal naast engels

ik zou je laten informeren door je decaan ect iemand van de havo omdat het op elke school anders is qua regels.

ik hoop dat je nu wat meer weet
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 11:23
flowerpower
Avatar van flowerpower
flowerpower is offline
welk profiel makkelijker of moeilijker is kan ik niet zeggen want iedereen beweerd dat N&G en N&T moeilijk zijn maar voor mij juist niet wat ik kan dus absoluut geen talen ligt er maar net aan welke vakken je leuk vind en goed in bent enzo.... die over stap van mavo naar havo kun je bij ons op school ook doen al heb ik daar geen ervaring mee (ik zit in havo 5 nu maar heb hiervoor gewoon havo 1,2,3 en 4 gedaan enz) Enkele vriendinnen van me komen wel van de mavo. Ze hebben het niet echt makkelijk maar dat heeft eigenlijk niemand bij ons in de klas. iedereen vind de havo moeilijk (ok niet iedereen maar wel veel) en ik zie nou niet zo'n direct verschil met degene die van de mavo komen. Wel heeft het als voordeel dat je al een keertje examen hebt gedaan en dus weet hoe het werkt enzo. En zommige dingen hebben ze al wel gehad enzo. Maar bij soimmige dingen ook weer niet en lopen ze wat achter. Maar over het algemeen is de aansluiting prima en niet heel veel moeilijker als een gemiddelde havo leerling. Wel moet je enige doorzettingsvermogen hebben en zelfstandig kunnen werken maar dat leer je snel genoeg!
* Ik zou het dus gewoon doen als het je leuk lijkt!!

Bij ons geldt btw. wel dat je een 6,5 gemiddeld moet hebben op D niveau.

suc-6 en groetjes een havo 5-er
__________________
***van verdriet kun je grappige hoedjes vouwen***
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 21:37
ch@rlotte
ch@rlotte is offline
hallow
ik zit op 4 havo momenteel (NG) en ik wil na de havo juist vwo gaan doen... alleen ik hoor wel heel vaak dat die overgang wèl heel moeilijk is..... iemand die dat miss. weet??!!!
__________________
als et maar gratis is :D
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 17:33
Sommetje
Sommetje is offline
Ik kan je niet echt helpen. Ik zit nl. in 5gym.

Niet dat ik je meteen wil ontmoedigen, want het lijkt me juist heel verstandig van je om die stap te zetten, maar vorig jaar zijn er veel mensen op in 4havo blijven zitten. Maar als ik hun schoolboeken zie, zijn ze een stuk dunner dan die bij op het vwo gebruiken en gaan zij wat minder diep op de stof in en hoef je niet per se Frans EN Duits te volgen. Ik denk dat het wel te doen moet zijn. Al zal je er misschien wel wat energie in moeten steken.

Succes!!
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:45
Zozo
Zozo is offline
____________________________________________________
dag allemaal,

Ik zit nu in de 4e van de mavo en ik wil graag volgend schooljaar naar havo 4, ik heb al informatie gevonden en naar inlingsavonden geweest... ik vind het allemaal heel erg leuk en ik vind het veel beter dan de mavo, maar mijn vraag is: Wie heeft dit nog meer gedaan en wat vonden julli ervan?!, wat zijn de voordelen en nadelen die gaan spelen in het loop van het jaar?

Greetz
____________________________________________________

Ik ben vorig jaar geslaagd voor Mavo en nu doe ik Havo4, ik vind het heel erg meevallen en ik zal ook zeker slagen volgend jaar!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ch@rlotte schreef op 23-03-2002 @ 22:37:
hallow
ik zit op 4 havo momenteel (NG) en ik wil na de havo juist vwo gaan doen... alleen ik hoor wel heel vaak dat die overgang wèl heel moeilijk is..... iemand die dat miss. weet??!!!
Ik zit nu in 5V en er zit nu een meisje bij ons dat van de havo komt. Die overgang is idd erg moeilijk en het gaat meestal alleen goed met het profiel CM omdat je anders heel veel in moet halen met je talen omdat op het vwo duits 1 en frans 1 leesvaardigheid is. Met de rest van de vakken weet ik niet hoe het aansluit maar je krijgt soms wel een vrijstelling voor vakken als ckv1, gym en godsdienst.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:12
Verwijderd
Ik heb mavo oude stijl gedaan en daarna havo oude stijl. Daarna wilde ik vwo gaan doen, maar dan kwam ik in de tweede fase en die overstap was niet echt aan te raden, dat heb ik dus niet gedaan (moest anders in de zomervakantie voor drie vakken drie jaar inhalen oid). Ik denk niet dat je wat hebt aan mijn ervaring met de overstap mavo-havo ivm in beide gevallen oude stijl. Wil je het wel weten, dan hoor ik het wel.

Toch een tip: Neem geen wiskunde B op de havo...tenzij je d'r echt heel goed in bent. De overstap mavo wiskunde en havo wiskunde B is behoorlijk groot.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 10:34
fib
Avatar van fib
fib is offline
Havo: veel stof in een korte tijd.
Iedereen doet het de eerste 5 weken ontzettend rustig aan (teminste bij mij in de klas), in de toetsweek betekend dat dan stampen en stampen. Door veel te stampen in een korte tijd sla je de stof voornamelijk op in je korte temijn geheugen, blijft niet hangen.
Tip: versprijd de stof
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 10:35
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2003 @ 19:12:


Toch een tip: Neem geen wiskunde B op de havo...tenzij je d'r echt heel goed in bent. De overstap mavo wiskunde en havo wiskunde B is behoorlijk groot.
idd

maar neem zowiezo geen wiskunde B1/B1,2 als je er niet heel erg goed in bent.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Overstappen mavo4 naar havo4
Yozlem
8 07-09-2014 22:12
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Algemene schoolzaken Van vwo 3 naar havo 4
Mikko
2 06-07-2012 18:17
Studeren Van Vwo3 naar Havo4
napoleonzuurtje
2 10-03-2011 22:55
Studeren Van mavo naar havo
sjonniesjonnie
14 26-12-2008 13:58
Algemene schoolzaken Steeds minder brugklassen in Nederland
Verwijderd
42 19-10-2003 20:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.