Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 18:49
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
Wintersneeuw

De kleine vlokjes sneeuw
vallen stilletjes op de daken
bedekken het hele land
als een grote witte laken

Alle vlokken die vallen
gieren stilletjes naar beneden
niemand weet waarom
maar niemand hoeft een reden

Zo warm als het hier binnen is
zo koud zal het daar buiten zijn
stond ik maar in de sneeuw
Wintersneeuw, dat is fijn.

Liefdesdroom

Een blik diep in zijn ogen,
even proeven van zijn mond,
of stiekem even knijpen,
in die leuke kont,
een kusje op zijn wangen,
even strelen door het haar,
een tederzachte knuffel,
Ach, was het maar waar..

njah, ik ben niet zo tevreden met het einde van t 1e gedicht, misschien heeft iemand nog suggesties? Het was een vrij inspiratieloos gedicht wat in me opkwam toen ik vanmiddag in de bus zat en het leuk sneeuwde.
het 2e gedicht is lekker simpel, vond em wel t plaatsen waard, wil wel graag weten wat men ervan vindt.
Oud 02-02-2003, 13:02
Secreet
Secreet is offline
laatste vind ik een typisch agenda gedichtje, liefjes maar een beejte nutteloos eigenlijk...en die eerste, vind je einde wat minder sterk dan de rest, ook omdat ik me afvraag waarom je dan nie gewoon in de sneeuw gaat staan zeg maar...maar misschien zoek ik er teveel achter
Oud 02-02-2003, 14:50
honey
honey is offline
Het 2e gedichtje vind ik wel mooi, kort maar krachtig. Het eerste is een beetje zwakjes idd het einde ja, wat er niet echt goed bij past.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 14:52
sublime
sublime is offline
de laatste strofe van het eerste gedicht, ik weet niet, maar ik 'verwachtte' meer dat de tweede regel zo koud is het daarbuiten zou zijn... alleen klopt de rijm dan niet meer, dus toch beter zo denk ik

wel mooie tekst... je krijgt er echt van die winterbeelden bij

en ut tweede gedichtje is lief!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:03
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
Citaat:
Secreet schreef:
laatste vind ik een typisch agenda gedichtje, liefjes maar een beejte nutteloos eigenlijk...en die eerste, vind je einde wat minder sterk dan de rest, ook omdat ik me afvraag waarom je dan nie gewoon in de sneeuw gaat staan zeg maar...maar misschien zoek ik er teveel achter
nutteloos? pft, in dat gedicht zitten mijn gevoelens voor een heel speciaal iemand hoor

ik ben zelf ook niet tevreden het einde van het 1e gedicht..
en waarom ik niet in de sneeuw ging staan...sja, dat gaat moeilijk als je in een rijdende bus zit

Citaat:
Rebby schreef:
Het 2e gedichtje vind ik wel mooi, kort maar krachtig. Het eerste is een beetje zwakjes idd het einde ja, wat er niet echt goed bij past.
mjah, ik heb altijd problemen met een passend eind. het is dan meestal een flutzinnetje (zoals hier ook t geval is..) maar ik probeer t en probeer t tot t een keer lukt

Citaat:
sublime schreef:
de laatste strofe van het eerste gedicht, ik weet niet, maar ik 'verwachtte' meer dat de tweede regel zo koud is het daarbuiten zou zijn... alleen klopt de rijm dan niet meer, dus toch beter zo denk ik

wel mooie tekst... je krijgt er echt van die winterbeelden bij

en ut tweede gedichtje is lief!
dat paste idd niet in de rijm t was een beetje mn bedoeling om de positieve kant (jaja ) van de winter te laten 'zien' hoop dat t is gelukt
Oud 02-02-2003, 17:38
sublime
sublime is offline
Citaat:
de Duif met de Bijl schreef:
t was een beetje mn bedoeling om de positieve kant (jaja ) van de winter te laten 'zien' hoop dat t is gelukt
ik vind van wel; je beschrijft precies het gevoel wat ik en een vriendin van me hadden, gister toen we door de stad liepen
(alleen stonden wij dus wél in de sneeuw )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten