Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 23:24
Pedro Hermano
Pedro Hermano is offline
Wie heeft het vak CKV1 bedacht? Die m/v moet met blokken beton aan zijn/haar voeten heel ver op zee in het water worden gegooid.
Het laatste is nu weer dat ik naar allerlei toneel- en muzakvoorstellingen moet (10 ofzo), op eigen kosten. Uitgaande van een gemiddelde toegansprijs van 25 euro, inclusief de CKV-korting tot 3 euro, kan dat oplopen tot 250 euro! Verwachten ze soms dat we dat even contant in de broekzak hebben zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 23:29
PV
PV is offline
als het goed is krijg je elk jaar ckvbonnen t.w.v. 50 gulden / 25 € ?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 01:04
Jamie
Jamie is offline
Jongen, CKV met 3 oktober ! Wat wil je nog meer ???
Oud 11-03-2002, 01:30
soulless
soulless is offline
CKV slaat nergens op... Het is toch zeker voorbereidend WETENSCHAPPELIJK onderwijs? Gooi al die verplichte alfarommel eruit en verplicht Wiskunde B en Natuurkunde oude stijl...
Oud 11-03-2002, 08:17
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
PV schreef:
Mja alleen om een of andere vage reden krijgen wij ze dit jaar niet, vorig jaar wel
Oud 11-03-2002, 12:25
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
als ik een paar jaar eerder was geboren had ik nooit ckv gehad
ik haaaaaaaaaat het echt..
Oud 11-03-2002, 13:46
Kat
Kat is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
als ik een paar jaar eerder was geboren had ik nooit ckv gehad
ik haaaaaaaaaat het echt..
Of een paar jaar leter... ze gaan het toch weer afschaffen ofzo? maarja, daar zijn ze voor mij ook wat te laat mee.
tis gewoon een saai vak...
Oud 11-03-2002, 14:15
Anne
Anne is offline
CKV2 en 3 zijn wel leuk!
Oud 11-03-2002, 14:17
bonkesone
bonkesone is offline
Yup, CKV sucks
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 14:55
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
PV schreef:
Maar dat is bij lange na niet genoeg.

*heeft gelukkig wegens KCV maar een jaar CKV gehad*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 15:39
Verwijderd
Je krijgt alleen het eerste jaar CKV-bonnen die je binnen een jaar moet gebruiken. Ik persoonlijk ben er alleen mee naar de film geweest. Wij moesten trouwens 6 culturele activiteiten doen, maar vorig jaar ging het van 5, naar 10, naar 8, naar 10, naar 12, naar 3, naar... nou ja, je snapt het wel

DutchECK: degene die vandaag rond half tien CKV heeft afgesloten
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 19:47
Balance
Balance is offline
oke, het vak is compleet nutteloos, ben ik het met je over eens.. maar overdrijven is ook een vak hoor, want alsof jij 10 keer naar een voorstelling gaat van 25 euro!!!
een bioscoopkaartje kost zo'n 7 euro, dus hoe jij bij 25 euro komt?
en als ik jou was zou ik gewoon van anderen (vrienden, neefjes, nichtjes, buren, whatever) kaartjes vragen en daar een verslag van internet bij zoeken...
werkt bij ons perfect
Oud 11-03-2002, 21:00
Oen
Oen is offline
Het hoeft echt niet allemaal duur te zijn. wij mogen bv. maar 2 theater stukken te doen of 2 andere. En als je eens naar een concert gaat ga je dat toch beschrijven. Zo lastig is het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 21:04
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
linda85 schreef:
oke, het vak is compleet nutteloos, ben ik het met je over eens.. maar overdrijven is ook een vak hoor, want alsof jij 10 keer naar een voorstelling gaat van 25 euro!!!
en als ik jou was zou ik gewoon van anderen (vrienden, neefjes, nichtjes, buren, whatever) kaartjes vragen en daar een verslag van internet bij zoeken...
werkt bij ons perfect

wie overdrijft er nou?

iig ik heb die bonnen maar één jaar gehad en dat ene jaar heb ik er praktisch niets aan gehad, weet je hoe duur 1x naar een musical is? En wij moeten van alle activiteiten wat doen, dus 1x bios, 1x musical, 1x museum, 1x wereldliteratuur, 1x architectuur en zo door tot de 10
Oud 11-03-2002, 21:48
Pedro Hermano
Pedro Hermano is offline
Citaat:
linda85 schreef:
werkt bij ons perfect

Popconcerten, opera's en toneelstukken kunnen het gemiddelde aardig omhoog halen...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 18:47
Verwijderd
ik spuug op CKV daarom heb ik KCV.
elke keer weer lachen als klasgenoten druk bezig zijn...!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:01
Verwijderd
ik vind het wel een relax vak, wij hoeven niet elke les aanwezig te zijn!maar totaal 10 keer in het hele jaar! das wel betuuur!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 16:05
Balance
Balance is offline
das waar, maar daar ga ik gewoon niet naar toe! oke, ik las dat ze bij bijvoorbeeld autodropje overal heen moeten, dan is het idd wel minder...
maar wij mogen 2/3 keer naar bios (ging ik toch wel, maar goed), 3 keer naar theater (met ckv pas voor scholieren bij ons 10 euro bij elkaar), 2 keer museum (gaan wij gratis heen met school) en de rest mag je zelf invullen...
concerten ging ik sowieso al heen en musicals ook, dus dat reken ik niet alleen voor het vak ckv1!
oh ja, er wordt 1x een film gedraait op school, 1x is er een toneelstuk en 1x een cabaretavond die ook mag...

bij elkaar kom IK dus echt niet duur uit als ik ook nog 50 gulden krijg aan bonnen en een ckv-pas...

maar goed, sorry als het bij anderen wél duur wordt, bij ons regelen ze dat iig heel goed dus!
Oud 17-03-2002, 15:59
DizZyRicK
DizZyRicK is offline
Kvin CKV wel gaan....ik denk dat dat aleen komt omdat we met de bus erheen gaan.......
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 16:06
rodina
rodina is offline
Kvond CKV wel leuk eigenlijk, ben wel blij dat ik het heb afgesloten. Het is wel goed voor je algemene ontwikkeling, krijgt een wat andere kijk op kunst. Ik vond het wel leuk
Oud 18-03-2002, 12:14
maaike0
maaike0 is offline
oke het is wel een btje onzinnig misschien, maar ik vond het altijd wel leuk eigenlijk.....een keer een ander soort lesje tussendoor!

ik zal hier wel veel commentaar opkrijgen, maar toch...

Oud 22-03-2002, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Pedro Hermano schreef:
Wie heeft het vak CKV1 bedacht? Die m/v moet met blokken beton aan zijn/haar voeten heel ver op zee in het water worden gegooid.
Het laatste is nu weer dat ik naar allerlei toneel- en muzakvoorstellingen moet (10 ofzo), op eigen kosten. Uitgaande van een gemiddelde toegansprijs van 25 euro, inclusief de CKV-korting tot 3 euro, kan dat oplopen tot 250 euro! Verwachten ze soms dat we dat even contant in de broekzak hebben zitten?

het vak ckv is bedacht voor mensen zoals jij. jongeren gaan te weinig nar voorstellingen daarom dus. ik heb zelf een hekel aan die opdrachten, maar naar voorstellingen gaan vind ik wel leuk.

kijk es of je via school kaartjes kunt kopen of dat er een jongerenuitbureau is daar kun je vaak voor €5,- een kaartje kopen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 17:10
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
soulless schreef:
CKV slaat nergens op... Het is toch zeker voorbereidend WETENSCHAPPELIJK onderwijs? Gooi al die verplichte alfarommel eruit en verplicht Wiskunde B en Natuurkunde oude stijl...

eh.. liever niet dan slaag ik nooit

Oud 23-03-2002, 17:55
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik ben gek op CKV Ik heb het dan ook zoveel mogelijk Ik ben toch al musicalgek, dus dat scheelt Je hobby voor school doen Heerlijk
Oud 25-03-2002, 15:36
M1d0
M1d0 is offline
Ieders zijn mening. Ik haat CKV ook maar stel dat jij bijvoorbeeld Economie doet, ik haat Economie. Iedereen vind bepaalde dingen leuk...

Snap alleen niet dat het een verplicht vak is....
Oud 26-03-2002, 17:35
smeijne
smeijne is offline
Ik haatte het ook altijd, maar ik heb het vorig jaar al AFGESLOTEN
Oud 27-03-2002, 16:35
Roosa
Roosa is offline
Ik vind ckv kut, ik denk dat het best leuk zou kunnen zijn, maar niet als je van die stomme dingen moet doen.
Wij moeten nu allemaal een spreekbeurt doen over 3 dezelde componisten en hun tijd, maja iedereen verteld dus ongeveer het zelfde, gaaapp...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 18:35
Weegschaal
Weegschaal is offline
Ik vind Ckv nie zo erg. Das een van de weinige vakke waar ik wel een 8 op sta! En Lo ook!! Dus leve CKV!
xxx
Oud 27-03-2002, 18:52
AJMouse
AJMouse is offline
lalalala dat heb ik begin van dit schooljaar met een grote V afgesloten, HEERLIJK. Wel een dossier zo dik als 5 van dale's, maar toch klaar nenenenenenenenanananananaaa
Oud 27-03-2002, 18:53
Esmée
Esmée is offline
CKV verbreedt je algemene ontwikkeling, je leert wat meer over de beginselen van verschillende soorten kunst. Ik snap niet dat mensen dat niet interessant vinden! Ik heb zelf kunstgeschiedenis gekozen (CKV2 bij mij op school), super leuk
Alsof gym een nuttig vak is, dan is CKV heel wat nuttiger...
Oud 27-03-2002, 19:54
Lis@nne
Lis@nne is offline
Citaat:
soulless schreef:

Hmm vind ik helemaal geen goed idee! Als je echt niet goed bent in wiskunde en natuurkunde... dan heb je dus een probleem! Zeg nou zelf: CKV is een stuk makkelijker dan wiskunde en natuurkunde! Ik vind CKV op zich wel een leuk vak, maar dat het nou verplicht moet zijn?! Beetje onzin..

Oud 28-03-2002, 16:45
sjoemie
sjoemie is offline
ckv zuigt!!! als je niet genoeg "culturele activiteiten"(alleen de naam al zeg) doet... zoals ik dus, krijg je een onvoldoende op je rapport en mag je niet over. Ik heb nu nog een trimester om er iets van te maken... KUTVAK :@
Oud 02-04-2002, 15:28
Verwijderd
Citaat:
soulless schreef:

Alsof alle wetenschap beta is

Ik heb lekker nooit ckv 1 gehad

Nou ja, , wij hadden kcv, wat in principe net zo erg is, alleen dan telkens over hetzelfde onderwerp... Maar we hoefden niet naar de voorstellingen, die waren er niet genoeg

Nu heb ik ckv2, en dat is ook een rukvak.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 16:50
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
PV schreef:
haha ......ja dat dagt ik ook joh ! wat erg .....als je alles zelf moet betalen....maar soms is da wel je geld waard,...dus moeje maar leuke dingetjes uitzoeken heh!
Oud 05-04-2002, 10:49
Maresa
Maresa is offline

Voor CKV1 moet ik op excursie naar drie kerken en een Joodse synagoge!! + ik moet er een verslag van maken + ik moet naar allerlei KUTfilms + ik haat CKV echt!!

Oud 05-04-2002, 16:02
Verwijderd
tipje: op scholieren.com staan ook verslagen van dit soort dingen... moet je maars eens kijken bij werkstukken... en dan zoeken op ckv... succes

maar ckv zuigt idd..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 19:17
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Citaat:
Anneee schreef:
CKV2 en 3 zijn wel leuk!
CKV 2 heb ik één uurtje in de week....het eerste uur, daarna twee tussenuren.....Ik heb dus al snel de neiging om helemaal niet te gaan.
CKV 3 is wel ietsjes leuker....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 19:07
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
zinloos vak ja, ckv-1. En ckv-2 is echt ontzettend saai!! Hoe kan je dat leuk vinden???!!
Ckv-3 is praktijk. Ik heb muziek, dus dat is wel ok. Maar ckv-1 en 2 zijn zooo nutteloos. Hadden ze vorige week op de Grote Avond van school nog een leuk stukkie cabaret over
Oud 07-04-2002, 19:26
*Floortje*
*Floortje* is offline
Citaat:
soulless schreef:
Nou, doe dat maar niet. Daar zou ik nou compleet gek van worden, namelijk
Oud 07-04-2002, 19:46
Goa
Goa is offline
ik spuug op CKV en ik kots op mn CKV leraar
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 21:22
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Goa schreef:
ik spuug op CKV en ik kots op mn CKV leraar
vertel mij wat *zucht* die vent stinkt uit zijn mond man (meisje bij me in de klas had hem een smint aangeboden... je ging over je nek man... gatver.... we doen eigenlijk ook niet veel in die les moeten wel eens in de zoveel tijd naar de film of theater voor stelling maar die had de school zelf georganiseerd en moet nog wel naar een museum ... ieuw...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten