Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 15:33
rodina
rodina is offline
Vele mensen zullen hard ja knikken maar nee zeggen vanwege het feit dat andere je er raar op aan zullen kijken.

Hoe kapitalistisch ben jij? Zou jij in een communistische samenleving kunnen leven? Is geld belangrijk voor je? Maakt het je gelukkig? Of heb je het niet nodig?
Oud 02-02-2003, 15:36
digitalbath
digitalbath is offline
geld maakt wél gelukkig want -wat moet je zonder geld. als je net kan rond komen
heb je he took niet altijd even leuk alsdat je ergens iets ziet en je kunt het gelijk kopen.
Oud 02-02-2003, 15:37
Pharmacon
Pharmacon is offline
ik denk dat geld ongelukkig maakt...

van teveel worden mensen niet beter, maar van te weinig evenmin...
Oud 02-02-2003, 15:40
Pla
Pla is offline
Geld is een opstapje naar geluk.

Alleen geld maakt misschien niet gelukkig, je kunt er geen vrienden van kopen enzo..
Maar geld maakt het leven een stuk gemakkelijker.
Oud 02-02-2003, 15:42
Verwijderd
Ik hang de volgende stelling aan:

Geld maakt niet per definitie gelukkig, maar geen geld maakt wel per definitie ongelukkig.

Als je helemaal geen geld hebt, en dan bedoel ik dus echt géén geld, dan kun je dus eigenlijk nooit leuke dingen doen. Je kunt niet uit, je kunt nooit lekker snacken en zelfs geen shag of goedkoop Aldi-bier kopen. Zelfs de meest anti-kapitalistische alto heeft geld nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:46
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
nare man schreef:

Geld maakt niet per definitie gelukkig, maar geen geld maakt wel per definitie ongelukkig.

Als je helemaal geen geld hebt, en dan bedoel ik dus echt géén geld, dan kun je dus eigenlijk nooit leuke dingen doen. Je kunt niet uit, je kunt nooit lekker snacken en zelfs geen shag of goedkoop Aldi-bier kopen. Zelfs de meest anti-kapitalistische alto heeft geld nodig.
same here
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:47
rodina
rodina is offline
Ik ben het wel met Nare man eens..

Maar een communistische samenleving? Zou je daar in kunnen leven? Dat je alles deelt met elkaar?
Oud 02-02-2003, 15:47
Evito
Evito is offline
Geld maakt niet gelukkig, als jeje daardoor minder met je eigen binnenkant bezighoudt, geen geld maakt wel gelukkig als je je daardoor meer met je eigen binnenkant bezighoudt. Geld heeft eigenlijk niets met geluk te maken. Natuurlijk als er dingen zijn die je wil doen om jezelf te kunnen uiten, heb je daar geld voor nodig. Maar ik kan geen dingen bedenken die te duur zijn om te kopen. Een piano misschien. OID.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:48
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:

daar ben ik het wel mee eens...

maar dan er aan toevoegen dat teveel geld ook niet gelukkig maakt...hioerdoor kom je ook in een sociaal isolement mijns inziens
Oud 02-02-2003, 15:48
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef:

Heeft geluk dan ook maar iets met uitgaan, snacken, shag of bier te maken?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:49
Evito
Evito is offline
Geld maakt alleen gelukkig, als je daarmee andere meer behoeftige mensen die niet in hun primaire behoeften kunnen voorzien gelukkig maakt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Heeft geluk dan ook maar iets met uitgaan, snacken, shag of bier te maken?
Voor vrijwel iedereen wel
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
daar ben ik het wel mee eens...

maar dan er aan toevoegen dat teveel geld ook niet gelukkig maakt...hioerdoor kom je ook in een sociaal isolement mijns inziens
Dat hoeft niet per se. Er zijn mensen die verschrikkelijk veel geld hebben en dat ook weer in de maatschappij investeren. Denk aan oude adel die vaak erg sociaal betrokken zijn en totaal niet in een isolement verkeren.

Het zijn vaak de omhooggevallen managertjes die snel veel geld verdienen en daardoor van gekheid niet meer weten hoe ze zich moeten gedragen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:51
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
aldi bier toch ECHT niet hoor...

Citaat:
Dat hoeft niet per se. Er zijn mensen die verschrikkelijk veel geld hebben en dat ook weer in de maatschappij investeren. Denk aan oude adel die vaak erg sociaal betrokken zijn en totaal niet in een isolement verkeren.
nouhouhou, had die theorie nou ff laten staan dan

ja, daar heb je wel weer gelijk in....die rijken was ik ff vergeten
Oud 02-02-2003, 15:52
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef:
Waarom dragen uitgaan, shag, bier en snacks bij aan het geluk? Al deze dingen stimuleren het lichaam, niet wat werkelijk binnenin ons zit. Het lichaam heeft niets met geluk te maken (zolang het lichaam niet in een staat van pijn verkeert)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:53
Verwijderd
geld maakt niet gelukkig...

Er zijn maar heel weinig mensen die veel geld hebben en er zijn een heleboel mensen die weinig geld hebben. En de mensen die veel geld hebben willen steeds meer. Begeerte maakt ongelukkig...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:57
AtHell
AtHell is offline
Zeker.

Tuurlijk alleen geld opzich niet, maar al het andere waar je gelukkig van kan worden is een stuk makkelijker te verwezelijken met geld.
Oud 02-02-2003, 15:59
Evito
Evito is offline
Citaat:
AtHell schreef:
Zeker.

Tuurlijk alleen geld opzich niet, maar al het andere waar je gelukkig van kan worden is een stuk makkelijker te verwezelijken met geld.
Alles waar je gelukkig van kan worden, draag je al bij je. Het zit binnenin je. Het is je hart. Je ziel.
Met citaat reageren
digitalbath
digitalbath is offline
dan ben ik blijkbaar de enigste die geld gelukkig vind maken :/

wil iedereen dan ajb z'n ongebruikte geld storten @ 35.46.4634.34
rodina
rodina is offline
Citaat:
bertbart schreef:
geld maakt niet gelukkig...

Er zijn maar heel weinig mensen die veel geld hebben en er zijn een heleboel mensen die weinig geld hebben. En de mensen die veel geld hebben willen steeds meer. Begeerte maakt ongelukkig...
Begeerte maakt ongelukkig.

Als je nou alles hebt ben je dan wel gelukkig?
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Evito schreef:
Waarom dragen uitgaan, shag, bier en snacks bij aan het geluk? Al deze dingen stimuleren het lichaam, niet wat werkelijk binnenin ons zit. Het lichaam heeft niets met geluk te maken (zolang het lichaam niet in een staat van pijn verkeert)
ik denk dat dat aan je levensinstelling ligt...

hedonisten zien dat volgens mij als het ultieme geluk...
of in ieder geval alsiets wat er een grote invloed op uitoefend...

alleen vraag ik me af hoeveel hedonisten er tegenwoordig zijn...
Oud 02-02-2003, 16:00
rodina
rodina is offline
Citaat:
digitalbath schreef:
dan ben ik blijkbaar de enigste die geld gelukkig vind maken :/

wil iedereen dan ajb z'n ongebruikte geld storten @ 35.46.4634.34
Waarom zou geld jouw wel gelukkig maken?

Omdat je dan een nieuwe scooter kan kopen? Een nieuwe lading breezers? Of een nieuw trainingspak?
Oud 02-02-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Nou, voor veel mensen is geluk 'lichamelijke voldoening'. Geef ze een biertje, een vrouwtje om hun pik te zuigen en een zak chips naast hen op de bank. Dan zijn ze volledig gelukkig.

Julius Caesar had het al door: brood en spelen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:03
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou, voor veel mensen is geluk 'lichamelijke voldoening'. Geef ze een biertje, een vrouwtje om hun pik te zuigen en een zak chips naast hen op de bank. Dan zijn ze volledig gelukkig.

Ik denk niet dat geluk iets relatiefs is. Ik denk dat mensen die zichzelf niet kennen, die nooit binnenin zichzelf kijken, helemaal niet gelukkig kunnen zijn. Wat ze dan doen, zoals hierboven beschreven, is het zich constant niet proberen te herinneren van hun ongeluk of hun leegte.

P.S. Fellatio draagt wél bij aan geluk.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:06
rodina
rodina is offline
Citaat:
nare man schreef:

En wát voor spelen

Ja veel mensen zijn blij als ze te eten hebben, en hun mooie spulletjes om zich heen hebben staan.

Ik denk dat geluk verder gaat dan goederen en een pik om aan te zuigen.
Oud 02-02-2003, 16:06
rodina
rodina is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik denk niet dat geluk iets relatiefs is. Ik denk dat mensen die zichzelf niet kennen, die nooit binnenin zichzelf kijken, helemaal niet gelukkig kunnen zijn. Wat ze dan doen, zoals hierboven beschreven, is het zich constant niet proberen te herinneren van hun ongeluk of hun leegte.

P.S. Fellatio draagt wél bij aan geluk.
Jezelf kennen staat niet gelijk aan gelukkig zijn hoor..
Oud 02-02-2003, 16:08
Evito
Evito is offline
Citaat:
rodina schreef:
Jezelf kennen staat niet gelijk aan gelukkig zijn hoor..
Ik vind dat dat een eerste, grote stap is op weg naar geluk. Leren hoe mooi jezelf bent. Dan kan toch niets je geluk nog verpesten?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:09
rodina
rodina is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik vind dat dat een eerste, grote stap is op weg naar geluk. Leren hoe mooi jezelf bent. Dan kan toch niets je geluk nog verpesten?
Leren hoe mooi jezelf bent. Tja dan is het alleen nog maar de vraag of je mooie kanten afwegen tegen je slechte kanten.. En dat kan je geluk wel verpesten.
Oud 02-02-2003, 16:11
Evito
Evito is offline
Citaat:
rodina schreef:
Leren hoe mooi jezelf bent. Tja dan is het alleen nog maar de vraag of je mooie kanten afwegen tegen je slechte kanten.. En dat kan je geluk wel verpesten.
Heb jij slechte kanten dan? Bestaan slechte kanten? Ik heb het ook niet echt over je werkelijke karakter,
meer over het inzicht dat je bestaat uit liefde.
Of word ik nu té F&L voor hier?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:13
rodina
rodina is offline
Citaat:
Evito schreef:
Heb jij slechte kanten dan? Bestaan slechte kanten? Ik heb het ook niet echt over je werkelijke karakter,
meer over het inzicht dat je bestaat uit liefde.
Of word ik nu té F&L voor hier?
ik heb slechte kanten, jij hebt slechte kanten, iedereen heeft slechte kanten. En als je het positief bekijkt; minder goede kanten

Ja liefde hmz, tuurlijk iedereen heeft liefde nodig, maar er zijn er een hoop die geld belangrijker vinden dan liefde. Want wat kan je nou kopen met liefde?

en een beetje f&l mag hier wel.
Oud 02-02-2003, 16:15
Evito
Evito is offline
Citaat:
rodina schreef:
ik heb slechte kanten, jij hebt slechte kanten, iedereen heeft slechte kanten. En als je het positief bekijkt; minder goede kanten

Ja liefde hmz, tuurlijk iedereen heeft liefde nodig, maar er zijn er een hoop die geld belangrijker vinden dan liefde. Want wat kan je nou kopen met liefde?

en een beetje f&l mag hier wel.
Ik vind dat ik liefde ben. En wat je kunt kopen met liefde, is meer liefde. Liefde is een spiegel.

Slechte kanten zijn heel vaak (lees: altijd) lichamelijkheden die je de overhand laat nemen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:17
rodina
rodina is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik vind dat ik liefde ben. En wat je kunt kopen met liefde, is meer liefde. Liefde is een spiegel.

Slechte kanten zijn heel vaak (lees: altijd) lichamelijkheden die je de overhand laat nemen.
ik vind dat ik liefde ben, wouw dat vind ik wel heel koel. trui hoor

Hoe kun je nou liefde zijn? Ik weet 't niet. Door alles te adoreren, en geweldig te vinden? Dat is imho vrij naief..
Oud 02-02-2003, 16:18
Evito
Evito is offline
Citaat:
rodina schreef:
ik vind dat ik liefde ben, wouw dat vind ik wel heel koel. trui hoor

Hoe kun je nou liefde zijn? Ik weet 't niet. Door alles te adoreren, en geweldig te vinden? Dat is imho vrij naief..
Je ziel is zoiets moois en machtigs,
het maakt mij God,
net zoveel God als iedereen,
dat moet ik erbij zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:20
rodina
rodina is offline
Citaat:
Evito schreef:
Je ziel is zoiets moois en machtigs,
het maakt mij God,
net zoveel God als iedereen,
dat moet ik erbij zeggen.
Omdat je ziel iets moois en machtigs is, is het liefde?

Iedereen is gelijk, dat ben ik met je eens, maar of iedereen net zo veel lief kan hebben dass weiss ich nicht..
Oud 02-02-2003, 16:22
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Evito schreef:
Alles waar je gelukkig van kan worden, draag je al bij je. Het zit binnenin je. Het is je hart. Je ziel.
Grapjas.
Oud 02-02-2003, 16:25
Evito
Evito is offline
Citaat:
AtHell schreef:
Grapjas.
Ben je het niet met me eens? Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:29
SuperS
SuperS is offline
zeker maakt geld gelukkig, 't helpt tenminste wel, want als je veel geld hebt hoef je om die reden niets te laten, of je er zorgen over te maken... je kunt gewoon je gang gaan, maar 't is toch altijd wat je er zelf van maakt
Oud 02-02-2003, 16:38
Faery
Faery is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ben je het niet met me eens? Waarom niet?
Hij heeft voor de zoveelste keer in z'n leven een potje Warhammer verloren. Dat knaagt aan 'm. Jup, een verbitterd kereltje.
Oud 02-02-2003, 16:40
Verwijderd
Geld zelf maakt niet gelukkig maar de voordelen van geld maken je voor een deel gelukkig
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:55
Artemis
Artemis is offline
Citaat:
rodina schreef:
Omdat je ziel iets moois en machtigs is, is het liefde?

Iedereen is gelijk, dat ben ik met je eens, maar of iedereen net zo veel lief kan hebben dass weiss ich nicht..
juist!
waar kun je ander uit bestaan? wat anders dan liefde is perfect? alles is perfect!
alles is liefde!
liefde stroomt, alles stroomt alles draagt bij aan het magnifique geheel.. zie het in.. en je bent het

even iets anders, wat ik me afvraag is of iemand die zichzelf gelukkig waant ook daadwerkelijk gelukkig is? als iemand denkt dattie alles heeft wattie wil, eten drinken, een vrouwtje en een tv, en hij heeft nix meer te wensen en denkt dattie gelukkig is
dan is die toch gelukkig?

en overigens: nix tegen aldi-bier, brouwmeester is goed te zuipen en gruwelijk goedkoop (iets van 4,56 per krat, dan dus een echte krat, geen half bavkratje) handig toch, hbe ej weinig geld nodig
Oud 02-02-2003, 17:25
rodina
rodina is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Geld maakt zeker wel gelukkig Het staat samen met familie/vrienden op 1 bij me.
Waarom? Omdat je daarmee die mooie gucci schoentjes kan kopen? Omdat je daarmee je avondje stappen kan betalen?

Geld maakt niet gelukkig, 't maakt hebzuchtig.

Mensen kunnen je gelukkig maken, maar goederen in mindere mate.
Oud 02-02-2003, 17:31
Verwijderd
Money, helping ugly guys have sex since 1600 or so .
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:33
Evito
Evito is offline
Citaat:
rodina schreef:
Waarom? Omdat je daarmee die mooie gucci schoentjes kan kopen? Omdat je daarmee je avondje stappen kan betalen?

Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:08
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
rodina schreef:

Misschien vreemd, maar het feit dat ik dingen kan kopen die ik leuk vind maakt mij gelukkig. Geld uitgeven geeft mij echt een kick op de een of andere manier. niet dat ik straks niet met geld om kan gaan, want zelfs aan boodschappen geld uitgeven vind ik geweldig.
En ik heb imo helemaal niemand nodig om mij gelukkig te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:12
Evito
Evito is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Misschien vreemd, maar het feit dat ik dingen kan kopen die ik leuk vind maakt mij gelukkig. Geld uitgeven geeft mij echt een kick op de een of andere manier. niet dat ik straks niet met geld om kan gaan, want zelfs aan boodschappen geld uitgeven vind ik geweldig.
En ik heb imo helemaal niemand nodig om mij gelukkig te maken.
Precies: Voor je eigen geluk zorg je zelf!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:14
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Ninh schreef:

ik d8 dat dat met bier was.

nja whatever
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:15
digitalbath
digitalbath is offline
Citaat:
rodina schreef:
Waarom zou geld jouw wel gelukkig maken?

Omdat je dan een nieuwe scooter kan kopen? Een nieuwe lading breezers? Of een nieuw trainingspak?

nee, ik ben zwaar pc verslaafd, en dat ding heeft vaak nieuwe [dure] dingen nodig, b.v. een pharse-change koeling van 1500 pleuro, ik heb ook geen scooter of andere lompe zooi..
Oud 02-02-2003, 18:19
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Evito schreef:
Precies: Voor je eigen geluk zorg je zelf!
sure, dus jij wou zeggen dat als je geen familie of vrienden heb, je ook gelukkig kan zijn, of begrijp ik je helemaal verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:22
Evito
Evito is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
sure, dus jij wou zeggen dat als je geen familie of vrienden heb, je ook gelukkig kan zijn, of begrijp ik je helemaal verkeerd?
Nee, inderdaad, je begrijpt me correct. Ik heb op dit moment geen vrienden, en qua familie eigenlijk alleen mijn moeder. Verder geen tot nauwelijks sociale interactie. Maar je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, daarom. Wat is geluk nog voor iets vergankelijks als het afhankelijk zou zijn van anderen? Daarom is het dat niet, omdat geluk iets is dat nooit verdwijnt. Geluk is een weten, een gevoel, een liefde.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:38
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Ninh schreef:
eerder hoor ninh, tis het oudste beroep ter wereld.....

Offtopic: eej, psst.... zag ik jou vrijdag in de bus?
Reageren

Regels voor berichten