Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 15:45
Casull
Casull is offline
Mijn computer doet zwaar vervelend, even een uitleg van wat er aan de hand is. Hij start niet goed op, vlak na het uitvoeren van win.exe loopt het zaakje fout en vast ( volgens mij in de Nkern.dll ofzo, iig iets in een Kernel bestand, dat gaf hij eerst aan), veilige modus werkt wel. Ik ben al vanalles langsgelopen, gaande van kapot RAM tot een beschadigd register, maarik heb nog niks op kunnen lossen. Ik heb al wel geprobeerd Windows opnieuw te installere, maar ook dat wiegert hij. Dan krijg ik foutmelding su99407 (wtf?) wat een probleem heeft met AddReg.

Nu heb ik op internet gelezen dat die AddReg-fout eruit kan gaan door de harde schijf te formatteren, maar dit is voor mij out of the question, ook omdat ik gelezen heb dat dit niet altijd werkt. Nu schijnt het dat het te maken kan hebben met partities die fdisk niet kan vinden en daar zijn wel programma's voor te downloaden, maar die kan ik niet meer op mijn Pc krijgen omdat mijn floppydrive kapot is .

Mocht iemand ideeen hebben of zelfs oplossingen dan zou ik jullie daar dankbaar voor zijn

PS: Mijn systeem:
PIII 500MHz
Win 98
128 MB RAM
12 GB HD
DVD-speler
CD-lezer/writer

PPS: Het probleem is gekomen vlak nadat ik CDRWIN erop had gezet, daarna gaf hij de cd-schrijver op een totaal verkeerde manier aan en vroeg om launcher.exe als ik erop dubbelklikte. Daarna startte ik de PC opnieuw op en zat ik met dit probleem.

Alvast bedankt voor evt. tips en ideeen!

(en voor de lobroeken onder ons, ik type dit vanaf een andere PC )
Oud 02-02-2003, 19:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je systeem heeft 128MB RAM. Dan kun je dus zowel Windows XP als Windows 2000 draaien, en dat zit nét even wat beter in elkaar, dan de 95/98/ME-familie, waar Microsoft de support voor heeft stopgezet, en gezegd dat de NT-kernel de toekomst heeft. Dat zegt best wel wat vind ik.

Anyways. Backup alles op je hardeschijf. Boot met een Windows XP CD. Delete alle partities en maak een nieuwe aan en format die met NTFS (quick is voldoende) en installeer dan XP. En je problemen zou opgelost moeten zijn. Nog steeds problemen? Draai een programma als Memtest en vervang je voeding tijdelijk om te kijken of je hardwareproblemen hebt.

Veel succes!
Oud 02-02-2003, 20:51
McMotion
McMotion is offline
je hebt CDRWIN al geuninstalleerd neem ik aan?? en ook al de drivers verwijderd van je writer? als dat nog niet het geval is... doe dat
Oud 03-02-2003, 18:22
Casull
Casull is offline
CDRWIN is en idd al vanaf, maar wat je typte over de drivers van de writer eraf sodemieteren heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vind het wel een hele goede, omdat CDRWIN er volgens mij iets veranderd heeft, iets met een Virtual CD ofzo. Dat wil ik dus graag proberen, maar dan heb ik nog 1 vraagje, als je bij apparaatbeheer hem eruit knalt, dan staan de drivers er zeker gewoon nog op? Zo nee, dan zal ik nog effe verder moeten zoeken, zo ja, zou jij/iemand dan kunnen vertellen hoe ik die er grondig van af gooi?

Bij voorbaat dank
Oud 04-02-2003, 08:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
CDRWIN is en idd al vanaf, maar wat je typte over de drivers van de writer eraf sodemieteren heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vind het wel een hele goede, omdat CDRWIN er volgens mij iets veranderd heeft, iets met een Virtual CD ofzo. Dat wil ik dus graag proberen, maar dan heb ik nog 1 vraagje, als je bij apparaatbeheer hem eruit knalt, dan staan de drivers er zeker gewoon nog op? Zo nee, dan zal ik nog effe verder moeten zoeken, zo ja, zou jij/iemand dan kunnen vertellen hoe ik die er grondig van af gooi?

Bij voorbaat dank
Je kan gewoon Disable doen hoor. Drivers verwijderen hoeft in principe niet, als hij ze maar niet gebruikt.

Toch kan ik je aanraden om op Windows 2000/XP over te stappen.
Oud 04-02-2003, 08:28
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Je kan gewoon Disable doen hoor. Drivers verwijderen hoeft in principe niet, als hij ze maar niet gebruikt.

Toch kan ik je aanraden om op Windows 2000/XP over te stappen.
ik zou win2000 nemen, geen rare fratsen, net als c1000
Oud 04-02-2003, 12:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Talon schreef:
ik zou win2000 nemen, geen rare fratsen, net als c1000
Ja dat is erg persoonlijk. Ik vind XP toch een aantal grote voordelen hebben. En als je zo moeilijk kunt wennen aan de nieuwe (mooie ) interface, dan zet je dat gewoon uit.

Bovendien start Windows XP echt veel sneller dan 2000, en gebruikt het ook nog eens minder resources. En sinds SP1 kan XP ook device failures opvangen, sindsdien geen BSOD meer gehad.
Oud 04-02-2003, 12:59
Casull
Casull is offline
Hmm tja, klinkt op zich prima, maar ik heb alleen het geld niet voor XP, en met illegale versies met die XP-codes en zo wil ik niet aan de slag, komt nog bij dat er nog twee anderen zijn die die PC gebruiken, en die gaan flippen als er ook maar iets aan veranderd
Oud 04-02-2003, 15:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat moet jij weten verder, ik vind Windows 95/98/ME dus echt een t*ring OS en niet zonder reden.... niks dan problemen

En als Microsoft zelf de support opzegt voor deze OS-familie zegt dat mij toch ook wel wat.

Maar heeft niemand NT of 2000 o.i.d. dan? NT-familie is al stukken beter dan 95/98/ME/BSOD-OS

Trouwens, je kunt toch gewoon win98 opnieuw installeren als je dan per sé dat OS wilt hebben?

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:51
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Maar heeft niemand NT of 2000 o.i.d. dan? NT-familie is al stukken beter dan 95/98/ME/BSOD-OS
als hij mij 10 euro geeft maak ik voor hem wel een NT4 of WIN2000 kopie hoor

of wat ook kan, een image online zetten, kan je het downloaden en dan naar cd branden. (gratis)
Oud 04-02-2003, 15:58
bam
bam is offline
Je kan ook op school aan 1 van de IT-Leraren vragen of je een Windows XP cd met een school/leerlingen licensie mag kopen.

Dat heb ik gedaan, kostte me maar 19 euro
Office XP erbij 40 euro totaal

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bambix schreef:
Je kan ook op school aan 1 van de IT-Leraren vragen of je een Windows XP cd met een school/leerlingen licensie mag kopen.

Dat heb ik gedaan, kostte me maar 19 euro
Office XP erbij 40 euro totaal
Idd, ik heb tijd terug ook Scholieren licensie gekocht van Windows 2000.
Oud 04-02-2003, 16:10
Talon
Talon is offline
is toch veel spannender als je het niet legaal hebt
Oud 04-02-2003, 16:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat is daar spannend aan?
Oud 04-02-2003, 16:58
Verwijderd
Nou is het zelfs zo dat ik -wanneer ik ooit eens een paar centen overheb, that is- XP Pro zelfs overweeg legaal aan te schaffen. Het is z'n geld simpelweg waard, in tegenstelling tot 9x/ME.

Advies@topicstarter: druk d'r nog 128 of liever 256MB bij en volg Enlightenment's advies op!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:53
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Wat is daar spannend aan?
je niet aan de wet houden, enz

er stond een bij
Oud 04-02-2003, 18:14
Casull
Casull is offline
Zo'n scholierenlicentie maakt het wel erg aantrekkelijk zeg(persoonlijk ben ik meer zo'n figuur van download en branden , maar dat willen de anderen die dat ding gebruiken weer niet, heb btw al voor een paar duizend € op dat ding staan ), dus ik ga maar eens kijken of ik iets via school kan regelen.

Eén dingetje nog, Enlightement, ik heb al een paar keer geprobeerd 98 er opnieuw op te zetten, maar dan krijg ik die foutmelding(SU99407) en met een bootdisk kan ik ook niks beginnen want mijn floppydrive is kaput.

Bedankt voor de tips mensen!
Oud 04-02-2003, 18:27
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
je kunt tog wel ergens een oude floopydrive vandaan halen ik heb thuis zoveel liggen je mag er wel een hebben moet je wel zelf op komen halen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:38
bam
bam is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
Waarschijnlijk ligt het aan je MBR.

ALS je floppydisk het deed. kon het misschien wel opgelost worden.
maar die doet het niet nu

Bron

Bron2. (waar ook nog andere tips staan.)

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:45
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
bambix schreef:
Waarschijnlijk ligt het aan je MBR.

ALS je floppydisk het deed. kon het misschien wel opgelost worden.
maar die doet het niet nu

Bron

Bron2. (waar ook nog andere tips staan.)
k geef nu geen garantie of zo, maar probeer via dos de opdracht fdisk /mbr dat schrijft een nieuwe master boot record en da effe opnieuw windows proberen te installeren
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:55
bam
bam is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
k geef nu geen garantie of zo, maar probeer via dos de opdracht fdisk /mbr dat schrijft een nieuwe master boot record en da effe opnieuw windows proberen te installeren
Weet ik, maar dat heeft geen nut omdat te zeggen. Aangezien de A-drive het niet doet. En de fdisk command staat niet op de harde schijf.

Die staat dus meestal op 'het' flopje.

maar zoals gezegd de floppydrive doet het niet.
(en dat antwoord van jou staat in allebei de bronnen ook beschreven)
Oud 04-02-2003, 19:25
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Misschien kan een vriend/buurman/collega/alien FDISK ff op cd zetten? Moet je er wel voor zorgen dat je CD-ROM het doet in Dos...
Oud 04-02-2003, 19:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
Eén dingetje nog, Enlightement, ik heb al een paar keer geprobeerd 98 er opnieuw op te zetten, maar dan krijg ik die foutmelding(SU99407) en met een bootdisk kan ik ook niks beginnen want mijn floppydrive is kaput.

Bedankt voor de tips mensen!
Watvoor foutmelding is dat precies (de tekst), ik ken al die nummer niet uit mn kop.

Is je C partitie wel gewoon FAT?

En floppydrive lenen van iemand kan toch wel? En dan even fdisken.. alles verwijderen en nieuwe FAT32-partitie maken ("ondersteuning voor grote schijven" noemt fdisk dat, prutsers).

Trouwens, het is Enlightenment
Oud 04-02-2003, 19:34
bam
bam is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Misschien kan een vriend/buurman/collega/alien FDISK ff op cd zetten? Moet je er wel voor zorgen dat je CD-ROM het doet in Dos...
Ik kan me herinneren dat die atapi drivers ook op 'het' floppy staan )

Beetje jammer dus
Oud 04-02-2003, 19:34
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
dat is tog niet zon probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 19:40
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Watvoor foutmelding is dat precies (de tekst), ik ken al die nummer niet uit mn kop.

[/SIZE]
*kuch*

Error: Message SU99407,
AddReg=processing error. (0x197)

Laaste paar regels van setuplog

Code:
SrcLdid (25) reg.dat
GenInstall() Error1:GenInstallSection:MailInstall:with sub-section
:Mail.Add.Reg:Errorcode=413, Errorcode2=407

[Dummy]
VcpClose:About to close
VcpClose:About to end
VcpClose:About to terminate
SUMB:GenericInstallerError: Error SU99407
AddRreg=processing error.
(0x197)
Restart=Failed
Staat in de 2 bronnen die ik gaf.
Niet dat ik ervanuit ging dat jij ze ging lezen, maar toch

Zoals dus algezegd wordt in de 2 bronnen/artikelen
fdisk /mbr
Oud 04-02-2003, 19:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bambix schreef:
Staat in de 2 bronnen die ik gaf.
Niet dat ik ervanuit ging dat jij ze ging lezen, maar toch

Zoals dus algezegd wordt in de 2 bronnen/artikelen
fdisk /mbr
Ow

Maar nee ik ga idd niet alle links af in topics, heb wel meer te doen in mn KOSTBARE TIJD

Maar lijkt me idd handig als de topicstarter zorgt voor een bootdisk en werkende floppydrive.

Of je moet bij het booten van win98 op F8 drukken en dan optie "Alleen MS-DOS prompt" kiezen, dan start hij alleen DOS op. En kun je dus ook 'fdisk' doen. Dan heb je dus geen bootdisk nodig, dus dit zou je kunnen proberen.

Overbodig om te zeggen dat als je je partities vern**kt, je niet meer kunt booten van je hardeschijf.
Dus misschien handig als je alles hebt gebackupped enzo.
Oud 04-02-2003, 19:53
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:

Of je moet bij het booten van win98 op F8 drukken en dan optie "Alleen MS-DOS prompt" kiezen, dan start hij alleen DOS op. En kun je dus ook 'fdisk' doen. Dan heb je dus geen bootdisk nodig, dus dit zou je kunnen proberen.
Voor zover ik weet moet een fdisk command dan wel op de hardeschijf staan. toch?
(lijkt me wel maar toch)
Oud 04-02-2003, 20:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bambix schreef:
Voor zover ik weet moet een fdisk command dan wel op de hardeschijf staan. toch?
(lijkt me wel maar toch)
C:\WINDOWS\COMMAND\FDISK.EXE

Oud 04-02-2003, 20:14
Casull
Casull is offline
Die twee bronnen had ik al gelezen en fdisk staat idd op mijn harde schijf, fdisk /mbr deed niks. Ik be ook al met Google heel wat discussiegorpen langsgegaan en heb van alles geproberd, maar niks werkt tot nu toe. Ik heb op wel meer plaatsen gelezen dat hat met partities te maken kan hebben (niet dat ik op die PC daar ooit wat mee gedaan heb ), en ook dat fdisk ze soms niet allemaal herkent, dus ik gooi er wat ander geschut tegen aan. Ik ben erachtergekomen dat als ik met mijn Pc een floppy formatteer er nog 300 ofzo kb goed blijft, dat geeft weer wat speelruimte.

Trouwens, moet je eens kijken wat een reacties op mijn probleem , dit forum is

Ja, mijn pc is gewoon FAT32, ik heb trouwens vandaag op ergens gelezen dat SU99*** fouten fouten zijn die geen duidelijke omschrijving hebben, m.a.w. wat erover op internet staat hoeft niet eens waar te zijn
Oud 04-02-2003, 20:16
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
Die twee bronnen had ik al gelezen en fdisk staat idd op mijn harde schijf, fdisk /mbr deed niks. Ik be ook al met Google heel wat discussiegorpen langsgegaan en heb van alles geproberd, maar niks werkt tot nu toe. Ik heb op wel meer plaatsen gelezen dat hat met partities te maken kan hebben (niet dat ik op die PC daar ooit wat mee gedaan heb ), en ook dat fdisk ze soms niet allemaal herkent, dus ik gooi er wat ander geschut tegen aan. Ik ben erachtergekomen dat als ik met mijn Pc een floppy formatteer er nog 300 ofzo kb goed blijft, dat geeft weer wat speelruimte.

Ja, mijn pc is gewoon FAT32, ik heb trouwens vandaag op ergens gelezen dat SU99*** fouten fouten zijn die geen duidelijke omschrijving hebben, m.a.w. wat erover op internet staat hoeft niet eens waar te zijn
HET LIJKT OF FDISK /MBR NIX DOET MAAR HIJ HERSCHRIJFT JE BOOTSCTOR, JE MOET DAARNA EFFE RESTARTEN EN DAN OPNIEUW WINDOWS EROP PLEUREN
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:16
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
C:\WINDOWS\COMMAND\FDISK.EXE

Die heb ik niet?
hmm
Nee, die heb ik echt niet:/

vaagheid

*gaat op andere computer zoeken*(waar ME op staat)
Oud 04-02-2003, 20:21
bam
bam is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
HET LIJKT OF FDISK /MBR NIX DOET MAAR HIJ HERSCHRIJFT JE BOOTSCTOR, JE MOET DAARNA EFFE RESTARTEN EN DAN OPNIEUW WINDOWS EROP PLEUREN
Offtopic: Ik vind jou maar een vervelend mannetje, maar dat kan aan mij liggen.
Reden? Zet aub die caps toch uit:/

En praat geen brabbeltaal met je 'DAARNA EFFE RESTARTEN EN DAN OPNIEUW WINDOWS EROP PLEUREN '

Als je nog 300kb vrij heb, probeer dan een freefdisk te downloaden.
Run het programma en kijk een wat voor een partities er allemaal op staan.

-> Freefdisk
http://www.23cc.com/free-fdisk/
Oud 04-02-2003, 20:23
bam
bam is offline
Citaat:
Toraneko schreef:

Ik verveel me
Oud 04-02-2003, 20:41
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
bambix schreef:
Offtopic: Ik vind jou maar een vervelend mannetje, maar dat kan aan mij liggen.
Reden? Zet aub die caps toch uit:/

En praat geen brabbeltaal met je 'DAARNA EFFE RESTARTEN EN DAN OPNIEUW WINDOWS EROP PLEUREN '

Als je nog 300kb vrij heb, probeer dan een freefdisk te downloaden.
Run het programma en kijk een wat voor een partities er allemaal op staan.

-> Freefdisk
http://www.23cc.com/free-fdisk/
mn caps staan altijd aan, alleen op het forum niet en k merkt te pas nadat ik het had getypt, maar had geen zin meer om het opnieuw te typen en hoe bedoel je brabbeltaaltjuh
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:46
bam
bam is offline
Offtopic:
Citaat:
Dr HenDre schreef:
mn caps staan altijd aan, alleen op het forum niet en k merkt te pas nadat ik het had getypt, maar had geen zin meer om het opnieuw te typen
Caps altijd aan? raar kind.
Citaat:
Dr HenDre schreef:
en hoe bedoel je brabbeltaaltjuh
Laat ik het zo zeggen.

SCHREEUW NIET ONNODIG ROND DAT MENSEN WINDOWS OPNIEUW MOETEN INSTALEREN!

snap je?
Oud 04-02-2003, 20:56
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
bambix schreef:
Offtopic:
Caps altijd aan? raar kind.

Laat ik het zo zeggen.

SCHREEUW NIET ONNODIG ROND DAT MENSEN WINDOWS OPNIEUW MOETEN INSTALEREN!

snap je?
mwuah het is een best triest geval, hij kan windows zelfs niet eens installeren op dit moment en dat is geen reden om iemand aardig of niet aardig te vinden
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:59
bam
bam is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
mwuah het is een best triest geval, hij kan windows zelfs niet eens installeren op dit moment en dat is geen reden om iemand aardig of niet aardig te vinden

*negeert*
Oud 04-02-2003, 21:01
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
bambix schreef:

*negeert*
is het beste lijkt me
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 18:21
Casull
Casull is offline
Nou, ik heb het met meerdere programmas bekeken, maar mijn hd is niet gepartitioneerd( behalve dan dat hij een boot partition heeft, maar dat schijnt normaal te zijn . Volgens setuplog.txt loopt mijn win98 setup de knoei in als hij wat moet doen met msinfo.reg (vandaar denk ik die foutmelding van AddReg), weet iemand wat ik hiermee kan?

PS: XP school-licentie gaat niet lukken, dus weet iemand waar ik hem het goedkoopst (legaal) kan krijgen?
Oud 06-02-2003, 19:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
PS: XP school-licentie gaat niet lukken, dus weet iemand waar ik hem het goedkoopst (legaal) kan krijgen?
http://www.tweakers.net/pricewatch/21551

Oud 06-02-2003, 19:54
bam
bam is offline
Citaat:
Toraneko schreef:

Niet zo snel opgeven

Misschien heb je vrienden die op andere scholen zitten?

Bij mij op het GLR doen ze er ook niet aan. Ik ga daarvoor nog een keer naar de directie, Ik heb gelukkig een paar it leraren achter me

maar als alternatief heb ik aan mn buurjongen gevraagd of zijn school wel school-licencies verkopen. en dat doen ze
Oud 10-02-2003, 22:33
Casull
Casull is offline
[sesamstraat mode] JAH! Na dagen en dagen van hard hard zwoegen, heb ik, dr. Tora Neko, dit berichtje gepost van mijn eigen PC![/sesamstraat mode]

Pfffff, ik ben er bijna, het laatste resterende wat nog niet lekker gaat is dat ik Win98 alleen in Normal mode op kan starten als ik in Configuratiescherm=>Systeem=>Prestaties=>Bestandssysteem=>Probleemoplo ssing een vinkje zet bij "Alle 32-bits schijfstuurprogramma's in protected-mode uitschakelen.".

Daar zit dus het grote knelpunt, ik heb op internet gezocht, maar ik kan geen manier vinden om dit op te lossen of die dingen te vervangen.

Heeft iemand toevallig nog tips, ideeën of links?

PS: ik heb wel op internet gelezen dat schijven op die manier gek kunnen gaan als er zich een virus in de bootsector bevindt, maar dat heb ik al gecontroleerd en dat was niet zo. (met BitDefender home-edition laatste versie)

Alvast bedankt
Reageren

Regels voor berichten