Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 20:04
female007
female007 is offline
Weet iem. hoe je de onderstaande zinnen in het duits moet vertalen????

- Mijn droomberoep is dierenarts, omdat ik veel van dieren houdt en het me leuker lijkt dan mensen te opereren.
-Eerst wilde ik advocate worden. Maar sinds 4 jaar weet ik zeker dat ik toch dierenarts wil worden.
-Soms moet je wel in het weekend werken. Als je veearts bent gebeurd dat natuurlijk vaker dan als je huisdieren-arts bent.
-Na de Havo moet ik eerst mijn propeduis halen, en daarna kan ik een universiteitsstudie gaan volgen. Die studie duurt zes jaar en daarna ben je klaar.

Alvast heel erg bedankt
kissezz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 15:22
S-Style
S-Style is offline
kijk ff op http://www.tranexp.com/win/dict/InterTran.cgi daar kan je het vertalen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:13
bulbanos
bulbanos is offline
Citaat:
S-Style schreef:
kijk ff op http://www.tranexp.com/win/dict/InterTran.cgi daar kan je het vertalen
oh komaan, denk je nu echt dat zo'n online ding je een deftige vertaling zal geven
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:03
Verwijderd
Citaat:
female007 schreef:
-Na de Havo moet ik eerst mijn propeduis halen, en daarna kan ik een universiteitsstudie gaan volgen. Die studie duurt zes jaar en daarna ben je klaar.
In het Nederlands is het een propedeuse, geen propeduis.

Ik denk btw dat je zelf al een heel eind kunt komen met het vertalen van deze zinnen. Probeer het eerst zelf, dan wil ik best verbetere als er fouten in zitten, maar ik ga je niet je hele huiswerk zitten doen, zeker niet als je het zelf nog niet eens geprobeerd hebt en het waarschijnlijk best kunt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 00:42
Verwijderd
Citaat:
female007 schreef:
Weet iem. hoe je de onderstaande zinnen in het duits moet vertalen????

- Mijn droomberoep is dierenarts, omdat ik veel van dieren houdt en het me leuker lijkt dan mensen te opereren.
-Eerst wilde ik advocate worden. Maar sinds 4 jaar weet ik zeker dat ik toch dierenarts wil worden.
-Soms moet je wel in het weekend werken. Als je veearts bent gebeurd dat natuurlijk vaker dan als je huisdieren-arts bent.

Alvast heel erg bedankt
kissezz
Mijn duits is erg slecht, maar ik probeer het wel.

Mijne Traumberupf ist Tierenartz, weil ich liebe die Tieren viel und das es mir toller stimmt dann menschen zu operieren.
Erstens wollte ich Avocado werden. Aber sinds vier Jahre weisse ich sicher das ich ja Tierenartz möchte worden.
Sums muss man ja arbeiten ins weekend. Wann du bist Veeartz geburtstzts es natürlich vÄcker als Sie eine Haustierenartz sint.
Nach dem Realschule muss ich erstens mijn Holen halen, und aprés cela folgen een Universitaitssjtoedie. Diezen sjtoedie douwert sex Jahre, und dan bist zo Klärhgekomen.

zo, das war eine Mund full
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 02:29
Vlooienband
Vlooienband is offline
Das Beruf meiner Traume ist Tierärtzin, weil ich die Tieren liebe. Ich findet das operieren von Tieren toller dann das von Menschen.
Zuerst wollte ich gerne Rechtsanwald wurden. Aber seit vier Jahren weiss ich sicher das ich ja Tierärtzin wurden will.
Manchmal muss man arbeiten ins Weekend. Wann du Veterinär bist, passiert es natürlich mehr oft denn je eine gewohne Tierärtzin bist.
Nach die Realschule muss ich erstens meine Propädeutik bekommen, und danach kann ich einen akademischen Studium folgen. Dieze Studium dauert sechs Jahre, und nach die sechs Jarhe bist du fertig.

Met minder spelfouten dan James.

Laatst gewijzigd op 07-02-2003 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef:v
B]D s beru mbvn r Tra me cst Tierärtzin, weil ich die Tieren liebe. Ich findet dascoperi ren von Tvere toller dann das von Menschen.
cverst wollte icht gern vbchtsan cl wurden. Aber seit vier Jahren weiss ich sisdfr das ich ja Tierärtzin wurden will.
Manchmal mussefan arbviten ins We kend. Wann du Veterinär bist, passiert es natürlccv bchb oft denn je eine gewohne Tierärtzin bist.
Nach die Realsdhule muss ich erstens meine Pnopädeutik c kommen,cubd dahagh kann ich einec abac mischen Studium bolvcn. Dceze btuvcum d uerv cbch cbhre, und nach die seccvbJarhe bibt du fervcg.

Met veel minder spelfouten dan James. [/B]
Is dat zo?? Ik weet van niets...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 16:47
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef:
Is dat zo?? Ik weet van niets...
no offence hoor. als het je blijer maakt, heb ik 'veel' weggehaald. Je hoeft het niet persoonlijk op te vatten.
Oud 07-02-2003, 18:47
MissEvil
MissEvil is offline
Ik denk dat je het beter eerst zelf kan proberen, dan leer je er ook nog iets van..
Daarna kunnen wij wel helpen om de fouten er uit te halen enzo denk ik..
even 1 ding wat iedereen fout doet arts is niet artz maar arzt..
Oud 07-02-2003, 18:52
MissEvil
MissEvil is offline
Das Beruf meiner Trä ume ist Tierärzt in, weil ich die Tieren liebe. Ich finde dass operieren von Tieren toller dann dass von Menschen.
Zuerst wollte ich gerne Rechtsanwald wurden. Aber seit vier Jahren weiss ich sicher das ich ja Tierärzt in wurden will.
Manchmal muss man arbeiten ins Wochenende . We nn du Veterinär bist, passiert es natürlich öfter denn je eine normale Tierärtzin bist.
Nach die Realschule muss ich erst meine Propädeutik bekommen, und danach kann ich einen akademischen Studium folgen. Dies e Studium dauert sechs Jahre, und nach die sechs Jarhe bist du fertig.

Even het stukje van Scimmia genomen en een paar foutjes verbetert..
Het klopt nog steeds niet helemaal hoor dit stukje, maar probeer het eerst zelf..
Oud 08-02-2003, 12:11
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-11-2016 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
Sorry, dat ik zo laat ben , had veel te maken!!!
Veel te maken? Of had je veel te doen? 'Veel te maken' klinkt een beetje 'raar' in het Nederlands, 't kan wel, maar je gebruikt het niet vaak. Ik denk dan ook dat je 'ik had veel te doen' bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 13:31
MissEvil
MissEvil is offline
aber seit 4 Jahren bin ich mir sicher das ich Tierärztin werden will

is het daar niet das met dubbel s?
Oud 08-02-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
*-MissEvil-* schreef:
is het daar niet das met dubbel s?
Er bestaan twee 'das(s)en', als ik me niet vergis. Hoe het precies zit, weet ik ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 14:03
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Er bestaan twee 'das(s)en', als ik me niet vergis. Hoe het precies zit, weet ik ook niet meer.
Das is een lidwoord, dass is een voegwoord.

Je zegt dus idd ich bin mir sicher, dass ich Tierärztin werden will.
Oud 08-02-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Das is een lidwoord, dass is een voegwoord.

Je zegt dus idd ich bin mir sicher, dass ich Tierärztin werden will.
Das is ook een aanwijzend en een betrekkelijk voornaamwoord...dass betekend (op)dat, (zo)dat en (om)dat...das is gewoon dat, volgens mij is het dus wel ich bin mir sicher, das ich Tierärztin werden will.

(ff opgezocht) Ik denk ook dat uit-Duitsland wel weet waar hij het over heeft, al kan het natuurlijk een typfout zijn...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 14:12
M@rco
M@rco is offline
Klopt, maar in dit geval is dat geen aanwijzend of betrekkelijk voornaamwoord, maar een voegwoord, dus is het dass.
Oud 08-02-2003, 14:20
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Klopt, maar in dit geval is dat geen aanwijzend of betrekkelijk voornaamwoord, maar een voegwoord, dus is het dass.
Mijn kennis van het ontleden is niet zo goed. Maar goed, als jij het zegt, zal ik je maar geloven.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 16:18
MissEvil
MissEvil is offline
het moet wel dass met dubbel s zijn, want das met een s is het alleen als het een bla hoe heet dat.. nouja in iig als het zo'n woord is als der, die en das..
Dus is dit geval is het wel met twee s'en
Oud 08-02-2003, 16:36
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-11-2016 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
*-MissEvil-* schreef:
het moet wel dass met dubbel s zijn, want das met een s is het alleen als het een bla hoe heet dat.. nouja in iig als het zo'n woord is als der, die en das..
Dus is dit geval is het wel met twee s'en
Das is niet alleen een lidwoord: zie mijn uitleg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten