Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 18:29
JizzyKid
JizzyKid is offline
Ik heb het volgende probleem:
als ik de laatste tijd mijn PC onder Windows XP start en ik wil met mijn muis naar de startbalk onderin het scherm gaan zie ik daar een zandlopertje. Ik kom dus niet in het menu start. Pas na zo'n vijf minuten is alles weer normaal, ook in de taakbalk onderin. Iemand een oplossing?
Oud 05-02-2003, 18:47
Martin
Martin is offline
Hardware => Software & Multimedia
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:57
Phreak
Phreak is offline
Citaat:
JizzyKid schreef:
Ik heb het volgende probleem:
als ik de laatste tijd mijn PC onder Windows XP start en ik wil met mijn muis naar de startbalk onderin het scherm gaan zie ik daar een zandlopertje. Ik kom dus niet in het menu start. Pas na zo'n vijf minuten is alles weer normaal, ook in de taakbalk onderin. Iemand een oplossing?
Dit is een Software vraag. We moeten je specs weten, mischien dat je systeem het niet trekt met WinXP.

Dat zandlopertje betekent dat er iets laad, ik vermoed dat jou CPU ff op de 100% blijft steken en dat je paar onnodige taken moet beeindigen. Dat doe je door ALT - CTRL ( ingedrukt ) te houden en DELETE. Als het goed is zie je bovenaan "CPU" staan. Kijk hoeveel/wat hij het meest gebruikt, of laat liefst een screenhot zien. Dat is voor ons handiger en kunnen we jou probleem oplossen.
Oud 05-02-2003, 20:34
JizzyKid
JizzyKid is offline
Als ik kijk bij procesen onder Windows Taakbeheer zie ik dat eigenlijk op het moment dat de computer zeg maar een beetje vastloopt drie processen bezig zijn: TASKMGR.exe, Niet-actieve systemen en SVCHOST.EXE.
In totaal zijn er 27 processen bezig met een CPU-gebruik van zo'n 2%. Iemand??
Oud 05-02-2003, 20:49
Jozzy
Jozzy is offline
Ik heb hetzelfde ook, alleen duurt het maar een seconde of 20. Na die 20 seconden krijg ik als beloning een icoontje in mijn SystemTray die aangeeft dat ik met mijn internet ben verbonden; Windows zoekt dus in die tijd naar een eventuele internetverbinding via de beschikbare netwerkkaarten. Denk ik..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:51
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Ik heb hetzelfde ook, alleen duurt het maar een seconde of 20. Na die 20 seconden krijg ik als beloning een icoontje in mijn SystemTray die aangeeft dat ik met mijn internet ben verbonden; Windows zoekt dus in die tijd naar een eventuele internetverbinding via de beschikbare netwerkkaarten. Denk ik..
zou best eens kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten