Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 11:17
Evito
Evito is offline
Wat vind jij nu van bijna wetenschappelijke binnenhuis-architectuur met mode-bewuste inrichtingsexperts (lees: gekken) die jouw huis tot modepoppenbarbiehuis bombarderen? Richt jij je kamer ook in na een grondige periode van bestudering van de afmetingen van je kamer, na het zorgvuldig uitzoeken van bij jouw budget passende, modieuze stoelen, tafels, banken en bedden, of plaats je alles in vijftien minuten op je gevoel in je kamer? Of is je kamer misschien te klein voor meer dan alleen een bed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 11:20
rodina
rodina is offline
Jan des Bouvries vind ik niets, echt totaal niet. Veel te stijf.

Khoud van Jugendstil, Barok, dingen uit de Franse Revolutie, Klassieke dingen, gecombineerd met strakke, moderne vormgeving.
Oud 08-02-2003, 11:27
rodina
rodina is offline
Da's dus helemaal geen antwoord op je vraag :0

Mn kamer is vrij snel in gericht, ik wist hoe ik het wou hebben. Budget is voor pappie, en mooie dingen kosten wat, maar gaan ook vaak lang mee.

Hoe ziet 't er uit.

Vierkante kamer, vrij groot, met in het midden een vierkantspaal (stolpboederij). Kurk op de grond, zomertintjes op de muur. Oud, antiek bed met spijlen. Tafeltje met krulpootjes. Klein kastje met krulpootjes. Kledingkast van dat oud Indische hout *ja hoe omschrijf je dat*, en een kastje met 100 laadjes, ook in dat hout.

Op m'n muur; 9 foto's uit de Elle en de Vogue, aparte modefoto's, en paar portretfoto's. Netjes op gehangen in een symetrische model.
Oud 08-02-2003, 13:47
Fornarina
Fornarina is offline
Ik vind het niet bijzonder lelijk... maar wel een beetje saai... Ook heeft ie alles wit, wit , wit..

Wit opzich is wel mooi dit heb ik als achtergrond in mijn kamer daarnaast knip ik allerlei plaatjes uit (met felle kleuren) en maak ik er een collage van a3 formaat en hang ik ut op als een soort van schilderij. Ik bestudeer absoluuut geen afmetingen etc. ik vind dat je, je huis het beste inricht op je gevoel...wat jezelf mooi vind/ de kleuren die je het meest aanspreken etc.

Ik vind het alleen jammer dat juist alleen bouvrie er uitspringt er zijn zo veel talentvolle nl'ers die naamsbekendheid verdienen met binnenhuis-architectuur
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 14:21
Sade
Sade is offline
Ik kwam Jan een keer tegen in Rotterdam, en hij had helemaal geen wit linnen pak aan maar liep er super shabby bij

Maar even ontopic... het ligt aan het huis enzo hoe je de boel inricht, als ik zo'n mooi wit strandhuis in Miami zou hebben met veel ramen en dus veel licht zou ik het ook met witte meubels inrichten en erg leeg laten maar ja vergeet dat maar he, zo'n strandhuis

Ik ga deze maand met m'n ouders van kamer ruilen, terug in mijn oudere (kleinere) kamer. Ik richt mijn kamer ook gewoon in op gevoel en stijl, dus ik ben er geen dagen mee bezig, maar het moet wel bij me passen, ik moet er toch 'wonen'. En budget... dat heb ik al helemaal niet Dus voor mij geen 'modepoppenbarbiehuis'
Oud 08-02-2003, 14:39
Verwijderd
Mijn pappa en mamma hebben een 'Jan-de-Bouvrier-bank', volgens mijn vader.

't zal me een worst wezen of m'n meubels door Ikea of door van die 'mode-bewuste inrichtingsexperts' (zoals jij ze noemt ) ontworpen zijn, zolang het maar bij me past. Op dit moment heb ik een mix van van alles in m'n huis staan, veel dingen had ik al, stonden er al, heb ik gekregen en een paar dingen zijn nieuw gekocht. Als ik dingen koop dat kijk ik wel naar wat er bij mijn budget past, wat er lekker zit/ligt, wat een beetje bij de rest past ed. Het belangrijkste vind ik het comfort van iets, ik wil geen etalage hebben om in te wonen, ik wil iets waar ik me thuis voel, waar ik lekker kan hangen en uit kan rusten enz. (En ik wil niet iemand verrot hoeven te schelden als ie per ongeluk eens iets morst ofzo.)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 11:39
Verwijderd
Ok ik vind Ikea leuk (kleurtjes!). En design kan ook leuk zijn, tis alleen pokkeduur. Dus dan is de keuze niet moeilijk, das dus het budget he
Ik heb wel gekeken hoe alles in me kamer past, maar helaas is me kamer niet echt breed, waardoor alles alleen langs de muren op 1 manier kan staan. Ik heb wel gekeken en gemeten of het anders kan omdat het alweer erg lang zo staat, maar helaas. En zoals ik het ooit een keer had was het gewoon niet handig . Verder heb ik echt op de kleurtjes gelet, dat het niet vloekt en zo. Dat is het wel. Dus. Punt. .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 12:23
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
GND86 schreef:
Ik kwam Jan een keer tegen in Rotterdam, en hij had helemaal geen wit linnen pak aan maar liep er super shabby bij

shabby??
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:21
rodina
rodina is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
shabby??
Goedkoop, zwerverachtig, viezig *ofzo*
Oud 09-02-2003, 19:57
feline
feline is offline
Ik vind de inrichtingen van Jan des Bouvrie wel mooi, maar niet geweldig. Ik houd ervan om lekker veel kleuren, materialen en stijlen te combineren tot een geheel. Ik vind het wel heel leuk om me bezig te houden met inrichting, ik zou nooit zomaar willekeurig wat dingen bij elkaar zitten en alleen maar denken aan het practische ervan. Wat dat betreft ben ik dus wel een tutje

Ik ben nu druk bezig met het bedenken en kopen van spullen voor mijn nieuwe kamer. Ik wil het tapijt en 3 muren creme, een muur lichtblauw en de balken rood. De gordijnen worden waarschijnlijk ook rood. Qua accesoires wil ik wat dingetjes mixen, bijvoorbeeld een heerlijk fout engels bloemetjesservies die ik al heb.
Oud 09-02-2003, 20:40
qghp
qghp is offline
jan des bouvries? dat is toch die vent van de macdonalds?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:37
Florine
Florine is offline
mijn kamer is gestyled door een binnenhuisarchitect uit Londen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:17
coecie
coecie is offline
jan des bouvries interieurs zijn geweldig prachtig mooi... maar niet voor altijd.
ons vakantie huisje is in die stijl geslyled, met een mooie grote witte bank en stoel en voor de rest alles met kersenhout en heel minimalistisch. alleen soms opvallende gedurfde kleureneffecten, zoals een kanariegele keuken en een opvallende mooie rode vaas op het dressoir. twee schilderijen aan de muur van vissen in felrood en felgroen... ach... ons vakantiehuisje is zo mooi... *zucht* ik zou er altijd kunnen wonen (oeeeh... ik spreek mezelf tegen)

nee maar, het is heel leuk, om van die jan des bouvries effecten in je huis te doen, maar als je alles zoals hij doet, kun je geen antiek enzo meer neerzetten en gekke grapjes maken met contrasterende of vloekende kleuren... ja, jan des bouvries maakt erg mooie interieuren, maar het moet niet te minimalistisch zijn.

alhoewle minimalistisch nog altijd beter is dan met allemaal frobeltjes, dat HAAT ik echt
Oud 11-02-2003, 18:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik vind Jan de Bouvrie een ontzettende lul, en ik zal feesten op de dag dat zijn verschrikkelijk lelijke creaties en hijzelf van deze wereld verdwijnen!

Maar misschien moet ik'm daar maar eens mee helpen ofzo..
Oud 11-02-2003, 18:43
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
jan des bouvries? dat is toch die vent van de macdonalds?
Oud 11-02-2003, 18:49
Jules
Jules is offline
Ik heb een Jan des Bouvries badhanddoek. is dat wel met twee d's?
Oud 11-02-2003, 18:57
Fornarina
Fornarina is offline
Citaat:
Sooz schreef:
Ik heb een Jan des Bouvries badhanddoek. is dat wel met twee d's?
badhandoek
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:18
Jules
Jules is offline
Citaat:
Fornarina schreef:
badhandoek
danku, danku
Reageren

Regels voor berichten