Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 14:15
annetjuh
annetjuh is offline
je kunt je dier gratis laten inslapen bij de dierenarts?
En is dat ook brute moord? Op elke manier en maakt niet uit hoe?
geef je mening hierover.

Laatst gewijzigd op 08-02-2003 om 23:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 14:17
Verwijderd
Volgens mij is het niet gratis, maar dat weet ik niet zeker.

Verder ontgaat me een beetje de gedachte achter je topic. Ik snap niet waar je heen wilt en ik snap je vragen ook niet echt (niet als samenhangend geheel iig).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 14:19
annetjuh
annetjuh is offline
het gaat erom
of het goedkoop moet
worden
het gaat meer om de manier hoe er nederland met dat soort dingen word omgegaan
Oud 08-02-2003, 14:22
Verwijderd
Dus, als ik het goed begrijp, moet 'je kunt je dier gratis laten inslapen bij de dierenarts' een stelling zijn oid? En je wilt weten waarom mensen dat vinden?

Ik vind niet dat het moet kunnen, dan wordt het makkelijker om te doen. Ik vind ook niet dat het heel duur moet zijn, zodat mensen die het niet kunnen betalen hun dier onnodig pijn moeten laten lijden. Het is een soort euthanasie, dat mag bij mensen ook, dus waarom bij dieren niet (als het dier erg lijdt dan, er geen verbetering in zicht is enz., anders niet natuurlijk!)? In laten slapen kan maar op één manier, voor zo ver ik weet (iig bij de dierenarts), de vraag 'Op elke manier en maakt niet uit hoe?' snap ik dus niet helemaal.

Ik hoop dat dat een beetje is wat je bedoeld en dus wilt weten.

Laatst gewijzigd op 08-02-2003 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 15:02
Verwijderd
helemaal. niet.. geen enkele dierenarts zal het doen. alleen als hij reden ziet om het dier te laten inslapen, en zelfs dan zal het niet gratis zijn want ook het spuitje kost geld.

ik snap je vraag ook niet helemaall maar ik vind het geen brute moord als je dier ziek is en toch doodgaat. dat je hem uit zijn lijden kan verlossen.. maar zoals jij het zeg bedoel je geloof ik dat je je dier gewoon gratis kan laten inslapen als je dr geen zin meer in hebt. dat kan natuurlijk niet, daar zijn dierenasielen voor.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 15:22
Verwijderd
Volgens mij is het zeker nooit gratis. En er moet wel een goede reden voor zijn. Dus niet dat je ff je hond in laat slapen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:47
elledc
elledc is offline
Dat gebeurt helemaal niet vaak! Mijn hond heeft een spuit gehad want hij was ziek en had kanker. Hij heeft ook een enorme pijn gehad en euthansie was de beste oplossing.
Ten tweede het was niet gratis, uiteraard betaal je de vloeistof die in de spuit zit en ook de consultatie erbij.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 22:51
kees17
kees17 is offline
Ik vind het geen brute moord als het dier ernstig ziek/verwond is en toch niet meer beter kan worden. Btw het is niet gratis.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Zeldzame gebeurtenis, maar in dit geval ben ik het met kees17 eens. Als een dier ondragelijk lijd (en niet meer genezen kann worden) dan moet je 'm laten inslapen.
Oud 09-02-2003, 16:24
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik vind wel dat dat zo zou moeten zijn...., het wordt misschien zo wel makkelijker om te doen..., maar het is ook verkeerd dat mensen huisdier laten lijden..., omdat ze inslapen te duur vinden...

En je hebt van zo'n mensen die hun huisdier zelf doodmaken, omdat ze geen zin hebben om geld te betalen om hun dier te laten inslapen bij de dierenarts..., en dat vind ik begoorlijk verkeerd...
Oud 09-02-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
dromerig elfje schreef:
Ik vind wel dat dat zo zou moeten zijn...., het wordt misschien zo wel makkelijker om te doen..., maar het is ook verkeerd dat mensen huisdier laten lijden..., omdat ze inslapen te duur vinden...

En je hebt van zo'n mensen die hun huisdier zelf doodmaken, omdat ze geen zin hebben om geld te betalen om hun dier te laten inslapen bij de dierenarts..., en dat vind ik begoorlijk verkeerd...
ja maar straks gaat iedereen zn huisdier vermoorden i p v hem naar het asiel te laten brengen. en het kan niet echt veel makkelijker. mijn rat bijv. 1 bezoekje en meteen lieten ze hem inslapen. en zo duur is een spuitje nou ookweer niet. ja ok. tuurlijk zijn dr egoistische mensen die hun beest liever laten maken lijden maar die zullen dr altijd zijn, of spuitje nou makkelijker word of niet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:03
dromerig elfje
Citaat:
******** schreef:
ja maar straks gaat iedereen zn huisdier vermoorden i p v hem naar het asiel te laten brengen. en het kan niet echt veel makkelijker. mijn rat bijv. 1 bezoekje en meteen lieten ze hem inslapen. en zo duur is een spuitje nou ookweer niet. ja ok. tuurlijk zijn dr egoistische mensen die hun beest liever laten maken lijden maar die zullen dr altijd zijn, of spuitje nou makkelijker word of niet.
Maar ik dnke ook niet dat een dierenarts zomaar een huisdier een spuitje geeft.., als ie niet ziek is, eigelijk...
Oud 09-02-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
ik snap je vraag ook niet helemaall maar ik vind het geen brute moord als je dier ziek is en toch doodgaat. dat je hem uit zijn lijden kan verlossen.. maar zoals jij het zeg bedoel je geloof ik dat je je dier gewoon gratis kan laten inslapen als je dr geen zin meer in hebt. dat kan natuurlijk niet, daar zijn dierenasielen voor.
Waar zijn dierenasielen voor? Om je dier over te nemen als jij er geen zin meer in hebt...? Zo zie ik het niet echt. Mensen moeten er gewoon goed over nadenken voor ze een dier nemen...jammer genoeg doet niet iedereen het...maar goed. Als je je beest naar een asiel brengt moet je btw ook geld betalen, das ook niet gratis (oa daarom binden mensen hun honden aan bomen vast als ze met vakantie gaan (achterlijke en zieke personen, maar goed )).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
dromerig elfje schreef:
Maar ik dnke ook niet dat een dierenarts zomaar een huisdier een spuitje geeft.., als ie niet ziek is, eigelijk...
ja nu gebeurd dat ook niet maar als het makkelijker gemaakt word misschien wel.. en eigenaren kunnen ook erover liegen om alsnog het spuitje te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
en eigenaren kunnen ook erover liegen om alsnog het spuitje te krijgen.
Een dierenarts onderzoekt het beest toch eerst? Dan heb je als eigenaar weinig aan liegen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Een dierenarts onderzoekt het beest toch eerst? Dan heb je als eigenaar weinig aan liegen, lijkt me.
ja maar honden die andere honden doodbijten meoten ook een spuitje krijgen en dat kan je niet controleren.. niet alleen honden die ziek zijn moeten een spuitje krijgen, honden met gestoord gedrag ook
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
ja maar honden die andere honden doodbijten meoten ook een spuitje krijgen en dat kan je niet controleren.. niet alleen honden die ziek zijn moeten een spuitje krijgen, honden met gestoord gedrag ook
Ik weet niet hoe dat precies gaat, maar ik kan me zo voorstellen dat dat dan gaat met een 'verwijzing' van de politie. Zo'n hond wordt volgens mij vaak opgehaald door de dierenbescherming/politie of iets soortgelijks. Ik denk niet dat dat zomaar gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik weet niet hoe dat precies gaat, maar ik kan me zo voorstellen dat dat dan gaat met een 'verwijzing' van de politie. Zo'n hond wordt volgens mij vaak opgehaald door de dierenbescherming/politie of iets soortgelijks. Ik denk niet dat dat zomaar gebeurd.
nee hoor, woprd gewoon gedaan door de dierenarts.. iemand die ik ken daarvan is dr hond doodgebeten. dat heeft ze aan dr dierenarts gezegd en die zei toen dat hij kon regelen dat die hond een spuitje kreeg.. en als de eigenaar niet meewerkte ook via de politie. en ik denk dat het ookwel gebeurd op advies van anderen of door de eigenaar zelf..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
nee hoor, woprd gewoon gedaan door de dierenarts.. iemand die ik ken daarvan is dr hond doodgebeten. dat heeft ze aan dr dierenarts gezegd en die zei toen dat hij kon regelen dat die hond een spuitje kreeg.. en als de eigenaar niet meewerkte ook via de politie. en ik denk dat het ookwel gebeurd op advies van anderen of door de eigenaar zelf..
Op advies van anderen, dan is er dus al een extra 'mening'. Ik denk dat het niet zo maar gebeurd, ik denk niet dat als jij aan komt bij een dierenarts van 'mijn hond moet een spuitje, hier en hier om', dat die dierenarts dat dan ook zonder meer zal doen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Op advies van anderen, dan is er dus al een extra 'mening'. Ik denk dat het niet zo maar gebeurd, ik denk niet dat als jij aan komt bij een dierenarts van 'mijn hond moet een spuitje, hier en hier om', dat die dierenarts dat dan ook zonder meer zal doen.
nee, dat is is nu ook niet zo. nu moet je ook echt kunnen aangeven waarom hij moet worden afgemaakt.. ik zei t ook meer omdat dromerig elfje iets zei, over dat het beter was als het makkelijker werd gemaakt ofzo..

en die extra mening word trouwens wel gecontroleerd hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:21
dromerig elfje
Citaat:
Leonoor schreef:
idd
Oud 09-02-2003, 19:28
Verwijderd
Toevallig is onze kat net een halfuurtje geleden overleden. Ze was bijna vijftien jaar. Sinds een paar weken had ze een grote tumor in haar buikholte waar ze gelukkig geen last van had. Ook de dierenarts constateerde dat ze geen pijn had, nog honger had en met plezier at. Daarom hebben we het nog een tijdje aangezien. Maar sinds gistermiddag ging het ineens ontzettend bergafwaarts. Ze heeft vele uren alleen maar wezenloos in een bak gelegen, op een kleed naast de kachel, stuiptrekkend en hoestend. Als ik geweten had dat het laatste stuk zó naar zou verlopen, dan had ik haar een paar dagen eerder laten inslapen, zodat ze niet op het eind nog een traag sterfproces had moeten doormaken.

Een dier laten verkommeren totdat het zogenaamd een 'natuurlijke dood' sterft, terwijl je weet dat het pijn en moeite heeft, dát vind ik bruut. Dus hou alsjeblieft je grote bek over zaken waar je niet goed over hebt nagedacht. Domme doos.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Toevallig is onze kat net een halfuurtje geleden overleden. Ze was bijna vijftien jaar. Sinds een paar weken had ze een grote tumor in haar buikholte waar ze gelukkig geen last van had. Ook de dierenarts constateerde dat ze geen pijn had, nog honger had en met plezier at. Daarom hebben we het nog een tijdje aangezien. Maar sinds gistermiddag ging het ineens ontzettend bergafwaarts. Ze heeft vele uren alleen maar wezenloos in een bak gelegen, op een kleed naast de kachel, stuiptrekkend en hoestend. Als ik geweten had dat het laatste stuk zó naar zou verlopen, dan had ik haar een paar dagen eerder laten inslapen, zodat ze niet op het eind nog een traag sterfproces had moeten doormaken.

Een dier laten verkommeren totdat het zogenaamd een 'natuurlijke dood' sterft, terwijl je weet dat het pijn en moeite heeft, dát vind ik bruut. Dus hou alsjeblieft je grote bek over zaken waar je niet goed over hebt nagedacht. Domme doos.
Verhaal over je kat herken ik (zal je weinig kunnen schelen, maar goed)... Sterkte iig.

Je weet toch helemaal niet hoe zij hier over denkt? Ik snap nog steeds niet precies waar ze nou heen wil met deze topic en al helemaal niet wat haar eigen mening is (ik kan hem iig nergens uithalen).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef:
je kunt je dier gratis laten inslapen bij de dierenarts?
En is dat ook brute moord? Op elke manier en maakt niet uit hoe?
geef je mening hierover.
nee.

dat is geen brute moord.

onze hond was toendertijd gewoon "op".

was hartstikke doof.
ze kon nauwelijks meer lopen.
viel regelmatig, en had toch wel pijn.

ik denk dat we haar een dienst hebben bewezen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:42
dromerig elfje
Citaat:
nare man schreef:

rottig voor je zeg....

*knufknuf*
Oud 11-02-2003, 14:01
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
******** schreef: ik snap je vraag ook niet helemaall maar ik vind het geen brute moord als je dier ziek is en toch doodgaat. dat je hem uit zijn lijden kan verlossen.. maar zoals jij het zeg bedoel je geloof ik dat je je dier gewoon gratis kan laten inslapen als je dr geen zin meer in hebt. dat kan natuurlijk niet, daar zijn dierenasielen voor.
Weet je wel eens hoe een dierenassiel werkt dan
als te veel mensen hun dier naar het asiel brengen.
En de hond of kat is niet opgehaald door een ander.
Word het dier ook afgemaakt.
zo simpel is dat dan zou je het toch beter meteen afkunnen maken.
Dan lijdt het beest ook niet in een asiel en trouwens.
Je neemt een hond, kat of een ander dier daar moet je dan verantwoordelijk voor zijn.
Je neemt toch ook geen kind, waarvan je op een gegeven moment van zegt oh ik vind er niks aan ik stop hem in een tehuis en ik zie hem zo nooit meer terug.
Ik weet dat het een rare vergelijking is maarjah , this een vergelijking en ik weet ook dat het niet gratis is.

En weetje euthenasie bij mensen gaat ook niet 1...2...3... hoor.
Gaan eerst heel veel onderzoeken aan vooraf om niet te kijken of je niet levensmoe bent want dan mag het niet en de regering wil trouwens ook de pil van Drion afschaffen.
dusss...
Zo gemakkelijk gaat dat niet. dus.
Want als je later levensmoe bent mag je ook niet dood volgens de regering. Zo krijg je ook mensen dei elke dag hopen dat ze de volgende dag niet meer wakker worden

Maar goed ik dwaal af van het onderwerp.
Als het word gebruikt om een dier van het lijden te verlossen ben ik er zeker weten voor.
Want je kunt een dierenvriend zijn maar dan moet je een hond wel af laten maken anders ben je geen dierenvriend maar een dierenbuul
Oud 11-02-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef:
Weet je wel eens hoe een dierenassiel werkt dan
als te veel mensen hun dier naar het asiel brengen.
En de hond of kat is niet opgehaald door een ander.
Word het dier ook afgemaakt.
Weet jij wel hoe het in een dierenasiel werkt? Katten en honden worden daar alleen afgemaakt als ze ongeneeslijk ziek zijn. Onze katten komen uit een asiel en in alle asielen hebben ze een soort protocol (ondertekend) waar in dit (oa) staat. En ja, ik geloof dat ze zich daar aan houden.

Citaat:
Dan lijdt het beest ook niet in een asiel en trouwens.
Een dier lijdt daar niet, denk ik. Leuk is natuurlijk anders, maar lijden doen ze er niet, er wordt echt wel goed voor gezorgd.

Citaat:
Je neemt een hond, kat of een ander dier daar moet je dan verantwoordelijk voor zijn. Je neemt toch ook geen kind, waarvan je op een gegeven moment van zegt oh ik vind er niks aan ik stop hem in een tehuis en ik zie hem zo nooit meer terug.
Ik weet dat het een rare vergelijking is maarjah , this een vergelijking en ik weet ook dat het niet gratis is.
Je moet idd de verantwoordelijkheid voor je beest dragen, maar is in laten slapen verantwoordelijkheid dragen? Nee. En je vergelijking met kinderen vind ik ronduit slecht, je laat je kind toch ook niet inslapen? Dan geef ik toch de voorkeur aan een asiel/tehuis (niet dat ik m'n dieren/kinderen ooit 'weg' zal doen, omdat ik er voor kies er verantwoordelijk voor te zijn, wanneer ik ze neem/krijg).

Ik denk dat je goed moet kijken naar hoe je dingen zegt, want ik snap werkelijk niet wat je nou allemaal precies bedoeld en heen wilt steeds. En volgens mij ben ik niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:00
elledc
elledc is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Weet jij wel hoe het in een dierenasiel werkt? Katten en honden worden daar alleen afgemaakt als ze ongeneeslijk ziek zijn. Onze katten komen uit een asiel en in alle asielen hebben ze een soort protocol (ondertekend) waar in dit (oa) staat. En ja, ik geloof dat ze zich daar aan houden.
Hier in het dierenasiel worden de honden afgemaakt als ze er te lang zitten ("vuile" straathonden die dus niemand hoeft te hebben) en er dus geen plaats genoeg meer is voor nieuwe binnenkomende honden. De kotten zijn mini-klein en ze worden eenmaal buitengelaten per dag op een koertje dat driemaal zo groot is als hun eigen kot. Het is dus helaas niet overal zo dat de dieren enkel worden afgemaakt als ze ongeneeslijk ziek zijn...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef:
Het is dus helaas niet overal zo dat de dieren enkel worden afgemaakt als ze ongeneeslijk ziek zijn...
Maar het is dus ook niet zo dat ze overal zomaar afgemaakt worden. In Rotterdam en omgeving gebeurt het iig niet, voor zo ver ik weet (ivm dat protocol).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 21:20
faan
faan is offline
annetjuh, ben je dan ook tegen euthanasie? Komt op hetzelfde neer, alleen wil een dier nooit dood, die drang heeft de mens alleen. Jij zou dan moeten kiezen. Een natuurlijke dood is natuurlijk het beste, maar ik vind het zelf niet fijn om een dier te zien lijden...
Oud 24-02-2003, 10:56
annetjuh
annetjuh is offline
ik ben helemaal niet tegen maar ook niet voor
ongenezelijk iek is wel goed al gaat het bij een dier vaak wel makkelijker dan bij een mens
en daar valt niet over te twisten want dat is nou eenmaal zo!!?
Citaat:
Leonoor schreef:
Maar het is dus ook niet zo dat ze overal zomaar afgemaakt worden. In Rotterdam en omgeving gebeurt het iig niet, voor zo ver ik weet (ivm dat protocol).
je weet het dus niet eens zeker
noujah

de groetjhus
Oud 24-02-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef:
je weet het dus niet eens zeker
noujah
Ik weet het wel zeker. Ik weet zeker dat daar zo'n ding hangt en ik weet zeker wat daar op staat. Ik loop alleen niet 24/7 in een asiel rond, ik weet dus niet wat er gebeurd als ik er niet ben. Jij wel?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:58
annetjuh
annetjuh is offline
het is alleen algemeen bekend dat het zo gaat niet anders.
maarjah als jij dat niet beseft en dat je niet wilt toegeven dat je niet gelijk hebt mij best

Citaat:
leonoor schreef:
Ik weet het wel zeker. Ik weet zeker dat daar zo'n ding hangt en ik weet zeker wat daar op staat. Ik loop alleen niet 24/7 in een asiel rond, ik weet dus niet wat er gebeurd als ik er niet ben. Jij wel?
cya
de mazzel
Reageren

Regels voor berichten