Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja echt kut is dat, fabrikanten die geen drivers willen maken voor Windows XP, terwijl dat toch een major nieuwe Windows release is en iedere fabrikant wist dat dat eraan zat te komen.
Maar het is simpelweg niet interessant voor ze, je hebt toch al betaald, dus waarom zouden ze. Ook Epson maakt zich hieraan schuldig, toch geen slecht merk zou je zeggen. Voor mij alleen nog maar Canon printers en scanners, ben heel tevreden over m'n S900 printer. =)
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 22:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Liever elke 6 maanden een hardware inkoop, dan eens per 3/4 jaar een ultrasysteem. Dan ben je de helft kwijt en heb je een veel beter/sneller systeem, en meerdere systemen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja dat kan, als je zelf geen systeem in elkaar kunt zetten en niemand kent die dat kan, dan ben je aangewezen op computershops.
Maar ik had het erover dat mensen in één keer heel erg veel geld uitgeven aan een systeem, en dan vervolgens jarenlang helemaal niets. En dat is gewoon niet slim, verspilling zelfs. Je moet nooit het nieuwste/duurste kopen.
||
![]() |
Citaat:
das waar jah kheb nu alles op school gehad met aanslkuiten en sleutelen ensow.,., en vrienden zat.. mah kdenk dat me ouderz zo weer gewoone kast aanschaffen.. me ouders hechten veel waarde aan garantie.. |
![]() |
|
Nou voor garantie moet je bij merkcomputes zijn ...
![]() Niet dus. Maar een gewone computershop kan wel service bieden met een eigen TD enzo. Maar leuk voorbeeld: op een IBM hardeschijf heb je 3 jaar garantie als je hem los koopt, en als ie in een Compaq computer zit heb je maar 1 jaar garantie. ![]()
||
![]() |
Citaat:
leveren ze een cd mee met driver.., die instaleer ik , hek wee andere driver nodig die weer daar en daar op de cd staan moet je eerst de ene driver weer verwijderen en dan de nieuwe erop als je overmekaar heenzet krijg je stroing etc etd weet ik veel niet eens zin in naar te kijken is och de pc van me ouders/broers... me eigen pc loopt altijd als een treintje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
enlightenment: sorry, maar we upgraden onze pc hier eigenlijk nooit... we houden 4 jaar lang dezelfde en dan kopen we een nieuwe en daar veranderen we ook niks aan (hoogstens brander ofzo)... tja... sorry... dus dan moet ik wel... en ik weeeet dat jullie het verspilling vinden, maar mn vader kan r met zn hersens niet bij dat z oeen ding upgegrade kan worden.... ik snap m ook niet... dan maar een hele nieuwe... en dan mg HIJ meer gaan betalen ja... hee trouwens ik ga nog deze week XP erop zetten en hopen dat hij dan dus wel vlekkeloos werkt... de drivers maken ze echt niet dus (ik heb ze zelfs gemaild!!)... dus dan maar dualboot.. *zucht*
|
Ja ik val jou er niet op aan hoor, alleen vind ik het verpilling. Maar ik begrijp wel dat veel (oudere?) mensen gewoon anders denken. Alleen kan ik met 3 keer zo weinig geld wel veel meer doen dan in één keer de allerbeste onderdelen kopen bij de verkeerde winkel.
Maar je hebt geen keus, begrijp ik. Maar succes met Windows XP. Dualboot is heel goed mogelijk, maar laat C altijd FAT(32), en D waar je windows XP op zet dan NTFS (bootcd kan zelf partitioneren en formatteren).
|
FreeBSD is helemaal niet zo moeilijk. Het ligt er maar aan wat je gewend bent denk ik, ik weet vrij weinig van Linux. Maar als ik toendertijd iemand had gehad die me Linux had geleerd, dan zat ik waarschijnlijk met SuSE, Debian of Slackware oid.
Toch ben ik blij dat ik FreeBSD heb kunnen leren, en ik vind het een geweldig OS. ![]()
||
Citaat:
op de sparc draai ik NetBSD, bevalt ook zeer goed en op de servers ga ik strax FreeBSD draaien, misschien op de x86 workstation ook verder als je linux kent, kom je ook wel een stuk in unix en andersom, maar bepaalde dingen zijn wel anders, maarja, waarvoor hebben we anders de manpages ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar als je Windows gewend bent is Linux nog niet zo makkelijk, ja Redhat of Mandrake ofzo, maar dan leer je ook niet veel over Linux, is allemaal verborgen achter wizards enzo.
||
Citaat:
verder is unix echt niet alleen voor bedrijven, unix'en als free/open/netbsd kan je zo downen en dat is echt niet zo moeilijk om mee te werken maar verwacht er niet van dat je er een cd ingooit en dat een half uurtje later er een grafische login klaarstaat |
![]() |
||
![]() |
ik dacht idd dat unix op een alpha architectuur liep maar idd je hebt gelijk heb even op freebsd gekeken. Thnkz " niemand"
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik bedoelde het meer om ff te zeggen dat bsd een stukje lastiger is dan sommige linux distro's (zoals redhat/suse) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nerd zijn is niet verkeerd(zoek maar op in het woordenboek). Ik noem mezelf ook een nerd en ik ben daar eigelijk wel trots op. Het duid ook aan dat je op de hoogte bent van de huidige ontwikkelingen van pc's en dus op je toekomst bent voorbereid. Laten we eerlijk zijn hoe zou de toekomst er uit zien zonder nerds? En ik draai zelf Suse (min install) zonder grafische modus. Maar om even op de grafische modus terug te komen de topic hier is "[win98] waarom steeds fouten!" dus daarom kom ik iedere keer op deze modus terug, windows is een grafische interface dus wil je een vervangend product hier voor noemen ga je natuurlijk niet textbased linux/unix noemen want dan zou je meteen kunnen met dos. (Ik vind dos namelijk ook niet verkeerd als je alles text based wil doen tenminste. crashed niet vaak alleen geen multi user/tasking) |
![]() |
||
Citaat:
linux kan namelijk net zoveel als windows, en alles behalve echt grafische dingen kan ook in de shell ik denk niet dat dos net zoveel kan als windows dus linux/unix shell kan veeeel meer dan dos |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar de laatste paar berichten gaan eigenlijk alleen maar over text mode en dit heeft natuurlijk niets meer met de altijd grafische windows 98 |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|