Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 17:24
duifeltje
duifeltje is offline
wie weet er trucjes tegen lekkere trek want ik snoep zoveel en ik wil hier vanaf komen.
ik kauw al de hele dag suikervrije kauwgom maar die smaak gaat er na en uurtje ook wel af en dan ga'k weer snoepen.
ik drink ook heel veel maar ik blijf lekkere trek houden.

p.s. dez hoort niet in een lijn-topic want ik ben niet dik.
Oud 09-02-2003, 17:27
Evito
Evito is offline
Gewoon een week niet doen. Even discipline tonen, dan gaat de lichamelijke trek ook vanzelf.
PS. Heb je geestelijke moeilijkheden waardoor je eet?
Oud 09-02-2003, 17:42
duifeltje
duifeltje is offline
nee hoor, ik heb geen problemen ofzo maar snoep is gewoon zo lekker
maar ik zal vanaf morgen proberen niet meer te snoepen dan laat ik het wel horen als het gelukt is.
Oud 09-02-2003, 17:45
Vlooienband
Vlooienband is offline
  • Eet-tempo vertragen.
  • Meer kauwen op een hap. Niet doorslikken totdat je de smaak niet meer proeft.
  • Tandenpoetsen na elke maaltijd. Dit vermijd de late-night snacks.
  • Wanneer je een snack wilt gaan eten, vraag jezelf of je dat nou echt wilt eten.
  • Haal junkfood weg uit je omgeving, zorg dat je gezonde snacks in de buurt hebt. Vermijd veel fruit eten, eet gewoon gevarieerd.
  • Schrijf op wat je eet. Wanneer je aan het einde van de dag kijkt hoeveel je hebt gegeten, wil je vanzelf minder eten.
  • Drink elk uur een glas water. Trekverminderend.
  • Maak iets schoon; als je schoonmaakt, wil je niet eten, omdat hetgeen dat je schoonmaakt vies is.
Oud 09-02-2003, 18:05
Verwijderd
gewoon geen lekkers meer eten. ik eet nu ook al 3 weken geen lekkers meer en t bevalt me prima. en lekkers is ook maar een relatief iets, je vind iets lekkers omdat het beter smaakt dan iets anders.. ik eet dankzij mijn dieet nu dus geen lekkers meer, en voor mij is brood een lekkernij geworden.. ik weet dat het in het begin moeilijk is alleen t is t enige dat helpt (bij mij dan he, ik heb een lekkers probleem, 1 koekje en de hele zak gaat leeg) en ook veel water drinken, dat vult je maag ook zodat je vol zit en je minder trek hebt in lekkers.. of boullion nemen.. daar krijg ik altijd een heel warm vol gevoel van, na 1 kopje wil ik t gewoon niet meer (en dat was ook in de tijd dak nog verslaafd was)
Oud 09-02-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef:

p.s. dez hoort niet in een lijn-topic want ik ben niet dik.
Maar daarom kan hij er nog wel in. Ik denk dat we dat ding btw ook beter 'dieettopic' kunnen noemen oid...maar goed. Jezelf bedwingen, afspreken wat je op een dag mag eten en je daar aan houden, lijkt me dat dat het handigst is, moeilijk, maar je moet er iets voor over hebben. Streng zijn voor jezelf dus.
Oud 09-02-2003, 18:27
Verwijderd
Misschien kan je kauwgom nemen ipv snoep.
Oud 09-02-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef:
Misschien kan je kauwgom nemen ipv snoep.
Citaat:
duifeltje schreef:
ik kauw al de hele dag suikervrije kauwgom maar die smaak gaat er na en uurtje ook wel af en dan ga'k weer snoepen.
Oud 09-02-2003, 19:42
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Evito schreef:
Gewoon een week niet doen. Even discipline tonen, dan gaat de lichamelijke trek ook vanzelf.
PS. Heb je geestelijke moeilijkheden waardoor je eet?
EEhhhm dat heb ik geprobeerd maar als diabeet spuit ik al het eten 'weg' waardoor ik gewoon zegmaar 25/7 kan eten. en ik ook konstand honger heb. heb je hiervoor misschien nog een advies.
Oud 09-02-2003, 20:57
Snufje
Snufje is offline
Over dat dit topic niet in het lijntopic kan, ben ik het niet eens. Dit topic past daar prima. Geen tussendoortjes nemen is een vorm van niet proberen aan te komen, een soort van lijnen... Als je het er niet mee eens bent dat ik deze sluit vanwege het lijntopic, stuur me dan eventje seen berichtje met uitleg..
Topic gesloten

Regels voor berichten