Ik ga volgend jaar de opleiding communicatie en multimedia design doen in Breda. Nu zit hier een numerus fixus loting op. Dan wordt je dus ingedeeld in categoriën op basis van je gemiddelde eindcijfer op je examen. Deze opleiding is op HBO-niveau maar ik doe VWO. Maar je kunt deze opleiding dus ook doen als je HAVO hebt. Maar het lijkt me dat ze wel onderscheid maken in een gemiddelde dat je behaald hebt op de HAVO en een gemiddelde dat je behaald hebt op het VWO. het lijkt me iig dat als ik op de HAVO had gezeten ik hogere punten had gehaald. (ik sta nu namelijk niet echt goed gemiddeld, vandaar!) Bij ons op school is er een regeling dat als je halverwege de 4de, 5de of zelfs 6de overstapt naar de HAVO dat al je punten keer 1,2 gedaan worden. Dat komt er dus op neer dat als je een 6 had op het VWO je op de Havo dan een 7,2 hebt. Dit scheelt nogal. Ik vroeg mij dus af of dat misschien een officiële regeling is die ook toegepast wordt bij een eventuele loting! ik kan hier dus niks over vinden! ik heb het ook al gevraagd bij de open dag van die opleiding, maar daar werd ik ook niet wijzer!
Weet iemand hier meer van?
|