Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2002, 10:45
soulless
soulless is offline
Wat is nou het effect van deze spellen (Quake, Utopia, Everquest, Domionion, Dystopia (hey moderator!), Counter Strike, etc etc) op je gedrag?

Ikzelf ben echt een tijdje heel erg verslaafd geweest, speelde op den duur zo'n 20 spellen, was er bijna non-stop mee bezig, alleen weekenden niet, heb er twee trimesters doorgejaagd zonder ook maar iets te halen...

Bovendien merk je dat je, ook als je er niet mee bezig bent, wel constant aan denkt. Ik bedoel, ik zat op den duur in de bioscoop uit te rekenen hoeveel 'homes' ik ideaal gezien moest bouwen om maximaal te kunnen 'exploren'...

Best ziek, kwam ik zelf ook achter toen ik voor de vijfde keer in een week om half zes opstond

Nou ja, iemand een beetje ervaring hiermee? Ik ben nu gewoon heel rustig alleen nog maar met Dominion bezig, ik weiger er nog na twee uur 's nachts mee bezig te zijn, en eigenlijk voelt dat een stuk relaxter...

Mischien kan dit beter op de games/computers afdeling, wat meer mensen die er iets van begrijpen, kweenie...
Oud 10-01-2002, 11:02
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
soulless schreef:
Wat is nou het effect van deze spellen (Quake, Utopia, Everquest, Domionion, Dystopia (hey moderator!), Counter Strike, etc etc) op je gedrag?

Ikzelf ben echt een tijdje heel erg verslaafd geweest, speelde op den duur zo'n 20 spellen, was er bijna non-stop mee bezig, alleen weekenden niet, heb er twee trimesters doorgejaagd zonder ook maar iets te halen...

Bovendien merk je dat je, ook als je er niet mee bezig bent, wel constant aan denkt. Ik bedoel, ik zat op den duur in de bioscoop uit te rekenen hoeveel 'homes' ik ideaal gezien moest bouwen om maximaal te kunnen 'exploren'...

Best ziek, kwam ik zelf ook achter toen ik voor de vijfde keer in een week om half zes opstond

Nou ja, iemand een beetje ervaring hiermee? Ik ben nu gewoon heel rustig alleen nog maar met Dominion bezig, ik weiger er nog na twee uur 's nachts mee bezig te zijn, en eigenlijk voelt dat een stuk relaxter...

Mischien kan dit beter op de games/computers afdeling, wat meer mensen die er iets van begrijpen, kweenie...
Mja, inderdaad, als ik een leuk speel beetje vaak speel, en het een beetje onder de knie begin te krijgen; ga ik me (onbewust) goed inleven in de hoofdspeler. Ga ik zo denken etc, en dat wil, na het spelen, nog wel is een tijdje blijven hangen.

Heb ik ook met films trouwens.

Voorbeeld, dat je terminator 2 hebt gekeken, en je dan zelf een beetje 'terminator' waant en zo probeert te denken en doen.

"I'll be back"
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:14
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ik bedoel, ik zat op den duur in de bioscoop uit te rekenen hoeveel 'homes' ik ideaal gezien moest bouwen om maximaal te kunnen 'exploren'...

Shit.. dat deed ik ook toen ik Utopia speelde. Wat was ik toch een nerd

Anyway, wat ik bij mezelf merkte, is dat als ik een spel speel, ik voor de overwinning ga (minstens top 100 bij Utopia-like games). Om dat te bereiken zette ik me ook voor de volle 100% in, wat soms ten koste ging van school of nachtrust.

Gelukkig ben ik tot de realiteit weergekeerd en heb ik nu door dat school toch belangrijker is dan zo'n stom spel.

Ik heb deze neigingen overigens alleen bij online games als Utopia / Dark Valley, andere spellen interesseren me vaak geen ruk en kunnen me niet langer dan 1 of 2 dagen boeien.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:18
Drizzt
Drizzt is offline
Heb trouwens ook een vriend die op een gegeven moment meer Counter-Strike speelde dan een 'normaal' mens werkt in een week
Het spel had ook wel invloed op hem.. wekte agressie op jegens anderen (cheaters bijv.) en nog wel meer.

Volgens mij kunnen computer games een enorme invloed hebben op gedrag.

Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:20
Marc S
Marc S is offline
Als ik naast al mijn ander PC-gekloot nog spelletjes zou spelen, had ik geen tijd meer over om te slapen

Maar wat jij beschrijft, dat je in de bioscoop nog bezig bent met je spel, dat heb ik erg met mijn andere bezigheden op de computer (vooral programmeren, servers opzetten / beheren en dergelijke)... probeer maar eens tijdens een Taekwondo-sparring aan je FreeBSD server te denken... krijg je gegarandeerd klappen (die je dus niet ziet aankomen )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten