![]() |
|
![]() |
In veel landen worden vrouwen als klein meisje besneden. Met een scheermesje, of met een glasscherf, of het deksel van een conservenblikje. Veel meisjes overleven dat niet, door de onvermijdelijke infecties. Daar vinden ze schaamlippen enzo maar een grote hoop koeiekut. Die vrouwen hebben dus niks meer, dat vinden ze mooi. Ze voelen ook niks meer, en dat vinden mannen daar goed. Een vrouw moet kuis zijn. Ook bij haar echtgenoot. De ergste variant is die in Somalie. Daar wordt eerst alles weggesneden, en de restanten worden aan elkaar genaaid. Een miniscuul gaatje blijft erover om te plassen. Tijdens de eerste huwelijksnacht wordt dat opengesneden, als er een kind komt scheurt alles open, wordt weer dichtgenaaid, weer opengesneden en ga zo maar 5, 6 kinderen door. Daarna is er geen weefsel meer over, en neemt de man een nieuwe vrouw. Meestal een jong meisje van een jaar of 13. Ik denk wel dat die vrouwen daar anders tegen seks aankijken dan wij, ja.
|
![]() |
Wij zijn hier in het rijke westen niet bepaald bezig met de naakte strijd om het overleven. En omdat je toch wat moet om de spanning erin te houden, verheffen wij sex en de medische wetenschap tot het grootste goed. Als je iedere dag de kans loopt om te verhongeren of om op een mijn te stappen, dan is seks een luxe-artikel. Wij zijn hier gewoon volkomen geobsedeerd door sex. Het is de meest ingetikte zoekterm op internet. Wat heerlijk om hier te mogen wonen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat is echt verschrikkelijk!! Hmm anyway topicstarter, ik neem aan dat sex in elk land een andere "oorsprong" heeft, kijk maar naar de standjes. Zou standje Russisch niet van oorsprong in Rusland zijn "geboren"? En de missionarishouding uhms daar staat in een ander topic op seksualiteit beschreven waar dat zijn oorsprong vindt. Maar nu, na zoveel jaar zijn alle standjes de hele wereld over gereisd en ik denk dat iedereen die sex heeft voor de lol en niet zoals Poesiefox beschreef, nu wel ongeveer dezelfde sex heeft als hier...
|
![]() |
volgens mij is het niet helemaal waar dat sex voor mensen in 'arme' landen een luxe iets is. in veel afrikaanse landen hebben ze een 'seksuele cultuur' waarin jongens en meisjes al heel vroeg aan seks beginnen (zonder condooms!!)
ook interesseert het vele mannen (ook vrouwen) niet met hoeveel mensen ze seksen en of t veilig gebeurt en of ze besmet zijn. dit is dan ook een grote oorzaak van de grote aantallen HIV/AIDS besmette mensen daar. voorlichting over veilig vrijen enz, moeten dan ook op basisscholen worden gegeven omdat t vaak daar al 'fout' dreigt te gaan. het vreemde is dat er vaak WEL een taboe op ligt om over seks te praten terwijl er dus wel veel seks gedaan wordt in afrika (en andere niet-westerse landen) vaak kleden vrouwen zich bv erg verleidelijk en mannen dansen terwijl ze aan seks denken (dominicaanse republiek) ook zijn de teksten van liedjes vaak 'erger' dan hier in NL. een refrein uit een hit in DR was bv 'ik wil je naakt zien' nou dat hoor je hier niet zo snel iedereen meebleren. (uit interview in the one ja...) goed volgens mij kan ik nog wel even doorgaan maar het lijkt me nu wel duidelijk dat seks niet bepaalt een luxeartikel is in 'armere' landen.... xxx margreet
||
Citaat:
![]() Ik begrijp dat echt niet ![]() @ Poesiefox: heb je het boek "Mijn Woestijn" van Waris Dirie gelezen?
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
www.durex.com. -> sex survey
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ach, zij beledigt ook mensen, dus kan ik ook best wat over haar zeggen hoor ![]() Is ook maar op 1 persoon gedoeld en niet op andere onschuldige mensen, want ik weet ook wel dat t niet grappig is. |
![]() |
|
![]() |
Voor een uitgebreide bibliografie, en dat is inclusief het populairdere werk van Waris Dirie, maar ook de officiele onderzoeksresultaten van de world Health Organisation en wijze woorden van volkenkundigen, historici, theologen, seksuologen en juristen uit de hele wereld: Defence for children international heeft een standaardwerk uitgebracht over besnijdenis bij meisjes. Da's een goed beginpunt.
Over de oversextheid van DE afrikaan kan ik het volgende zeggen: Niet HEEL Afrika is oversext. Dat gedeelte wat niet besnijdt is inderdaad zo promiscue als de pest, vandaar dat AIDS daar welig tiert. Ik heb het nu over de zuidelijke helft. In de Maghreb-landen wordt NIET besneden, alleen in Egypte wordt de clitoris weggesneden. Clitoridectomie vindt ook plaats bij veel bevolkingsgroepen in west afrika, de hele sahel besnijdt. Ook in Kenya wordt de clitoris weggesneden. In de Hoorn van Afrika, waar ook Somalie ligt,en in Soedan, ligt tussen Egypte en Somalie, wordt niet alleen besneden maar ook dichtgenaaid. De oorzaak van deze praktijken zijn verschillend, afrika is zo'n enorm groot werelddeel, maar gemeenschappelijk hebben ze allemaal de strenge sexuele moraal, en vaak zijn ze bekeerd tot de Islam. Omdat de profeet jongensbesnijdenis propageert, vanwege de hygiene, en nieuw bekeerden vaak nog Roomser zijn dan de paus,paste het traditionele besnijden van vrouwen, wat al ver voor de islam in afrika bestond, keurig in het plaatje. Aids komt weinig voor in de Sahel of in de Hoorn. Hongersnood en oorlog des te meer. Of Ayaan Hirsi Ali besneden is hangt er van af of ze voor haar vijfde naar nederland kwam. Hier gebeurt het echt niet, geen dokter werkt er aan mee. In Londen daarentegen, waar veel somaliers wonen, kun je in een prive kliniek je dochter laten ''helpen''.Of je gaat met haar op vakantie naar Somalie en komt terug met een kind zonder klit. Of zonder kind, als ze het niet overleefd heeft. Waarom besnijden ze nog steeds? Omdat je met de nek wordt aangekeken door je eigen mensen en geen enkele man met je mag trouwen van zijn moeder. En als je niet mag trouwen, verhonger je want dan is er geen familie die voor je zal zorgen. Voor een vrouw alleen is het heel moeilijk in landen als Somalie om economisch te overleven. De oplossing ligt dus in economische ontwikkeling van dit soort landen. Pas dan kunnen vrouwen zich emanciperen( inderdaad, het werkt niet andersom) en is zo'n besnijdenis niet langer een dure plicht en bittere noodzaak om te overleven.
||
Citaat:
![]() Maargoed.
|
Verwijderd
|
hmm... er was iets van... ergens in Afrika een bepaalde cultuur... waar meisjes werden ontmaagd zodra ze ongesteld waren geweest door een professionele ontmaagder... die dan rondreisde, en als beroep had om meisjes van 12, 13 jaar te ontmaagden... hoewel die soms al geen maagd meer waren... en op die manier aids verspreidde ook, niet 'bewust' maar toch...
maar daar heb ik 1 keer iets over gehoord of gelezen, weet niet in hoeverre het echt waar is maar bijvoorbeeld in Amerika wordt al anders tegen sex aangekeken dan in Nederland, het wordt als veel slechter beschouwd en toch op jongere leeftijd al gedaan. In een bepaalde staat was een wetsvoorstel om de verkoop van voorbehoedsmiddelen aan mensen onder de 16 te verbieden, met als doen het aantal tienerzwangerschappen te verminderen... vrij dom, als je het mij vraagt, die methode werkt toch juist averechts. Het wetsvoorstel werd niet aangenomen trouwens, dus dat valt dan weer mee. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Zana Nas-t Zeekoe | 12 | 30-01-2003 14:18 |