Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2002, 17:24
Mey
Mey is offline
Ik weet het allemaal niet meer hoor. Het zit namelijk zo......
Mijn vriend heeft hele wisselende buien, hij kan bijv heel vrolijk zijn, maar zodra er een dingetje fout gaat, stort hij in.

In zo`n bui kan nix hem meer schelen. Hij negeert mij ook. Of hij zegt bijv: fuck you! En weg is hij!

Ik probeer hem zoveel mogelijk te helpen, maar ik kan het zelf ook niet altijd aan. Hij doet me echt pijn, in zulke buien. Laatst zei ik na een heel oppep-gesprek (wat helaas niet veel geholpen had) dat ik ontzettend veel van hem hield, no matter what! Toen zei hij: ff alsof mij dat nog wat kan schelen.

Misschien denken jullie nu gelijk...uitmaken.
Maar we hebben nu een jaar, we hebben zoveel met elkaar mee gemaakt, en ik hou ontzettend veel van hem. En hij ook van mij, want als het goed met hem gaat, of als hij gewoon alleen maar een beetje chago is, gaat alles tussen ons perfect, we kunnen samen praten, lachen, huilen enz enz.... Dan zijn we echt een model-stel, zal ik maar zeggen.

Ik weet het nu echt niet meer hoor. Hij doet me pijn in die buien... dan kan niets of niemand hem meer schelen.....
ik steek dan al mijn energie en tijd in hem om hem te helpen en meestal lukt dat dan ook wel, maar ik hou het zo niet vol, ik ga er zelf kapot aan.

Maar ik hou van hem.........wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2002, 18:09
lithium
lithium is offline
niet uitmaken...
Ik heb ook vreselijk depressieve buien, en ik heb ook een vriendin waar ik soms dingen tegen zeg waarvan ik spijt heb, maar ik houd van haar, en ik denk dat het bij jouw vriendje hetzelfde verhaal is.
Oud 12-01-2002, 18:31
Mey
Mey is offline
:-) ik ga het ook in geen geval uitmaken, maar ik wil graag weten wat ik kan doen, zodat ik hem goed kan helpen en er toch zelf niet aan kapot ga....
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 18:39
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Het is moeilijk om in een keer een kant en klare oplossing te geven. Die is er ook niet, dat weet je zelf, denk ik, ook wel. Het is erg om je vriend zo depressief te zien en ik begrijp dat je er zelf daardoor ook aan onderdoor gaat. Misschien moet je meer met hem praten. Vertel hem wat jou dwarszit. Hij weet dat je van hem houdt, en hij van jou, dus kan hij dat heus ook wel aan. Maak hem duidelijk dat je er voor hem bent, maar dat jij ook gevoelens hebt over zijn problemen. Jullie zullen er samen wel uitkomen, maar communiceer met elkaar. Ik weet uit eigen ervaring dat dat echt superbelangrijk is. Veel sterkte!
Liefs, Heleen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 23:05
de abt van sion
de abt van sion is offline
Uitmaken, en snel ook. Laat je niet inpakken door mensen met onbetrouwbare karaktertrekken. En trek je nog minder aan van mensen die je aanraden om het niet uit te maken.
Geen hand vol, maar een land vol, en dat hoeven geen depressieven te zijn...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:00
kizzy
kizzy is offline
ik heb dat zelf ook dat ik weet dat ik me vriend kapot maak door mijn buien.. blijf hem steunen, hij heeft je nodig... het zal heel moeilijk voor jou wezen, misschien kan je hem hem hulp aanbieden via wat anders.. want als hij dit heel lang heeft zal hij je echt kapot maken... trek je er verder niets van aan, want hij zal het niet menen als hij zegt dat je niet vannum houd......

het belangrijkste is denk ik dat hij zijn probleem oplost, en dat jij hem er bij helpt... want anders maakt hij zichzelf EN jou kapot...

good luck!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:07
@pie
@pie is offline
Citaat:
Mey schreef:
Ik weet het allemaal niet meer hoor. Het zit namelijk zo......
Mijn vriend heeft hele wisselende buien, hij kan bijv heel vrolijk zijn, maar zodra er een dingetje fout gaat, stort hij in.

In zo`n bui kan nix hem meer schelen. Hij negeert mij ook. Of hij zegt bijv: fuck you! En weg is hij!

Ik probeer hem zoveel mogelijk te helpen, maar ik kan het zelf ook niet altijd aan. Hij doet me echt pijn, in zulke buien. Laatst zei ik na een heel oppep-gesprek (wat helaas niet veel geholpen had) dat ik ontzettend veel van hem hield, no matter what! Toen zei hij: ff alsof mij dat nog wat kan schelen.

Misschien denken jullie nu gelijk...uitmaken.
Maar we hebben nu een jaar, we hebben zoveel met elkaar mee gemaakt, en ik hou ontzettend veel van hem. En hij ook van mij, want als het goed met hem gaat, of als hij gewoon alleen maar een beetje chago is, gaat alles tussen ons perfect, we kunnen samen praten, lachen, huilen enz enz.... Dan zijn we echt een model-stel, zal ik maar zeggen.

Ik weet het nu echt niet meer hoor. Hij doet me pijn in die buien... dan kan niets of niemand hem meer schelen.....
ik steek dan al mijn energie en tijd in hem om hem te helpen en meestal lukt dat dan ook wel, maar ik hou het zo niet vol, ik ga er zelf kapot aan.

Maar ik hou van hem.........wat moet ik doen?
kzou zeggen: probeer hem te helpen... als je er niks aan kunt doen, zorg dan dat ie professionele hulp zoekt ofzo..

zeg hem zowiezo (in een normale bui) dat hij je gewoon pijn doet.. dat moet hij weten..

veel succes..
Oud 15-01-2002, 14:53
Mey
Mey is offline
Citaat:
@pie schreef:
kzou zeggen: probeer hem te helpen... als je er niks aan kunt doen, zorg dan dat ie professionele hulp zoekt ofzo..

zeg hem zowiezo (in een normale bui) dat hij je gewoon pijn doet.. dat moet hij weten..

veel succes..
Heb ik al gezegt ja, maar dan zit hij gelijk weer helemaal in de put, dan zegt hij dat hij altijd alles goed wil doen maar dat het enige wat hij kan is mensen pijn doen........
maar ik heb hem voorgesteld om professionele hulp te zoeken....
Hij ziet het nog niet zo zitten maar hij denkt er over na :-)

[Dit bericht is aangepast door Mey (15-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:03
@pie
@pie is offline
Citaat:
Mey schreef:
maar ik heb hem voorgesteld om professionele hulp te zoeken....
Hij ziet het nog niet zo zitten
it never hurts to try.. :-) good luck!
Oud 16-01-2002, 11:22
Mey
Mey is offline
Ik heb pas iets over manische depressieteit gelezen, en het leek precies op de buien van mijn vriend........heeft iemand hier ervaring mee? Want hij gelooft zelf namelijk niet dat er iets met hem aan de hand is........
enne, bedankt voor alle reacties die ik tot nu toe heb gehad.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten